- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple notebookok
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hisense LCD és LED TV-k
- eGPU tapasztalatok
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
NightGT
senior tag
válasz Neurotoxin #47 üzenetére
Nyilván megszámolni sem lehet már, mennyi opció van játékra. A PC gaming végórái lettek felidézve, és akkor (egyelőre csak) a PS5-ről lehetne szó. Más nem képes számitógéppel versenyképes élményt adni. Továbbá, hogy még csak nem is látszik hasonló képességű alternativa konzol fronton...
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
-
janos666
nagyúr
Egyszerűbben fogalmazva az egyik upsampling (DLSS), a másik downsampling (DLDSR). Mindkettő resampling, de ellenkező irányba megy a scaling (átméretezés).
De már olvastam fórumokon elvetemült emberektől, hogy egyszerre használják a DLSS-t és a DLDSR-t. Biztos "szép", artifact mentes az eredmény, ha kétszer is ráeresztik a "neurális hálót" (főleg hogy az egyik körben a "butább" módszerrel" [DLDSR]). De van, akinek tetszik, ha egy kép egyszerre elmosott és utólag túlélesített.
#44Pingüino - Jósolják úgy, mint a "vissza a jövőbe" a repülő gördeszkát tegnapra?
Én nem hiszem, hogy bármelyik ma élő ember megélné, inkább 100+ lesz az, mint ~40.
(Amúgy a szájízlésemnek és emésztőrendszeri komfortomnak is tökéletes a "fitnessz kaja" [zabkása, csirkemell, friss zöldségsaláta, stb], úgyhogy az nálam is megvan. Sőt, inni és dohányozni is csak kb. 1 éve kezdtem [33 vagyok], ráadásul "csak" ecigit szívok, illetve csak egy átmeneti állapotnak tekintek erre, amíg pszichológiai problémáim vannak [bár a doki szerint már örökre skizo-affektív maradok, de én bízom benne, hogy kigyógyulok, ha egyszer drasztikusan jobbra változik az életem/környezetem]. Szóval ez félig csak vicc volt.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
d3tox1c
senior tag
válasz Neurotoxin #47 üzenetére
Nekem van. Csak mióta van pc is, azóta be se volt kapcsolva (kb október óta)
De azért megtartom, de csakis az exkluzívok miatt, abból sem érdekel mind.
Minden másra nekem jelenleg jobb a pc, talán jövőre még egy kártya csere (rtx3060 van jelenleg), ha az árak normalizalodnak.
Ha nem, marad ez, teljesen el vagyok vele. -
Lord Myn
senior tag
Nem nagyon értem, hogy lehet összehasonlítani a DLSS-t és a DLDSR-t... (azon kívül, hogy mindkettő tensor magokat használ). Az egyik a performancia szintet növelné lehetőleg minél kisebb minőség csökkenéssel, a másik a vizuális minőséget növelné, minél kisebb teljesítmény vesztéssel, nem? Tehát, hogy ütné ki az egyik a másikat?
"War does not determine who is right - only who is left."
-
s4hu|SyD^
addikt
Nem mindenki online FPS-el játszik. Amúgy pont online játékot játszottam úgy majd 2 hónapig, mert nem volt nálam a PC csak az öreg laptop. Nem mondom, hogy mesés, de stabil nettel egész jó lehet. Pont szörnyű neten toltam, elég határeset volt.
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
Pingüino
senior tag
Nekem esélyes. Egészségesen élek (ráadásul nem kényszerből, hanem mert nem kívánom a káros dolgokat, ételekből is pont azokat szeretem, amik történetesen egészségesek is. Így könnyű), és genetikailag sem vagyok hajlamos a betegségekre. 2050-re saccoljak jelenleg a szingularitást, akkor 61 leszek, szóval nekem minden esélyem megvan, hogy megéljem.
-
Duck663
őstag
"Én pl. dohányzom és iszom, mert úgysem élem meg a szingularitást." És semmi bajod sincs, a másik meg, nem iszik, nem dohányzik, és holnap elüti a villamos...
Komolyra fordítva, vannak technológiák amiket nem magunknak, hanem a jövő generációinak fejlesztünk. Az, hogy azt majd mire használják, az már más kérdés. Erről ez jut eszembe: „Azt nem tudom, hogy a harmadik világháborút milyen fegyverekkel fogják megvívni, de a negyediket biztos, hogy botokkal és kövekkel.“ - Albert Einstein
[ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
janos666
nagyúr
Az a baj, hogy minden félbe hasított "valaminek" csak egyetlen féltestvére lenne, úgyhogy minden egységek sok milliárdnyi féltestvért kéne beültetni még mielőtt kiadják neked (és a többieknek). Persze pár évtizeden belül megépülhetne a háló, ha "ma" elkezdenék terjeszteni. De ki éli azt meg? (Én pl. dohányzom és iszom, mert úgysem élem meg a szingularitást.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Pingüino
senior tag
Majd egyszer megoldják kvantum összefonódással. Az lesz csak a real-time kapcsolat.
Egyébként ez csak azért vicc, mert egyelőre ennek még a gondolata is beláthatatlan távolságban van, de ha működne, az igen sok problémát megoldana és nem csak játékoknál. Képzeld el, hogy a világ összes számítógépe összekapcsolódik egyetlen nagy virtuális szerverré, ami aztán dinamikusan tudja elosztani az erőforrásokat, és eljuttatni a felhasználóhoz 0, azaz 0 késleltetéssel. Szép álom, mi? -
janos666
nagyúr
válasz s4hu|SyD^ #36 üzenetére
És vannak szép játékok, amikben nem lehet kikapcsolni az agresszív DoF effektet, ami minden távoli objektumot szétmos (először kiizadja a GPU a szép éles textúrát, aztán elkeni egy post-process effekt).
#35s4hu|SyD^ - Na de milyen késéssel. Hol van az ~10ms közelében, amit egy G-Sync-es kijelzőtől kapsz, mikor helyben fut a játék? Külföldi szerverrel kapsz ~100ms késést. 10x difi.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
s4hu|SyD^
addikt
Ami a legzavaróbb, hogy mondjuk megizzaszt valami játék egy bizonyos hardvert még úgy is, hogy nem is néz ki jól. Némelyik játékban olyan nevetséges text<rák vannak, hogy szégyen kiadni.
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
d3tox1c
senior tag
Sziasztok.
Az miért van, hogy nálam a dsr paramétereknél 4487x2366-tól kissebb felbontás nincs?
Ettől csak nagyobbak vannak a régi méretezésben, a két legelső pedig 5461x2880
6144x3240
Hol a 2560x1440?
Eddig minden képen amik erről a beallitasrol szólnak, ott van a 2560x1440, nekem meg ezek....
Elő tudom valahogy csalogatni, vagy az lehet a gond hogy tv-n játszok(lg bx), és nem monitoron? -
félisten
-
janos666
nagyúr
Ezt amúgy furcsállom is, hogy a (DL)DSR nem tud 8k-ról downscale-elni 4k kijelzőre.
Nem mint, ha használni szeretném, de fura, hogy nem opció (csak rá akartam pislantani, hogy néz ki).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
NightGT
senior tag
válasz FoxiestFox #21 üzenetére
Konzol sincs PS5 hiánycikk és scalpolják, helyette kitolják a PS4 gyártást, hogy legalább az legyen.
ON:
NIS-t egyelőre nem tartom sokra...Speed is the only truly modern sensation
-
KISDUCK
addikt
válasz Felhőtakaró #27 üzenetére
Ó, akkor nem szarkazmus volt. A képátlónak a képernyő megjelenítő része számít szóval, akkor ahogy írod a mérési proceszt gondolom a keretet is belemérted. Így fest a hivatalos mérés:
szerk.: számos program meg tudja mondani, a képernyő méreteit, a hwinfo például a x*y méretet ad meg, nem pedig képátlót.
[ Szerkesztve ]
-
Felhőtakaró
tag
-
félisten
-
podtibi
senior tag
-
félisten
-
podtibi
senior tag
válasz FoxiestFox #21 üzenetére
Tisztában vagy vele hogy mi a különbség a konzol és a pc között? Kik nem fognak várni?(Mert hogy aki videókártyát akar,(Szeretni megint más dolog.) az már most vesz videókártyát. Kerüljön bármennyibe is.) Azért mert egy adott embermennyiségnek magasabb az igénye és újat jobbat akar, akkor másnak is ugyanannyira igénye kell legyen erre? Haladni kell a korral? Nem inkább csak egy generáció változik meg? Mindenki örömmel játszadozna pc-n az optimalizálatlansággal? Ennyi ideje volna az embernek erre és nem inkább csak a lol és hasonló játékokra? Javíts ki, de nincs mindenkinek arra ideje hogy nagy időigényű játékkal játsszon.
[ Szerkesztve ]
Ezt inkább rád bízom.
-
KISDUCK
addikt
válasz Felhőtakaró #4 üzenetére
Ő 14" az csak 35,56cm és 42,5cm az pedig 16,73", oh wait, ez szarkazmus volt? Ehh, már mindegy, nem törlöm vissza a bevitt karaktereket.
-
félisten
A pc gamingnek lesz vége, nem a dlss-nek
Nem fognak örökké várni az emberek, hogy vehessenek normális áron egy fostos mid range gpu-t, vesznek valami konzolt és eljön ami még sose volt, _tényleg_ kidöglik a pc, vagy olyan konzolportok jelennek meg rá, hogy ugyanaz mint konzolon, csak 3x akkora felbontáson, gaytracinggel.
-
ricsi99
addikt
"FidelityFX Super"
Nálam ez bevált, van olyan game amit már nem bír el a karim vram-al (4GB).....
Viszont ha a felbontást leveszem az nagyon csúnyán néz ki...
Jó lenne ha elmozdulna abban az irányban is a fejlődés ,hogy nem kellene 1/2 millát a boltba hagyni egy vga-ért... Nagy töbség max 1 havi fizut álldoz 1 gépre... most ha nincs nekik játékélmény akkor vesz konzolt... akkor meg a pc-részt fújhatjuk ,mert konzol átírat sem lessz nagyon...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
BerserkGuts
őstag
-
Pingüino
senior tag
válasz fatpingvin #3 üzenetére
Hogy mik az igények, az már egy másik dolog. Mindig lesznek, akiknek semmi nem jó. De azért objektíven nézve egy 4K - 8K felbontás már elég jó, hogy ne legyen rá panasz. Ha ekkora felbontáson lehetne real time renderelni, minden feature-el együtt, beleértve a sugárkövetést is, ott már nem hiszem, hogy túl sokan panaszkodnának.
Csak hát ugye amíg a filmek utómunkái is nagy arányban 2K-ban készülnek, és utólag skálázzák fel őket, addig ne is várjuk, hogy a személyi számítógépek majd nagy felbontáson fognak renderelni. -
#57018880
törölt tag
válasz #16939776 #12 üzenetére
Én majdnem minden programban egyedi beállításokat használok. (ahol engedik, vagy legalább van egy humánbarát .cfg, .ini, konfig fájl valamerre a user profilban).
Kialakult már pár dolog amiket szeretek-nemszeretek. Bloom filter általában off vagy redukálva, ha más amúgy okés effekt használja. Élkontraszt > élsimítás FHD és felette (bár ez shader használat függő is). Ha elég gyors egy FPS játék menete, ott nálam pl High és Medium között gyakran annyira kicsi a különbség, hogy a stabilitás többet ér. Lassabb játéknál, körökre osztott, néha még RTS is, ott klassz ha szép minden, de ott sem szeretem a teljes műanyagzacskóba burkolt majd megreflektorozott csillogást.
Amúgy szerintem főleg a Cloud Streaming miatt érdeklődnek ennyire a cégek, egyfajta Tiered szolgáltatás/költség csökkentéses autokonf miatt. XY user elérte a havi kvótáját, akkor már nem kap csak 70% -os képet, stb, vagy csúcs terhelt időszakban, 30% user elküldése helyett megy a 70%-os kép, csak random számok, mivel a szerveres bizniszre mindenki nagyon ráült, és ott nagyon nem mindegy sem rendering sem a sávszél kapacitás ( már, hogy nekik üzletileg mennyire éri meg).
-
Duck663
őstag
válasz #16939776 #12 üzenetére
Azért ez nem teljesen igaz! Rengetegszer láthatjuk azt, hogy a játékba épített élsimítási eljárások, nem több "egy örülj, hogy működik és van AA" megoldásnál. Rendszerint az FXAA, az aminek lehet "örülni".
Pl, az utólagos képélesítés nagyon is jól működik meghajtóból. Ami ugyanúgy egy post effekt![ Szerkesztve ]
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#16939776
törölt tag
Ha valamivel könnyen agyon lehet vágni a képminőséget, azok a post process effektek, amit a driver intéz mindenre. A játékba implementált megoldásokat legalább úgy építik be, hogy az ott látható, beállításokkal létrehozható végeredményt legalább végig tesztelte a fejlesztő és rábólintott a producer, szóval ha kompromisszumos is, nem ront többet mint amennyit javít.
Röviden ezt a "kenjük be sárral" megoldást nem preferálom.
Annak örülök hogy van kényszer ezeknek a megoldásoknak a fejlesztésére, így meg lehet spórolni egy csomó áramot/időt ami a nagy felbontású render-re menne el.
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
válasz Tomassy00 #10 üzenetére
Mert bányászattal nem lehet kikapcsolódni és feltöltődni munka után...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Tomassy00
senior tag
Csak azt nem értem miért akarja mindenki játékra pazarolni a hardvereket, mikor bányászni is lehet
-
gejala
őstag
Ja, csak a mai játékokhoz is 5x gyorsabb hardverek kellenének a mostaniaknál, hogy ki lehessen elégíteni az enthusiast igényeket. 4K ultra RT @100+ fpshez a 3090-nél 2x gyorsabb kártya is édeskevés lenne. Úgyhogy muszáj valahol kompromisszumot kötni.
Most olyan évek vannak, amikor az igények nőnek a leggyorsabban, utána a szoftverek fejlődése a második, a hardverek meg csak próbálnak futni minden után.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Idén pedig érkeznek már az UE 5-ös motort használó játékok, amikkel az Epic saját felskálázó megoldása a TSR is debütál, és az előzetesek alapján meglehetősen erős konkurenciát jelent majd az Nvidia és AMD saját megoldásainak.
-
Duck663
őstag
Ez az egész most arra megy, hogy ki tud több játékot támogatni. Nem a minőség számít, hanem a mennyiség!
#1 Pingüino: A hardverek elég erősek, az lenne a jó, ha optimalizálnák is a játékokat, nem csak összeraknák úgy, hogy működjön aztán a h.lye felhasználó, majd vesz erősebb hardvert, ha kevés az FPS.Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Felhőtakaró
tag
válasz fatpingvin #3 üzenetére
Én SUPER NINTENDO-n, És AMIGA 500-on imádtam a képminőséget, pedig szerintem nem 4K-án, és nem 8K-án nyomták a témát! Érdekes téma ez az élsimítás dolog! Egyéni ízléseknek próbálnak meg lehetőséget teremteni, hogy szájíz szerint simogassuk el a dolgokat... Jelenleg 14 colos !!!!! azaz 42,5 cm képátlójú monitoron nyomom !!! közel 200 gigatexelel...
Egy varázslatos mesevilágban érzem magam, ahol minden tűéles a rendkívül kicsi pixel méretnek köszönhetően, és nem vonja el a figyelmemet, a rendkívül nagy kijelzőnél tapasztalható textúra gyengeségek,és hangulat romboló méret aránytalanságok!huhh
-
fatpingvin
addikt
ez te is tudod hogy butaság. tökmindegy mennyit tud a hardver, mindig van a hülye igény arra hogy "oké de én olyat akarok amit a jelenleg elérhető hardverek nem tuddnak alapból"
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
menpee
aktív tag
Ha négykán már nem lenne probléma, akkor elkezdenének nyolckára felskálázni. Amíg lehet több pixelt vadászni, addig maradnak ezek a megoldások.
,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
Pingüino
senior tag
Mennyivel jobb lenne, ha elég erősek lennének a hardverek, hogy egyáltalán ne legyen szükség felskálázásra, mert eleve nagy felbontáson menne minden számítás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mobil flották
- Apple notebookok
- Interactive Brokers társalgó
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Posta, csomagküldés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest