Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
-
PROHARDVER!
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót, használd a keresőtA Revolutról általánosságban
A Revolut fiókról, számlákról
Revolut kártyával kapcsolatos információk
A zárolásokról
A Revolut és a kiegészítő szolgáltatások
2020.08.24-től életbe lépő változások
A szolgáltatás állapota
Új hozzászólás Aktív témák
-
vmarci21
tag
válasz
Tuomas #21049 üzenetére
Valószínűleg a Perks sem ráfizetéses funkciónak van betervezve Revolutnál - főleg az alapján, hogy fórumok szerint "véletlenül" mindig a konkurens helyre jár a kedvezmény - tehát aki pl. a "sárga" gyorsétteremláncba szokott gyakran betérni, az kap kedvezményt a "pirosba". Úgy hogy ez eléggé célzott hirdetésnek tűnik..
(mivel Magyarországon még nincs, így saját tapasztalatot nem tudok mondani).
-
vmarci21
tag
válasz
SzabóTamàs90 #20964 üzenetére
Összehasonlítottam a Web Archive-n tárolt verzióval a frisset, nem módosult semmi...
Lehet valamelyik szerződési feltételekhez kapcsolt dokumentumban van módosítás, de azt a különbséget már senki nem fogja megtalálni.. -
vmarci21
tag
válasz
Oliverda #20940 üzenetére
Nekem a tesztutalásom úgy futott be az OTP-s számlára, hogy a közlemény végére írta a nevem, és még azt is mögé írta hogy Revolut, és a számlaszám, ahonnan meg jött, egy központi gyűjtőszámla volt..
Viszont tudom hogy ez változó, mert amikor volt az utalás téma itt a topikban, mások azt is írták, hogy a nevük a küldő neve helyén jelent meg, és a közlemény érintetlen maradt.. - tehát kiszámíthatatlan, hogy hol fog a neved megjelenni, van rá esély hogy a közlemény végére teszi... -
vmarci21
tag
válasz
kmarci25 #20877 üzenetére
"Miután Ön elküldte a hivatkozást, a fogadó fél kitölti a fizetési hivatkozást a pénz küldéséhez vagy fogadásához szükséges adatokkal.
Amennyiben Ön 250 GBP-t meg nem haladó összeget fogad (vagy ennek megfelelő összeg más pénznemben), akkor az ismerősének 24 órán belül meg kell adnia a hivatkozásban betéti kártyája vagy hitelkártyája adatait. A pénzösszeg ekkor le lesz vonva a feladó kártyájáról.
Ha Ön 250 GBP-t meg nem haladó összeget küld (vagy ennek megfelelő összeg más pénznemben), akkor az ismerősének 24 órán belül meg kell adnia a hivatkozásban a banki adatait. A pénzösszeg ekkor jóvá lesz írva az ismerőse bankszámláján.
Ha Ön 250 GBP-t meghaladó összeget küld vagy fogad (vagy ennek megfelelő összeg más pénznemben), akkor az Ön ismerőse feladó vagy fogadó meghívást kap hogy csatlakozzon a Revoluthoz a tranzakció befejezése érdekében.
Előfordulhat, hogy bár a fizetési összeg nem haladja meg a 250 GBP-t (vagy ennek megfelelő összeget más pénznemben), az ismerősének – aki a fizetési hivatkozást megkapja – Revolut-számlát kell nyitnia ahhoz, hogy megkapja a kifizetést. Ha az illető nem nyit Revolut-számlát a megfelelő időben, akkor a kifizetést nem tudjuk folyósítani.
"
[link] -
vmarci21
tag
válasz
Oliverda #20865 üzenetére
Oké, de eddig csak annyit tudtunk, hogy a közép és kelet európai ügyfelek a litván e-pénzes, a Nyugat európai ügyfelek pedig az Ír e-pénzes céghez kerülnek át, a banki licenszről eddig mindig csak távlati módon beszéltek, és eddig nem lehetett tudni, hogy a majd egyszercsak, az 1 évet vagy egy évtizedet jelent-e. Most meg konkrétan átkerültek ügyfelek a banki Revolut leányvállalathoz.
Azért ez eléggé új információ az időzítés szempontjából, tehát hogy nem évek múlva kell számítani a bankra váltásra, hanem akár már idén megtörténhet. Legalábbis közép és kelet Európában.Britek számára év elején röppent fel a hír, hogy a Revolut beadta az igényét brit banki licencért. Nyugat Európa és Írországba költözés viszonylatában pedig ha frissek az információim, az e-pénz licensz sincs még meg, és ottani banki licenszről hír sincsen.
Tehát okkal lehetett volna feltételezni, hogy jelenleg leginkább Írországra koncentrálnak, mert ott még semmi nincs meg, és az is a lehetőségek között volt, hogy a Litván banki licensz használatával bevárják a brit licelsz megszerzését is. -
vmarci21
tag
válasz
Williamgrant #20863 üzenetére
Nem tárolod? De top-upolni csak tárolt kártyárol lehet. (ez a szabályzat 12. pontjának eleje).
Nyomj Revolut alkalmazásban egy beállítások - > dokumentumok - > kezelt adatok lekérdezése-t. Meg fogsz lepődni.
-
vmarci21
tag
Interneten keringő friss információk szerint elméletileg néhány kiválasztott Litván Revolut felhasználó olyan levelet kapott, hogy az e-pénz számlájukat bankszámlává tudják "áttenni".
Az információk szerint akik áttették az app-ban magukat e-pénzről bankszámára, azoknak az IBAN eleje REVOLT21-re változott, és így már betétbiztosítás is van..
[kép] [kép] -
vmarci21
tag
válasz
Williamgrant #20856 üzenetére
Szerintem a felhasználási feltételek nevű, regisztrációkor elfogadott jogi dokumentum üti a súgót.
-
vmarci21
tag
válasz
Williamgrant #20854 üzenetére
"12. Pénzbefizetés saját számlára
Pénzt adhat hozzá a számlájához a nálunk regisztrált betéti kártya vagy hitelkártya (azaz az Ön tárolt kártyája) használatával, illetve banki átutalással. A tárolt kártyájának az Ön nevén kell lennie."
[link] -
vmarci21
tag
-
vmarci21
tag
válasz
kmarci25 #20739 üzenetére
Jelenleg nincs monopol (közeli) helyzetben a Revolut, így annak nem nyújtja a szolgáltatást, akinek csak (nem) akarja (kivéve persze ha szembe megy a saját szabályaival vagy az állami szabályokkal (pl. hátrányos megkülönböztetés), de a saját szabályaiban benne van hogy kidobhatnak, és ha nem indokolják, akkor még belekötni is nehéz bármilyen törvény alapján
).. Nyilván ha Facebook szintű felhasználói tábora lenne, és indoklás nélkül kidobnának néhány embert / céget a rendszerből, akkor eléggé valószínű, hogy lenne belőle trösztellenes eljárás, mert a kidobottak számára versenyhátrányt jelentene egy globális platformhoz való nem hozzáférés...
Meg akkor is más lenne a helyzet, ha a Revolut bank lenne, és a felhasználóknak nem e-pénzük, hanem folyószámláik lennének - mert a folyószámla az EU-ban alapvető jog, minden EU-s állampolgárnak joga van ahhoz, hogy banki alapszolgáltatásokat biztosító folyószámlát nyisson bármely EU-s országban. -
vmarci21
tag
válasz
agroman #20674 üzenetére
nem csak pénzmosás miatt függeszthetik fel a számládat, 2 hónapos átfutással kb. indoklás nélkül dobhatnak ki:
"Cégünk egyéb okokból is dönthet úgy, hogy megszünteti vagy felfüggeszti az Ön számláját. Mielőtt erre sor kerülne, a Revolut appon keresztül legalább két hónappal előre értesítjük Önt."
[link] -
vmarci21
tag
válasz
Williamgrant #20620 üzenetére
"a mobilos felület kínszenvedés egy PC-s egeres, billentyűzetes copy paste nélkül"
Gyakorlatilag minden népszerű operációs rendszer között meg lehet osztani a vágólapot, (a különböző szinkronizációs szoftvereknek gyakorlatilag az az egyik alap funkciójuk, amit mindegyik tud (ok, a Microsoft saját My Phone megoldása lehet hogy ezt pont nem tudja, bár azt régen próbáltam utoljára, így lehet azóta az is tudja)), így a másolás, meg gépelés simán mehet PC-n, majd telefonon csak a beillesztés gombot kell nyomogatni. -
vmarci21
tag
-
vmarci21
tag
válasz
Tuomas #20585 üzenetére
"Esetleg próbáld meg ezt chaten keresztül javaslatként tálalni"
Revolut hivatalos fórumán megtörtént már 2016-ban. Meg kb. minden évben legalább egyszer...
2016-ban még válaszoltak is a felvetésre..
[kép]
Mostanában ez a topik pörög a legjobban ebben a témában, de Revolutos ember nem nagyon válaszol már ezekre a megkeresésekre. Amit legutóbb olvastam "Team Revolut" megjelölésű embertől, az az volt, hogy köszönik a visszajelzést, de jelenleg elsősorban a nemzetközi terjeszkedésen és a mobil app funkcióinak bővítésén dolgoznak. -
vmarci21
tag
Nem kimondottan neked szántam az apró betűs, OFF részt, és nem is volt benne rossz szándék, hanem egy általános megjegyzés volt a fórummal és az ilyen kérdésekkel kapcsolatban. Ha nem így jött át a mondandóm, akkor elnézést kérek, és akkor - mivel nem akarok több bejegyzésen át, nagyon OFF-ba elmenni, így csak egyetlen bejegyzés erejéig, hadd fejtsem ki hosszabban, hogy mire gondoltam:
amíg csak angolul beszélt a Revolut oldala, addig értettem ezeket a kérdéseket, viszont most még mindig rendszeresek azok a kérdések, amit olyan 10-30 másodperc Google használattal, hivatalos forrásból meg lehetne tudni, és az én személyes véleményem szerint (amit nem kell elfogadni senkinek sem) egy kicsit unalmas miattuk a fórum követése.Hogy miért követem akkor a fórumot? Mert egy csomó dolog van, amit meg nem válaszol meg a Revolut, viszont itt a tapasztalatok alapján megosztják egymással a Revolut használók a tudásukat...
Azt meg nem tudom, hogy a Windows 98 meg az először használom a Googlet és utána kérdezek hogyan függ össze, de biztosan, ha használnánk a Google-t, akkor csak a Windows 98-nál tartanánk még mindig.. -
vmarci21
tag
"Ön nem jogosult:
- számlájának megszüntetését követően új Revolut-számlát nyitni."
[link]
Már egy ideje magyarul is beszél a Revolut oldala, így nem lehet a nyelvtudás hiányára fogni a nem-használatát. Meglepő módon a felhasználási feltételekkel kapcsolatos kérdésekre a válasz a használati feltételek nevű dokumentumban van. -
vmarci21
tag
Azért óvatosan az ilyen kijelentésekkel: Magyarország tagja a AEOI-nak, mely keretében a helyi adóhatóság a helyi lakóhellyel nem rendelkező ügyfelek, helyi pénzügyi intézményekkel ("Financial institutions") kapcsolatos adatait továbbítják az ügyfél lakóhelyének megfelelő adóhatósághoz...
Revolut esetében, magyar ügyfél szemével 2020-ban ez azt jelenti, hogy a brit adóhivatal (HMRC) adott esetben továbbítja a magyar Revolut számlák adatait a magyar adóhivatal (NAV) felé.
Azt hogy milyen esetben kell a HMRC-nek jelentenie a magyar állampolgárokról, azt a magyar állam szabályozza, és gyors Google kereséssel csak a bankokra vonatkozó részt találtam meg, de ott elméletileg minden 2018 utáni bankszámlanyitásról kap információt a NAV. Hogy e-pénz számlák esetében is ezt kérik-e vagy nem, azt nem találtam meg. Elméletileg kérhetik, ha akarják...
Az átadott adatok köre ez esetben pedig:
-A neve, címe, adófizetői azonosító száma, a születési helye és ideje annak a személynek, akiről a jelentés készül.
- A jelentett számlaszám, a pénzügyi intézmény neve és azonosító száma
- A számla egyenlege, értéke az adott naptári év végén vagy annak zárásakor.
- Tőkenyereség, a számla típusától függően osztalékok, kamatok, bruttó bevételek, stb. -
vmarci21
tag
válasz
Oliverda #20223 üzenetére
Amerikai oldalukon:
"Use our in-app map to locate 55,000+ surcharge-free Allpoint® ATMs"Nyilván mint mondtam, ez nem olyan lenyeges különbség, a betétbiztosítás sokkal jobban "fáj", sokkal bátrabban használnám a Revolut megtakarítási funkcióit is, ha itt is banki szolgáltatást nyújtanának.
-
vmarci21
tag
válasz
Oliverda #20219 üzenetére
Nem teljesen ugyanazokkal a feltételekkel, mert aki az USA-ban nyit számlát, annak van banki betétbiztosítása, aki meg máshol, annak nincs.
Meg kevésbé fontos különbség, de így kvázi vannak "saját, Revolutos" ATM-e is az USA-ban Revolut ügyfeleknek, így ott nincs az a probléma, hogy mely automata nem számol fel költséget, mert garantáltan olyanok a Metropolitanosok. -
vmarci21
tag
válasz
vmarci21 #20218 üzenetére
Most ránéztem a Revolut Litván oldalára is, úgy tűnik, ott már készülnek a britektől való leválásra, mert a brit Revolut neve mellett a litván Revolut UAB is megjelenik az apróbetűs szövegben, mint e-pénz kibocsátó, és Revolut Bank UAB is, mint bank.
Illetve a magyar szöveg is kiegészült ezzel (bár ott még csak a brit Revolut neve van bent, a Litván még nincs) :
"Ha tájékoztatást szeretnél kapni arról, hogy a Revolut melyik alvállalata biztosít neked szolgáltatásokat, vagy ha bármilyen más kérdésed van, keress minket a Revolut appban, az alkalmazáson belüli csevegéssel."Jól értem, hogy azt akarják mondani, hogy valahol van a pénzed, és ha nagyon érdekel, akkor chaten át elmondjuk neked?
-
vmarci21
tag
válasz
Oliverda #20214 üzenetére
Jól látom, hogy USA-ban nem e-pénzt bocsátanak ki, hanem a Metropolitan bankkal partnerségben, közösen kvázi rendes banki szolgáltatást nyújtanak?
Lassan követhetetlen, hogy hol, micsoda a Revolut. Európában és Ausztráliában brit e-pénz kibocsátó, Szingapúrban szingapúri fizetési szolgáltató és az USA-ban pedig bankszámlákat nyújt az ügyfeleknek, a Metropolitan bank-al partnerségben. -
vmarci21
tag
Ha ez így lenne a telefonkönyv esetében, akkor a mobil alkalmazásokat fejlesztők negyede már rég fizetné a GDPR megszegése miatti büntetést... Valószínűleg a Revolutnak és hasonló nagy cégeknek vannak jogászaik, akik pontosan tudják, hogy ezt milyen feltételek mellett kérhetik el..
-
vmarci21
tag
-
vmarci21
tag
válasz
Cyberbeni #19801 üzenetére
Brexit miatt lehet hogy használni fogják:
"Revolut chief operating officer Richard Davies told The Telegraph that the initial reason for the move was Brexit. “The strategy is to have our central and eastern European clients on our Lithuanian EMI and bank licence,” he said."
[link]Persze nem egyértelmű a fogalmazás, mert "and" van az e-pénz kibocsátás és a bank között, ami bármit jelenthet (Litvániában a Revolutnak nem csak banki, hanem e-pénz kibocsátási engedélye is van.)
-
vmarci21
tag
A pénzküldés irányától függ:
Ha Paypalra bankkártyát csatolsz, akkor Paypalra tudsz befizetni külső számláról (vagy ha veszel valamit Paypalon át akkor "közvetlenül" tudsz "kártyával" fizetni). Ha bankszámlaszámot adsz meg, akkor paypalról tudsz kiutalni külső számlára.
Tehát a 2 ellentétes irányú művelet. -
vmarci21
tag
válasz
Tuomas #19673 üzenetére
Sajnos nem ismerem a "sima Revolut felhasználó" definícióját. Megosztanád velem? Mert eddig azt hittem, hogy azok is sima felhasználók, akik használják ezeket a funkciókat. De ők biztos már egy speciálisabb csoportba tartoznak, és ők már ExtraSpecial Revolut felhasználók.
Mondjuk szerintem ugyanarról beszélünk, csak mást értünk egyes szavak alatt. Arra akartam rávilágítani, hogy te az "átlagos" szót kerested, de a "simát" használtad. Az átlagos revolut felhasználó esetében van értelme a mondatodnak, a simának nincs, mert aki pl. savings valutsot használ, az is lehet "csak" egy sima Revolut felhasználó. És akkor máris az a célja a sima Revolut felhasználónak, hogy kamatozzon a pénze.
-
vmarci21
tag
válasz
gzbotii #19571 üzenetére
Ugye a díj alapból 3 tételből áll össze [link]
Van a bankközi jutalék, melyet "a kereskedő bankja (elfogadó bank) fizeti a kártyabirtokos bankjának (kibocsátó bank) az elektronikus fizetés után, amely fedezi a kibocsátó banknak a vásárláshoz kapcsolódó költségeit." [link]
Ennek mértéke MasterCard kártyák és Visa kártyák esetén is alap esetben 0.2-0.3%, de "speciálisabb" kártyák esetlén fel tud menni 2% környékére is.
Van a kártyatársasági díj (ami az első, OTP-s linkben Rendszerdíj címen szerepel), amit a kártyatársaság kap. Ennek az összege is nyilvános pl. az OTP oldalán át. Itt American Express kártyák lehetnek a legdrágábbak, melyek elfogadásának összege 1,5%-ig is felmehet. Cserébe American Expressnél nincs bankközi jutalék...
És erre jön még az a díj, amit a kártyaelfogadásért a kártyát elfogadó bank / cég kér...Úgy hogy ha pl. azt az esetet nézzük, hogy valaki Külföldi üzleti Visa hitelkártyával fizet, akkor a kártyaelfogadásért az elfogadó bank/cég a kártyatársaság, illetve a kibocsátó bank/cég felé 1.7% körüli összeget kell fizessen. És én úgy gondolnám, hogy ezt az összeget a legtöbb elfogadó bank/cég nem vállalja magára, és a kereskedőre terheli (pl. OTP oldalán lévő dokumentumban látszik is, hogy egyből ez alapján számláznak, míg mások, pl SumUp az első 2 jutalék mértékétől független, fix %-ot kér a kereskedőtől, de az meg megint nem 0.5%, hanem 1.95%).
-
vmarci21
tag
válasz
pictigjis #19567 üzenetére
A fix 0.5% furán hangzik, hiszen annál sok esetben csak a kártyatársaság többet kér. Pl Visa ártáblázatában 1.85%-os jutalék is szerepel egyes Business kártyáknál... - tehát fix 0.5%-os jutalék azt jelentené, hogy bizonyos tranzakciók ráfizetésesek a POS terminált nyújtó cégnek/banknak.. - persze aztán lehet, hogy nekik így is megéri, mert kevesen fizetnek ilyen kártyákkal...
-
vmarci21
tag
válasz
delllap #19502 üzenetére
1.: ha jól gondolom, akkor a címzett top-up limitje vonatkozik erre az esetre is. [link]
2.: Elméletileg csak UK-be való GBP utalásnál van limit. [link]
3.: Kártyabeállításoknál tudsz limitet megadni. [link]
4.: Mindenhol lehet fizetni, ahol elfogadnak prepaid MasterCard vagy Visa kártyát, kivéve: [link] -
vmarci21
tag
válasz
Losicica #19361 üzenetére
Elméletileg az, de csak akkor, ha a Revolutos kártyád MasterCard.
-
vmarci21
tag
válasz
pictigjis #19307 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy a hazai bankkártyák szemszögéből ír elsősorban a cikk, így ez alapján a 4-es pont erre vonatkozik, a 6-os meg a Revolutra. De tényleg nem egyértelmű a megfogalmazás.. Ki kell próbálni..
Visa-val meg cikk szerint is egyértelműen kerülni kell őket, egyedül Revolut / Corve / TransferWise MasterCard-jaival van esély az ingyenes felvételre.. Ha úgy kell érteni a cikket, ahogy én értem. -
vmarci21
tag
-
vmarci21
tag
Ha igaz a cikk, akkor nálunk bank lesz a Revolut: [link]
(bár Litvániában van e-money engedélye is a Revolutnak, így lehet hogy téved a cikk, és arról van szó... Majd kiderül)
-
vmarci21
tag
válasz
D347HBR1NG3R #18742 üzenetére
Na, valószínűleg pont ez lesz számukra a baj: a kártya-használatból élnek, te meg nem használtad a kártyát, hanem utalgattál. Ami meg nem bevételt hoz, hanem költsége van - pénzügyi szempontból nem voltál jó Revolut felhasználó. Amit valószínűleg alátámasztott a bankszámla kivonatod is: láttak benne sok utalást meg készpénz-felvételt, és kevesebb kártyás vásárlást, levonták a következtetést, hogy a Revolutot is biztos így használnád, és az nekik nem jó...
A te eseteddel együtt már 4 esetről tudok, ahol ez történt: nem volt semmi, pénzmosás szempontjából gyanúsnak tűnhető művelet, mégis kidobták. Ez alapján következtetek arra, amit leírtam. Hivatalos Revolut álláspont nincs a témában, az egyik esetben sem volt indoklás a miért-re.
-
vmarci21
tag
válasz
UberMutant #18739 üzenetére
Nem kell ehhez semmi különöset csinálni: láttam már olyat, hogy valaki új fiókhoz kért bankkártyát, majd feltöltött kb. 100.000 ft-t, egyből zárolták, bekérték a bankszámla-kivonatot, majd ki is dobták...
Valószínűleg megnézték, eddig hogy használta a jelenlegi kártyáját, és úgy döntöttek, hogy ez számukra csak veszteség lenne, nem haszon... Amivel nincs annyira nagy baj, csak miért kell ezt titokban, úgy csinálni, hogy közben a pénzmosásos törvényekkel takargatjuk ezt a gyakorlatot?
-
vmarci21
tag
A honnan van a pénz kérdésre teljesen legitim válasz az, hogy a szülőktől. Ha minden igaz akkor ez jogi szempontból ajándéknak számít, ami közvetlen rokoni kapcsolat miatt 0%-ot adózik.
Pénz forrása ellenőrizve is van, ezzel nincs probléma. A probléma ott van, hogy a Revolut szabályzata engedi-e más kártyájával való feltöltést. Szerintem nem, de direkt ezt az információt keresve elolvasva biztos kiderül belőle. -
vmarci21
tag
válasz
Friczy #18173 üzenetére
Jellemzően tényleg meg van 1-2 munkanap alatt. De már sokszor láttam olyat is, hogy 5-6 napig pending státuszba maradt egy tranzakció. Onnan már csak egy kicsi kell, és máris túl csúszott a Revolut 7 napos zárolási idején. Ami nyilván nem történik meg gyakran, de a fórum alapján van évente 1-2 ilyen eset.
-
vmarci21
tag
"aztán refundolnak összevissza, mint valami idióták és akinek nem tűnik fel, nyilván rengeteg embernél világszerte, "
Valószínűleg a legtöbb országban időben kérik be az összegeket a 7 napos zárolási időszakhoz viszonyítva is, mert nagyjából akörül vannak a maximális idők. Néhány ország bankjánál megtaláltam az adatokat, ennyi ideig marad maximum zárolva 1-1 tranzakció összege:
USA: 5 munkanap
Ausztrália: 10 munkanap
UK: 7 nap
Németország (de ha jól értem, eurózóna): 12 napTehát elég sok országban nem lehetnek olyan kényelmesek a bankok, mint nálunk, hogy van 30 napjuk egy bankkártyás tranzakció befejezésére a zárolás feloldása nélkül...
-
vmarci21
tag
válasz
peti135 #18087 üzenetére
" ők baszták el"
A kereskedőnél lévő POS terminált üzemeltető nem kérte a zárolt összeget 7 napon belül, ezért a brit törvényeknek megfelelően feloldották a zárolást rajta. Apró szépséghiba, hogy Magyarországon nem 7 napja van a kereskedőnek kérni az összeget, hanem 30, így bár 7 nap után visszakaptad a pénzt, de az még 23 napig a kereskedő (POS terminálját üzemeltető) által egy befejezhető tranzakció...Tehát senki nem rontott el semmit, szimplán csak nincs összehangolva a brit és a magyar szabályozás.. (És valamelyik POS terminálokat üzemeltető cég kivételesen lassú volt, és nem kérte 7 napon belül az összegeket... (Ha lehet tippelni, akkor azt mondanám, hogy OTP, de elég erősen csak tipp.. ) )
-
vmarci21
tag
válasz
peti135 #18087 üzenetére
"hisz CVC-ket nem tudnak"
Akkor olvasd el újra a felhasználási feltételeket, amit regisztrációkor már megtettél, és elfogadtálSegítek:
"What information do you collect about me?
Details of your debit cards and credit cards, including the card number, expiry date and CVC "" If your balance becomes negative (for example, because you do not have enough e-money to cover fees you owe us), you must top up your account immediately.
If not enough money in your account is held in your base currency, we'll take the equivalent value from money you hold in another currency. If you don't have enough money in your account to pay the fees or other amounts you owe us, we might recover the amount in another way, as explained below.
If you owe us money and you don't top up your account or repay us within seven days, we can recover the amount by:
taking the amount you owe us from your stored card;exercising our right of set-off; ortaking other legal steps to recover the money you owe us, such as instructing lawyers or debt collectors.
If we take any (or all) of these steps, we might charge you our reasonable costs.
" -
vmarci21
tag
válasz
bigdady #18006 üzenetére
Mivel Revolut Business volt a kérdés, ezért a "Egy iban számlaszámod van revolutban minden devizanemre" kijelentés nem igaz.. Ott egyes pénznemeknél lehet különböző IBAN. (illetve a lehetőség a személyes fióknál is adott, nem mondja ki az ÁFSZ, hogy minden pénznemnek ugyanaz az IBAN-ja, sőt régen nem is volt ugyanaz, úgy hogy amit elmondhatunk, hogy jelenleg éppen minden pénznemnek ugyanaz az IBAN-ja személyes fiók esetén.)
-
vmarci21
tag
válasz
Andralin #16414 üzenetére
Én a fórum, a Revolut súgója és a Revolut állásajánlatok oldala alapján így veszem ki a rendszer működését:
- alap esetben a Support részlegen dolgozókkal chat-elsz
- ha valamiért vizsgálat alatt vagy, akkor átkerülsz a KYC Support részleghez (know-your-customer).És a tapasztalatok alapján a support gyors, a KYC Support meg le van terhelve...
-
vmarci21
tag
válasz
soldier2 #16352 üzenetére
Na ilyet Magyarországon nem lehet csinálni, hogy fotóval regisztrálsz egy bank vagy e-pénz számlát. Egy ügyintézővel való kapcsolatfelvétel után lehet csak pénzügyi szolgáltatás ügyfél-azonosítását elvégezni.. És ezen belül is nagyon sokáig csak a személyes megjelenéssel lehetett mindezt, a videochatet is csak kb. 1 éve engedélyezték...
De ezt a nagyobb szigort a cikkel ellentétben én inkább túlbonyolításnak írnám...
-
vmarci21
tag
válasz
Kiskopika #16003 üzenetére
Holland, német, svájci és osztrák címmel regisztráltak választhatnak Maestro-t. De ez nem új dolog, kb. 1 éve vezették be a választás lehetőségét, a helyi kártya-használati szokásokhoz igazodva.
(és vannak még ilyen regionális különbségek, pl. USA-ban Metropolitan Commercial Bank által kibocsátott MasterCardokat osztogatnak... ) -
vmarci21
tag
válasz
Andralin #15605 üzenetére
[link]
Ha átváltasz a Revolut Premium vagy a Revolut Metal csomagra, ingyen kapsz utazási biztosítást!szerk: de ha a súgó többi lapjából jól értem, akkor a Biztosítás lapon aktiválni kell az éves biztosítást, és nem automatikus. De nem teljesen egyértelmű a hivatalos leírásokból..
-
vmarci21
tag
válasz
instantwater #15508 üzenetére
Amúgy Amazon sem kér CVC-t, így (szigorúan elméleti síkon) mondjuk egy e-book könyvtárat simán be lehet belőle rendezni... #DoNotTryThisAtHome
Úgy hogy a videó feltöltője érdekében nagyon remélem, hogy a videó feltöltése előtt törölte ezt a kártyát az alkalmazásból... -
vmarci21
tag
válasz
anadroid #15313 üzenetére
2 hét zárolás után indoklás nélkül felmondták vele a szerződést, 10 napot kapott, hogy kiutalja valahová a Revoluton tárolt pénzét... Úgy hogy a zárolás elméletileg még a pénzmosás elleni törvények miatt volt...
[kép]
nekem úgy tűnik, mintha a Revolut ebbe a törvénybe kapaszkodna olyan esetekben is, amikor csak szimplán nem akar valakinek szolgáltatást nyújtani (mert az valamiért nem éri meg neki)...Edit: hoopsz, most nézem, ez nem az a felhasználó, aki a topikot nyitotta... Zseniális ez a Reddit design, 10px-es, minimális kontrasztos felhasználónevekkel.. .
-
-
vmarci21
tag
Nálam az egyik feltöltés után vált elorhetővé az autó top-up, és nem nehéz észrevenni hogy elérhetővé vált, mert egy teljes képernyős "hurrá, most már neked is elérhető az auto top-up" stílusú üzenetben tájékoztat róla (biztos nem ez a pontos szöveg, de emlékszem, hogy a Revolut alkalmazás jobban örült a funkciónak mint én
). Legalábbis kb fél éve még ezt tette.
De már a funkció elérhetősége előtt 2-3 hónappal eltűnt a CVC bekérés is, így ha neked (még) azt is kéri az app, akkor még biztosan várnod kell. -
vmarci21
tag
válasz
agroman #14814 üzenetére
Ha jól tudom, jogi értelemben az nem kártyás fizetés, hanem egymás után végrehajtott 2 tranzakció:
PayPal egyenleg feltöltés (elektronikus fizetőeszköz feltöltés, betétszámláról történő átvezetés), majd Paypal fizetés (azonnali fizetéses e-pénz tranzakció), tehát így nézve tényleg nem kártyás fizetésről van szó. Gyakorlatban meg a felhasználó ebből semmit nem vesz észre, csak azt, hogy kártyával fizetett valakinek a PayPalára. -
vmarci21
tag
válasz
Tuomas #13364 üzenetére
Pedig az elmúlt 5-6 évben, elismerten OTP-s leállásokról szóló hírek alapján egész jól lehet következtetni, hogy ezek a boltok valószínűleg mind OTP-sek:
Tesco, Lidl, Spar, Penny, CBA, Real, MolAz OTP-s ATM-ek meg biztosan OTP-sek, mint ahogy a webes OTP-s fizetőkapu, és a SimplePay is..
Viszont annak egy egyszerű oka lehet, hogy csak fintech cégek érintettek, és magyar banknál lévő kártyák nem:
magyar bankok jellemzően 21-30 napra zárolják az összeget, míg a fintech szolgáltatók csak 7 napig... - tehát a magyar banki zárolási időből még nem futottak ki a tranzakciók... -
vmarci21
tag
válasz
warning19 #12869 üzenetére
Mivel e-pénz kibocsátó a Revolut és nem bank, ezért az ügyfelek pénze csak egy banki partner alacsony kockázatú termékében kell legyen. Tehát nem rendelkeznek vele szabadon, nem forgatják, tehát nem is keresnek rajta... - elméletileg...
A zárolásnak a felhasználási feltételükben viszont tényleg nincs maximális időtartalom megadva..
-
vmarci21
tag
válasz
bigdady #12822 üzenetére
Pontosan. Mivel esetemben egy ~3.000 ft-s havi Deezer és egy hasonló árú Netflix előfizetés van a limites, mindig bekapcsolt kártyám mögött, így a 6.000 ft-s havi limit pont lefedi azt az összeget, ami arra a kártyára terhelésként érkeznie kell. A napi 6.000 ft-s limit meg nem.
"Átvezeted egy pl megtakarítási alszámlára ami nem kell havonta és kész."
Jelenleg diák számláért 0 ft-t fizetek az OTP-nek és 0 ft-t a Revolutnak.. Ennél bármilyen olyan csomag, amiben van alszámla extra kiadás lenne. De vehetjük úgy is, hogy az OTP-s számlám az, amin az éppen nem használt pénz van, és a Revolut felel a havi pénzmozgásokért.. - így egyetlen fizikai kártyát (a Revolutosat) használom országon belül és kívül is. Ez egyrészt jó, mert nem kell több alkalmazást használni, másrészt a Revolut tud egy csomó olyan dolgot, amit az OTP nem (egyből látszódnak a vásárlások a tranzakciós listában, van költés-kategorizálás, és látom, hogy hol-mire-mennyit költöttem, így tudom, hogy mi az, ami összességében, havi szinten "sok" költés lesz, és a következő hónapban megpróbálhatok rajta optimalizálni... )De kezdem úgy érezni, hogy nem azért kérdezted, hogy mire jó napi használatban a Revolut mert érdekel, kinek, milyen élethelyzetben mire jó (és esetleg ha tudsz ajánlj jobb lehetőséget), hanem hogy beleköss abba, aki másként használja a dolgokat, mint te - anélkül hogy tudnád, a másik fél éppen milyen élethelyzetben van és pénzügyekkel rendelkezik. De azért hátha tényleg érdekel a dolog, hogy mire jó a Revolut, és lehet eddig csak a élethelyzet hiánya miatt nem értetted meg, hogy miért írtam azokat a funkciókat amiket, így megpróbálok segíteni a háttérrel is: egy kollégista-egyetemista számára, aki össze-vissza vagy dolgozik éppen, vagy nem, vagy van valahonnan bevétele, vagy nincs, annak a Revolut egy nagyon jó ingyenes kiegészítés a 0 ft-s, gyakorlatilag semmit nem tudó, bármit csinálni akarsz, pénzbe kerülő diák számla mellé. És akkor remélem sikerült megválaszolnom azt is, hogy mire jó a költés-kategorizálás is - nekem. Mert más is írta itt a topikban gyakorlatilag az összes szolgáltatást, amit én is írtam, de valószínűleg nem mindenki egyetemista közülük, így úgy néz ki, más élethelyzetben is lehet haszna. (de azt hiszem, eléggé átmentünk OFF topikba.)
-
vmarci21
tag
válasz
bigdady #12813 üzenetére
"Limit beállítása és le van tudva"
Igen, pontosan. És ahhoz kell a Revolut, hogy legyen olyan kártyád, amin be tudsz állítani havi limitet... Mert az OTP napi limitjével sokat nem tudok kezdeni... De legalább végre találtunk egy Revolut funkciót, amit mindketten hasznosnak találunk, úgy hogy úgy tűnk végre megvan egy olyan ok, ami neked is megfelel arra a kérdésre, hogy napi használatban mire jó a Revolut..."Amugy egy ismeretlen kulfoldi appnak a revolutnak megadod az bankkartya adataid de hbotól félsz?"
Nem, nem félek a HBO Go-tól. De láttunk már olyat, hogy egy nagy oldaltól privát adatok kerültek ki, így nem árthat, ha gondol rá az ember. Revoluttal 5 másodperc egy virtuális kártyát kérni, még 3 mp a limit beállítása, és semennyivel sem tart tovább a virtuális kártya számát megadni, mint egy rendes kártyáét. Úgy hogy befektetés (8 mp) és lehetséges haszon (ellopott kártya adatokkal sem mennek semmire) tekintetében eléggé jónak tűnik a lehetőség. Revolut előtt persze használtam a bankkártyámat netes fizetésnél, mert azért ennél a 0 ft és 8 másodperc befektetésnél többet számomra nem ér a dolog, de ennyit simán.. -
vmarci21
tag
válasz
bigdady #12802 üzenetére
"Bank oldalán adod meg ott is ahol nincs 3d"
Az igaz. Ha egy átlagos magyar webshopról van szó. Gyakorlatilag minden más esetben már nem igaz. Persze ez esetben meg gyakran van PayPal. De azért olyan is lehet, hogy az sincs, és közvetlenül a weboldalnak adod meg a kártyád adatait. Persze mondhatod, hogy te ilyen oldalakon nem fizetsz. Ez viszont nem fogja megzavarni azt, aki lenézi a kártyád adatait, vagy ha kikerül valahonnan az adat (mert azért Netflixen, HBO GOn, Spotifyn, Deezeren, Tidalon, Microsoft és Google fiókban, Facebookon, Barionon, OTP Simplen, stb. mentve vannak a kártya adatok, így elég sok helyről kikerülhet valahogyan.) Úgy hogy sokkal nyugodtabb az élet, ha egy x ft havi költségre limitált, vagy letiltott kártya adatai vannak a neten használva, és a fizikai kártya nem alkalmas netes vásárlásra (azon tiltva van a netes vásárlás)... -
vmarci21
tag
válasz
drwalleret #12595 üzenetére
Vitesse-n át megy a pénz, ha forint utalásról van szó, de az oldaluk szerint csak kimenő utalásokkal foglalkoznak, így valószínűleg bejövő utalásokat nem fogadnak. Nem lehet hogy emiatt a Vitesse is vissza utalta a pénzt, és most a 2 fél között "pattog" folyamatosan?
-
vmarci21
tag
válasz
zivorad #12428 üzenetére
Fura dolgok ezek. Én olyat láttam már, hogy valaki vadonatúj, "5 perces" számlára top-upolt 80.000 Ft-t, és azzal a lendülettel zárolta a Revolut, majd a papírok feltöltése után felmondták vele a szerződést, és végleg bezárták a számláját. Kb 10-15 percig volt Revolut ügyfél.
Indoklás semmi, számla bezárás után többé nem fersz hozzá emberhez a chaten át, így kérdezni sem lehet, hogy mi volt a baj. -
vmarci21
tag
válasz
Tuomas #11545 üzenetére
Igen, fordulónap van. De a 30. és 31-e nem lehet hosszú távon fordulónap, mert sok hónapban egész egyszerűen nincs ilyen nap. Ennek a problémának az áthidalására szokták azt használni, amit írtam. Ritkán van olyan, hogy ha olyan napra esik a fordulópont, ami nincs a következő hónapban, akkor a következő hónap legutolsó napjánra teszik át azt. A kettő közül valamelyiket biztosan kell alkalmazniuk, és nekem úgy tűnik, hogy az előbbi a gyakoribb. Hogy revoluton melyik módot használják, azt egy 30 vagy 31-én regisztrált tudná megmondani. De ha volt már erről konkrét információ, csak valahogy lemaradtam róla, akkor bocsi.
-
vmarci21
tag
válasz
xy.zsolt #11536 üzenetére
a következő hónap azonos napja általában (és gyanítom a Revolutnál is) azt jelenti, hogy a jelenlegi hónap fordulóponthoz hozzáadod a jelenlegi hónap napjainak számát.
BKK díjszabása tartalmaz is rá példát:
"a március 31-étől váltott május 1-jén 02 óráig érvényes"de így működik pl. PHP-ben is:
Current Date | +1 month
----------------------------
2015-01-01 | 2015-02-01 (+31 days)
2015-01-15 | 2015-02-15 (+31 days)
2015-01-30 | 2015-03-02 (+31 days, skips Feb)
2015-01-31 | 2015-03-03 (+31 days, skips Feb)
2015-02-15 | 2015-03-15 (+28 days)
2015-03-31 | 2015-05-01 (+31 days, skips April)
2015-12-31 | 2016-01-31 (+31 days)
-
vmarci21
tag
Készpénznél könnyebb lehet a Revolut, de azért felmerül néhány "apróbb" probléma:
- havonta bekérő linkeket létrehozni ekkora darabszámban nem embernek való feladat. Főleg ha van más megoldás.
- osztálypénz a te "számládon" lesz, nem egy osztályszámlán, amihez több kinevezett személy is hozzáférhet. (mondjuk papír pénznek is csak egy kezelője lehet, így ez ahhoz képest nem visszalépés.)
- osztálypénz a te "számládon" lesz, keveredik a saját költségvetéseddel, úgy hogy így-is úgy-is külön kell nyilvántartást vezetni.tehát nem tűnik egy túlságosan automatizált megoldásnak, minden lépés megmarad, ami készpénznél is van, csak éppen digitális formában (leszámítva a "bemegyek az iskolába" részt). Egy alsó becsléssel nekem az jött ki, hogy egy 20 fős osztály esetén tanévenként legalább 2 óra munka van vele - de valószínűleg inkább több. - miközben technikailag a havi befizetéstől a nyilvántartás vezetéséig, minden automatizálható lehetne - bár nyilván ez már nem megy ingyen, saját fejlesztés esetén is minimum a kártya-elfogadás díját ki kellene fizetni (1-2%). Havi díjas szolgáltatásnál meg nyilván havi díj van (bár ezekre általában csak iskolák tudnak előfizetni, és ilyenre példát még nem láttam magyar iskola részéről).
Tehát végkövetkeztetésképp: ilyenre használni a Revolutot már elsőre eléggé fapadosnak tűnik; látva az iskolák számára elérhető szolgáltatásokat pedig még nagyobb a kontraszt.
Tudom, ez túlmutat a topik témáján, és nem is segít, mert az iskolákra nem tudsz hatni, hogy milyen szolgáltatásokat vezessenek be.
-
vmarci21
tag
Ha a Revolut megy csődbe, akkor még van remény, mivel e-pénz kibocsátók, ezért a cég pénzemtől külön számlán kell tárolják a felhasználók pénzét, és nem fektethetik azt be. - tehát gyakorlatilag csőd esetén az érintetlenül kéne maradjon. Hogy aztán csődeljárás során ezzel a pénzel mi lesz, azt már nem tudom, ilyen mélyen nem mentem bele jogi szövegekbe.
Minden más esetben már rosszabb a helyzet, ha pl a Revolut mögött álló bank megy csődbe, akkor lehet integetni a Revoluton tárolt pénznek. -
vmarci21
tag
Ez esetben az ingyen számládat pl. OTP Juniornak hívják. Vagy Erste Érted Diákcsomagnak. Vagy CIB ECO ForYounak.
Gyakorlatilag minden nagyobb banknak van vagy életkorhoz vagy diáksághoz kötött kedvezményes (sok esetben majdnem minden ingyen) számlája. -
vmarci21
tag
válasz
brainticket #9644 üzenetére
Érdekes hogy csak Portugáliában (Porto) és Lengyelországban (Krakkó) keresnek magyar munkatársat, míg nagyobb nyelvekhez Litvániában (Vilnius) is. És egyik új nyelvnél sincs Európán kívüli hely, pedig mintha nekem úgy rémlene, hogy angol ügyfélszolgálat van az Ausztráloknál is.
Kíváncsi vagyok, hogy az angolhoz hasonlóan a kisebb nyelvek ügyfélszolgálata is 24/7/365 lesz-e, vagy csak európai idő szerinti napközbeni.. -
vmarci21
tag
"Az általános az egy debit és egy hk kártya"
Kb. 8,5 millió debit és 1.2 millió hitelkártya van Magyarországon lakossági szegmensben.
A választási adatok alapján kicsit kevesebb mint 8 millióan jogosultak a választásra (tehát nagyjából ennyi 18 év feletti ember lehet, aki magyar bankkártyában érdekelt lehet.)Leosztva a 2-t egymással az jó ki, hogy egy átlagos magyarnak 1.2 (valamilyen) bankkártyja van.
Hitel kártya csak minden 6-7. emberre jut.
Úgy hogy ha már kerekiteni akarunk egy egész számra, akkor azt mondhatjuk el, hogy egy átlagos magyarnak egyetlen egy kártyája van. -
vmarci21
tag
Amennyire tudom, semmilyen megkötése nincs a 3DS-nek, azon kívül hogy valamilyen módon azonosítania kell a tranzakció indítóját, mint a bankkártya tulajdonosát, de ha vannak is bizonyos megkötések, azok elég tág határt adnak a lehetőségek terén:
A Transferwise pl rá is kérdez, hogy mobilra érkező push értesítésben hagyod jóvá a tranzakciót (ahogy például a Revolutos kártyás fizetésnél is van) , vagy egy beírandó kódot kérsz SMS-ben vagy hanghívásban.
Olvastam biotermikus azonosításról is ezzel kapcsolatban, sajnos azt nem tudom, hogy csak egy példa volt, amit lehet alkalmazni, vagy valamelyik külföldi banknál tényleg megcsinálta-e.Valószínűleg az SMS-ben küldött kód, illetve az "innovatívabb" helyeken a push értesítés a standard, általánosan megvalósított megoldás. Persze a biotermikus azonosítás sem tűnik rossz gondolatnak (amiről még mindig nem tudom, hogy meg lett-e valahol valósítva), mivel ha fizetsz valamiért a laptopodon, és van rajta ujjlenyomat olvasó, anélkül tudod magad hitelesíteni, hogy a telefonod után kéne nyúlni.
Úgy hogy számomra nem úgy tűnik, hogy valahonnan meg lehetne állapítani azt, hogy milyen 3DS volt, illetve ha nem kellett kódot megadni, akkor vont-e 3DS, csak a bank elfogadja, vagy nem volt egyáltalán 3DS. Szeptember 14-től EU-n belül tiszta lesz a helyzet, mert minden 3DS 2-es lesz. -
vmarci21
tag
Oké, elbizonytalanítottál.
Elvileg szeptember 14-ig lehetséges, hogy a Revolut 3DS nélkül kérje a fizetéseket, de nem látom az okát, hogy miért variálnák ezt össze-vissza, hogy egyik héten van, a másik héten nincs, így szerintem logikus hogy már csak a bankoktól függ a dolog.
A bankok fejlesztéseire nem látok rá, csak a jogi részét néztem át nemrég, illetve fizetőkapuk által a fejlesztők számára tovabbadott információkat olvastam (főleg Barionét, de pl egy jó áttekintés van a Stripe oldalán is).De pl. OTP sosem támogatta a 3DS előző verzióját, úgy hogy valószínűleg egyből az új verziót fejlesztették le, amiben a bank már tud dönteni, hogy kér-e második faktoros hitelesítést, vagy nem. Így ha feltételezzük, hogy a Revolut már nem kér pénzt 3DS nélkül, akkor abból következik, hogy a bank fogadta el azt, további (SMS-es) megerősítés nélkül.
Tehát összefoglalva mondhatjuk hogy 3 lehetőség van online kártyás fizetésre:
- Revolut 3DS nélkül terheli a kártyát, így nincs szükség megerősítésre. (ez szerintem nem túl valószínű, és csak szeptember 14-ig tehetik meg)
- előző verziós 3DS-es pénzkérés, ez esetben minden esetben kell legyen megerősítés. (sosem volt népszerű, sok nagy fizetőkapu egyáltalán nem is támogadta)
- és a mostani 3DS (ami már most is használható, nem szeptember 14-én indul, ) ahol a kártyakibocsátó dönt, hogy kell-e megerősítés, vagy nem.Nem tudom, hogy erről ad-e ki információt a Revolut vagy valamelyik bank, de csak ők tudnák pontosan megmondani, hogy egyes tranzakcióknál mi volt a pontos helyzet.
-
vmarci21
tag
Ahogy már leirtam a kártya kibocsátónak (tehát esetünkben a banknak) van mérlegelési lehetősége, hogy kell-e másik körös hitelesítés, vagy a beérkező adatok, és a fizetési szokásaid alapján elfogadja azt egyből megbízhatónak, és nem kér megerősítést.
-
vmarci21
tag
válasz
Lincoln76 #8865 üzenetére
Vannak kivételek, amikor a 3DS fizetésnél a második lépcső kimarad, például ha a kártyakibocsátó bank biztonsági szempontjai alapján megbízhatónak tartja a tranzakciót. Nyilván ehhez az is kell, hogy a pénzt igénylő fél (az az esetünkben a Revolut) is információval lássa el a bankot (ezeket lásd pl. Barion fejlesztői dokumentációjában, 3DS címkével), de mivel a Revolut tudja a nevedet, telefonszámodat, címedet, email címedet, stb. így ez meg is van. És ez nyilván nem az első, sőt nem is a második Revolut feltöltésed volt, tehát a bankod rendszere mostantól biztonságosnak tartja a Revolutot, többé nem kell a második, SMS kódos faktor a Revolut feltöltéshez.
-
vmarci21
tag
válasz
#59063552 #8369 üzenetére
Valószínűleg tudsz róla, de azért összeszedem a Revoluttal kötött szerződésben lévő adatokat, hátha van benne valami hasznos, amitől nem tudtál.
A szerződésen kívül sehol máshol nem szerepel, de van a Revolutnak telefonos ügyfélszolgálata:
Call us: +44 (0)203 322 83 52
És 2 email címe:
Email us on feedback@revolut.com or formalcomplaints@revolut.comVan egy panaszbejelentő formjuk:
https://www.surveymonkey.co.uk/r/5XTPCJVHivatalos szerv, amihez lehet fordulni a Revolut miatt a brit Financial Ombudsman Service:
https://www.financial-ombudsman.org.uk/https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Phone from outside UK: +44 20 7964 0500
A szerződésben az szerepel, hogy jogi kötelezettségek miatt zarolhatják a fiókodat és/vagy kártyá(i)dat. Ez esetben a Revolutnak tájékoztatnia kell a zárolás okáról, kivéve ha a tájékoztatás rontaná a biztonságot, törvénybe ütközne, vagy rontaná a vizsgálat hatékonyságát. Viszont a vizsgálat hosszára, ezzel együtt a zárolás hosszára nincsen maximális idő megadva. A vizsgálat végén vagy vissza kapod a fiókod és a bankkártyá(i)dat, vagy visszautalják a fiókodon lévő pénzt arra a helyre, ahonnan származik.
A szerződés az én ertelmezésemben jogot biztosít számodra, hogy bármikor bezárd a Revolut fiókodat, és ekkor a Revolut vissza kell adja a pénzt. A bármikor az én ertelmezésenben a zárolás időtartalmát is jelenti. De ezt egy ehhez értő, joggal foglalkozó személy biztos jobban meg tudja mondani.
-
vmarci21
tag
Ingyen kártyás meghivóval való regisztráció után az alkalmazás nem ajánlja fel az ingyen kártyát, csak a fizetőset, ügyfélszolgálat szerint nem Meghivóval történt a regisztráció. Ilyen esetben hogy lehet hoztájutni az ingyen kártyához?
-
vmarci21
tag
Szombaton jeleztem feléjük, hogy a magyar weblapon a prémium 7.99 forint, a metal előfizetés pedig 13.99 forint / hó áron szerepel; az ügyfél-szolgálatos néhány magyarázat után megértette, mi a probléma, és azt írta, hogy jelzi a fejlesztői csapatnak. Úgy tűnik, megkapták a jelentést, vagy rájöttek maguktól, hogy valami nem jó, mert módosítottak..
Hát ez sem a forint lett. Mondjuk így már 2 pénznemet kilőttünk, már csak 25 támogatott pénznem maradt, hátha legközelebb sikerül.
-
vmarci21
tag
válasz
aujjobba #6233 üzenetére
Elméletileg OTP is tudja már néhány hónapja, csak ott (még) külön, kell bekapcsolni ezt a funkciót. Elméletileg tényleg kötelező lesz szeptember végétől minden netes kártyás fizeteshez (kivéve a havi, ismétlődő fizetéseket). Tehát revolutnál is kell majd legyen ilyen, teszt kártyákkal elméletileg már itt is működik.
-
vmarci21
tag
válasz
Oliverda #5881 üzenetére
gov.uk-ról, e-pénz és a penzmosással kapcsolatos szabályok:
MLR = Money Laundering Regulations
SDD = Simplified due diligence = egyszerűsített ügyfél átvilágítás. Ez valószínűleg az, amin mindenki átesik regisztrációkor.
"
The MLRs set out that a relevant person may apply SDD for electronic money (as defined in the Electronic Money Directive) where there are reasonable grounds to believe that the product related to the transaction is e-money and:
if the device can be recharged, a limit of €2,500 is imposed on the total amount transacted in a calendar year, except when an amount of €1,000 or more is redeemed in the same calendar year by the electronic money holder (as defined in the same Electronic Money Directive)
4MLD limits the circumstances in which e-money issuers can be exempted from CDDbased on an appropriate risk assessment that demonstrates a low risk, and where all of the following risk-mitigating conditions are met:
the payment instrument is not reloadable, or has a maximum monthly payment transaction limit of €250, and can be used only in that member state
the maximum amount stored electronically does not exceed €250
the payment instrument is used exclusively to purchase goods or services
the issuer carries out sufficient monitoring of the transaction or business relationship to enable the detection of unusual or suspicious transactions
For the purposes of the second bullet point, this may be increased to a maximum of €500 for payment instruments that can be used only in that member state.
Member states must also ensure that no more than €100 can be redeemed in cash from an e-money instrument." -
vmarci21
tag
válasz
UberMutant #5179 üzenetére
Nekem ma már a legutóbbi feltöltéshez egyáltalán nem is kért CVC/CVV-t.. Lehet hogy mostanában kaptak lehetőséget a CVC/CVV nélküli terhelésre, és épp kivezetik azt? (vagy csak szimplán elkezdték letárolni azokat, és így csak a kártya hozzáadásakor kell megadni?)
-
vmarci21
tag
válasz
Dluinet #5098 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint 2018 vége óta nem lehet az EU-n belül megkülönböztetni a vásárlókat a vevő állampolgársága vagy lakhelye alapján, amennyiben olyan országból rendeli a terméket vagy szolgáltatást, ahová azt kiszállítják / ahol az igénybe vehető (kivéve, ha szerzői jogi védelem alatt álló tartalomhoz kívánsz hozzáérni, ott lehet geo-block (pl netflix)).
Ha én pl. német vagyok, de fél évre Magyarországra jövök, és akarok magyar mobil-előfizetést, és szeretnék online fizetni, akkor ez Telenornál nem fog menni, mert a bankkártyámat el fogja utasítani a rendszer. Pedig épp Magyarországon vagyok, ahol a szolgáltatás igénybe vehető, tehát elméletileg nem korlátozhatnák emiatt az előfizetést, és pont ugyanazokkal a feltételekkel kell nyújtsák, mint egy magyar számára. - mondjuk ha egy magyar számára sem engedik a külföldi kártyával való fizetést, akkor az nem állampolgárság, vagy lakhely, hanem bankkártya-kibocsátási hely alapú megkülönböztetés, így lehet hogy megfelelnek ennek a szabálynak, de valószínűleg nem erre a megoldásra gondoltak az EU-ban, mikor meghozták ezt a rendeletet..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
FIGYELEM! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Hír Drágul a Revolut
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- E-roller topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen nyomtatót vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vigneau interaktív lokálblogja
- BestBuy ruhás topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Azta! Dell Latitude 7440 -65% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" i7-1365U 16/512 FHD IRIS Xe
- Asus Rog Thor II 1000W Platinum OLED RGB Moduláris Tápegység
- Enermax Revolution 1000W Gold Moduláris Tápegység
- ASUS ROG STRIX 750W GOLD Moduláris Tápegység
- ASUS TUF Gaming 1200W Moduláris Tápegység PCIE 5 ATX 3 2x 12VHPWR
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- Részletfizetés .Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 RTX 4070 , Lenovo Legion Pro 7 16IRX9H RTX4080
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 7900 XT 20GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest