Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aprósólyom
addikt
Ez csak egy pont. Nem értem hogyan képzeli a minket körülvevő tárgyak virtualizálását. Eddig is meg volt, mert autós szimulátorban olyat vezethetünk, amit eddig nem. De hogy eltűnjenek a tárgyak? Ahhoz olyan eszközöket is kell gyártani, ami a szemen és halláson kívül a többi emberi érzékszerve is hatnak, mert különben csak műanyagnak marad a VR, nem lesz valószerű.
Az pedig hogy ez megvalósuljon kommersz szinten, az elég komoly beavatkozás az emberi érzékelésbe, ami biztosan jogi szabályozást is von majd maga után, ha nem előbb, akkor utóbb.
Ez a hiedelem, vagy ezen utópia utáni vágy szerintem a kőkemény kockákat tudja elcsábítani. szvsz[ Szerkesztve ]
Jevons paradox
-
#48613632
törölt tag
VR akkor lesz igazán átütő, mikorra lesz működőképes AI, de akkor igazából, nem csak ilyen humbug szinten.
-
troviko
senior tag
Szerintem ilyen okosórás pályát fog leírni. Fellendülés az elején, komoly visszaesés, aztán majd 20 év múlva ismét fellendül, mikor már komoly hardver lesz alatta, kényelmes lesz, kiforrja a gyerekbetegségeket, és olcsó is lesz. De mondom, ez még 10-15 rosszabb esetben 20 év.
https://www.oldtech.hu/
-
Bird
addikt
Félek tőle, hogy a nagy VR őrület a 3D sorsára fog jutni...
.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.
-
Vesa
veterán
"személy szerint én se látok akkora kraftot a 3d nyomtatásban, de azért nem is írnám le teljesen"
Valójában a 2D nyomatás sem igazán terjedt el otthoni környezetben. Bár sok családban van valamilyen nyomtató, azt alig használják (nyilván nem azokról beszélek, akiknek a munkájához létszükséglet).
De a kreatív oldala nem egy mindennapos felhasználás, pedig grafikázhatna már bárki, egyszerűen használható grafikai szoftverből rengeteg van, aztán mégse akar szinte senki otthon naptárat, szórólapot, faliképet stb. nyomtatni, inkább megveszi készen...Igazság az, hogy mai napig azok használnak főleg 2D nyomtatót, akiknek munka miatt szüksége van rá, ezen felül maximum 1-1 szerződést nyomtatnak, meg a gyerek házifeladatát.
Nem tudom, ebből hogyan következne a 3D nyomatás széleskörű elterjedése?? El nem tudom képzelni, hogy pl. a nők tömegesen b*szakodjanak ilyesmivel...meg pakolgassák a filamentet a gépbe otthon. :-D[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Arcképgyáros
-
derive
senior tag
Uhh, ennyi kitero valaszt es marketinget egy cikkben ritkan olvasok. Asszem kiakadt a bullshit meter
Ami a 3D nyomtatast illeti, az a muszaki vilagba itt is elegge berobbant de eleg hamar megmutatkoztak a korlatai. Amire jo, arra nagyon, de sok helyen meg hozzaerto tervezokkel is korlatokba utkozik.
[ Szerkesztve ]
-
gergejly
aktív tag
Furcsa ez az ellentmondás:
Annyira nagy hangsúly van a kreativitáson, és a bármit bármivé alakíthatóságon.
Holott pont az egyszerűen használható, "hozzá nem értőknek" készült programok azok,
amik elveszik a szabadságot az alkotótól.Lásd pl. Instagram
-
Szipó
tag
A VR pornóhoz nagy reményeket fűzök
Vissza a régi kezelőfelületet!
-
#54625216
törölt tag
válasz #74018560 #11 üzenetére
A polygon számot lehet csökkenteni, de több probléma is akad, amiért nem lehet igazán automatizálni.
Az esetek többségében a magasból alacsony polygonszámba konvertálás kb. olyan, mintha fényképből akarnál festményt konvertálni mondván, hogy a festményen kevesebb a részlet. Valójában a részletek elhagyása maga az absztakció, a kreatív munka lényege.
A másik probléma a topológia. Egy emberi modellnél pl. nem mindegy, hogy hol futnak a polygon élek, mert azok befolyásolják az animációt, az UV-map is változhat, az meg a textúrákat teszi tönkre, a normalok meg a shadereket és így tovább. Léteznek persze egész jól működő algoritmusok, de mondjuk egy főhős karakternél - ahol minden részletet az arcodba tolnak - garantáltan meghasalnak.Ami a 3D nyomtatást illeti:
A jelenlegi home kategória valóban csak kinder tojás játékok nyomtatására alkalmas, de a 3D nyomtatás idővel olyan paradigmaváltást fog előidézni az iparban, mint a futószalag vagy a számítógépek megjelenése.Jelenleg hatalmas pénzek mennek el arra, hogy egy adott piacot célozva olyan termékeket hozzanak létre, ami nagyjából lefedi a felhasználók igényeit. Erre első sorban azért van szükség, mert a sorozatgyártás csak akkor térül meg, ha nagy tételben kell legyártani egy terméket, amit aztán el is kell tudni adni az embereknek.
Ehhez képest a paramertrikus designt a 3D nyomtatással kiegészítve olyan terméketet lehet fejleszteni, amiket személyre szabottan egyedileg, vagy kis szériában lehet legyártani.
A felhasználónak nem kell megtanulnia a 3D modellezést és nyomtatást, elég azt a pár paramétert beállítania, amivel az adott terméket a saját igényeihez igazítja. Pl. egy karkötő szerkezete a csukló átmérőjéhez képest tud változni. A usernek csak a csuklóját kell lemérnie, a karkötő átszerkesztését már elvégzi a rendszer.
Az ipar az egyedi gyártásból az ipari forradalom idején átállt a sorozatgyártásra, a 3D nyomtatással és a paraméterezhető design-al pedig visszatérhet az egyedi gyártáshoz úgy, hogy közben nem kell lemondani a sorozatgyártás hatékonyságáról. -
Eugene Roe
őstag
Szerintem a világot nem fogja megváltani ez a dolog, de hajrá. Egyelőre az otthoni sörfőzde hasznossági fokán ál, de biztos nincs kellő képzeleterőm. Majd ha gyapjúpulóvert is lehet nyomtatni műanyagból, akkor szóljanak. Addig marad a hightech csillivilli orvostechnika, és a bögrenyomtatós cégek, mint két felhasználási véglet.
Esetleg, ha cnc gépek mellé cad/cam terveket és megmunkálási rogramokat tudnék coach potatoként szerkesztgetni, akkor oké lenne.
[ Szerkesztve ]
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Interceptor
addikt
Olyat is olvastam, forma1-el kapcsolatban, hogy 3d nyomtatást használnának pl egy motorblokk előállítására, mivel sima öntésnél nem tudják azt megoldani, hogy az öntvény lyukacsos szerkezetű legyen. A kisebb súly miatt lenne erre szükség, így visszatérhetnének az acélötvözetek használatához mivel úgy a blokkot nagyobb erőhatásoknak lehet kitenni mintha alumínium ötvözetből készülne.
[ Szerkesztve ]
Nem kell drága gép, csak játékra kell
-
DarkByte
addikt
Tény hogy 3D nyomtatóval nem fogsz mikrohullámú sütőt nyomtatni még egy ideig, de azért van pár hobbi amihez hasznos kiegészítő lehet (pl. mikroelektronikai cuccokhoz egyedi dobozok készítése).
Az árak is folyamatosan mennek lefelé, ezt pl. épp pár hete találtam [link] Egy komolyabb lézernyomtató ára, de már nem nevezném elérhetetlennek, ráadásul teljesen összeszerelve érkezik.
Egyértelmű hogy még bőven van hová kiforrnia magát ennek a területnek, de a hagyományos nyomtatók sem kezdték másképp a legelején. -
Lacc
aktív tag
Voltam ilyen konferencián, így én is kimerem jelenteni, hogy az AR-nek van jövője. Lásd a Pokémon GO, amit sokszor hoznak fel példának. Nagy tömeg könnyen elérte.
A VR esetében kétséges, szó se róla, hogy már a 1968 óta létezik a technológia, de egyszer már "elbukott" az 1990-es években, mert nagyon drága volt, és csak kevés ipari szereplő engedhete meg magának. De úgy gondolom, hogy a képzésben (mint orvos képzés), tudományban és az iparban van helye, viszont a mindennapi életben nem. Ahogy ott a konferencián is mondták és én is tapasztaltam, nem nagyon van egységes platfrom a VR fejlesztéshez. El kell döntenie az embernek, hogy pontosan melyik eszközre fejleszti a VR alkalmazást és ez még nagy hátránya.
-
mekker
őstag
válasz #74018560 #11 üzenetére
Igazából kevésbé bonyolultakból könnyebb high-poly modellt transzformálni, mint fordítva. De ez nem is probléma, többféle részletességgel is fel lehet tölteni egy modellt, vagy az esetek jó részében csak kell egy low-poly modell, amit aztán subdivisionnel tetszőlegesen lehet finomítani.
De egyébként vannak hasonló modell tárak, csak hát lehet, hogy többe kerülne, meg több nyűg lenne vele, mint hogy egy modellező a játékhoz szabott részletesség mellett legyártsa neked kb. rutinból.
Viszont nagyon valószínű, hogy pl. a Rockstarnak van egy méretes belső adatbázisa, illetve az sem elképzelhetetlen, hogy tömegesen licenszelnek 3d modelleket, textúrákat.A 3d nyomtatáshoz annyit szólnék hozzá, amennyit rudi az előző cikknél hozzászólt - nem biztos hogy otthon elterjed, de lesznek szalonok, ahol lehet majd nyomtatni kedvező áron. Modellezni sem feltétlen kell, mivel már elég sok mindent le lehet tölteni készen.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
félisten
Felhőszolgáltatásról beszélünk, annak a latency-jét nézd, ne azt, hogy egy mobiltechnológia az oszlop és a kliens között milyen sebességet tud. Ugyanis finoman szólva kétlem, hogy 1ms-os pinget a Bix-be tudna prezentálni a Tkom. Ez egy belső hálózaton normális érték, nem az interneten.
Plusz én nem biztos, hogy komoly rendszert építenék egy még nem szabványosított technológiára...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
t72killer
titán
Szurkolok a technológiának, ez lenne az igazi immerziós szórakozás. A "mesterséges" VR könyezetnél személyszerint engem inkább a VR-ban felvett természet és hasonlók érdekelnek. - Ehhez ugyebár túl sok szoftverfejlesztés már nem kell, viszont a hardvereknek még fényéveket kell haladniuk.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
elefant
őstag
válasz #16939776 #20 üzenetére
"Ha lesz minden utcasarkon bérelhető nyomtató, jó minőségben, nagy kihasználtsággal, leskálázható rezsivel, akkor mindenki tud majd 3D nyomtatni, relatíve olcsón." egyetértek azzal, amit írtál, ezzel meg pláne.
személy szerint én se látok akkora kraftot a 3d nyomtatásban, de azért nem is írnám le teljesen
-
#16939776
törölt tag
Nem tudod a költségeket radikálisan csökkenteni mert az a minőség rovására megy, ez később is áll: (alapanyag, mechanika, motorokon, áramon, időn nem tudsz takarékoskodni).
Olyan használati eszközöket kell kitalálni, megtervezni ami instant használható, és megéri a ráfordított költségeket, időt 1-2 darabnál is.
Ez egyenlőre hobbi, vagy prototípus gyártás, esetleg oktatásban teljesedik ki, és nem is látszik benne ennél több!
Ha lesz minden utcasarkon bérelhető nyomtató, jó minőségben, nagy kihasználtsággal, leskálázható rezsivel, akkor mindenki tud majd 3D nyomtatni, relatíve olcsón.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Felhő alapú rendszernél mekkora latency-vel számolhatsz élből? Alsó hangon 40-80ms (ha elég szerencsés vagy, hogy az országodon belüli a kiszolgáló szerver)? Plusz a kijelző reakcióideje (legyen 15-20ms). Máris ott tartunk hogy 55-100 ms késlekedés van a "push the button" és a reakció megjelenése között. Optimális esetben...
Én nehezen hiszem, hogy VR esetén a felhő alapú számítás működőképes ötlet...
Az interjú amúgy tetszett, jó látni az innovációban részt vevőket.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#74018560
törölt tag
válasz #54625216 #10 üzenetére
Gondolom a bonyolultabb modellt nem túl nehéz visszabutítani. De igazából a VR élményhez kellenének a részletes modellek. És nem kell helyileg szimulálni őket, ez nyilván irreális elvárás, viszont központban számolva (és csak streamelve a végeredményt) szerintem megoldható lenne. Legalábbis ez a jövő szerintem.
3D nyomtatásban pedig nem hiszek. Létezik a technológia, mégis senki nem használja otthon. Miért? Mert nincs rá szükség. Bose hangfalat nem tudok nyomtatni, Kinder figurákat meg nem akarok
-
#54625216
törölt tag
Ez nem így működik.
A 3D modellek topológiáját a design-tól függetlenül mindig az adott felhasználási terület határozza meg.
Egy 3D nyomtatásra szánt modellnek pl. műszaki értelemben kell pontosnak lennie, ez alapból kizárja a polygon modellezést és helyette szerkesztéskor NURBS felületeket használnak (azaz a 3D felületeket nem sokszögekkel hanem görbékkel írják le), és csak a nyomtatás előkészítésekor konvertálják a felületeket polygonokká.
A játékokba szánt modelleknél ugyanakkor nem a pontosság, hanem az optimális polygon szám a fő szempont, így a modellt a kezdetektől polygonokból kell felépíteni.
A 3D animációs filmeknél meg ugyanannak a modellnek számos verziója létezik párhuzamosan. Más topológia kell az animációhoz, más a renderhez és megint más a szimulációkhoz. Pl. egy pohár animációs modellje lehet pár száz polygon, a render verziója pár tízezer, míg a szimulációs modell akár nagyságrendileg is több lehet, mert egy törés szimulációnál a törés élek részleteihez többször fel kell osztani a modellt.
Gyakorlatilag még egy cégen belül újrahasznált modell esetén is gyakran előfordul, hogy a felhasználási területtől függően az adott tárgyat nulláról újra kell modellezni és a meglévő modell csak referenciának jó. -
#16939776
törölt tag
Mint ti is írtátok ez az "evolúció" lezajlott már más területeken is, itt is ez fog történni. A más területekről már vannak tapasztalatok hogy milyen eredményre lehet számítani: pl.: digitális zene, kép készítés, szerkesztés.
2-3 generáció felnövése alatt már lesznek hozzá olcsó hardverek, lesz 2-3 felkapottabb szoftver, aminek a működése, logikája alapján fog készülni a művek 90%, egy kaptafára.
Mivel bárki, előzetes tapasztalat, koncepció, kreativitás nélkül is használhatja, így közkincsé fog válni egy csomó digitális hulladék is.
A fejlődés, verseny az lesz szoftverek terén, hogy tele legyen mennyiségi-funkciókkal amit képtelenség halandónak kiismerni, eldönteni mire is van valóban szükségünk, azt a minőséget nyújtja-e ami hozzátesz és nem elvesz. Cél az hogy minél kevesebb gondolkozással legyen végeredmény, tovább erősítve azt a tudatot hogy a szoftver csinálja.., pedig annak "csak" segítenie kellene a munkát.Remélem itt nem ez fog megismétlődni.
[ Szerkesztve ]
-
elefant
őstag
válasz muszurkefal #7 üzenetére
A Facebookos részt William Gibson az Idoruban megjósolta 1996-ban. Pont azt mondta, amit most az interjú alanya 20 évvel később.
-
muszurkefal
aktív tag
A VR-ban valóban nagy jövő van, de az igazán durva az lesz, amikor beleépítik a szemedbe az eszközt.
Ez lehetővé tenné, hogy teljesen összemosódjon a valóság és a virtuális valóság.
Láttam két videót régen, ami nagyon megragadott: az egyik egy randevúról szólt, ahol a csávó gyakorlatilag úgy randizott, hogy folyamatosan böngészte a csaj adatlapját, és olyan bort kért, amit az szeret stb.A másik videó pedig egy kis trailer volt, ahol egy tornaterem padlójából ugrott ki egy bálna.
Ez valami brutális.
Szerintem bőven van fantázia a VR-ban, legfőképpen abban, amit a VR FaceBookról mondott.
Beteg lesz, aki pedig megcsinálja, betegre fogja keresni magát.
Elképzeltem, ahogy böngészek, megnézem valakinek az adatlapját és egy virtuálisan, tartalommal berendezett szobában járkálok adatlap és idővonal helyett. -
#74018560
törölt tag
Mindig meglep, amikor egy játék fejlesztésekor mindig 0-ról kezdik el lemodellezni a világot.
Mintha a GTA V-ben és más játékokban nem tökugyanúgy kéne kinéznie egy Lamborghininek...
Szerintem nem a tárgyak újraalkotásában van a fejlődés kulcsa, hanem az uniformizált adattár létrehozásán.
Azt mondod, hogy neked kell egy virtuális Sony Walkman, kattintasz kettőt és már ott is van előtted. Nem kell újratervezni folyton. Elég 1x "tökéletesen" megcsinálni Update-elni meg mindig lehet ..... -
Arcképgyáros
-
himpike
aktív tag
Én nonszensznek érzem az egészet és szerintem ebben a kókány szemüvegesdiben soha nem fog elterjedni a VR. Még a 3D TVzésben is több fantázia volt mint ebben és azzal se mentek semmire pedig az lényegesen olcsóbb volt.
-
elefant
őstag
válasz Dr. 444Hertz #1 üzenetére
hát kíváncsi vagyok, hogy ebből mi fog összejönni, de szerintem abszolút reális jövőképet vázolt
-
Arcképgyáros
Érdekes cikk.
Annyira távoli jövőnek tűnik a téma, pedig már itt van a jelenben...iFi xDSD Gryphon / TAGO STUDIO T3-01 / Acoustune HS1750CU
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest