- Jobb biztonságot és energiahatékonyságot kínál a Bluetooth 6.1
- Módosította az előző generációs Dimensity csúcslapkáját a MediaTek
- Visszafogva, de még visszatér a GeForce RTX 5090D
- Computex 2025: mindenkinek elérhető AI szuperszámítógépeket vizionál az NVIDIA
- Computex 2025: közeleg az NVIDIA Computex előadása
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
A lyukban nincs gond, ameddig el nem érjük az amerikai filmekben látott mókát, hogy hajlékonyak tömegesen laknak a metró alagútjaiban.
Szánt szándékkal nem akartam írni a kék metrót, de ezek szerint egyszerre találtál rá mindkettőre.Amúgy nem tudom. Vannak dolgok, amikben jók lennének a gépek, vannak, amikben nem. Az én kezem alatt alig 80 mozdonyvezető szolgál. Amikor a sokadik hajnalukat húzzák egymás után, legszívesebben hazazavarnám aludni, de amikor elvállalta a munkát, elvállalta ezt is vele. Arról nem is beszélve, hogy csak az elmúlt 10 évben mennyit hajlott a törvény az Ő irányukba. Sok a pihenőidejük két szolgálat között, meg van szabva a maximális szolgálati idő, és azon belül is a maximális vezetési idő is. És mindezek ellenére is lehet azt mondani, hogy néha jobb lenne, ha gép vezetne. De amikor jön egy olyan döntéshelyzet, főleg itt mellékvonalon, hogy lovaskocsi, traktoros, teherautós van éppen veszélyhelyzetben, akkor nem tudod megtanítani a gépet, hogyan reagáljon. Ha lovaskocsi van ott, ahol éppen-éppen még belelógna, amikor odaérsz, jobb, ha nem dudálsz és csak "csendben" fékezel, mert fene sem tudja, hogy reagálnak a lovak a hangra. A traktorosnál, teherautósnál még többet kell mérlegelni pillanatok alatt. Mennyivel megy, hol van, van-e kereszteződés előtte úgy, hogy a hátulja még belóg, láthatóan túl van-e pakolva, stb. Nem egyszer van, hogy egy kürtre+vészfékezésre való idő marad az ívből kirobogva és futás kifelé a vezetőállásról, mert nem lesz aki elmesélje, mi is történt, de ez a ritkább eset. Vittük már el traktor orrát úgy, hogy a komának kilátszott a lába, baja nem lett a sokkot leszámítva, és csak azért nem bukott orra a fülke, mert a pót megtartotta. A kürt hangjától állítólag leblokkolt a koma. Volt már olyan is, hogy valaki rákürtölt a traktorra, a vezetője megijedt és befékezett a gáz helyett. Hibás döntés volt. De törtük már el fiatal lány lábát is oly módon, hogy a srác lefulladt amikor meglátta/hallotta a vonatot meg a kürtöt, pedig az még jó messze volt. Persze stressz, kapkodás, nem indul, nem indul, pedig tízen egynehány másodpercük volt, a vonat csak közeledik satu fékkel, de mindhiába, akkora tömeget (még egy kis Bz meg egy mellék esetén is) elég nehéz lelassítani 80-ról, a kislány kiugrott jobb1-ről, de már későn. Az autó meglendült az önindítótól, a kiscsaj alá esett, a vonat megtolta az autó farát, szegény lány még jobban alá került, az autó vezetőjének meg kutya baja nem lett. Pedig az Ő feje volt "becélozva" az ütközővel, ameddig meg nem lódult egy picit az autó.
Nagyon sokszor az emberek figyelmességén múlik, és "nekünk" kell mérlegelni, hogy dudáljunk, vagy jobb, ha csöndben lemegy a sínekről és majd bekakik utána.
-
kelly416
veterán
Mifelénk csak felső vezeték nélküli járművek szaladgálnak. Jelentem, én lakom az elmaradt övezetben. Csak Bz meg Uzsgyi az, ami erre megtalálható, azaz most van egy Dezső is kivételesen. De amikor éppen nincs vágányzár és jár felénk a Csörgő is, előszeretettel lopják el kisegíteni azt a fene jó villany vonalat, mert a büdös dízel még így is el tud jutni a nyílt pályán maradt gépért, hogy nincs villany abban a fránya vezetékben.
Amúgy meg legjobb tudomásom szerint az egyik (nem, nem a négyes, mert évek óta megy már így a móka) metró olyannyira önállósítva van, hogy azért ül ott a metró vezető, hogy "ha baj van" tudjon ténykedni, illetőleg a tisztelt nagyközönség ne legyen bekakkantva, hogy "ezt nem is vezeti senki". Nem hiába van az, hogy a föld alatt, ahol eléggé jól védve van a sok berendezés, már pályába épített fizikai befolyásolókat is mernek alkalmazni, amik a szerelvényre épített fizikai alkatrészek érintés útján történő jelátvitelére vészfékeznek, minden egyebet a számítógép végez. A "bábu" meg ül elől, olvasgat, nézelődik, semmit nem csinál nem sok fizetésért.
Kint a felszínen, ahol a síncsavarokat, néhol a síneket, és a többi berendezést meg rendszeresen piszkálják, ne adj Isten ellopják (de honnan veszik a 25 kilovoltos kesztyűt, amiben megfogják a vezetéket, azt nem tudom, mert ahhoz buta, hogy a nevét leírja, de ezt tudja), oda nem lehet fizikai befolyásolást építeni, mert sokszor még az elektromos/mágneses jelfeladáshoz szükséges kábelek is szublimálnak, pedig már dugdossák azt is rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Nők, nőügyek (18+)
- 3D nyomtatás
- Linux kezdőknek
- Politika
- Egymásra licitálnak a kiadók, hogy kihasználják a GTA VI késését
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- További aktív témák...
- Dell Precision 5540, 15,6" FHD IPS, I9-9880H CPU, 32GB DDR4, ÚJ 512GB NVMe SSD, T2000 4GB VGA, WIN 1
- HP Pavilion 14-dv0xxx, 14" FHD IPS, I5-1135G7 CPU, 20GB DDR4, 512GB NVMe SSD, WIN 11, 27% áfás száml
- HP Pavilion 15-eh1xxx, 15,6" FHD IPS, Ryzen 7 5700U CPU, 16GB DDR4, 512GB NVMe SSD, WIN 11, 27% áfás
- Dell Latitude 5590, 15,6" FULL HD IPS, I5-8350U CPU, 16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 11, 27% áfás szá
- GIGABYTE GeForce RTX 4060 GAMING OC 8G
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest