- Fával feldobott, kébelrejtő Lancool ház tűnt fel a Lian Li portfóliójában
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Színes, szemkímélő E Ink monitor jött a BOOX gondozásában
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- 8 GHz felett ketyeg a G.Skill legfrissebb, 128 GB-os memóriacsomagja
- Fával feldobott, kébelrejtő Lancool ház tűnt fel a Lian Li portfóliójában
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Apple MacBook
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Hardvereket hozott a májusi cserebogár
- Milyen széket vegyek?
- WHQL aláírást kapott a legutóbbi gyorsjavított GeForce driver
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már kevés lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
-
heihachi
addikt
válasz
julius666 #23 üzenetére
Értem amit mondasz, de én itt arra gondoltam, hogy egy "rendes" AA esetében van élkeresés és csak arra alkalmazzák az AA-t, ha jól tudom. A PS3 esetében a QAA-nál nincs élkeresés, megy rá az algoritmus a teljes képre. Ez (is)okozza(/okozhatja szvsz) a korábban említett problémákat, nem csak ennél a játéknál, szinte minden játéknál ahol QAA-t használnak. Az ingyenességnél meg arra gondoltam (bár igen szarul fejeztem ki), hogy ellenben van hozzá HW támogatás, aminek következtében annyi erőforrást használ kb, mint a 2*MSAA, de jobb élsimítást eredményez.
-
julius666
addikt
Egy rendes AA során persze igazad lenne, csak az éleken venne az ember észre változást. Kivétel a PS3 QAA-ja, ami gyakorlatilag ingyen van (teljesítmény vesztés nélkül) cserébe nem figyeli az éleket, hanem az egész képernyőre van alkalmazva (amibe persze így beleesnek az élek is).
Nem.
A Quincunx AA ugyanúgy többszöri mintavételezés, mint a rendes AA-k általában. Csak trükkösen választják meg a mintavételi pontokat, így egy viszonylag jó élsimításért cserébe nem sokkal nagyobb az erőforrásigény (de még mindig nincs "ingyen").Wikipédia, ha nekem nem hiszel:
Quincunxes are used in modern computer graphics as a multisampling pattern for anti-aliasing. Quincunx antialiasing samples scenes at the corners and centers of each pixel. These five sample points, in the shape of a quincunx, are combined to produce each displayed pixel. However, samples at the corner points are shared with adjacent pixels, so the number of samples needed is only twice the number of displayed pixels.Én minden játéknál ezt látom, ahol QAA van, hogy kevésbé kontrasztos a kép, és szerintem ez a teljes képernyőn a QAA által elállítgatott színek okozzák, de ez a saját megfigyelésem, lehet, tévedek, simán benne van.
Ettől függetlenül az implementáció el lehet b@szva (a mintavett értékekből hibásan számolják ki a pixelek értékét), csak azért elég gáz, ha a mérnökök egy egyszerű átlagszámítást nem tudnak normálisan megcsinálni.
Bár ha a BOX is szar képet ad, akkor igazából nem tudom min csodálkozom.h-yle: PS3-on a quincunx AA, mint említették is, mossa a textúrákat, míg a box 2x MSAA-ja nem. A "fakóság" pedig a kimenet problémája, mert a PS gammája (componensen vagy HDMI-n - mittom én mit használtak) magasabb mint a box-é.
Ez is benne lehet, bár a magasabb gamma nem csinál a feketéből szürkét. Szvsz azokat a beállításokat szabták el a Gametraileres arcok, amit Def26 is ír hszében. Igen, szerintem ilyen amatőrök.
-
heihachi
addikt
válasz
julius666 #19 üzenetére
Ok, érthető amit írsz, lehetséges, hogy ez a gond, ezt én nem tudom megállapítani ebből a videóból. Minden esetre eléggé nagy amatőrség lenne a GT-s srácoktól.
A boxos problémára elvileg nemsokára fény derül, hogy létezik-e, mert az eurogameres srácok ígéretet tettek, hogy a box videóramjában lévő képet és a hdmi kimeneten jelentkező képet fogják összehasonlítani, ha sikerül megoldaniuk a technikai oldalát.
Egy rendes AA során persze igazad lenne, csak az éleken venne az ember észre változást. Kivétel a PS3 QAA-ja, ami gyakorlatilag ingyen van (teljesítmény vesztés nélkül) cserébe nem figyeli az éleket, hanem az egész képernyőre van alkalmazva (amibe persze így beleesnek az élek is). Én minden játéknál ezt látom, ahol QAA van, hogy kevésbé kontrasztos a kép, és szerintem ez a teljes képernyőn a QAA által elállítgatott színek okozzák, de ez a saját megfigyelésem, lehet, tévedek, simán benne van.
-
h-yle
addikt
PS3-on a quincunx AA, mint említették is, mossa a textúrákat, míg a box 2x MSAA-ja nem. A "fakóság" pedig a kimenet problémája, mert a PS gammája (componensen vagy HDMI-n - mittom én mit használtak) magasabb mint a box-é. Ez a jel jön a konzolból, ennek megfelelően utána kellene állítani a kijelzőt, felvevőt...
-
julius666
addikt
Szóval továbbra sem tudom, hogy honnan gondolod, hogy a színterek eltérnek.
Ugyan az megy elméletileg a két felén a videónak, de a fényességi viszonyok eltérnek -> eltérnek a színterek. Ez eddig remélem stimmel.
de simán le lehet érni pl a boxnál, hogy 0-255 színteret használja. Gondolom ha a boxnál lehetséges, akkor a PS3-nál is. Így meg nem gond a konverzió.
Persze, csak ugyanígy el is lehet b*szni. Nem mellesleg utólag is javítható a dolog. Csak érteni kell hozzá.
Ezért írtam, szerintem a Gametraileres arcok a szerencsétlenek.Egyébként az általában előforduló gamma eltérést az ilyen összehasonlítót tesztekben az xbox 360 számlájára szokták írni. Az eurogamer szerint a box állítgatja el a színeket, ismert probléma a fejlesztők előtt (mondom, szerintük, én meg hiszek nekik).
Én nem gamma eltérésről beszéltem (attól a feketéből nem lesz szürke), de ettől függetlenül lehet hogy ez a helyzet. Simán lehet hogy valamelyik hardverben van valami elszabva, ezt nem tudom. De elég szomorú, hogy ilyen durva hibával kiengednek valamiből (ami ráadásul nem is olcsó játék) több százezer darabot a piacra. Ha ez így igaz, akkor a konzolok a játékipar gyorskajáldái. Igaz hogy nem kell vele vacakolni, de olyan is az eredmény.
Gondolj bele, hogy miért lesznek elmosottak textúrák a QAA esetén? Mert egyes pixeleknek nem olyan a színe, mint amilyennek eredetileg meg van álmodva, amilyennek kéne lennie, hanem ki van keverve a szomszédokéból. A legsötétebb és a legvilágosabb részlet ha nem is változik, tehát a kontraszt marad, a színek akkor is fakul(hat)nak.
AA algoritmus kérdése, hogy most a szomszédokból van-e kikeverve vagy nem, de mind1. Persze, a "lokális" viszonyok változnak, az egyes pixelek értéke más lesz, mert amúgy nem csinálna a cucc semmit. De a "globális" kontraszt viszonyokat nem szabadna elbaszkurálnia. Ha az egész képet nézed annak nem szabad világosnak/sötétebbnek lennie. Csak annyi különbségnek szabad látszódnia, az kikapcsolva recések az élek, bekapcsolva szép simák.
-
heihachi
addikt
válasz
julius666 #17 üzenetére
Nem kötekedni akarok, hanem tényleg érdekel
Szóval továbbra sem tudom, hogy honnan gondolod, hogy a színterek eltérnek. Xboxon pl tutira lehet állítani a színteret, gondolom PS3-on is. Fogalamam sincs, hogy vették fel a cuccot, de simán le lehet érni pl a boxnál, hogy 0-255 színteret használja. Gondolom ha a boxnál lehetséges, akkor a PS3-nál is. Így meg nem gond a konverzió.Egyébként az általában előforduló gamma eltérést az ilyen összehasonlítót tesztekben az xbox 360 számlájára szokták írni. Az eurogamer szerint a box állítgatja el a színeket, ismert probléma a fejlesztők előtt (mondom, szerintük, én meg hiszek nekik).
Gondolj bele, hogy miért lesznek elmosottak textúrák a QAA esetén? Mert egyes pixeleknek nem olyan a színe, mint amilyennek eredetileg meg van álmodva, amilyennek kéne lennie, hanem ki van keverve a szomszédokéból. A legsötétebb és a legvilágosabb részlet ha nem is változik, tehát a kontraszt marad, a színek akkor is fakul(hat)nak.
-
julius666
addikt
Azt honnan tudod, hogy a két színtér eltérő a két videóban?
A PS3-as verzióban nincs tiszta fekete, ez pedig az én elméletemet támasztja alá
A TV-s színterek 16-235 közötti értékeket vesznek csak fel, ellentétben a PC-s 0-255-el. Ha TV-s színtérről egy-az-egyben, rendes konverzió nélkül váltasz PC-sre, akkor nem lesz tiszta feketéd (illetve fehéred), hanem helyette valami szürke. Én egyértelműen ennek a jeleit látom a PS3-as videón.A Gametraileresek szvsz egyszerűen inkompetensek voltak a témában, vagy valami a játékban lett nagyon elpiszkálva. Mivel szinte az összes összehasonlító videójuk ilyen szar, így az elsőre gyanakszom.
Egyébként az összemosott textúrák szvsz értelemszerűen fakóbbak is.
Ugyan miért lennének? Sehol nem látom az értelemszerűséget a dologban, sőt. Az AA algoritmusoknak nem igazán kéne piszkálniuk a kontrasztviszonyokat.
-
julius666
addikt
A videók kontrasztja (pontosabban a színtér eltérő, az egyik PC-s, a másik TV-s) tényleg más, ehhez semmi köze sincs a textúráknak. A PS3-as verzióban nincs tiszta fekete, ez pedig az én elméletemet támasztja alá. Az AA-nak egyébként sem szabadna fakítania a textúrákat, csak elmosnia.
Az egyetlen, ilyen minőség mellett is látható különbség, hogy az X360-nál nagyobb a látótávolság, valószínűleg a nagyobb memória miatt.
-
Tituka
senior tag
a boxos szebb
-
sniper elite
senior tag
Akit érdekel, PS3-as collector's csomag tartalma képekben [link]
Amúgy szerintem eléggé szép ps-n a grafika, xbox360-on se lehet ennél szebb.
-
Gordiann
őstag
Semmi értelme a videónak!
Sok hülye kommentelő (már elnézést) meg állítja, hogy szebb az XBOX, de az egész csak a kontraszt beállítása miatt van.
Nekem xbox-om volt, tudom milyen. Ehez a játékhoz mellesleg jobban illenek a fakó színek, de minőségileg HÓT UGYANAZ a kettő. -
ViTaZi
aktív tag
Az x360-as verzió egyértelműen jobb: élénkebb színek. PS3-nak szokásos fakó szine.
-
pzstm
titán
ha valaki erre veri az meg is érdemli....
-
james001
veterán
mindegy hogy melyiken szebb,a lényeg hogy üssön!
-
g4mer
senior tag
Xbox verzió szebb... Bár nálam nem a grafika a legfőbb szempont...
-
blazsey2
senior tag
Alig vártam már hogy végre jöjjön, egy újabb összehasonlító videó
-
elithun
őstag
Szerintem semmi különbség a kettő között grafikát és effekteket tekintve, a kontraszt eltérést pedig TV beállítással orvosolható szerintem.
-
FefeeX
veterán
Elég durva különbség így egymás mellé téve, de játék közben szvsz gyakorlatilag semmit nem vesz észre az egyszeri játékos. Max a vízen figyelhető meg, az összes többi ugyanúgy lehet képernyő beállítási probléma is (lehetne, de mint tudjuk, nem az); viszont ami meglepett, a végén a szénás szekér jobban tetszett a PS3 verzióban
Mindezek ellenére lehet, veszek egy PS3mat is a Boxom mellé - hisz érdekelnek az exkluzív játékok
Új hozzászólás Aktív témák
ph Megjelent az Assassin's Creed: Brotherhood, most pedig nézzük a két verzió közötti különbségeket.
- Akkus tok lehet a megoldás az extra vékony készülékek számára
- Fával feldobott, kébelrejtő Lancool ház tűnt fel a Lian Li portfóliójában
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Napelem
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- PS5(DS5) Hall effect és Xbox Series TMR analóg analóg csere
- Xbox Series TMR analóg és PS5(DS5) Hall effect analóg csere
- Újszerű Playstation 5 Pro 2 TB -- Digital -- (2028 márciusig Garis)
- Szép állapotú Xbox Series X 1TB egy hónap garival
- Nintendo Switch Lite 128GB Dual Boot (Eredeti SW vagy CFW) 19.0.1 + Atmosphere, 3 hónap garanciával!
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ RX 9070 300e/9070XT 340e/4070Ti S 405e/5060Ti 210e/5070 280e/5070Ti 400e/5080 540e
- 16TB 0 nap Seagate Exos X16 Enterprise HDD több db.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Dell Latitude 5310, 5410, 5420, 5430, 7210 2-in-1
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest