Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Senki sem töröl ennél jobban
- Apple MacBook
- A Dbrand megfejtette mi hiányzik a Steam Machine-ről
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Az időjárás ugyan szomorkás lett, de a hardverek jókedve töretlen
- Milyen alaplapot vegyek?
- Panasonic LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Legutóbb a Balldur's Gate 3 kapcsán vontam le azt a "kritikát", hogy ez kb. úgy néz ki és fut 2023-ban, mint a Dragon Age: Inquisition 2014-ből (azért hasonlítom ehhez, mert mindkettő fantasy RPG, de alapvetően realisztikus jellegű képi világgal, hasonlóan nagy nyílt terekkel a zártabbak mellett). Szerintem van, amiben a DAI néz ki jobban, van amiben a BG3, de nem a tecnológia, hanem a design miatt. Mindkettőnek van DX11 módja, amik hasonlóan teljesítenek ma ugyan azon a vason. Annak idején a DAI-ban volt Mantle (vagyis még mindig van, csak GPU driver nincs már hozzá), de nem volt jelentősen gyorsabb, ahogy most a BG3-nak van Vulkan módja, de az sem fut számottevően jobban, mint a DX11. 9 év, és semmi kézzelfigható javulást nem látok az új technológiából az új API-kkal ilyen játékokban.
Aztán belekzdtem a Horizon új részébe. Az is hasonló grafika, mint a DAI (sci-fi fantasy), nincs semmiféle ray-tracing, software-lumen szerű se, mégis DLSS Quality-vel fut fele annyi fps-t, mint a DAI natív 4k-ban. Bár ez kicsit szebb így, de nem 2x-3x, és igazából min. egy RTX4080 kéne alá, úgy hogy semmi ray-tracing, 4090, ha ki akarom lőni a DLSS-t és 120fps-t akarok.
Egy másik hasonló összevetés a Talos Principle első és második részei. Az első szerintem nagyon szép játék volt a maga idejében ahhoz képest, hogy milyen jól futott egy viszonylag gyenge vason is. Most a második rész bár sokkal szebb, de csak Lumen-el ("software ray-tracing"), amihez relatívan sokkal erősebb vas kell. Lumen nélkül talán gagyibb a megvilágítás, mint az első részben, csak az egy RX5800-on futott úgy, mint ma ez Lumen-el egy RTX3080-on (van köztük pár generáció, megnőtt fogyasztás, magasabb MSRP-k, stb, az RX5800 akkoriban egy olcsó kártya volt, az RTX3080 viszont nagyon drága a bányászat alatt, csak annak vége után esett le a használt ára, de az RTX4000 bányászat nélkül sem kimondottan olcsó széria, se bolti áron, és egyelőre használtan se...).
#10CRTs - Főleg mikor már nem csak extra pixeleket, hanem extra képkockákat generálnak velük. Aztán az artifact-ek és felskálázási hibák mellett alig látsz szebb képet, mint ~10 éve lehetséges volt, csak legalább meg kell venned a DLSS-hez a legújabb generációkat, vagy AMD-nél várni és várni, hogy mikor jön ki végre használható FSR verzió (az FSR 3.0 szerintem még nagyon a DLSS 2.0 szinte körül/alatt van, sehol nincs a DLSS 2.5-3.0 mellett pixel generálásban, az FSR 3.1 pedig még csak papíron éri utól).
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Torrent meghívó kunyeráló
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Senki sem töröl ennél jobban
- Apple MacBook
- A Dbrand megfejtette mi hiányzik a Steam Machine-ről
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Milyen SSD-t vegyek?
- Az időjárás ugyan szomorkás lett, de a hardverek jókedve töretlen
- További aktív témák...
- Wacom Bamboo One CTF-430 rajztábla
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L490 - i5-G8 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8400F / RTX 3070Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Lenovo ThinkPad P14s Gen 1 i7-10510U 32GB 1000GB Nvidia Quadro P520 14" FHD Gar.: 1 év
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


