Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
bimbiri
tag
"Alapvetően jókat írsz, viszont azzal nem értek egyet, hogy az általános iskolák naprakész tudást adnának. Igazából pont hogy túlságosan ragaszkodnak ahhoz a kánonhoz, amit általános műveltségnek hívnak."
Talán azért, mert általános iskola. 6-14 év közötti korosztály részére. Erősen redukált tananyag, erősen egyszerűsített módszerek a korosztályoknak megfelelően.
"Például amikor én iskolába jártam, évekig foglalkoztunk az ókorral, a középkorral, a XX század történelmét lezavartuk az utolsó év végén. Pont az kapja a legkevesebb hangsúlyt, ami végső soron a mindennapi életben releváns."
Pedagógiai okokból: Mert egy 10-14 évest inkább érdekel az ókor mítosza, a középkor királyságai és lovagvilága, a második világháború haditechnikája, mint a jelenkor politikai eseményei. Majd a középiskola végén, majdnem felnőttként, már egy részben kialakult világkép alapján érettebben meg tudja ítélni a közelmúlt eseményeit.
Politikai okokból: Az utolsó 50-60 év megítélése kormányonként változik, a pedagógia pedig jó esetben nem politizál. Én még ellenforradalomnak tanultam 1956-ot. Azóta volt már forradalom, népfelkelés, szabadságharc, sőt olyan forradalom is ami átment ellenforradalomba! 1945 felszabadulás volt vagy megszállás?
"Tanultuk a több száz éve halott írók életrajzát meg szerelmi életét, miközben a ma élő írókról egyetlen szó sem esett. Ez nincs így jól szerintem."
Szerintem sem, de ez nem az általános iskola feladata, ez már középiskolai szint.
" (Nyilván, nem azzal van a gond, hogy óvodában mondókát tanulnak a gyerekek, de 17-18 évesen már nem kéne)"
Pedig kell, mert karban kell tartani az agyat, mert a nem használt képességet elsorvasztja a mindennap használt.
"Az égvilágon semmi értelme. Pontosan ezért nem is tanulja meg senki, mert ott van a referencia guide-ban. A koncepciót, a nyelv/technológia mögötti elgondolásokat kell megtanulni, méghozzá nem mechanikusan, mint a verset, hanem úgy, hogy értsd."
Ha nem tanulod meg, akkor hogyan kódolod le programot? Nem túl hatékony minden utasítást egyenként kilapozni a guide-ból. És ha nem vagy elég hatékony, akkor kikerülsz a szakmából.
"Ha sok verset olvasol és "értesz hozzá", az megfelel annak, ha mondjuk jól tudsz szöveget szerkeszteni. Ha mechanikusan megtanulsz egy verset, az megfelel annak, ha vissza tudod mondani az x szövegszerkesztő toolbar-járól a gombokat helyes sorrendben."
Hiába tudsz szöveget szerkeszteni egy programon, nehezen boldogulsz egy másik programmal. Meg kell tanulnod fejből a toolbar felépítését, hogy ne kelljen percekig keresned egy-egy menüpontot a használathoz.
Abban egyet értek, hogy a 16-18 évesek álmainak nem netovábbja a verstanulás. Nehéz a tanárnak megtalálnia a megfelelő motivációt hozzá. Ráadásul diákonként eltérőt.
Tévedés ne essék, nem védem foggal körömmel a verstanulás szükségességét, de amíg nincs jobb eszköz, addig ne akarjuk már kiirtani a tantervből! -
proci985
MODERÁTOR
+1. főleg az utolsó bekezdésre.
programnyelvből utasításokat az ember használat közben tanulja meg. ez vicces eredményeket is szokott jelenteni, pl fél év aktív C++ után az első Java napok általában aktív googlezással telnek, avagy hm, hogy is volt pontosan a szintax? kb olyan, mint az angol, ott is van egy pár szabály amit kell tudni, minden más meg kitalálható (legalábbis a sokadik nyelv után).
továbbgondolva: csak azért meg senki nem lesz értelmiségi vagy jó problémamegoldó, mert bemagolt x verset, de nincs egy saját gondolata arról, hogy mégis miről szólnak. magában a statikus alapműveltség nem ér sokat szerintem.
-
Nekomajin
aktív tag
És biztos, hogy a memória fejlesztésének egyetlen módja a vers szó szerinti megtanulása? Nem tudom, nekem a szó szerinti tanulás sosem adott semmit - mechanikus tevékenység, sem gondolkozást, sem kreativitást nem igényel. Van bőven rengeteg dolog, amit meg kell tanulni az iskolába, az miért nem jó memóriafokozónak? (Nyilván, nem azzal van a gond, hogy óvodában mondókát tanulnak a gyerekek, de 17-18 évesen már nem kéne)
Nyilvánvalóan nem az az egyetlen módja, de eléggé hatékony módja. Ugyanis verset viszonylag könnyű tanulni. Úgy értem, hogy ha fogsz X karakternyi verset, meg X karakternyi akármilyen más szöveget, akkor a verset sokkal könnyebb lesz megtanulni. Miért? Azért, mert a vers már önmagában hordoz kétféle memorizáló technikát. Az egyik az, hogy dallama, ritmusa van. Elég, ha arra gondolsz, hogy milyen hamar meg tudsz jegyezni egy dalszöveget, ha hallod a rádióban. A másik pedig az, hogy története van, amit el tudsz képzelni.
Szóval a lényeg az, hogy ha nem versekkel fejlesztenék a memóriát, hanem más megtanulandó dolgokkal, akkor sokkal rosszabb lenne a helyzet. Sokkal nehezebb dolga lenne a gyerekeknek.
Az meg egy dolog, hogy mechanikus tevékenység. Nem lehet (és nem is kell) mindennel a kreativitást fejleszteni. Ezért mondom, hogy szükséges rossz. És tény, hogy túlzásba lehet vinni, de verset tanulni kell, mert attól fejlődik az agyunk. És 17-18 évesen is kell, mert a memóriát szinten is kell tartani. Biológiai jelenség az elbutulás, muszáj küzdeni ellene.
Új hozzászólás Aktív témák
- 153 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 12 GB-os DDR5 SODIMM laptop memória - garanciával
- Microsoft Surface Laptop 4 13.5" i7-1185G7 16GB 512GB 1 év garancia
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


