Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz MongolZ #63 üzenetére

    "2 esetben a 14-ből szignifikánsan nagyobb a különbség a GPU órajelemeléstől (16 és 18%), most te ezek után arra következtetsz, hogy memóriasávszél-szegény a 7770?"

    Ebből az összehasonlításból nem lehet kiszűrni, hogy melyik tényező mennyivel járult hozzá a teljesítmény-növekedéshez. Ezért mondtam, hogy kéne olyan teszt, ahol egyszerre csak az egyiket változtatják.

    "Ez butaság, természetesen emelkedni fog a teljesítmény (még ha csak nem is sokkal), de ugyanez igaz fordítva is, ha csak a GPU-t emeled, ugyanúgy nőni fog a sebesség, mivel egy teszt alkalmával gyakorlatilag hol az egyik, hol a másik a pillanatnyi szűkkeresztmetszet, mivel az sosem állandó. Akkor mondják igazából szűkkeresztmetszetnek, hogy ha döntő többségben az egyik az."

    Szerintem viszont a sávszélesség olyan "kiszolgáló infrastruktúra" jellegű, mint a CPU. Ott is, amíg nem üt meg egy szintet, visszafogja a kártyát. De amint megüt egy szintet, már alig van hatása a teljesítményre, onnantól már hagyja a GPU-t kifutni.

    Most így munka után már nincs sok kedvem nekiállni keresgélni, de biztos van olyan alsó-kategóriás kártya, ahol a 128-bitet lefelezték 64-re, ott biztos látszana. Vagy: azonos magórajelre beállított 4850 (GDDR3) és 4870 (GDDR5). Pl. ez, de emlékszem mintha valahol máshol is láttam volna egy részletesebbet, csak most nem találom.

    Persze, játéka válogatja, hogy mennyire sávszél-igényes, de szerintem egy ilyen erős GPU-hoz egy mindössze 128-bites busz, elég aránytalan. Ha már az azonos órajelű 4850-4870 párosnál volt ennyi különbség, akkor a 4850-nél nem sokkal nagyobb sávszélesség, de egy bő másfélszer, talán majd' kétszer erősebb GPU, hát...

  • .mf

    veterán

    válasz MongolZ #40 üzenetére

    :N
    1. A játékokban a skálázódás szinte sosem 1:1 lineáris
    2. Ha a teljesítmény nagyobb mértékben emelkedett, mint a magórajel emelése, az már mutatja, hogy a memória a nagyobb korlát.
    3. Csak egy játékban nézték meg.
    Kéne egy olyan teszt is, ahol konstans magórajel mellett csak a memória-órajelt emelik, ha változik a teljesítmény, abból már látható, hogy a memória fogja vissza. Még 4890-nél is láttam különbséget, ha a RAM órajelét levittem (kishibás chip, a memio iszonyatosan melegszik 4000-nél ill. fölötte, ezért 3200-ra vettem vissza), pedig ez 256 bites, tehát nagyobb a teljes sávszél; és még 3 generációval régebbi egy korábbi architektúrával, tehát a GPU-ja gyengébb.

  • .mf

    veterán

    Hmm micsoda látszat-lépés. Eleve a memória-sávszélesség a szűk keresztmetszet, de az nem változik. Amilyen tempóban a 256 bites kártyák ára megy felfelé, remélem a következő generációban már lesz megfizethető 192-es vagy hogy minél hamarabb kijön a GDDR6 még magasabb frekvenciákkal.

Új hozzászólás Aktív témák