Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Miracle

    senior tag

    válasz Egon #7 üzenetére

    a komplexitás csak távoli rokonságban áll a tranyószámmal.
    nem vagyok otthon az újabb GPUk között, lehet, hogy elrontom a számokat...
    van benne 16 daram tökéletesen ugyan olyan TMU
    van benne n darab ugyan olyan pixel meg vertex shader
    van benne egy T&L egység
    van benne vezérlő egység és memória-vezérlő
    nagyvonalakban ennyi a GPU, legalábbis ezek a bonyolultabb részei.
    ha más nem is, az legalább jelzi a komplexitás közötti különbséget, hogy CPUt 4-6 év alatt terveznek, GPUt 1 év alatt... és nem azért, mert az Nvidia, és az ATI mérnökei tudnak valamit, amit a processzorgyártók nem.
    Kissé szakmaibb indokok:
    a GPu memóriáját lényegében a driver vezérli, az manageli.
    nincs szükség az utasítások mikro ill. makroutasításra bontására, és nincs szükség semilyen futás idejű párhuzamosításra, függőségvizsgálatra, és ami a legfontosabb: nem kell több futó szálat kezelni, egészen egyszerűen csak kapja az adatokat, amiken végrehajtja a műveleteket, és ami mégfontosabb: nem kezel elágazásokat. röviden csak ennyi.

    értelmező késziszótár :: rekurzió --> lásd : rekurzió

Aktív témák