Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz
#06658560 #67 üzenetére
Jó elfogadom, bár számomra fogalmi képzavar a csapágyazás, a megvezetés és a megtámasztás ilyetén felcserélhető szavakként való használata, de legyen. Az meg, hogy hogy működik már én is leírtam párszor, szóval azt tudom, csak nekem ez nem tiszta, hogy ez "csapágyazás".
Gyorsan utána olvastam és számomra van különbség a között, hogy "bearing" és a között, hogy "bearing surface", nem gondoltam, hogy pont a rendkívül színes magyar nyelvben nincs ez elkülönítve egymástól.
-
imibogyo
veterán
válasz
#06658560 #62 üzenetére
Milyen "ennyire kényes"?
Azért mert 11 féle irányba fel tudod fogatni, 2-be meg nem, vagy nem ajánlott? Zárójelben jegyzem meg (mert látom write-only módban vagy), hogy mint már említettem én kipróbáltam ezt a kettő lehetőséget is, és úgy is tökéletesen működött a szivattyú. Szóval nincs semmi gond a tervezésével, ez csak pusztán elővigyázatosság, de ezt már leírtam egyszer fentebb is. Nagyon sok gépemben és átalakításomban használtam már, marha könnyű elhelyezni, baromira nem kényes.
Amúgy meg az autót sem ajánlatos mély vízben használni, mégis sokan mennek vele sokszor úgy is, hogy még a fülkéből sem látnak ki. Működik? Működik. De ettől függetlenül, ha az autó abban az esetben meghalna, vagy bármi más baja lenne, a gyártó nem érezne felelősséget a dologért (joggal). Itt is ugyanez a helyzet. Gyártói önvédelem.
Az a csapágyazás, amelyiket nem lehet rendesen beépíteni tetszőleges irányban az szar.
Nézd meg, hol látsz ott benne csapágyazást legalábbis ami ezt okozhatja? Legalább a robbantott ábrát nézd már meg, ha okítasz mindenkit.Nem csapágyazás az elsődleges oka az ajánlott beépítéseknek, hanem az, hogy esetlegesen nem tudja felkapnia vizet és tönkreteheted vele akár a pumpát, akár (legrosszabb esetben) a gépedet is (az impeller esetleges kibillenését, csak mint esetlegességet említettem, direkt nem a csapágyazást mondtam, és csak a függőleges, fejjel-lefelé helyzetre értettem, hiszen ott és akkor a fekvő beépítésről volt szó, de ez az ÉN elméletem, nincs leírva gyári manualban sehol, csak egy logikus következtetés, mivel az impellert is ebbe az irányba a legkönnyebb kiszedni, a többi irányt is megpróbálhatod, de nehézségekbe fogsz ütközni
).
Ha csapágyazás lenne a gond, akkor a csonkkal lefelé beépítés mellett, ugyanennek a beépítésnek a 180 fokos elforgatottja csonkokkal felfelé sem lenne helyes, de az mégis az..... Nem furcsa ez neked?
pumpa = szivattyú mérnöki szemszögböl
Mérnöki szemszögből lehet neked egyforma a kettő, de nagyon nem mindegy, hogy fel tudja-e szívni (kapni) a vizet, vagy csak "tolásra", nyomásra dolgozik, legalábbis beépítés szempontjából semmiképp.Mert esetleg van kis gépészmérnöki gyakorlati tapasztalatom is?
Az lehet, hogy van ezt nem is vitatja senki, de számítógépes-vízhűtéses tapasztalatod nem sok, ha ilyeneket mondasz.És már megint a csapágy..... A felső részben csak az impeller van, ami egy kis fehér gömbre cuppan rá, ami amúgy tud forogni és a központozásban, valamint a forgó rész helyben tartásában és stabilizálásában segít, de ennyi. A többit a mágneses tér végzi. Én az előző hsz.-ben sem csapágyazásról beszéltem, hanem impeller kibillenésről, és ennek esetleges megtámasztásáról, vagy annak hiányáról (ami nem szerencsés, súrlódást okoz, de előfordul).
-
imibogyo
veterán
válasz
#06658560 #57 üzenetére
A proci felé a "nyomó oldal" nem nézhet az impeller (forgó rész) kialakitása miatt. Impeller szélére érintő irányban "tolja" a vizet. Felfelé "nem tudja", vagyis tudja, de mégsem.
Tehát a gyári képen is látszódó felső "vízszintes" alagút/bevágás irányába "tolja" a vizet.
A forgó rész fekvő ház esetén lefelé néz az alaplap felé, ami ugye vízszintesen van, derékszögben a talajjal. Na mármost ha megnézed ismét amit linkeltem gyári manualt (forgasd el gondolatban 180 fokkal a képet, mert ugye most fejjel lefelé van a blokk), egyértelműen látszik, hogy a fent vázolt esetben az impeller "függőlegesen lefelé" néz, fekvő házban lehet, hogy így "nem kapna vizet", vagy nem időben.
A Laing nagy valószínűséggel azért nem ajánlja ezt, mert pumpáról beszélünk és nem szivattyúról. valamint mert az impellert egy mágneses tér tartja a helyén (stabilizálja) forgás közben, ami nem biztos, hogy tökéletesen elég, hogy a forgórészt minimális megtámasztás alátámasztás nélkül is a helyén tartsa, ha az impeller kibillen az egyensúlyából (van ott egy kis golyó is amire rácuppan, de én már hallottam kerregő DDC-t), így az beleérhetne a tetőbe, tönkretéve a pumpádat, rosszabb esetben akár a gépedet is, ha nem vagy a közelben (kicsi rá az esély, de tudod ez olyan, mint a mikróra amikor rá van írva, hogy ne száríts benne macskát, egyszerű önvédelem, hogy te ne szólhass, hogy ők nem szóltak).
Ez a kettő együtt adja azt, hogy nem ajánlott a fejjel lefelé beépített DDC, ugyanez vonatkozik a függőlegesbe állított, de csonkokkal lefelé néző DDC-re is. Nem biztos, hogy fel tudná kapni a vizet, és ezért tönkre mehetne. Én próbáltam nekem ment a dolog, mert jóval fölötte volt a tartály és a közlekedőedény fizikája még egy pumpára is hat.
-
imibogyo
veterán
válasz
#06658560 #52 üzenetére
Kifutottam szerk. időből.
Ez nekem is régi szívfájdalmam, csak nekem a VGA-val jutott ez eszembe. Ha a PCI-E slotot áttennék az alaplap "rossz oldalára", és elforgatnák hossztengely mentén 90 fokkal, akkor pci-e riser nélkül is szépen hozzá lehetne cuppantani a VGA-t az alaplaphoz, úgy, hogy a ventilátora szabad levegőt tudna szívni. Rengeteg még a modding lehetőség.
Valami ilyesmire gondoltam. Nagyon szép slank gépeket lehetne így alkotni, vízhűtést feltételezve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Quadro FX 570 eladó
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest