Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Legutóbb a Balldur's Gate 3 kapcsán vontam le azt a "kritikát", hogy ez kb. úgy néz ki és fut 2023-ban, mint a Dragon Age: Inquisition 2014-ből (azért hasonlítom ehhez, mert mindkettő fantasy RPG, de alapvetően realisztikus jellegű képi világgal, hasonlóan nagy nyílt terekkel a zártabbak mellett). Szerintem van, amiben a DAI néz ki jobban, van amiben a BG3, de nem a tecnológia, hanem a design miatt. Mindkettőnek van DX11 módja, amik hasonlóan teljesítenek ma ugyan azon a vason. Annak idején a DAI-ban volt Mantle (vagyis még mindig van, csak GPU driver nincs már hozzá), de nem volt jelentősen gyorsabb, ahogy most a BG3-nak van Vulkan módja, de az sem fut számottevően jobban, mint a DX11. 9 év, és semmi kézzelfigható javulást nem látok az új technológiából az új API-kkal ilyen játékokban.
Aztán belekzdtem a Horizon új részébe. Az is hasonló grafika, mint a DAI (sci-fi fantasy), nincs semmiféle ray-tracing, software-lumen szerű se, mégis DLSS Quality-vel fut fele annyi fps-t, mint a DAI natív 4k-ban. Bár ez kicsit szebb így, de nem 2x-3x, és igazából min. egy RTX4080 kéne alá, úgy hogy semmi ray-tracing, 4090, ha ki akarom lőni a DLSS-t és 120fps-t akarok.
Egy másik hasonló összevetés a Talos Principle első és második részei. Az első szerintem nagyon szép játék volt a maga idejében ahhoz képest, hogy milyen jól futott egy viszonylag gyenge vason is. Most a második rész bár sokkal szebb, de csak Lumen-el ("software ray-tracing"), amihez relatívan sokkal erősebb vas kell. Lumen nélkül talán gagyibb a megvilágítás, mint az első részben, csak az egy RX5800-on futott úgy, mint ma ez Lumen-el egy RTX3080-on (van köztük pár generáció, megnőtt fogyasztás, magasabb MSRP-k, stb, az RX5800 akkoriban egy olcsó kártya volt, az RTX3080 viszont nagyon drága a bányászat alatt, csak annak vége után esett le a használt ára, de az RTX4000 bányászat nélkül sem kimondottan olcsó széria, se bolti áron, és egyelőre használtan se...).
#10CRTs - Főleg mikor már nem csak extra pixeleket, hanem extra képkockákat generálnak velük. Aztán az artifact-ek és felskálázási hibák mellett alig látsz szebb képet, mint ~10 éve lehetséges volt, csak legalább meg kell venned a DLSS-hez a legújabb generációkat, vagy AMD-nél várni és várni, hogy mikor jön ki végre használható FSR verzió (az FSR 3.0 szerintem még nagyon a DLSS 2.0 szinte körül/alatt van, sehol nincs a DLSS 2.5-3.0 mellett pixel generálásban, az FSR 3.1 pedig még csak papíron éri utól).
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 10850K 10mag 20szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i5-14500 14-Core 2.6GHz LGA1700 (24M Cache, up to 5.00 GHz) Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4770 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i5-8600K 6-Core 3.6GHz LGA1151 (9M Cache, up to 4.30 GHz) Processzor!
- Intel Core I5-8600K
- Honor X8 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- AKCIÓ! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- Clevo 1060 6GB Mxm 3.1 laptop videó kártya ingyen házhoz szálitással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest