Hirdetés
- Kötelező a teljes UEFI mód az RNDA 4-es Radeonokhoz
- Megfizethetőnek ígérkező Biostar deszka a DDR5-ös AMD platformon
- Megint ferde szemmel nézünk DirectStorage-re, pedig most is csak a dolgát teszi
- MWC 2025: sajátos monitorkoncepció a Lenovo tarsolyából
- MWC 2025: bemutatkoztak a 10. generációs Lenovo IdeaPad notebookok
- Dell notebook topic
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Vaku topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen nyomtatót vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Még mindig bacsis segge alatt a verda, teljes megelégedésére. Láttam, nagyon szép....sok szép km-t!
-
Rick4
félisten
válasz
plömplöm #134 üzenetére
Én ezt már leírtam konkrétan ennek az autónak az esetével, szóval valójában nem hogy semmi meglepő nincs ebben, hanem teljesen nyilvánvaló volt, hogy ugyanaz a helyzet. Én napi szinten találkozom ilyenekkel, 10-ből 9 onnan származó autó annyira törve volt, hogy a kinti bérekkel kint, és normális minőségben itthon sem érdemes javítani, mert nem jössz ki vele jobban, viszont kókányolni, trükközni még mindig lehet.
-
plömplöm
őstag
-
Gibo
senior tag
Nekem a 2016-os S-Max-nak a fedélzeti számítógépre decire pontosan adja meg az átlagot mindig...
Nehéz volt elhinni, mert a többi kocsink mindig hazudott általában -1 dl-ert
-
Ez jóval nagyobb autó mint a Suzuki volt. Ha az ITX rendszámmal fut én csak kiváltottam volna erre egy ATX rendszámot.
-
FoLey-v
addikt
válasz
Donki Hóte #122 üzenetére
Tegnap M. Petrolnál csak 20 litert tudtam beletankolni.
100-as benzinnél már 800ft-ba számolják.
[ Szerkesztve ]
-
FoLey-v
addikt
Nagyon szép az autó még nekem is bejön! hyundai az egyik legmegbízhatóbb autó a márkák közül és nem rohadós fajták.
Szerk.: Már megelőztek az autonavigátoros link kérdéssel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Lenry
félisten
válasz
Donki Hóte #122 üzenetére
MOL kutak 49,5 liternél megállnak
legalábbis Szegeden -
bacsis
Közösségépítő
válasz
Donki Hóte #122 üzenetére
Köszi a figyelemfelhívást, oda fogok rá figyelni
-
Vigyázni kell az autóval való közlekedéskor, mert nem szabad 50 liternél többet beletankolni, hiába férne bele 70 liter, mert ha többet tankolsz, mint 50 liter, akkor a teljes mennyiségre a 770 Ft/liter benzinárat kell kifizetni
-
C0R0
csendes tag
Szép munka!
https://www.autonavigator.hu/cikkek/mi-lehet-egy-swift-sedan-utodja-peldaul-ez-hyundai-sonata-yf/[ Szerkesztve ]
-
apatyas
Korrektor
Ez a cikk még csak most került ki? Te jó ég.
-
válasz
freeknight #118 üzenetére
"az olcsóbb, "népautósabb" kategóriát nem igazán éri meg jó állapotúként behozni"
Azt sehogyan sem éri meg behozni kivéve ha project autónak szánja az ember. Olyankor a pénz nem számít. Cimborám két éve hozatott magának egy Golf mk5-öt (Rabbit GT). Többe került a hazahozatal mint maga az autó. Európában nem talált szép állapotú 2.5L R5 motoros golfot így kénytelen volt a tengerentúlról hozatni. Egy Audi TT 2.5L R5 TFSI motorja ugrott be a gyári szívómotor helyére ezért kellett, hogy gyárilag a 2480ccm öthengeres motorral szerelt legyen a Golf. Magyar rendőr életében nem látott még ilyen autót közelről szóval tízből tízben fel sem merül a turpisság a felnyitott géptetős autót nézegetve.
-
freeknight
őstag
De jó kis téma ez, élmény volt olvasgatni
Bátor ember vagy, az biztosSzomszédom vásárolt a fiának egy 2011-es amerikai Passatot régi jó nepper haverom útján (kisváros, mindenki ismer mindenkit
), mert tetszett a gyereknek, és tényleg nem minden nap látsz ilyet, még ha ismerős is a forma. Az is törve volt nem kicsit, de azért nem a két autóból összetákolt kategória. Ez még a jobbik eset, mert a vízkáros sokkal durvább meglepetéseket tartogat. Sajnos haverom elmondása szerint, aki 15 éve foglalkozik használtautó kereskedelemmel emellett nem egy amerikai vas átment már a keze alatt, az itt pocskondiázott kollégának igaza van, ezt az olcsóbb, "népautósabb" kategóriát nem igazán éri meg jó állapotúként behozni, lényegében az összes törött és/vagy vízkáros - ez utóbbi a délkeleti államokban nem is olyan ritka arrafelé.
Ami viszont jó hír, hogy a nagy többség azért a törött kategóriát képviseli, és abból sem a ropira tört fajtát. Ha sérült már pár elem, akkor ott már nem éri meg javítani, úgyse fogják megvenni, jobban működik az előélet lekérdezés is, úgyhogy nagyon nyomott áron nagy tételben eladják a mexikói vagy ritkábban k-európai neppernek (most már a szigorodó behozatali szabályok miatt annak sem, de erről itt is volt szó) aki megcsináltatja és szépen továbbadja. Nem egy nagy történet, mivel ismétlem, legnagyobbrészt nem a két autóból összehegesztett halálcsapdákról van szó.Egyébként szomszédom fia 7 éve boldogan használja a Passatot, pedig napi 70 km-t ingázik vele dolgozni.
1.8 tsi motor, a legtöbb alkatrész elérhető, egyedül a kasztni elemekkel lenne gondban, de szerencsére ilyen cserére még nem kellett sort keríteni.
Neked is hasonlóan problémamentes használatot kívánok, és örülök, hogy részt vehettem a beszélgetésben, nagyon érdekes témájú topik![ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
“ Elvitte szervizbe, mert a hutomaszk kozepet csak a lokos leszedesevel lehet cserelni, de elotte a kerekjarat takarot is le kell bonani meg a lampakat?
Ott megallapitottak, hogy 7000 dollaros a kar, a lokos belsejeben levo energia elnyelo "vasrud?" is karosodott, azt is ki kell cserelni.
Nincs az orszagban egy darab
8. hetet tulti a kocsi a markaszervizbe, mar en legyarottotam volna neki ennyi alatt, most jott meg az alkatresz kinabol...”Huto, klimahuto tarto konzol, klima huto is megrepedt valahol, eleg rendes lista jott ossze belole.
9 het lett belole 8100 dollar….
[ Szerkesztve ]
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
szabonagyur #115 üzenetére
Ugye máig van a családban egy régi Swift. És hát ennek az autótípusnak már van egy elég nagy rajongói tábora. ezt szoktam követni. Ebből kifolyólag foglalkozunk a suzukis balesetekkel. Ezeknek az autóknak az átlagéletkora 20-25 év. Mégis hibátlanul nyílnak a légzsákjai ha arról van szó, tehát azért szerintem annyira nem mindegy
-
Szabi®
addikt
A légzsákot csak műhelyben lehet ellenőrizni, nem egy olyan dolog, ami ránézésre megállapítható. Vásárláskor meg egyáltalán nem tudod megállapítani a meglétüket.
Még otthon is necces nekiállni bontogatni, és megnézni be-e van kötve, vagy nincs.
Aztán meg haltak már meg légzsákos autóban is. Tehát nem értem mire garancia ez ?
Hány éve használnak elterjedten tömegesen gyártott légzsákot ? 35Mindenképpen a biztonságos közlekedésre kell törekedni. Ha hibázik valaki egy nyerges rönkszállító Volvóval szemben, akkor mindegy, hogy van-e, vagy nincs. Még mindig a kisebb erőhatású baleseteknél véd csak meg.
-
bacsis
Közösségépítő
Hááát.. fizikailag nem csekkoltam...
De annyit feltételezek, hogy van benne... mert pont a napokban előjött egy hiba... Eddig nem, de mostmár elkezdett világítani a légzsák vissza jelző a műszerfalon
Ha nem lenne benne, és eddig nem világított a hibaled... Eztán sem világítania... legalábbis én ezt feltételezem... -
-
bacsis
Közösségépítő
Persze nincs is ezzel semmi gond.
Egy biztos. Direkt vártam ezzel a tesztel 1 évet. azért az már annyi idő, hogy körvonalazódjon minden fontos dolog.
A kocsi jön megy, teszi a dolgát, nincs vele problémánk. Ha valamit szervizelni kellett, volt hozzá minden. Amúgy a láng kft-től konkrétan MINDENT lehet rendelni az autóhoz. Van hozzá minden. Megfizethető. Jön megy, teszi a dolgát, kényelmes, nagy, nem zabálja le a hajam, van még kérdés?[ Szerkesztve ]
-
-
iday
aktív tag
Bocsi, ez nekem csak egy Hánydály.
USA autó Európában nem szerencsés, az alkatrész hozzá problémás lehet, és drága. -
Rick4
félisten
válasz
Donki Hóte #93 üzenetére
Mondom, ez itt egy kisváros, és jó 2 éves múltra visszatekintő autókereskedői múlt, ha valami rosszat tenne, másnapra az egész város tudná. Pesti, vagy nagyvárosi szemmel az ilyesmit nem egyszerű megérteni.
-
kenwood
veterán
válasz
Donki Hóte #93 üzenetére
Inkabb az,hogy vannak vevoi. Ha mondjuk egy kocsi 3 millional indul a hahun, akkor a felsorolt paramterekkel 4-5 millio alatt nem kapod meg. Az arsav aljahoz kepest akar 50% felarral havi 4 autot egy kisvarosban eladni nem lehetetlen,de komoly kapcsolati toket,reputaciot,es piacismeretet igenyel.
-
-
Rick4
félisten
Nem néz meg roncsokat, mert nem azt a kategóriát veszi, ennyire egyszerű. Magyar papíros, rendes műszakis, max 150 ezer km-es pár éves kocsikat visz, amikkel nincs mit csinálni, beülsz, mész. Az elsőért még vonattal mennek, felfelé 3 óra az út, a két vétellel van össz 3 óra dolog, lefelé megint 3 óra az út, a segítő kap egy 20-ast aznapra, de havi 4x 10 óra 8 kilóért nem olyan rossz. Mivel kereskedése van, tudja, mit keresnek, mindenki ismeri, megbízható pacák, szinte mindet megrendelésre viszi. Kicsi város, messze mindentől, az emberek szó nélkül kifizetnek 250-nel többet, és fél óra múlva már mehetnek dolgukra.
-
BiP
nagyúr
Ezt írtam én is, csak részletesebben kifejtetted
Szóval nem egyszerű műfaj ez.Pár házzal lejjebb lett egy új szomszédunk, és elmondásuk szerint korábban ingatlanoztak, most szerintem valami hasonló autós bizniszt csinálnak, mert mindig áll náluk pár külföldi rendszámú/magyar autó, és cserélődnek. De ahogy sejtem, nem törötteket újítanak fel, csak megveszi, itthon meg eladja.
Majd egyszer, ha úgy adódik, megkérdezem, de sosem akartam pofátlanul rákérdezni.
Pedig volt nála most pár jó kocsi, ami nekem is tetszett. (T-s rendszámos Renault Zoé, egy pár éves Volvo S60, meg egy német rendszámos Jaguar).
Nála biztos megvan a kapcsolati tőke.Közvetlen szomszéd meg mindig csak németországból veszi a (saját használatra) a kocsijait. Abban megbízik, itthon meg sok a kétes eredetű, amit amúgyis kintről hoznak be.
Jó érzéke van hozzá, 3éve vett egyet magának, pöpec kis Yarist, most meg asszonynak vett egy alig futott, kihasználatlan Golf Plust. +előnye, hogy így euróért vesz, és még anno 350ért vette az eurót, amit a kocsira félretett, szóval annyival megint olcsóbb volt neki.
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
Plusz elmegy megnezni rengeteg roncsot is,aztan ha 10-20-30 bol megvan a 4 jo, akkor fotozas,hirdetes, valaszolgatas az almodozoknak, torolgeti, a "800 kp es indulok teso" smseket. El kell juttatni a 4 autot Gyulara (benzin,matrica, vagy trailer).
Ezzel azert tobb tiz ora melo,es szazezres nagysagrendu kiadas van havi szinten,es siman beragadhat egy kocsi honapokra, ami miatt mar csak harmat tud venni.
A vetel es az eladas kozotti idoszakban probakorok is lesznek, amit baromi nehez megoldani. Maganszemelykent P rendszamot szerzel ? Vagy forgalomban marad kocsi,vagy hogy?
Akarmilyen jo a segito, 10 bol minimum 1 kocsinak lesz valami nagyon draga hiabaja,amit nem sikerult kiszurni egy tesco parkolos atvizsgalas alatt.Nem lehetetlen,de kell hozza egy igazan jo segito, jo aron kell jol eladhato kocsikat talalni, megfelelo kapcoslati toke az eladashoz. Sorolhatnam.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Erre írtam, hogy az én infóim alapján a fizikai sérülések mellett durrantak a légzsákok is, azaz a paszív biztonsági részek mellett az aktív biztonsági elemek is kérdésesek, mivel tudható, hogy az igazán nagy lóvé egy ilyen értékű autónál az, ha vissza se kerülnek nem hogy új, de még bontott légzsákok sem, csak el van minden tüntetve, ezekre célszerű némi figyelmet fordítani.
A 135 ezer km-es autót azért veszik meg, mert annyit mutat az óra, az már senkit se érdekel, hogy végig hidegüzemben, ovijáratban volt használva, és a nagyobb mértékű kopás esetleg nemsokára gondot fog okozni, amíg a 250 ezer km-es autót esetleg végig pályán használták, és több drága dolgot cseréltek 220-nál.. De ez pont ugyanolyan, mint hogy utánajárni, mi volt a kocsival vétel előtt, kb 10 perces feladat, az ára se mérhető egy autóvételnél semmihez, mégis az emberek nagy része vétel után fog neki átnézni, mennyire lett átbaxva, vagy mennyire nem. A világ errefelé így működik.
-
Urby66
aktív tag
Igen, mindenki aki kereskedik abból él, hogy drágábban ad el. Ez nem csak az autókra, bármire igaz. Ezzel semmi baj sincs. És még azon sem, hogy az én vagy bárki autójának helyreállításán keres az aki csinálja.
Ez amúgy is messzire visz, én nem akarok nagyon offolni itt. Csupán arra reagáltam, hogy azért mert Bacsis autója esetleg törött volt még nem feltétlenül életveszélyes szar. És nem minden törött autó rossz, hisz van olyan sérülés amit még meg lehet jól javítani úgy, hogy gazdaságos legyen. És ilyen módon még egy totálkáros autó sem feltétlenül az ördögtől való dolog, bár vakon én sem szívesen vennék ilyet.
Ez kb. olyan mint a sok kilométer. Inkább megveszi a 20 év körüli autót 135 ezer kilométerre tekerve és örül milyen jó vételt csinált, minthogy megvegye ugyanazt az autót olcsóbban az eredeti 250 ezer kilométerrel. Több ilyet is láttam már, és nem értem az embereket miért működnek így.[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
"Ha az ár versenyképes, az én volt autómat nem feltétlenül lesz jó döntés otthagyni."
De igen, 10-20% diszkont eseten inkabb veszek dragabb azonos tipust,vagy picit alacsonyabb kategoriat,evjaratot.
Ha pedig 10-20%-nal tobb a diszkont,es jo is az auto, azt a hirdetes napjan elviszi egy nepper,es megy vissza normal aron a piacra.Ingyen ebed nincsen, tobb ezer ember el abbol, hogy olcsobban veszi a kocsit,mint amennyiert eladja. Nehany specialis esettol eltekintve (peldaul csaladon belul,vagy a munkaltatodtol veszed meg) nem tudsz okos lenni.
-
Rick4
félisten
Az, hogy mechanikailag helyreállítják a gépet, nem probléma, egy zárhíd, vagy egy lökös merevítő hűtősorral nem jelent gondot. Viszont vannak övek pirotechnikai övfeszítővel, légzsákok, légzsák indítók, szenzorok, maguk az ülések, kormányoszlopok csuklóstól, és a lemezek alatt található olyan ponthegesztett részek, amiket nem is láthatsz, mert lemez fedi, és nem tudhatod, hogy elnyíródtak-e egy ütközéskor, pedig ez első sérülés esetén simán megtörténhet az autó hátsó szekciójában is.
Mindez valós veszélyt hordoz magában még egy gyári minőségű helyreállítás során is, mert senki se figja tudni megmondani, mi fog történni egy baleset során, az igazi veszély azonban mindig a bizonytalan minőségű, és bizonytalan forrásból származó alkatrészek beépítése, elektronikai összehangolása, és persze a mechanikai javítás milyensége. Sosem a csavarozott alkatrészekkel van a baj, nade hogy döntöd el, hogy egy szép fény alatt mi történt, mennyire károsodott az alap keret, padlólemez, belső küszöbök, a-b oszlopok? -
Urby66
aktív tag
Igazad van. Csak annyit szerettem volna mondani, hogy még akkor sem jelent közvetlen életveszélyt, ha azt látjuk totálkáros volt az autó. Az én esetemben tulajdonképp minden sérül a két hűtőig, a géptető a szélvédő, a lámpák, az összes hülye tartály ami a lökhárító alatt van. De a futómű sértetlen a bölcső a motor szintén. Szóval én meg merném venni ezt az autót ha helyre van állítva.
Persze ha lenne kettő, kb egy árban és az egyik nem volt totálkáros a másik igen nyilván én is azt választanám ahol nem volt baj.
De ettől még a sérült sem biztos, hogy rögtön kiesik alólam, vagy megöl. Ha az ár versenyképes, az én volt autómat nem feltétlenül lesz jó döntés otthagyni.[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
Van aki csak annyit lát
mindenki csak ennyit lát.
százból száztíz autóhoz nem fog járni videó meg telefonszám, hogy "ez a faszi javította, így".
soha nem fogod megtudni, hogy ki hogyan kókányolta össze azokat az acéldarabokat, amiknek a merevségén esetleg az életed múlik.
sok esetben azt sem tudod meg soha, hogy törött volt. pont amiatt, mert senki sem vállalja a felelősséget a javítás minőségéért.
persze, meg lehet gyári minőségben javítani. de az annyiba kerül, hogy nem éri meg.a fentiek fényében pedig igenis az teszi jól, aki az ilyen autót otthagyja
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Lehet, pont ez volt a lényeg, a kettő között a különbség, hogy magánszemélyként lényegesen olcsóbb a papírozása és az összes fizetendője a minimum 6 hónapos, minimum 6000 km-t futottnak, amennyiben te magad, vagy egy vállalkozás átalakította az európai megfelelőségekhez, pl ilyen hülyeségek vannak, hogy külön kapcsolható hátsó ködlámpa is kell, és nem lehet megkerülni, abba is be kell szerelni, amiben gyárilag sosem volt. Másrészt magánemberként mehet a "használt" 4-5-6 éves is, a lényeg az euro 6 környezetvédelmi érték a vizsgálaton.
Mint írtam, mindezen dolgoknak megfelelni gyártási szinten nem egyszerű, egy amerikai gyár nem fog neked európai szabványos dolgokat gyártani, leglaábbis a luxuskategória alatt nem fog könnyen menni, és a harmadik országban gyártott (tehát nem eu+ svájc+ izland + svédország) új autókat vámmal sújtják.
Lehet mindent, amennyiben a megadott keretek között mozog az ember.
-
Urby66
aktív tag
-
Urby66
aktív tag
Gratulálok az autóhoz. szerintem a kommentekkel ne törődj, és azzal se ha sérült volt az autó. Ha nem kettőből rakták össze akkor lehetett szakszerű a javítás és nem veszélyes használni.
Szerintem 10+ éves autó amúgy nem létezik sérülés nélkül, és bármelyik használt elromolhat már másnap hogy megvetted.
Volt balesetem és az autómat gazdasági totálkárra vették. A srác aki megvette mondta pont ilyenekből él, mutatta miket csinál. A képen és a kárjelentésben is tök rosszul mutat az autó, de ahogy megnéztük "csak" az eleje sérült a motor már nem mozdult el, légzsák nem nyílt. A szélvédő betört mert felcsapódott rá valami, de az A oszlop, futómű egyben van, nem deformálódott. Szóval ha valaki megnézi a kárjelentést nem fogja megvenni,mert jaj totálkáros volt, pedig a javítás után egy jó és biztonságos autó lesz.Egyébként az automata váltóban én cserélnék olajat, van aki azt mondja nem kell, de kb. a használt olaj és a szennyeződés ami kinyírja az automatákat.
-
Lenry
félisten
privát emberként is csak úgy lehet levizsgáztatni és forgalomba helyezni, ha az EU-s előírásoknak megfelelően átalakítod őket, tehát E jeles fényszórókat kapnak, az irányjelző borostyánsárga lesz, stb.
tehát a konténerből kiborítva a nulladik percben semmiképp nem lesz megfelelő az autó.[ Szerkesztve ]
-
Zolik
senior tag
Világos. Én csak arra céloztam, hogy az EU szabványok miatt nem hozhatnak be USA piacra gyártott kocsikat ide hivatalosan, akkor miért lehet őket levizsgáztatni, forgalomba helyezni ha privátba veszed őket?
No mind1, remélem lassan eljutunk valami egységes rendszer felé és ha akarod - márkától függetlenül - kereskedőnél megrendelheted azt a kocsit amit szeretnél magadnak.
-
Rick4
félisten
Két dologról beszélünk, az egyik, hogy a gyártó egy usa modellt áthoz a hajón, és forgalomba helyezi őket mindenféle megfelelőségi tanúsítvány és átalakítás után, a másik, hogy valaki áthajóztatja magának, és megcsinál ő mindent. Mivel az amerikai autók az utakon a mai napig is elenyésző számban vannak jelen, ezért egy gyártónak ez nem piac.
A 2008-as autó az lehet 14 éves, de a mai napig így működik, miért is működne másképp? Amíg egy Hyundai- Kia az usában, usa beszállítóktól, usa szabványoknak megfelelő alkatrészekből pakolja össze az autót, és ott az helyi autóként védővámoktól mentesen kerül forgalomba, addig ide jelentős adók megfizetése mellett tudja elhozni az autóit, ez a dolog ugyanúgy igaz a magánimportra, ezért szoktunk mindig legalább 6 hónapos, és 6000kmt futott autót hozni, mert az már "használt", tehát a rárakódó adók, és a forgalombahelyezési feltételek is mások.
Nade hogy legfőképp miért nem éri meg nekik áthozni?
Az autónkénti adóból akár már 8-10 modellnél pár év távlatában ki tud fizetni/termelni/trükközni egy zöldmezős beruházás keretében megvalósuló, mindennel együtt felépülő gyárat, kiépít beszállítói kört, kedvezményt kap az alkalmazott munkások számának és a beruházás mértékének függvényében, és a megfelelő %-os mennyiségű helyi alkatrészek alapján az már nem egy védővámmal terhelt harmadik országból származó jármű lesz eltérő szabványokkal, hanem egy helyi gyártású és megfelelőségű jármű, amit vámok és plusz adók se terhelnek, tehát vagy versenyképesebb, vagy nagyobb haszonnal értékesíthető modell lesz.a Tesla se véletlenül épített gyárat Berlin mellett, holott importálhattak volna Fremontból, Texasból, Sanghajból, a Chrysler se véletlenül pakolta a modelljeibe az olasz VM motori dízelmotorokat kézi váltóval, egyrészt itt erre volt igény, de nem véletlenül raktak össze rengeteg Dodge jeep és Chrysler autót Graz mellett a Steyr üzemben, onnantól ezek európai autónak számítanak. És mint tudjuk, az utógyártók 5$-ért eladják a lelküket is.
Viszont egy érdekesség, hogy a BMW X modelljei X5-X6 X7 az első pillanattól kezdve mind az usában készültek, a spartanburgi BMW üzemből kerül el az egész világra az összes ilyen kocsi, még az első, 99-es x5-ös is ott készült. Viszont abban az ársávban mindez kitermelhető, vagyis belefér, egy újonnan 15 millás kategórinál már nem.
-
Zolik
senior tag
Igen, ezeket értem és tisztában vagyok vele. De pl egyre több Dodge RAM-ot látok, amit nyilván úgy hajóztattak át és állítottak forgalomba. Ha ennyire eltérő akkor ezeket hogy lehet behozatni/levizsgáztatni? Vagy ha ezt a vevő hozza be az okés, le lehet vizsgáztatni, de ha a gyártó közvetlen akkor már 5000 féle EU szabványnak kell megfelelnie? Ez nem tiszta nekem.
Amit írsz egy 2008as autó. Azóta eltelt 14 év. Azt gondolnám hogy 2022-re eljutottunk odáig hogy szabványosítás és egy EU-s Hyundai KONA vagy TUCSON az Amcsi változathoz képest max az extrákban tér el, de az alapfelszereltség 90%-ban ugyan az.
Kint (USA) ültem Toyota Yarisba és dettó ugyan úgy nézett ki mint amikből itthon van ezer szám. -
BiP
nagyúr
Tényleg gyönyörű.
Most olvasom, hogy azért nem lesz Európában forgalmazva, mert itt a SUVok mennek, és a KIA úgy ítélte, hogy egy sedannak nincs akkora piaca, nem éri meg.
Kár érte. Esetleg lehet próbálkozni még a korábbi Optima modellekkel.
Vagy még az EV6, ami pár vonalában hasonlít, de hát az mégiscsak más autó, más kategória.#70 Rick4 : na igen. Jópár éve, amikor akartam magamnak telefont venni. Az igényeimnek 1 db telefon felelt meg maradéktalanul. Amit csak japánban forgalmaznak. Puff neki. Úgyhogy kompromisszumot kellett hozni, és választani egy olyat, amit európában is forgalmaznak.
[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Az tartja vissza őket, hogy az amerikai autók egész más rendszer szerint épülnek fel, pláne érvényes ez a passzív biztonsági eszközökre, biztonsági övre, lámpákra, elektronikára, mondok egy rém egyszerű dolgot, még a távirányító frekvenciája sem ugyanaz, de pláne mások az elvárások egy belső teret illetően, az a Hyundai, ami itthon puha műszerfallal kapható, odakint kemény kopogóssal, mert azt akár 5$-ral olcsóbban lehet gyártani darabonként, odakint jó a gyenge fék, tehát több verzió esetén oda jó a sima egydugattyús nyereg, kisméretű tárcsa, Európában azokkal nem eladható egy autó, szóval azon is reszelni kell, stb stb stb. Amennyiben egy autógyártó szeretné az amerikába gyártott modelljét európába hozni, meg kell szereznie az európai típusbizonyítványt, fel kell szerelnie eu kompatibilis világításrendszerrel, majd be kell vezetnie a piacra reklámmal, biztosítania kell 10 évig a stabil alkatrészellátást, ki kell képeznie a márkaszervizben a szerelőket erre a típusra, illetve biztosítania kell a szerviznek a megfelelő eszközöket, ami érted gondolom, hogy nem két fillér. Na ezért nem kerül ide minden, pláne nem 50db-os nagységrendben nem.
Még egy 5000db-os készletet se lehet nullásra kihozni, szóval egyszerűen nincs benne üzlet. És ha nincs benne üzlet, kevés gyár van, aki a részvényesek ellen akar dolgozni, és ellocsolni ilyen mókára a pénzt. De te magadnak akkor és onnan hozol autót, amilyet akarsz, néhány kitételnek kell megfelelni, és mehet a forgalomba.Egy egyszerű példa, 2008-as Lexus LS600h, egy ügyfélnek kellett volna mind a 8 db első lengőkar, mert hogy jó is meg szép is, de azért ez egy Lexus, attól lesz csak jó kocsi, hogy pár évesen már rengeteget költesz rá, nem sok alkatrész, de azok borzalmas áron mennek. A kocsi kb 6M-t ért, a 8 db lengőkar új gyáriban 3.5M lett volna. Tudtam volna az usa változatot hozni 1.5M-ból, viszont annak ellenére, hogy ezeket csak Japánban gyártják, az usa változat kizárólag RWD, azaz hátsókerekes, az eu-s és ázsiai változat csak AWD, azaz összkerekes. Nincs átjárás, a felső lengőkarok nem egyformák, és ez nem egyedi, egy eu-s Mustang, Camaro első lököse, külső tükrei sem egyeznek meg az amerikai változattal, az emissziós normák miatt az ugyanolyan motorok más teljesítményértékeket tudnak a szalonból kijövet is.
De pont ez van egyszerű dolgokkal, mint egy mobiltelefon, egy gyártó ugyanazon modellje az euban más frekiket tud, mint az amerikai változat, meg még lehetne 100 meg 1000 példát találni.
[ Szerkesztve ]
-
Zolik
senior tag
válasz
szabonagyur #65 üzenetére
Ezt aláírom. De ez legyen a vevő gondja. Itt arra gondoltam, hogy pl a Hyundai legyárt x darabot abból a modellből amit amcsi piacra visznek. Mi tartja vissza őket, hogy felvegyenek rendelést x+50 db-ra ami olyan vevőkhöz megy EU-ba akik kifizetik az import felárat? Ha meg baja van a kocsinak akkor a vevő vállalja a hosszadalmasabb és drágább szervizt.
Ha külföldön veszel kocsit és valahogy haza hozatod akkor van valami honosítási procedúra amit jó pénzért megcsinálnak neked az adott márkakereskedésben.
Mint írtam nekem a Kia K5 nagy fájdalom, hogy nem lehet itt kapni mert brutál jól néz ki és kint még valami díjat is kapott. -
BiP
nagyúr
válasz
Donki Hóte #67 üzenetére
Pont ma reggel láttam egy Elantrát a Lidl parkolóban, egyből eszembe jutott a topic
-
Sokáig kacérkodtam egy Hyundai Elantra vásárlásával, de csak egyféle benzines és egyféle dízel motorral lehetett kapni, amik pont nem jöttek be nekem.
Fura, hogy pl. az i30 sokféle motorral megvehető volt, addig az Elantrához nem volt választási lehetőség, így végül nem vettem Elantrát, pedig tetszett volna
-
Rick4
félisten
Csak euro6, vagy 30 évnél öregebb OT.
De az euro 6 alattival is annyi a helyzet, hogy nem csak hogy nem lehet, hanem nincs is értelme, azok a kategóriájú autók itthon, vagy az eu-n belül se nagy pénzért vannak fent, ergo nem érdemes a bolygó másik feléről látatlanban megvenni, átutaztatni őket, mindezért pedig az itthoni árukat ismét kifizetni, eu-n belül kell keresni egy ugyanolyat, olcsóbban megússza az ember.
De az Ot-t is kevesen szeretik, mindenre kiterjedően megy a vizsgáztatás, tényleg az utolsó csavarig eredetinek kell lennie, ami mostanság nem olcsó móka, még egy régi merci- porsche esetében sem, és nem csak km megkötés van, de tulajdonosváltásnál ismét kell egy vizsga. Több ügyfelem van, aki ezt így látja, van, aki a 70-es C3-as Corvette-t is sima magyar papírokkal használ, és esze ágában sincs OT-re menni. De természetesen kintről származó autó esetén pl regadó megspórolható Ot esetén, szóval egy része a költségeknek mehet az állapot feljavítására. Ahogy lenni szokott, minden eset egyedi.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Az autot tamogatni is kell itthon, nem csak annyibol all, hogy lehet rendelni 1-1 db-t. Pluszban annyi valtozas van egy EU-nem EU modell kozott, hogy megfelelo minimum db szam kell ahhoz, hogy megerje a gyartast elinditani.
Sajnos leteznek butitott verziok, mert van piac ahova minek 1-1 biztonsagi berendezes pl.
[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
A gyerekek melyikkel akarnak inkább utazni? Swift mindörökké?
-
Lenry
félisten
minimum euro6-os autó lehet, euro5-öst már nem tudsz forgalomba helyezni itthon.
ha már így szóba került: tök laikus kérdés, de mi volna, ha mondjuk vennék valami klasszik 60-as, 70-es évekbeli amerikai tepsit? azt nem tudnám forgalomba helyeztetni vagy az X évnél öregebbekre más szabályok vonatkoznak? (tegyük fel, hogy nem akarnám OT-ztatni) -
Ritka precedens. Nagyon pariban van a Toyota Camry V6 os Amcsi verzsönnel, ami hibrid ugye.
Szerinem kiváló választás volt!
Gratulálok hozzá és nagyon sok egészséget!!!
-
Rick4
félisten
válasz
Wiz Khalifa #56 üzenetére
Az jó, hogy a 15-ös Mustangra 400K a TÜV papír, mert ugye az egy 10+M-s kocsi, csak ne felejtsd el, hogy ez a vizsgálat díja, emellett ott vannak még az első- hátsó lámpák, nincs a biztonsági övekben, oldalüvegekben sem e jelzés, szóval van ott még mire költeni, de mindez 2-2.5 millióból megáll, ami nem egy súlyos tétel egy 10M fölötti autónál. Nade pont ezért nem hozunk 2-3-4-5M-s autókat, kizárólag ha ennyi SÉRÜLTEN. És ugye előbbi kitétel fontos és el nem választható része, hogy minimum euro6-os autó lehet, euro5-öst már nem tudsz forgalomba helyezni itthon.
bacsis:
az üvegekből sok minden kiderül, mérd meg a bal első sárvédőn a rétegvastagságot, nézd meg, cserélt-e az első lökös, de hogy csak befoltozták-e a műszerfalat, és most nincsenek benne légzsákok, mint egy dupla ekkora értékű autónál szokás, vagy becsülettel beleraktak mindent egy piaci áron 4M-s kocsiba, hogy bukhassanak jó nagyot, azt azért derítsd ki. -
Zolik
senior tag
Sose fogom megérteni, hogy bizonyos modelleket miért nem lehet az EU-ban kapni (pl KIA K5) tudom tudom a marketing meg a piac duma stb. Én csak az elérhetőség részét nem értem, pláne ha ázsiai gyártóról van szó és nem pl Ford vagy Dodge. Jó legyen hosszabb szállítás meg biztos drágább de miért nem lehet importőrön keresztül rendelni más modelleket egy gyártótól az rejtély számomra.
-
bacsis
Közösségépítő
Köszi az infót
Úgy látszik, ez a baleset kellett ahhoz hogy ilyen fasza autónk legyen
Gondolom akkor komplett műszerfalat cseréhettek, meg ajtót ablakot... Legalább azok akkor még újabbak is mint maga az autó. Elmondhatom, hogy bizonyos részei még 10 évesek sincsenek -
kenwood
veterán
" letérve a sztrádákról, szűkebb utcákba, vagy kisebb parkolókba behajtani sokszor kínszenvedés a Sonata-val"
Azt hittem,ez csak szamomra oriasi problema. Sose kene ekkora auto, Budapesten rengeteg necces szitut okoz a merete. -
Wiz Khalifa
veterán
Igazából értem én hogy ez a hivatalos szabály hogy TÜV-el kell sok mindenről de érdekes hogy eddig évekig nem kellett USA importra akkor most már miért kell.
Oké az alapvető dolgok legyenek módosítva (ugye sok kocsin a helyzetjelző lámpa az index is egyben stb...) de eddig is meg volt oldva TÜV nélkül.
Egy 2015-ös Ford Mustang-ra kb 350-400k az összes TÜV papír beszerzése.
Elnézést a létrehozótól hogy offot írtam csak válaszolni akartam.
-
Rick4
félisten
Én sem vágyom arra, hogy álljon meg alattuk, teljesen egyértelmű egy kisiskolás számára is, hogy csak átbeszéltük, mi lehet a helyzet, szó se volt ferdítésről, beleképzelt dolgokról, és ahogy lehet jót mondani, bizonyos esetekben szoktam is, miért is mondanék mást, mint az igazság?
Én az összes ügyfelemet kellőképpen tájékoztatom, sose hitegetem egyiket se, se sérülttel, se vízkárossal, ami viszont ezekkel sejthető, az általában meg is történik. Volt olyan ügyfél, aki 8-9 mustangot kéretett le, mindnek volt gyíkja rendesen, végül egy hátul épp csak megpöccintett camaro lett belőle, mert egész egyszerűen minden mustang sérült volt, amit itthon kapni lehetett, a camaro viszont bevált.
Jó példa arra, hogy jelenleg is mekkora üzlet van ebben a sérült autós sztoriban, hogy a bizonyos mr mustang ebből lett milliárdos, licitálós oldalakon 1600$-ért vett autót ezeket többnyire litvánok, vagy akár itthon bontott cuccokból tákolják össze, és adják el 8-9 milliókért, van, mikor napi 3 autó is elmegy, szóval van, mikor napi 5-6 milla a tiszta profit, és még él az ember, pedig olyanrl is tudok, ahol a pénzért mentek vissza, és rábeszélés eredményeképp vissza is kapták.
Volt olyan is, hogy vett valami szerencsétlen nála egy mustangot, nem tudták feltenni a gyári első toronymerevítőt, mert másfél centi híja volt, másik mustangos meg lekapta az első lököst, hááát, véletlen nem volt alatta az energiaelnyelő műanyag, azért fityegett a lökös, telefonos kérdésre mr mustang azt mondta, azért nem lehetett, mert az amúgy nem tartozéka az autónak. -
Szabi®
addikt
Semmilyen szabályt nem sértettem, és nem is személyeskedtem, mivel nagyátlagban írtam, mint "tevékenység".
Elhiszem hogy savanyú a szőlő, és nem tetszett, de ez meg az én véleményem volt.
Egyébként a szerző még mindig elégedett az autójával, nekem a kommentjeiből ez jött le, már ha a tartalmi részekről van szó ...[ Szerkesztve ]
-
Adam289
csendes tag
Pár éve egy 2011 es Saab 9-3X 2.0T behozatala ötletén már körbejártam ezt a témát. Az itt nálunk EU-ban is kapható volt ugye, de minimális számban, azokat is többség megtartja azóta is, gyakorlatilag nincs eladó. De már akkor annyi teher lett volna rajta, hogy számomra nem volt ésszerű, mégha maga az ötlet is egy régi vágy beváltása. Szóval ismerem biznyos szinten a helyzetet, nem véletlen írtam egy nyilvános fórumra, ahol azt hittem nem csak a felsz**ás a megengedett. Sajnálom ez van.
Mindazonáltal remélem, hogy nincs igazam és hosszú távra megfelel majd minden tekintetben Bacsisnak és családjának
-
Rick4
félisten
Ha nem tűnt volna fel, ez egy kommentelhető felület, tehát aki feltölt valamit, az vállalja, hogy a dolog kommentelve lesz, mint mindennek, ennek is vannak árnyoldalai, sokakból őszinteség tör ki, másokból a rossz tulajdonságok jönnek elő. mindenki a tudásának, információjának megfelelően kommentel.
Ha ekkor te olyat látsz, amitől rád tör a kognitív disszonancia, akkor bizony simán továbbtekerhettél volna, mint azok a normális tagok, akikre hivatkozol, de akiknek szintén nem voltak érveik a leírtakkal szemben, viszont emellett személyeskedni sem akartak.Mint írtam, a kolléga írása eléggé nagy átfedésben van a valósággal, és az én elmúlt 17 éves ismereteim szerint nagyon nagyon ritkák az ilyen autót usából behozós- forgalomba helyezős kivételek, ennek ellenére rajtad kívül senki sem írt személyeskedő vagy más számára bántó kommentet, még az sem, aki próbálta megkapirgálni a felületet, hátha látszik alatta az igazság, ami ha tetszik, ha nem, több embert érdekel, mint a te személyeskedésed.
Amikor annyi önérzet van benned, hogy mások hozzászólásaiban a rosszindulatot keresed, azt miért úgy oldod meg, hogy szabálysértő, személyeskedő módon támadod? Hozz ellenérvet, kész tényeket, hidd el, a normális tagok, akikre olyan szívesen hivatkozol, miközben magadat is megpróbálod közéjük keverni, értenek a tényekből és az érvekből. Az, amit a másik írt, lehet igaz, lehet nem, viszont azt gondolom te sem vitatod, hogy se nem sértő, se nem személyeskedő a poszt írója számára. Ellenben nem túl szerencsés, hogy a saját lekezelő- személyeskedő kommentjeidet nem tartod visszásnak, mert amíg mások autójáról le lehet írni bármit, pláne külső linkekkel megtámogatva, (tehát nem elfogult véleményt írt) addig ebben a stílusban másokról, személyeskedve az rendesen alapelv sértő hozzáállás.Csak halkan mondom, a legtöbb profi autószerelő- váltószerelő simán lukra tud futni egy rém egyszerű feladattal is, és egy egyszerű minimax fórumon 5 tippből 4 egyértelműen hozza a hiba valós megoldását, én magam tudom a szerelők nagy részéről, hogy kevesen értenek kevés dologhoz, de a szájuk és az arcuk rendkívül nagy, szóval ez is olyan érv volt csak, mint a többi.
Erre már tényleg ne válaszolj, feleslegesen tartjuk fel a thread-et... -
bacsis
Közösségépítő
Hidd el, én is napokig kattogtam rajta
De ha ennyi csavarás tényleg meg is történt (volna) akkor is megvettük volna az autót.
Az előző tulaj nagyon őszinte volt. Mindent elmondott, arról a 3 évről, míg használta az autót... ebben 100%-ig biztos vagyok hogy őszinte volt... Elmondta, hogy ő semmit sem költött rá, csak tankoltaÉs hát... szerintem nem kamuzott
-
BiP
nagyúr
Igen, közben írtad és olvastam is azóta, és úgy tiszta sor.
Messziről látszott, hogy az aznapi bevitel furcsa, egyedi, valami hiba van benne,
de visszaváltva normálisan beleillik a sorba.
De magamtól nem jöttem volna rá, hogy ez a turpisság.
(Oda-vissza nem szoktak tekergetni) -
plömplöm
őstag
"Már a mi példányunk is a faceliftes verzió."
ugyanakkor:
"Facelift (2012–2014)
... new front fog lights incorporating LED daytime running lamps (DRLs) ..."szerintem ez a ledetlen, olyan, mint ez:
mert a drl-es, az ez:
abból a szempontból nem mindegy, hogy ha sokminden faceliftes az autón, és egyes dolgok nem, akkor az utóbbi dolgok értelemszerűen cseréltek és érdemes alaposabban körülnézni, hogy vajh' miért kellett kicserélni...
szerk: "Viszont én nagyon sok más gyártó autóit is belelátom."
hát én a b5 és b8 passatot látom bele, a hossz/tengelytáv arány ezrelékre stimmel[ Szerkesztve ]
-
bacsis
Közösségépítő
válasz
Donki Hóte #40 üzenetére
Semmi ilyesmi!
Mondom! akár milyen hihetetlen, nem tekert... Annyi hogy a kiugró futásteljesítmény km/h-ban lett átváltva és felvíve a rendszerbe.. majd előtte/utána mérföld ismét. ennyi a sztori -
válasz
Donki Hóte #40 üzenetére
Gondoljuk végig őszintén ez számít-e valamit? Meg amúgy a km futás számít-e egyáltalán. Teszem azt 100k-t megtett végig pályán az mesze jobb mint negyedét tenné meg városban.
De amúgy it totálisan mindegy mit mutat egy óra ha állapotra meg rendben van. Rendesen megcsinált modern autónál 200-300kkm nem szabadna hogy gond legyen.
Csak és kizárólag az állapota számít, a km óra állás az csak annyit mutat meg hogy futott annyit de hogy hogyan azt nem és az a fontosabb. Akár hibáztak akár nem totál mindegy.bacsis
Jut eszembe váltóolajat megnézted? Némely típuson kell cserélni azért azt is meg a szűrőjét/mágnesét is.[ Szerkesztve ]
-
Így van. A használtautó meg amúgy is rizikó mindig, mindegy honnan veszed. A visszatekerés meg nem olyan mértékű, hogy problémázni kelljen rajta, csak hozzáállították az otthoni igényekhez, ahol a többségnek csak az számít. Ha nem rommá, csak simán törve volt, szintén nem számít. Élvezzétek ki.
-
BiP
nagyúr
válasz
Donki Hóte #40 üzenetére
rajta ragadt a futópadon
De inkább valószínű az, hogy a 05.03-ai bejegyzések (mind a 4) téves. Mert ha azokat kihagyod, akkor a többi meg tök reális.
2016.10.10. 23 090
2017.04.11. 33 079
2019.04.16. 68 920
2019.05.03. 109 920
2019.05.03. 109 920
2019.05.03. 109 920
2019.05.03. 103 170
2021.04.07. 82 345
2021.08.23. 85 776[ Szerkesztve ]
-
2019.05.03. 103 170
2021.04.07. 82 345Na, ez mindenkinek feltűnik, meg is jegyzik a hozzáértők, hogy biztosan sokat tolattak vele
És erre milyen frappáns megjegyzésük van
2019.04.16. 68 920
2019.05.03. 109 920 -
Wiz Khalifa
veterán
Amit írsz nagyon valós is, szóval ne foglalkozz azzal hogy csak sérült stb... kocsi jönne be USA-ból. Igaz én UK-ban élek de a következő kocsimért én fogok kimenni az USA-ba mert kb 20x annyi van belőle mint itt UK/Dubai-ba. Kiszámoltam a dolgokat USA-ba annyival olcsóbb a kocsi hogy majdnem ugyan annyira jövök ki ha mindent bele számolok. Sőt ha úgy veszem hogy nyaralási jelleggel megyek ki akkor meg már tényleg nem sokkal több az egész.
Azt viszont hozzá kell tennem hogy 2020 decembere óta Magyarországon nagy szopás USA-ból behozott kocsit lepapírozni mert azzal kell kezdeni hogy minden szarról TÜV igazolást kérni ami egy valag pénz.
[ Szerkesztve ]
-
Imserősöm Focust hozatott, mert tetszett neki és megtehette.
Nálunk sok a japán import népautó, mert 1 rétegnek az számít autónak, pedig nem éri meg behozni a legkevésbé sem.Wiz Khalifa
Nem értettem miért olyan nehéz az USA autó bevitele Magyarországra. Már megint a hülye TÜV papír, hihetetlen, hogy még mindig tudják a bürokráciát tovább tolni. "Mert piros", ahogy a kopasz mondta az egyik videójában.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #34 üzenetére
Mostanában egyre több Camry-t látok. Lehet, hogy a Toyota elkezdte itt is forgalmazni az újabb modelleket.
#35 bacsis: Ááááá, olyat nem lehet. A magyar csak akkor csinál valamit, ha lehúzhat vele mást.
Hogy magának melózzon valamiért, amit magának szeret? Á, elképzelhetetlen
Van, aki el sem tudja képzelni, hogy valaki tesz az álmaiért. Magának.[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
Itt a normális tagok nem akarnak cáfolni, mert ez a poszt nem egy hitvita tárgyát képezi.
Gondolom a szerző nem azért hozta létre, hogy a fotelhuszár autószerelőknek mi a véleménye. Mivel már megvette, nála van, kifizette, és leírta hogy elégedett vele.
Ha tótágast álltok, ezen valószínűleg az sem fog változtatni. Ezt tartom a legvisszásabbnak, ha autó, motor, telefon kerül bemutatásra, azzal egyből triggerelődnek azon felhasználók, akik nem autószerelők (de nagyon értenek a kocsikhoz, a józsi is megmondta) és mennek a találgatások, hogy miért volt ez sz@r vétel.
Milyen kocsid van ? Hozzak róla 3 oldal negatív véleményt ? Hát ez a legegyszerűbb nem ?
Tényleg nagyon kevés hely lett az, ahol van is építőjelegű pro/kontra tanácsadás. És nem mindjárt a "az sz@r, azt ne vedd meg, mondta egy ismerősöm, akinek mondta Magyarország legjobb szerelője" elbizonytalanítások garmadája. gyakorlatilag ami nekem jó, az neked nem az, ami neked, jó, az nekem nem lenne az. A különbség annyi, hogy én nem teszem szóvá, mert ha rajtatok múlna, ahogy fentebb is írtam, járhatnánk biciklivel ... -
bacsis
Közösségépítő
Srácok, egy dologgal nem számoltok!
Mi van akkor, ha az első Magyar tulaj magánszemélyként sajátjának hozatta be?
Nem kereskedés, nem haszonszerzés céljából... Nahh akkor mi van?
Azt mondta, nem érdekli a felár, ilyen nincs itthon, s neki ennyit megér. Ezért ez kell neki.
Tessék máris lehet jó autó is az USA-ból
MasterDeeJay ! Naná hogy csak a fedzeti. Igaz nem sokat. 2-3dl-t. Természetesen "kattanástól kattanásig" mérve számolom a fogyasztást[ Szerkesztve ]
-
Azért az átlagfogyasztás számítását lehet inkább kézzel kellene számolni nem a fedélzetit alapul venni. Nekem nem volt még olyan autóm ami ne csalt volna ide oda. Kb olyan mint amikor biosban megnézed a tápfeszeket.
Ajánlom a spritmonitor.de oldalt számításra meg amúgy én ott vezetem a szervízeket is. Nekem 8.7L az átlag 2gen Avensis 2.0 benzin automatával amit nem igazán lehet lejjebb venni a sok város miatt de inkább a benzinre fizetek mint a szervizesnek (habár ebbe E5 100-as kell ami most 620-640ft/l). [link]
Amúgy kóreaival nehéz mellélőni, megvesznek mindenféle bevállt technikát és abból építkeznek. Anyámnak volt Hyundai Accent amivel meg voltunk elégedve. Faternak van Kia Carens 2.0 benzines automata igazából a fogyasztása az ami gáz 9-10l de útjának több mint felét városban teszi meg tehát lehet más jármű is ennyit enne.
Nekem az álmom a tengeren túlról azaz egy amerikai Toyota Camry lett volna ami a mostani Avensisem nagytesója de aztán letettem róla. Ott kint az is népautó, itthon nem is értem miért nem volt piacon az akkori modell. Az igaz hogy annak a 2.4-es motorja nem annyira megbízható mint az abból butított 2.0-ás.[ Szerkesztve ]
-
C0R0
csendes tag
Legyen sok örömöd benne!
Már megvetted, ha rossz vétel akkor is mindegy már. Bízzunk benne, hogy nem volt rommá törve, de ha igen, akkor is jobban fog védeni még így is mint a kis Suzuki. Én a helyedben nyugodtan autóznék, az élet rövid mindenen aggódni. -
Rick4
félisten
Csak a rossz kocsik kerülnek amcsiból be, igazad van. Okos vagy nagyon!
Pontosan, úgy ahogy mondod, ebből a kategóriából nem jöhet be jó, mivel nem lehet rajta annyit keresni, többe van a jót hazahozni, mint amennyiért itthon eladható. Tetszik vagy sem, így van. Az elmúlt 8-10 évben már csak a 3-4 éves, jellemzően itthon 10M vagy fölötte kapható autókat érdemes behozni, 2005 környékén, mikor 150Ft alatt volt a dolcsi, megérte mást is.Tetszik vagy sem, megcáfolhattad volna, de gondolom valós tapasztalatokra, tényekre épülő érvek híján egyszerűbb volt a személyével foglalkozni. Azért megkérdem, ez így, hogy nem cáfolod meg a mondanivalóját, hanem a személyét támadod, mire jó?
-
Szabi®
addikt
Jah veled ellentétben, keveset írsz, akkor sem relevánst, függetlenül attól, mióta "nézelődsz".
Csak a rossz kocsik kerülnek amcsiból be, igazad van. Okos vagy nagyon!
Megjelentetek egy poszt alatt savazni, fikázni egy autót, amiről két képet láttatok, már ne is haragudj ...
Korhoz kellene kötni a regisztrációt, mindig mondtam ... Szép napot. -
Rick4
félisten
Árakat nem írtam, de akkor se jön ki a matek, először is onnan kezdődik, hogy az amerikaiak arra veszik a kocsit, hogy menjenek, 5 év alatt belemegy 150-200 ezer mérföld, azaz 220-320 ezer km, egy ilyen kocsi clean title-lel most sokáig keresve, akciósan találva 6000 dolcsi, a reális ára 10 ezer, 3.8 milla: [link] azaz a legalja is minimum 2.3 milla, a szárazföldi szállítás kint 1$/ mérföld, azaz 200 mérföldről szállítva is 200$, egy papír ügyintézés 5-700$, haza a konténer, mivel ez nem kirívóan nagyméretű autó, 2000$, konténerbontás 200$, vám+ áfa egy ilyenre, még negyedáron ügyeskede, amit nem fog elhinni a vámos, 1500$-os vételárral számolva is 500$, külföldről a vámolás után hazahozva a 8-900ft-os német gázolajjal is még 100 ezer, (ismét nevetséges összeget számoltam) itthon regadó 300, papírok még 150 ezer. És akkor nem költött rá egy forintot se, nem cserélt egy fékbetétet se, le se mosta, mert már így is bukott a dolgon.
De persze törötten vannak sokkal olcsóbbak: [link] , ezeket megveszik a lengyelek, litvánok 10-esével hozzák be, ami menthető, azt megtákolják, ami nem, azt bontják. A litván ezt úgy hívja, repair for sale, azaz eladásra összerakva... -
bacsis
Közösségépítő
...Lehet... Kérdezem én. Na és akkor mi van?
De most komolyan? gyönyörű az alja, sehol nem rohad. Jön megy, teszi a dolgát. Felőlem az sem érdekel, ha porig égett, majd újra építették. Szép kívül belül, nem lehet belekötni.. Én nem kattogok az ilyeneken.Mert különben soha nem lenne autóm, mert mindegyikbe bele lehetne kötni valamiért...
Az autót úgy vettük, hogy magánszemély hirdette a hasznaltauto.hu-n. elmentünk megnéztük, megvettük. Itthon mi vagyunk a 3. Magyar tulaja.
És igen, sokat is használjuk illetve ha még nem is olyan régen, de 1 éve van nálunk az autó...
1 év és 25ezer km utáni tapasztalataimat írtam meg... -
Adam289
csendes tag
10 évvel régebbi regisztrációm van, mint neked, azóta követem a fórumot, nem hinném, hogy a kétbites véleményeden kívül ez határozza meg a kommentelés lehetőségét.
Rick4 alattam leírta pontosan mibe van egy ilyen autó behozatala.
Ha ennyi eszed van, hogy szerinted valaki ilyen kategóriájú, tiptop autót hozott be ennyi plusz költségért, akkor bele sem merek gondolni az eddigi közel 4000 hozzászólásod komolyságáraBár inkább nem vitatkozom a tipik mindenhez értőkkel, legyen igazad!
-
Rick4
félisten
rommá se kell törni, elég ha két- három elem sérül, azt kint már nem állnak neki megcsinálni, pláne ha közúti balesetes volt, azaz a sérülést rögzítik a rendszerben, azaz már nincs clean title, hanem damaged, úgy már nem igazán veszik meg kint még javítva sem, de én pl alvázszám alapján rá tudok nézni, ha van nyoma, volt-e ilyesmi, akkor kiderül gyorsan, ez a sérülten hozzuk, mert azaz olcsó kb 30 éve megy, az esetek 99%-ában azért jön be valami, mert kint már nem akarnak vele foglalkozni, nem pedig azért, mert karcmentes, hibátlan, tökéletes állapotú kocsi.
És akkor még hátravan a műszaki vizsgás móka, amikor majd a 4.- 5. műszaki vizsga állomásról is elhajtják, hogy nincs e jel az első fényszórókban, és meg is bukna a műszakin, úgyhogy be se menjen...Szabi: Full igaza van, megveszed valahol kint az autót, a kinti szárazföldi szállítás, papírozás, ugyanannyi, (és az nem kevés) mint egy 10-15 milliós autó esetében, aztán hazafelé megint csak nagyon sok milliós autó helyén van a konténerben, amikre most is 2-3 hetet kell várni, mert nincs szabad konténer, majd eu-n belül jön a konténerbontás, számlaérték alapján vám+áfa fizetés, ez kb 30% alapból, és akkor utána még vonaton vagy trélerrel hozatod haza egy alacsonyabb áfát használó oszágból, vagy itthon vámoltatod, és akkor 27%+10%, aztán itthon regadó, forgalomba helyezés, papírozás, ezek nem működnek egy 3-4 milliós kocsinál, ha csak nem volt odakint annyira olcsó, hogy szinte ingyen volt. Ja, és ilyet 2021 január óta már forgalomba se tudsz itthon helyezni. Semmilyen módon sem.
[ Szerkesztve ]
-
i400
senior tag
Erősen sarkítasz, meg nem mindegy hogy ki mondja és hogyan. Az 1 bites szájkaratésok véleményére nem érdemes adni mert akkor tényleg nem veszel semmit...
Nekem is olyan motoros autóm van amire mindenki azt írta, hogy fossa az olajat kifelé, vetemedhet a blokk ha hidegen hajtották stb stb. Sikerült kigyomlálni azokat a gyenge pontokat amik problémásak lehetnek, viszont ehhez kellett az, hogy amerikai fórumokon utánaolvassak a dolgoknak. Érdekes, hogy bármi olyan témában keresnék ami nem a fb fotelszaGértők hatásköre mindig ott lesz épkézláb mérésekkel és számokkal alátámasztott értelmes diskurzus.Az általad említett esetben is pl nem mindegy h 1.9 vagy 2.0 pd. De az előélet és a karbantartás nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egy kényesebb motor beszarik e vagy vígan megy míg lerohad körülötte a bódé (lásd Renault 1.5 dci csapágyasodás ami az olajcsereintervallumra visszavezethető)
-
Szabi®
addikt
""Más okból nem hoznak be "népautót" USA-ból. Ott filléreket ér ezután, európában meg értelmes pénzért eladható.""
Sztem te jobb, ha megmaradsz "csendes tagnak", ezt te sem gondolhatod komolyan.
#24 BiP Pontosan ezért írtam a 10-es hszt. Kár magyar fórumokra ilyen "élménybeszámolókat" írni, nálunk sok rosszindulatú okoskodó csap le az ilyenekre.
[ Szerkesztve ]
-
Adam289
csendes tag
Tippem szerint ez vagy rommá lett törve, vagy árvízkáros volt. Más okból nem hoznak be "népautót" USA-ból. Ott filléreket ér ezután, európában meg értelmes pénzért eladható.
-
BiP
nagyúr
25e km-t? Akkor egy ideje már nálatok van. 1-2 éve. Vagy ilyen sokat mentek?
Nekünk is Hyundai van (igaz, jóval kisebb), de amit a koreaiak művelnek a belső térrel, az csoda. Azonos méretből jóval tágasabb belső teret hoznak ki. A miénk kicsi i20 Active (ebből sem sok van az utakon), de teljesen élhető hátső üléstérrel. 2 gyerekkel szerintem tökéletes autó. Oké, nincs akkora csomagtere, mint a Sonata-nak. Évente 1x, amikor meg kell a nagy csomagtér, akkor meg megoldjuk valahogy.
A miénk NTP rendszámú, 2016. augusztus, akkor ez az NTU is kb. akkor lehetett magyarítvaMost rákerestem hasznaltauto.hu-n (a hahutól falnak megyek) a Sonatakra, csak régiek vannak, de pl. a 2006-os az full merci koppintás, a 2009-esekre meg elsőre azt hittem, valami audi.
Külsőre nekem az i30 Fastback, az előző Elantra és az ioniq tetszik nagyon. Az ioniq 5 is szép, de nem tudnám itthon napi használatban elképzelni. Pont tegnap ültem egyben, az egy futurisztikus hajó.
És bár a tervek szerint a következő kocsink valami elektromos lesz (csak kéne nyerni a lottón), én is benzines szívó párti vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Sok balesetmentest, nagyon szép autó.
Cifu
Nem sok típushibával találkoztam, de 1 komoly mégis akadt köztük: Mondeo MK5 kormánya beállt menet közben. Nem tudtam a visszahívásról, nemmis jártam utána a lehetséges hibáknak, tud az ilyesmi komoly lenni valóban. Azóta is megvan, meg jött mellé egy öngyulladásra és láncszakadásra hajlamos BMW.Sôt nemrég egy TVR is beállt a garázsba, lényegében egy sok éve halmozott, soha nem javított típushiba-gyûjtemény az egész kezdve a motortól az ablakemelôn át a zárakig. De néha nem ez számít. Mondjuk annyira ritkán volt használható, hogy nem maradt sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
Fr@nkieWilde
senior tag
Az autó hogyan került hozzád?
Magyar kereskedő révén?
Ha igen, akkor helyileg honnan?[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Nincs benne se kettőstömegű, se turbó, csak egy direktbefecskendezés, amiből eleve következik a szívóoldali szelep kokszolódás, két frankó vvti okoskerék nyúlós lánccal, a motorfelépítésből meg sokminden más is következik, van vele épp elég gond, sajnos egy elég rossz hírű motor ez.
Ugyan mindegy a "netes" vélemény mások szerint, de annyit hozzátennék, hogy amerikai autókkal és alkatrészeikkel foglalkozom 17 éve, ilyet senkinek sem javaslok, pláne a 2015 utániakat....
Neked azért legyen szerencséd vele.[ Szerkesztve ]
-
bacsis
Közösségépítő
5,8 liter volt a legjobb értékem, amit ilyen 300-400km-en mértem. Pont ma volt egy tankolásom, a Zasszony használta, kerek 500km-t futott 2 tankolás között 0-25km-es távokkal, és kerek 8literre jött ki. Ilyen "sokat" elég ritkán szoktam mérni. Nagy átlagban 7liter körül jön ki. Eddig 25ezer km-t vertünk az autóba, a tapasztalataimat erre a 25ezer km-re alapozom
-
Somatom
veterán
-
Szabi®
addikt
Én amikor az Audi A4-emet vettem, egyből megjelent 3 úriember, az egyik a motorkódra panaszkodott, a másik a benzines rendszert szidta (érthetetlen hogy miért), a harmadik pedig a pd-s motorokat. Volt olyan is, aki azt is megjósolta, hogy ott fog hagyni az autó valahol ...
Én azt mondom, hogy sok esetben ezek a mindenre kiterjedő tudással rendelkező "szakemberek" több kárt tudnak okozni, mint segítséget, már volt olyan is, aki magától a márkától próbált eltántorítani.
Valahogy nekem kicsit olyannak tűnnek ezen topikok lakói, mint a telefonos topikoké.
"- Androidot ne vegyé', az sz@r" -
-
Szabi®
addikt
Ezen nem is kell, minden autós beszámoló alatt megjelenik "valaki" aki bizony lexikálisan teljesen felkészülten pingál valamit motormeghibásodásokról, rohadásról, alultervezett kormányműről, kieső kerekekről stb. stb ...
Ha az ő rendszerük szerint kellene autót vennünk akkor még 28-as biciklivel járnánk, mert sajnos minden márka minden típusánál olvasható valami katasztrofális probléma. Grat a vashoz -
Postas99
senior tag
Számokban is ki tudnád fejezni a fogyasztás értékét?
Amúgy engem inkább a Skoda Superb-re emlékeztet hátulról.
Sok balesetmentest és hiba nélküli motort. -
Lenry
félisten
nájsz
végre valaki vett valami érdekes autót!sok esemény és balesetmentes kilométert kívánok vele
-
Wiz Khalifa
veterán
Szép kis autó én a legújabb modellt tudtam megcsodálni élőben, mikor megláttam nem hittem a szememnek annyira szép és annyira nagy böszme nagy dög (ettől a 2012-es kocsitól is hosszabb
).
Amit a motorteres képen észre vettem hogy a kocsi Amerikában tengerparti kocsi volt ezért ha még nem tetted majd jól nézd át alul mert a ha a zár hídon megjelenik a felületi rozsda akkor a bölcső és hátsó hídon is már erősen elő szokott fordulni. De mivel erős anyag ezért ha foglalkozik vele az ember sose lesz vele baj
Ui.: Sok balesetmenteset vele.
-
plömplöm
őstag
"Az elején a króm hűtőrács már a limited kiadás extrájának számít"
hát, állítólag így nézett ki 2016-ban:
G4KJ, ide linkel, "The manufacturer did not lay in the engine greater durability. But the main point of that is a dirty cheap price. The average engine life is about 150,000 miles (250,000 km). ", én rákérdeznék a hunyadi magyarországnál, hogy bár usa autó, de hátha van infójuk az adott autóról / motorról.
RÖGZÍTETT ÓRAÁLLÁSOK
Rögzítés dátuma Óraállás
2016.10.10. 23 090
2017.04.11. 33 079
2019.04.16. 68 920
2019.05.03. 109 920
2019.05.03. 109 920
2019.05.03. 109 920
2019.05.03. 103 170
2021.04.07. 82 345
2021.08.23. 85 7762019-ben az adott valaki nagyon részeg lehetett
"Eddigi tulajdonosok száma 5"
ezt tudtad? -
Szigorúan saját vélemény, de lehet nem ártana azért utánajárni, tényleg mi a helyzet a motorral, a visszahívással kapcsolatosan a [VIN számot itt ellenőriztetheted].
[Ajánlott oldal a motortípussal kapcsolatos problémák terén.]
És elnézést, nem akartam a bogarat elültetni a füledben, de azért 'better safe than sorry'...
Sok eseménytelen kilométert a kocsiban! -
Somatom
veterán
Grat! Jópofa verda. Az elhúzható napfénytető az egyik legfontosabb extra. Beülsz középre, a csaj az öledben, kidugja a fejét, vállát és a két karjával támaszt a tetőn. Nagy királyság!
-
Köszi szépen a bemutatót!
Tényleg nem találkozik vele az ember hazai utakon, és szép autó nagyon.Viszont kelhetett némi bátorság, hogy a Theta II. motoros autót bevállalj, gondolom ismered a [HMA Theta II. motor-meghibásodás miatti megállapodási oldalt]. Meg a hasonlókat, még a [Wikipédián is elég sokat írnak róla].
A lényeg, hogy a 2011-2019 közötti 2.0 és 2.4 literes Theta II. motorok elég komoly tervezési / kivitelezési problémától szenvedtek, és a gyártó(k) Észak-Amerikai képviselete pedig 2015-ben az NHTSA nyomására kezdte el a visszahívási akciót, miközben pár vitatható döntést hoztak.
Többek között az ilyennel szerelt Sonata-kra a gyártó egy bírósági ügy miatt (amit a megkárosított vásárlókat képviselő ügyvédek nyújtottak be) vállalta, hogy élettartam garanciát vállal, amennyiben a tulajdonos (USA vagy Kanada területén) a kiértesítéstől számított 60 napon belül egy un. [Kopogás Szenzor Érzékelő Szoftver] telepít fel az autóra (ami a gyanús jelekre visszafogja a motor teljesítményét, hogy azért haza tudj bicegni vele), illetve átvizsgálják.
Amennyiben az autót megfelelően karbantartották, akkor a 200 000 km és a vásárlástól számított 8 éven belül a gyártó vállalja a motor ingyenes cseréjét, illetve ezen túl az autó visszavásárlását. A cég vállalja továbbá, hogy a korábbi motormeghibásodások miatti szervizköltségeket bizonyos szintig ellentételezi, illetve az autó rossz hírneve miatt az eladott autó után egy utólagos kompenzációt fizet. Viszont értelemszerűen csak Észak-Amerikában...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Bemutatok egy olyan autót, ami nálunk egzotikum, az USA-ban népautó, a Netflixen gyakran láthatod :)
- Dell notebook topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mobilinternet
- Ukrajnai háború
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Vaku topic
- Xbox tulajok OFF topicja
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest