Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Mini-ITX
- Samsung LCD és LED TV-k
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hokuszla
senior tag
Na van már december?
+3000% mantra mantra
-
siriq
őstag
válasz
atti_2010 #136 üzenetére
atti2010 :Ha nem olvasod a hozzászólásokat akkor nincs mit tenni, elmondtad te is a hülyeséget meghallgattuk de attól nem lesz okosabb kérdés, a Mantle az AMD részéről kész van a többi a Dice és az EA sara, amúgy a Januar 16 frissítéssel teszik be.
Erdekes..... [link] Ezek szerint olyan mint a kaveri bealaz mindenkit a +50%-al.Erre mar reges regen: [link]
-
-
leviske
veterán
válasz
errorcode06 #133 üzenetére
A lényeg az lett volna, hogy az APU-k nem szerepelnek a VGA/dGPU eladásokban, viszont általánosságban a grafikai gyorsítók eladási listáján (vagy nem tudom hogy fogalmazzak), ahol az Intel még mindig 60% körül jár, bizony az AMD elég szépen jön előre, töretlenül. (Régen itt is 3. volt a cég, most meg 22:14 az arány a Radeonok javára.)
Ez azért fontos, mert ha valaki kicsit visszatekint, láthatja, hogy nagyjából az APU-s üzletpolitika bevezetésével és az extra-olcsó kártyák szép apránkénti eltüntetésévél párhuzamosan kezdett csökkenni, majd egy az egyben vissza is esni a dGPU piacon az AMD. Azzal meg, hogy az nVidia elad teszemazt 100millió GT710-et, még nem lesz a gamer piac meghatározóbb alakja. Függetlenül attól, hogy ezzel a részesedése a dGPU piacon rádupláz az AMD-re.
Ezért nincs értelme ennek a vitának. Mert egyik oldal sem tud releváns adatokat felmutatni, csak ugyanolyan marketing bullshitet, mint maguk a cégek.
-
kriszpontaz
veterán
válasz
errorcode06 #133 üzenetére
Gondolom a 7xxx szériától felfelé gondolta.
-
leviske
veterán
Megkérdezhetem, hogy miért kell egy ilyen "én apukám erősebb" vitába belekeveredni egy ilyen fórumon?
Különben sincs egyikőtök érveinek sem értelme, mivel Te nem tudod megmondani, hogy mely kategóriákban, mely kártyákkal van előrébb az nVidia a piacon, Malibutomi meg csak a R9 290/280 készletadatait hozta fel.
Míg Malibutomi érveire elég annyit mondani, hogy még a HD7-es széria is kapható, így nyilván nem kezd el az AMD teljes gőzzel gyártatni, addig a Te érveidre meg ott van az a tény, hogy 20k alatt gyakorlatilag nem létezik már AMD videokártya a piacon (Ha valaki belinkel ide 19k-ért egyet, az kérem helyezze el magában ott, ahol kényelmesnek érzi.), míg nVidia-t 10k alatt is könnyedén kapok újonnan. Márpedig ez az nV fő piacain (Kelet) egy komoly vásárlói réteget jelent.
Emellett az nVidia sokkal hamarabb lépte meg az átnevezést a Titan-ra hivatkozva, mint az AMD az R9 290-re építve, ráadásul mindezt komoly leárazásokkal párosította, míg a Radeonok esetében egyedül a HD7900>R9 280 hozott némi árcsökkentést.
Szóval maradjunk annyiban, hogy mindenki vegyen azt, ami neki optimálisabb és az eladási adatokat hagyjuk meg a részvényeseknek.
-
smkb
őstag
válasz
Malibutomi #127 üzenetére
" Ehhez képest az amd vga-k úgy fogynak hogy alig gyözik vinni a boltokba, tehát amit írtál alaptalan, semmi értelme."
Vagy, szimplán kevés AMD vga készül... az eladási adatok továbbra is erős NV vga eladási fölényt jeleznek, és a számoknak kell hinni, nem a képzelt meg ph-n sugallt hiedelmeknek...
-
pakriksz
őstag
Látom még nem készítettél játékba modellt... A materialokkal és a textúrafájlok darabszámaival való spórolással(textúra atlas, gondolom a megatextúrázás célja is ez volt) bizony a rajzolási hívásokat csökkenti ami a cpu-ra megy... Háromszögekkel már nem kell spórolni ha csak valaki nem agyatlanul modellez, annyira erősek a gpu-k...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ehhez ma még nincs dokumentáció. Van pár fejlesztő, akik részt vettek az egész fejlesztésében és ők férhetnek hozzá ehhez, mert két éve folyamatosan egyeztetnek, hogy mire lenne szükség és hogyan. Az sem titok, hogy kik ők: a DICE-ból kivált Frostbite team, a Nixxes, az RSI, a Rebellion és a Faraxis/Stardock/Ironclad fejlesztői által létrehozott Oxide.
Sőt, ezzel az egésszel csak azért foglalkozik az AMD, mert az EA és a Square Enix bevállalta, hogy ha kapnak egy ilyen API-t, akkor biztosan támogatni fogják, mert a konzolok miatt úgyis meg kell tanulniuk a GCN működését. Ez a két kiadó már elég játékot termel évente (ráadásul náluk vannak a Battlefield, Mass Effect, Star Wars, Medal of Honor, Dragon Age, Deus Ex, Tomb Raider, Mirror's Edge, Need For Speed, Thief, Hitman, stb. frencsájzok jogai), így már érdemes ebbe beinvesztálni egy valag pénzt. A többiek csak úgy jöttek, amint megtudták, hogy van egy ilyen lehetőség.
-
Prof
addikt
válasz
Malibutomi #122 üzenetére
Es te most te atgondoltad? Szerinted hanyan vesznek felsokategorias VGA-t?
Es hanyan jatszanak mondjuk Intel laptoppal, Intel APU-val +Nv Vga-val?
Tippelj nagysagrendben mekkora a kulonbseg az eladasokban es a profitban -
Atom_Anti
senior tag
válasz
Malibutomi #116 üzenetére
AMD sírhat is, túl alacsony áron indították kártyáik, most a kereskedők húznak több dollár százas hasznot minden eladott példány után.
-
Prof
addikt
válasz
Malibutomi #116 üzenetére
Ja ahogy a Toyota le se s...ja, hogy Aston Martint elorendelni kell, mert eladnak belole parat azt jonapot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem mindenkinek van meg a képzettsége Mantle programot írni. Ehhez ma még nem tartozik dokumentáció. Az Oxide is elmondta, hogy minimális példaprogrammal oldották meg az egészet, csak amíg náluk tizenx éves múlttal rendelkező iparági veteránok dolgoznak, addig egy indie fejlesztő nem biztos, hogy érti hogyan kell programozni low-level szinten egy hardvert. De odaadták egy indie stúdiónak, hiszen a Rebellion független, bár ők azért már egy rakás dolgot leraktak az asztalra, ezért bíznak meg bennük.
A többi fejlesztő a béta programba jelentkezhet. Az Q1-ben elindul. Amíg alfa állapotú a rendszer, addig csak az kapja meg, aki részt vett magának az API-nak a fejlesztésében.A béta program egyébként a StarSwarm demóval kezdődik meg. Ez az Oxide Nitrous motorjára épülő techdemó, aminek a forráskódja szabadon hozzáférhető. Ez biztosítja majd a fejlesztőknek, hogy megértsék egy modern PC-s API működését.
-
Def26
félisten
Egyébként miért csúszik ez a mantle? (nem olvastam a cikket)
-
Malibutomi
nagyúr
Techdemot semmi értelme összerakni, mert akkor meg azért menne a hasonló okoskodás, hogy persze hogy egy AMD techdemoban előnyben van, de mutassák, hogy XYZ játékban mennyi a különbség.
"Ehelyett mi volt, nincs Mantle meg szaros techdemo szinten se. 1000000 Pistike megvette a 760-780TI-t karacsonyra azt most baszhatjak az AMD-nel az APU es VGA eladasokat is."
Biztos sír az AMD az eladások miatt, az összes 290/280 kártyát elkapkodták a boltokból a bitcoin miatt, emiatt kb. 30%-al már fel is mentek az árak.
-
Prof
addikt
Mutass egyetlen 1 db Mantle techdemo-t amit tudnak az emberek futtatni?
Zero. Nem ertem mirol beszelsz. Senki nem beszelt semmilyen indie jatekrol.Arrol beszeltem, hogy 1 szem fejleszto megfelelo supportal egy kis penzert osszetakolna nekik egy nyamvadt demot amivel 100000%-os profitot realizalhatnanak, mert az emberek latnak, hogy ez jo nem csak egy a 235. papiron vilagotmegvalto AMD-s fejlesztesekbol.
A fejlesztes nem er semmit megfelelo support, marketing, sales nelkul.Ehelyett mi volt, nincs Mantle meg szaros techdemo szinten se. 1000000 Pistike megvette a 760-780TI-t karacsonyra azt most baszhatjak az AMD-nel az APU es VGA eladasokat is.
Nagyon sok eszuk van, vagy kamuznak es alpha fazisban van az egesz es nincs is mirol beszelni csak hype keltes folyik. -
leviske
veterán
-
Prof
addikt
Az nem ertem miert nem adtak 10ezer dollart+supportot egy indie fejlesztonek irt volna egy Mantle techdemot. Mar 1 honapja kesz lenne es azzal tudnanak demozni es villogni. Sokkal tobb kartyat eladtak volna karacsonyra. Vagy akar a 3DMark-ba berakni patchkent a Mantle supportot.
-
Petyyyyy
addikt
Így, hogy tudni miért késik nem vet fel annyira, sőt inkább megnyugtat az oka. Majdcsak ideér és akkor remélem felér majd a toronymagasra karcolt elvárásokhoz.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Oxide nem demózhatja más programját. Azt mindenki akkor demonstrálja, amikor akarja. Az AMD-nek a partneri előadásokba nem volt beleszólása. Ha lett volna beleszólás, akkor rosszabbul járnánk, mert nekik stratégiailag a Kaverivel ideális egybekötni a hype-ot, tehát ha rajtuk múlna, akkor még ma sem láttunk volna Mantle demót.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valójában a játékok nem GPU limitesek. Ha rámész bármelyik programra mondjuk egy PerfStudio elemzéssel, akkor lehet látni, hogy a GPU-k fele kvázi kihasználatlan. Ezt nehezen lehet GPU-limitnek nevezni. De az előbb linkelt videóban Dan Baker elmondja, hogy hol keletkezik a korlát, és hogy miért nem tudnak vele mit kezdeni.
Még nem döntöttek arról, hogy hogyan lesz elkészítve a Mantle driver. Lehet, hogy standalone installer lesz, lehet, hogy benne lesz a Catalyst csomagban, de az sem kizárt, hogy az alkalmazás tartalmazza majd. A StarSwarm demó például egy 13.11 bétával ment, mert a program része a Mantle driver.
Hosszútávon egyébként mindenképp egy standalone telepítő lesz, amit esetleg a Catához csomagolnak opcióként. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Képesek 8 szál kihasználására. Ez az amit csinálnak a PS3-on és csinálnak a két új konzolon. Ezt a fejlesztők úgy hívják, hogy parallel rendering. A motor működését egymástól független részletekre osztják és a parancsokat mindig szabad erőforrásokra helyezik. Ezt akarja PC-n is megcsinálni az Oxide a SWARM rendszerrel a Nitrous motorban. Csak ez nem olyan egyszerű, mint konzolon, mert itt rengeteg rejtett szál van amit a driver kreál és nem tudsz mit kezdeni velük.
A problémánk nem azzal van, hogy nem tudunk akár 6+ szálat munkára fogni mondjuk a renderelés szempontjából, hanem azzal, hogy a grafikus API-k alapvető működése lényegében 15 éve változatlan, mert a visszafelé kompatibilitást senki sem akarja azért eldobni, hogy képesek legyenek kihasználni a többmagos processzorok erejét.
Viszont az látszik, hogy a konzolon az elképzelések hibátlanul működnek, tehát nem a hardverrel van a gond, hanem azzal, hogy a ma használatos PC-s interfészeket nem a mai hardverekre tervezték.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Mantle egyik sarkalatos pontja, hogy nem fizikai erőforrásként kezeli a hardvereket, hanem logikaiként. Ezért nem támogatja például a CrossFire-t és más hasonló technikákat. Viszont cserébe detektálja a gépben lévő fizikai erőforrásokat és azt a fejlesztő számára egy nagy logikai GPU-ként prezentálja. Maguk a GPU-k fizikailag még mindig eltérők lesznek, de a motor logikai szinten egy erőforrást fog látni. Ennek értelmében meg lehet azt tenni, hogy kettő akármilyen GPU teljesítménye egyszerűen csak összeadódjon. Az egyik opció erre a Mantle-t támogató IGP és egy szintén Mantle-t támogató dedikált GPU. Semmi extra kódot nem kell írni arra, hogy ez a kettő együtt dolgozzon, mivel logikailag nincs két különálló hardver, csak ki kell jelölni bizonyos kódrészleteket, melyeket priorálni kell az egyik erőforrásra.
Ennél extrémebb koncepció, hogy nyolc dedikált GPU teljesítményének összeadása. Erre már komolyabban kell dolgozni, de technikailag abszolút kivitelezhető. És nem ilyen AFR módban, hanem egyszerűen úgy, hogy a 8 VGA-t berakod, és azt a program úgy látja, mintha egy GPU lenne.
-
kovsol
titán
Most még arra se képesek, hogy 8 szálas cpu -t kihasználják rendesen, az is csoda, ha 4 magot rendesen megmozgatja egy átlagos játék. Kíváncsi vagyok majd hány év kell mire annyi játék lesz mantlera, hogy megérje egy átlag usernek elgondolkozni rajta. Persze aki csak BF4 -el játszik annak megérheti, de pl Skyrim, Starcraft2 és a tucatnyi másik populáris játék nem fog jobban futni, pedig oda nem ártana a cpu tehermentesítés
Szóval azért nem kell futni mindjárt eladni az intel procikat.
-
odorgg
addikt
Persze ez csak találgatás. Nem is akarom a kukába dobni az Intelt, viszont ha jelentősen jobbak lesznek az AMD APU-s megoldások eredményei, akkor nem leszek tétova váltani
Minden esetre marha nagy a kuss a Mantle valódi teljesítményéről a DX-hez képest, oké hogy nincs kész, de azért egy két konkrét adatot publikálhatnának, mert eddig csak a nagy hype van, eredmények nincsenek.
-
asaca
tag
Valaki tényleg lelöhetné a poént,ez már dög unalom hogy majd egyszer talán.Ahol eddig volt 60 fps ott lessz 70 fps.És kb ennyi.
-
leviske
veterán
Ez így marhára korai kijelentés. Először kéne egy teszteredmény arról, hogy Mantle alatt nem számít a CPU teljesítmény. Ha már ezt hozza a cég, akkor van értelme arról beszélni, hogy egy Kaveri megéri a plusz grafikai teljesítmény és exkluzív szolgáltatások végett, de ettől még senki nem fog egyetlen FX, vagy i7/i5/i3 rendszert a kukába dobni.
És eme előbbi részt meg megkérdőjelezi Abu korábbi kijelentése, amiben azt említi, hogy a Mantle masszív többszálúsítása végett az Intel termékpalettája is jobban szegmentálttá válhat ami neki is jó. (Persze erre meg ott az a kijelentés, hogy az APU az IGP rész miatt több száz szálat képes feldolgozni, de a konkrét válaszok akkor is az első tesztekig maradnak.)
Mindenesetre a NEM Mantle játékok miatt nagyon nagy erőfölényt kéne mutatnia a Kaveri-nek (vagy a DX11.x játékok alatt kell nagyon tartania a szintet), hogy az FX/i7 konfigok bajban legyenek már ebben az évben.
-
pakriksz
őstag
előnyt nem hoz. Az intelnek az a jó, hogy a fosul megírt motorok nyomják a cpu igényt. Mantleval a cpu igény szépen megzuhan, és nem igazán lesz értelme az olyan játékokhoz drága cpu-t venni... Emellett jobban fognak skálázódni sok magra, ami szintén inkább az amd-nek jó mint az intelnek...
-
Sinesol
veterán
Mantle ugyanolyan elönyt hoz Intel cpunal is lényeg a Gcn vga. Pont azt irtak hogy egy 2ghz es fxen is ugy fut egy mantle+bf4 mint egy 4ghzesen...tehat eppen mindegy a cpu rész. Igp-t meg kilöhetjük mert dVga mellett keves eséllyel fog menni, ha a Dx-tamogatasra is figyelni kell akk keves az esély a nextgenre Pc-s szinten.
Lehet talán hogy a Mantle kiaknazhatna a compute kepessegeit az igpnek de mivel a dx erre nem kepes nextgen szinten, igy mantle alatt se lesz ilyen opcio azt hiszem.A "beüt a Mantle " kifejezés pedig elég erös egy felholt platform eseteben
Mantle ide vagy oda kevesen vesznek mar asztali pc-t.
Ha lenne egér konzolhoz Moba-hoz, Rpg-hez, Fps-hez, en se veszödnek asztalival szerintem...nem is ertem miert nem lépték még ezt meg.
Razer, Logitech , stb gyartoknak igen mind1 mihez adjak el az egereket.
Van amire jo a gamepad, van amihez joystick, van amihez kormány és van amihez egér kell...
Annyira jo Bf3-at kontrollerrel tolni mint a Gran Turismot... -
odorgg
addikt
Elég sok. Ugyan is előre láthatólag a Mantli jobban fog futni egy AMD APU + AMD VGA társaságában, az i7+AMD VGA felálláshoz képest. Szóval aki Mantle-ra és az azt támogató játékokra alapoz, annak a jelek szerint nem lessz szüksége Intel processzorra. Ezért ha beüt a Mantle korszak, lehet megy az inteles konfig az apróra. Persze ez még csak találgatás, de kíváncsi leszek mit tud majd az új api a gyakorlatban.
Amugy 50k volt az i7, sosem vennék újat, pláne nem 80-200k-ért..
-
Atom_Anti
senior tag
válasz
Plazmacucci #81 üzenetére
tudják hogy igazam van, ugyanis mobil Richlandok nagyon TDP korlátozottak, ami megbénítja az erős hardvaret. Intel APU-kat ez a TDP korlátozás viszont nem fog annyira vissza, hatékonyabbak a fejlettebb gyártás technológia miatt.
-
Sinesol
veterán
válasz
Plazmacucci #81 üzenetére
Igaz ami igaz altalanos szamitasokban elég jo az intel igp-je az apu-tema meg erröl szol, tehat nincs akkora gond, felejtsük mar el ezt az egeszet a dVga kivaltasaval...ha azt nezzük hogy az apu-temavaél mi a cél egyaltalan nem all rosszul az intel.
Pc-s jatekra meg kevesen vesznek apu-t, konzol megfizethetöbb + aki meg pcben bizik az altalaban vgat is vesz mellé, Fx/i5+dVga szerintem töb gepben megy mint ezek az apu-k.Ha meg eljön a megjosolt nextgen kor, amikor nem alacsonyodik le az igp a grafikara akk nem lesz hatranyban az intel mert computeban mostsem gyenge, sosem volt egy buta cég most is latjak játékra felesleges fejleszteni igp-t egy nyulfarknyi retegnek, es inkabb mar most is abban erös amiben kesöbb is bizonyitania kell, opencl alatt a sima gpu resz veri a 7660d-t ennyi a lenyeg ez szamit egy apu-nál szerintem.
Hatha vegre lesz valós piaci verseny ami az arakban ismegmutatkozik majd, mert ha kb hasonloan mennek tovabb akkor a nextgen korra kb fej fej mellett lesznek teljesitmenyben, igaz a kaveri hamarabb jön dehat tökmind1 mivel nemhasznalja ki semmi...par honap utan a broadwell jön kék oldalon ami valoszinü a kaveri mellett lesz compute eröben..mas kerdes azt sem fogja semmi kihasznalni egyelöre
Viszont mivel igy tovabbra is a mezei cpu erö szamit majd megint zöld utja lesz az i5/i7nek. -
pakriksz
őstag
most nézem, beugranak 30000-es draw call mennyiségek a videoban. (megsúgom a legcsúcsabb i7 is 10 fps alatt lenne kb ennek a harmadánál is directx alatt
) kb 3000 környékén már minden cpu-n megjelenik a cpu limit miatti lassulás.
-
-
Jack@l
veterán
Mit is mondjak, jött egy patch 20.-án, ha valóban kész lett volna és jó let volna, akkor belerakhatták volna ezt is. A többi meg rizsa, vagy igaz, vagy nem...
-
D.Orion
veterán
PC-n is akadnak gondok.
Minap előfordultak velem ilyenek, hogy kisebb kőkerítés illetve léckerítés átugrása közben is a következő üzenet fogadott:
KILLED IN ACTION
Értetlenkedve néztem megannyi helyzetben, mert valahogy nem tudtam elképzelni, hogy mi történt. Másik nagy poén mikor menet közben utasként ledob a járműről. Ezzel csak az a baj, hogy a billentyűzeten se volt a kezem.
banhammer: Én nem bánom, mert a hibái ellenére is nyújt akkora élményt, mint a BF3. Pláne haverokkal squad-ban játszva. Sírva röhögős köröket lehet itt is megtenni, mint BF3-ban. Neked a kedvencem továbbra is a helikopter gyilok rpg-vel.
-
mcwolf79
veterán
Már a példádnál maradva:
Szerinted a felhasználók hány %-át érdekli/érinti a 4K???
Gyanítom a user-ek töredékét. Ne vedd már annyira zokon, hogy nem nyomatnak egész oldalt beterítő cikkeket egy olyan technológiáról, ami a felhasználók minimális részét érinti.
A Mantle-t azért elég sokan várjuk, hogy mi fog kisülni belőle. Mindkét oldal "érdekelt" benne: az AMD-sek azért ,hogy mennyit profitálhatnak belőle, az NV-seket meg azért, hogy örülhessenek, ha besül a project -
Atom_Anti
senior tag
válasz
atti_2010 #72 üzenetére
Szerintem már a tavalyi Haswell jobb nála, legalább is a mobil szegmensben. Egy 15W-os Intel HD5000 egészen használható játékok alatt is, míg a 19W Richland egy nulla hozzá képest, de még a 35W-st is megveri, gondolom mobil Kaverivel sem fog sokat javulni a szitu és addigra itt a Broadwell. BUÉK.
-
banhammer
veterán
Áldom az eszem, hogy nem a megjelenés napján vettem meg a játékot.
-
Prof
addikt
válasz
atti_2010 #72 üzenetére
Az az igazsag annyi penzuk van tudnanak azok barmit. (ha lenne valos verseny-piaci igeny mar r7 260 szintu VGA figyelne az Intel prociban legalabb ilyenkorra)
Csak nem lenne meg a 300%-os profitrata , 200% nem eleg, inkabb koltik a penzt "marketing"-re es mosolyognak mikor bemennek a boltba, hogy minden laptopban Intel proci van. Szepen kezet raznak az uzletvezetovel, atadjak az ingyen utazas/auto/repjegyet a fonoknek aztan elkoszonnek.
(a reprezentacios koltsegbol meg leirjak, ergo ingyen turjak ki a vetelytarsat, annyi penzuk van ugyvedre sose fognak fizetni semmilyen buntetest)Sajnos a mai mobil vilagban edeskeves egy desktop APU mert kb 1% reszesedes jut neki a sok mobil proci/telefon-al szemben. A konzol/ multimedias, nem office desktop piac kicsi (megha a PH olvasonak nem is tunik fel) a mobil/tablet/laptop-hoz kepest es a szakadek csak no.
A 20 dollaros Arm procival meg adjak el Samsung-ek a 700 dollaros telefont -
Prof
addikt
Mi koze az i7-nek ami 80-200 ezres proci egy max 40 ezres AMD APU-hoz?
Annyi mint egy corsanak a passathoz, auto-auto proci-proci. Versenytarsak? Nem. Egy kategoria. Nem.
Persze lehet Astra vs McLAren f1 tesztet csinalni csak semmi ertelme, mert a mama az Astra-val fog akkor is bevasarolni
Ahogy Pistike apukaja is inkabb vesz APU-s gepet (ha van esze) annyibol vagy kevesebbol mint az egesz i7 proci kerul es vigan jatszik azzal a jatekkal amivel az i7-el nem tudna. -
Prof
addikt
válasz
errorcode06 #1 üzenetére
Te kis optimista gondolom 2015-re gondolsz
-
atti_2010
nagyúr
-
siriq
őstag
BUEK!
Neked csak most. Ellentetben veled en megirtam a patch-t is. Nem csak a videora hivatkoztam amit mindenki tudott. A patchrol es mire szamithat, mikor jon. Tudom neked is nehezedre esik megerteni de nem lehetetlen feladat. Igy bizony a sok kozhelyes informacio kozzetetelevel szemben en olyat irtam ami mar a ho kozepen megmutatta merre halad majd a bf4 decemberben. Ha a hirt az amd nem kuldi ki gondolom meg mindig vartal volna 31 ejfelig, hogy hatha, hiszen meg nincsen 2014 januar elseje(ahogy a sok hsz-ben irtad, en 1 hsz-t irtam erre).
Oszinten nincs kedvem a megmagyarazo mesterrel vitazni. Maradjunk: amikor megjelent a 7xxx szeria mar volt hozza teljes driver tamogatotsag(szerinted, mert ezt irtad, erdekes xp-s nem volt). Stb...
Hab a tortan, amikor irom a kollegadnak mirol kellene tobbet irni(4K) es elkuld a fenebe majd errol cikkeztek es irtok egyfolytaban. Lehetne sorolni. Legalabb a jotanacsot fogadnatok meg, jo szivvel.
Alairasba berakhatom: varjunk dec 31-ig mantle-re toled? -
leviske
veterán
(#61) Sinesol: Nem vagyok szakmabeli, szóval én nagyon ebbe az API témába nem merek belemenni, de azt azért látom, hogy az elkövetkező 5-6 évben tervezi a piac meglépni a 22/20/18/14nm-es csíkszélességet és emellett azt is érdemes észrevenni, hogy a Tahiti után a cég még 28nm-en belül kihozott egy Hawaii GPU-t. Szóval szerintem van még mozgástere a cégnek ahhoz, hogy masszívan túllépjenek a konzolokon.
A jó optimalizáltság meg szerintem azt hozná a cégnek, hogy a gyártástech fejlődésével egyre olcsóbb megoldásokkal püfölhetné mondjuk az Intelt és tarthatná háttérben az ARM-es gyártókat. A "felsőkategória" érdeklődésének fenntartására meg ott a 4K és 8K felbontás, ami azért szép lassan be fog gyűrűzni a piacra, ahogy a fullHD is csendben általánossá vált 2-3 év alatt.
(#62) Abu85: A Mantle alapú és az OpenCL-t használó játékok alatt akkor inkább GPU limitet várunk? És a Kaveri-ben akkor elvileg magától az IGP résztől várunk játékok alatt gyorsulást, nem pedig a ténytől, hogy az a grafikus feldolgozó rész APU formájában, egy X86-os egységgel van egybetokozva?
(#64) Def26: Ennyire rossz lett a XO és PS4? Még esetleg annak fényében is, ha összehasonlítjuk a X360/PS3 "nyitó" és "záró" címeit? Az előző, 6-7 éves generációból még kitudtak püfölni egy Last of Us-t, egy Uncharted 3-at és egy GTA5-öt.
u.i.:
BÚÉK Mindenkinek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még annyi, hogy igazából egyetlen fejlesztő sem akar nagyon hardverhez közeli megközelítést. Az mindenkinek rossz lenne. De a mai hardvertől nagyon távoli megközelítésen túl kellene lépni.
A Mantle csak azért született meg, mert egy rakás fejlesztő odament a cégekhez, hogy most már tényleg ennyi és kell a low-level API, és ha nem tudtok megegyezni, akkor legyen egy zárt megoldás. Az Intel és az NV elzárkózott, míg az AMD a konzolok miatt úgy döntött, hogy megcsinálja. Ha most nem jön be, akkor soha. Repi mondta egy interjúban, hogy ő kérte erre az NV-t és az Intelt is, csak náluk zárt ajtókat talált.Egyébként nem vagyunk messze attól, hogy egy olyan API-t hozzunk létre, ami tényleg a megfelelő absztrakciót kínálja, hiszen a HSA tagjai támogatják a HSA IL-t, ami az egységes virtuális ISA, van egy HSA AQL, ami a szabványosított queuing nyelv, így már csak a virtuális GPU hiányzik, azaz a fixfunkciós blokkok egységesítése. A fő probléma, hogy az NV és az Intel se közös IL-t, se közös QL-t nem akar, mert ezzel ráömlik a piacra egy tucat ARM-os gyártó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan absztrakciós szinten sose lesz egy PC-s API, mint amilyenen a GNM, vagy a Direct3D11.x van. A Mantle absztrakciós rétege arra a minimum szintre van helyezve, ahol még biztosítható több architektúra támogatása.
Szabvány szinten még ennél is magasabbra érdemes helyezni az absztrakciós réteget, mert a Mantle az szándékosan úgy van tervezve, hogy az AMD profitáljon belőle a legtöbbet. Éppen ezért nehéz döntés a konkurenseknek a belépés.A realitás az lenne, hogy ha valaki ma akarna egy szabványos API-t tervezni az új hardverekhez igazítva, akkor igazából inkább egy virtuális GPU-t kellene létrehozni. Annak képességeihez kellene igazítani a fizikai GPU-k főbb tulajdonságait. Emellett kellene egy egységes virtuális ISA, illetve egy olyan szabványosított queuing nyelv, amit minden fizikai hardver támogat. Ha ezt megcsinálnánk, akkor nem lennénk olyan alacsony szinten, mint a konzolok API-jai, vagy akár a Mantle, de messze jobb lenne, mint a mai magas szintű szabványos API-k. Annyira jó, hogy a Mantle-nek már nem is lenne értelme, mert a szabvány esetében csak a virtuális GPU képességeit kell megtanulni, és nem minden támogatott architektúráét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen ki lesz vesézve, be lesz tesztelve, ahogy szoktuk. Amely tesztek a Kaveriról szólnak ott mindent megnézünk. De az általános teszteknél nem fogjuk hátrányba hozni a nem Radeon VGA-kat, így oda normál procit használunk, vagy ha IGP-set, akkor is letiltjuk majd az IGP-t, vagy esetleg Intel IGP-set használunk az OpenCL játékokhoz.
A VGA teszteknél fontos, hogy a Radeon abból ne jöjjön ki előnyösebben, hogy a platformszintű támogatást kihasználva egy AMD IGP jobban tud neki segíteni, mint egy Intel IGP. Ettől persze ezekről is beszámolunk, csak nem fair a GeForce-okkal szemben. -
Sinesol
veterán
Ez igaz lenne,de a Pc eseteben Mantleval sincs olyan szintü low level api ami felérne egy konzolos apival, es egy 7870 szintü APU ott még mindig erösebb szerintem mint egy Pc-s R9 290+mantle.
Sokak szerint azert lépheti le a pc-s game grafikaja a konzolost mert hardveres nyers eröben olyan gyors a fejlödes hogy brute force módon overhead-el együtt is megy a szebb megjelenites..viszont ha nagyjabol a gcn maradna, akkor szerintem éppen a gyors fejlödes veszne el szerintem, mivel az altalaban az uj architecturakkal szokott nagyokat ugrani.
Na meg az amd-nek se hiszem hogy megérné hogy többeves Gcnekre jol optimalizalt cimek jöjjenek mert akkor ugye csökken az eladasuk és hat szamukra elsödleges a profit...
-
leviske
veterán
A GCN ott figyel az új konzolokban, így eddigi értelmezésem szerint az architektúra kitapasztalása már önmagában adná a skálázódást, mindenféle új GPU fejlesztése nélkül is.
(#59) Abu85: Ne érts félre, nem is ez volt a kérdésem. Az a lényeg, hogy mennyire lesz majd "A" Kaveri teszt alatt kivesézve az APU, mivel azért több kérdést vet fel, mint egy szimpla CPU vagy eddig megjelent APU, főképp azok számára, akik azzal a gondolattal játszanak, hogy arra építenék a következő "játékgépüket".
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Kaveri biztos nem lesz általánosan tesztplatform. Ilyen-olyan konfigurációt biztos megnézünk, de nem akarjuk, hogy a VGA-ra vonatkozó tesztekben az IGP teljesítménye hozzáadódjon a Radeon VGA-k teljesítményéhez. Erre majd lesznek külön platformtesztek.
(#56) darky@: Nem. Attól, hogy a GCN architektúra marad még új lapkák és ezzel új hardverek jönnek.
(#57) Sinesol: A GCN C.I. a Hawaii kiépítésében a szimulációk szerint nagyjából 200-250 CU-ig skálázódik. De eddig 5 éves távlatban úgy sem jutnak el. Maga az ISA nagyjából kétszázezer szálat képes kezelni maximum. De szerintem eddig sem jutnak el 5 éves szinten.
-
leviske
veterán
Tesztcuccokat mikor fogtok kapni előreláthatólag? Van rá esély, hogy majd a Kaveri tesztbe bekerüljön egy R9 290/280 és 270 is a konfigba? És esetleg tervben van több felbontás is tesztelésre? Plusz esetleg a memória sávszélesség érzékenységének a kitesztelése dGPU mellett? Az egy dolog, hogy nem lesz szükségszerű, de azért kíváncsi vagyok, hogy előnyt jelent-e egy FX/i7 helyett.
(#38) Puma K: Az ember, aki a PH!-n mostanság a legtöbb hírt postolja joggal vívta ki magának a helyét és sokak elismerését. Az egy dolog, hogy AMD-s érdeklődésűvé vállt, de azért jobban belegondolva fLeSs-ék sem a Radeonokkal voltak elfoglalva a G80 időszakban, az AMD procik esetéről nem is beszélve, amik folyamatosan kapták az osztást a Core 2-esek és az érkező Nehalem atombomba végett (ami azért végül nem szólt olyan brutálisat, mint amennyire itt is és a HWSW-n is fel lett vezetve).
Az egy dolog, hogy akkoriban jobban volt balanszírozva hírek kapcsán a 3(4) cég és még a ViA is létező dologként volt kezelve, de azért nézzük már meg, mennyivel csökkent az aktív cikkírók lélekszáma az oldalon. És még mindig nincs azon a szinten az oldal, mint mondjuk a HWSW, ahol már oda jutottak a hardveres hírek, hogy amennyiben nem tudnak az Intelről értekezni, akkor felkapnak egy "AMD halott, mert" témát és heti szinten eltemetik a céget még olyan bejelentések után is, mint hogy mind a három nagy konzol az Ő megoldását kapta.
Nyilván kellene még egy-két ember, aki az nVidia és/vagy az Intel terveit követi szemmel, de ez meg aktuálisan Parcin múlik, meg azon a helyzeten, hogy erre alkalmas ember nem jelent meg mostanság a színen. (Felületes emberkét meg berakni felesleges, mert az oldal nem egy PCWorld...)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Általánosan a Mantle egy low-level API. Lehet ugyan architektúrát cserélni, de számos dologra figyelni kell. Jelenleg például alfa az SDK, csak pár példaprogram van és nincs dokumentáció. Ma csak úgy működik a Mantle, hogy a PS4-re elkészített optimalizálásokra építve átmentik a teljesítményt. Logikus, hogy ami a GNM-en működik, az működni fog Mantle alatt is, mert a két API funkcionalitása nagyon hasonló. Egyedül a shader nyelv eltérő, de nem annyival, hogy ez gondot okozzon. Ráadásul ide átmásolhatók az Xbox One-hoz írt shaderek.
Az valóban igaz, hogy a Kepler például képes támogatni a Mantle-t. Ez azonban csak azt jelenti, hogy a Mantle kód fut ezen, de nem jelent automatikusan hatékony futtatást. A Keplert pedig senki sem fogja megtanulni, mert nincs ott az architektúra a konzolokban.
Ha az AMD bevezet egy radikálisan új architektúrát, akkor a Mantle továbbra is működni fog, de az optimális kihasználáshoz meg kell tanulni az új architektúra működését. Ettől persze még nagyon messze vagyunk, mert még legalább 4-5 évig marad a GCN. -
Sinesol
veterán
-
Sinesol
veterán
Az Amd-t ismerve szerintem csoda lenne egy januari Kaveri...hova lenne akkor a jol megszokott eves szintü csuszas utan kiadott, jo elöre hypolt Bulldozer esete...ami mint tudjuk acélosan leste az akkor sokeves Phenomokat..
Ja hat mindenkeppen idötallo a Mantle, habar a Gcn-nek azt hiszem vege van ezzel a szeriaval...altalaban ritkan marad 3 generacion kersztül ugynaaz az architektura...de most tökmind1 hogy milyen az architectura, uj architekturaknal ezentul is altalanos szamitasokra erösen gyurnak ami ugyanugy jo lesz a mantle alá és az APU-k ba is.
-
atti_2010
nagyúr
Mantle -ről mennyire lesz időálló? Ha megjelenik egy teljesen új architektúra az AMD-nál menni fog azon?
Ha egy esernyőt adsz a kezébe és kap egy nagykabátot teljesen időálló lesz, gondolom az AMD nem egyhamar cseréli le a GCN-t és ha olyanra cserélné amin nem menne a Mantle vagy nem oldaná meg hogy menjen rajta hatalmas öntökön rúgás lenne.
-
hokuszla
senior tag
I'm D
mantra mantra
-
ripla
addikt
akik még mindig abban a hitben élnek, hogy a beharangozott játékokat megjelenés napján azonnal meg kell venni, azoknak van egy rossz hírem.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
gyáliSanyi #41 üzenetére
Fognak szerintem. Nem csak egy oldal fog foglalkozni a témával.
-
gyáliSanyi
őstag
Valami tesztet csináljon majd valaki, hogy a Mantle patch után milyen FPS változás lesz.
-
Def26
félisten
Ó jajj. Eddig is csak a ph! -n volt ez tényként közölve.
-
Xaels
félisten
Magam részéről nem nagyon jött be ez a DLC-zés a 3-ban. 5 csomagot kaptunk amiből 1-re rá sem néztem, a maradék 4-ből 2-vel játszom amiből az egyik a BF2-es pályák felújítása. Ezen felül a játékmódok is ezekhez vannak kötve. A szerverek szét lettek ezek miatt teljesen tagolva a játékosokkal együtt. További DLC-kkel csak rontottak volna rajta szerintem. Viszont a BF4 jöhetett volna 2014 októberében kiforrott állapotban mélyebb MANTLE támogatással.
(#33) odorgg: az i7-et nem kell cserélni. A lényeg, hogy GCN-es IGP vagy dVGA legyen a gépben. i7 mellé nem árthat egy Radeon.
-
odorgg
addikt
Akkor most mindenkinek AMD-s APU-t kell venni a Mantle-hez, vagy azért jmaradhat az I7 is?
-
Ki hitte volna?
-
xtremez
aktív tag
Viccesebb lett volna ha január 1-én jelentették volna be, hogy decemberben már nem adják ki.
-
S1M0N
senior tag
Az utolsó pillanatban (na jó, 23:59-kor lenne az) bejelentik azt, amit már eddig is tudtunk...
Remélem lesz kézzel fogható eredménye ennek az egésznek.
Ja, az EA meg nem győzi most hajtani a Dice-osokat, hogy javítsák a játékot, de annyi eszük nem volt, hogy elcsúsztassák a megjelenést... Bár én továbbra is tartom, hogy felesleges volt kiadniuk egy teljes játékot, a 3-ban is bőven volt még lehetőség...
Ott meg már adva volt a vásárlóbázis, DLC-kkel még évekig elláthatták volna a BF3-at, és kevesebb munkával is többet kerestek volna...De ők tudják, mondjuk az első napon biztosan sokat kaszáltak, aminek gondolom örültek, most meg kapkodhatnak, hogy befejezzék a játékot.
-
gianni85
veterán
Az ominózus EA közlemény óta nincs az az ember aki ezen meglepődött. Csoda ha kiadják januárban.
-
Sontir Fel
őstag
Szomoru hir ez. Pedig 23:59-ig remenykedtem, hogy hatha...
-
wolfman
veterán
December 31.-én délután 4 órakor bejelentgetni olyanokat, hogy mégsem fog már idén megjelenni a Mantle támogatás valahogy egyértelmű enélkül is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit mondott Repi november közepén? Hogy december végére elkészíti. Ez egészen a mai napig élt, hiszen senki más nem mondta ennek az ellenkezőjét.
Magyarul (tudom, hogy külföldön élsz évek óta és nem érted már jól a magyart) az egyetlen tény az volt, hogy Repi november közepén elmondta a late decembert, amit tegnap módosított az EA egy közleményben.
Az, hogy te valószínűsítesz valamit nem egyenlő egy hivatalos bejelentéssel. -
siriq
őstag
En is megszoktam toled.
Leforditom neked: nalad kimerul kodos infoban mig en sokkal pontossabb infokat kozoltem mar elotted.
Irtam mar neked, rengetegszer felrevezeto infokat irsz es irsz a forum es cikkekben is. Lasd a mostani decembert mantle teren.En: nem valoszinu hogy jon a patchben, mantle mar kesz. Te: varjunk a honap vegeig.
Tudom nehez beismerened, mint alltalaban.Viszlat jovore!
-
xmaas
őstag
Lattom sokaknak nem igazan megy a szovegolvasas es ertelmezes levan irva pontosan hogy EA meg a DICE sara ok allitottak le a dolgokat amig az alapjatek hibait javitjak ki de megis mindenki AMD- t hibaztatja
-
siriq
őstag
Ennek mi koze ahoz hogy te meg azt mondtad varni kell a ho vegere? Meg az egesz hsznek ?
Maradjunk abban hogy le vagy maradva.
Ellentetben veled en irtam, hogy jon meg egy patch karacsony kornyeken(ami meg is jott, 20.) es nem lesz benne mantle. Ertem en hogy jol esik terelni meg minden.Terel mar megint.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a Mantle egyben egy javítás a Direct3D hardverledobálására. Tehát volt esély rá, hogy megjelenik, hiszen karácsony előtt elkészült. Most, hogy az EA késlelteti beépítik a második frissítést is, ami a Kaverihez készült. Meg ha már így alakult, akkor az AMD valszeg kiharcolja, hogy január közepén legyen kiadva a Kaverivel párhuzamosan. Nekik stratégiailag ez az időpont lett volna eredetileg is ideális.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Atom_Anti #11 üzenetére
2014. Mindenképp a BF4 lesz a pilot project. A Frostbite Team egyébként kész lett karácsony előtt, csak az EA nem adja ki, amíg ki nem javítják az alapjáték hibáit. Nem arra várunk, hogy elkészüljön, hanem arra, hogy az EA zöld jelzést adjon.
Egyébként az OcUK-n Gibbo (Andy Gibson) nevű felhasználónak már megmutatták a hónap közepén. Az ő hsz-eit leshetitek.
-
Atom_Anti
senior tag
2015 vagy 2016 január?
-
siriq
őstag
Ezt speciel mar a ho kozepen megirtam.
Abu szerint meg akkor is varni kell ra....
-
oriic
HÁZIGAZDA
Végül is az év utolsó napján jelentik be hogy idén nem jön.
Tök logikus.
-
aAron_
őstag
na ebben tökéletesen egyetértek EA-el most, talán így kibugozzák a játékot valamennyire legalább... egyébként ez is olyan vacak maradna örökre mint a 3 ilyen szempontból.
-
bbTamas77
aktív tag
Annyira de annyira sejteni lehetett, hogy nem fog időbe megjelenni.
Típikusan AMD és EA szokás, hogy jó előre bejelentjük nagy felhajtással, hogy majd jönni fog, aztán csak győzze kivárni az ember.
Miért nem akkor jelentik be amikor már majdnem végleges állapot előtt állnak?Az lehet, hogy nem az AMD hibája, de AMD szokása ez is.
Mantle -ről mennyire lesz időálló? Ha megjelenik egy teljesen új architektúra az AMD-nál menni fog azon?
-
->Raizen<-
veterán
Nem lepődtem meg a késésen. Akkora bughalom a bf4. Először össze kéne lapátolni rendesen az alapjátékot szerintem.
-
CsonkaImo
addikt
Szerintem ez egy jó döntés! Inkább csalódjanak az emberek a késés miatt mint hogy az egyébként is bugos játék még bugosabb legyen. Biztos vagyok benne, hogy nem az AMD-n múlt a csúsztatás.
-
golya87
őstag
Annyira tipikus AMD-s dolog. Ismét meglenne a csodának hitt fegyver, erre még az ág is húzza szerencsétlent.
A BF4-nél nem csak az X360-as verzióval vannak gondok? -
errorcode06
őstag
Lesz ebből még március is
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Lenovo Y720 Cube kompakt gamer PC: i5 7400, 16GB RAM, GTX 1070, 512GB SSD
- ROG Ally X (Garancia+Sok ajándék)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max