Hirdetés
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- OLED monitor topic
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit nem érdemes kihagyni! - Tech Percek #3
- Apple MacBook
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen videókártyát?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lenry
félisten
akkor szerintem szinte minden műhelyben rákötnék a próbapadon reszelgetett jármű kipufogójának végére a gégecsövet.
ahogy pl a Totalcaros Erőmérő esetében meg is teszik mindig.
(bár oké, az egy aktív elszívó, de akkor is, ráadásul pont teljesítménymérés közben történik, szóval valószínűtlen, hogy ez érdemben befolyásolná a teljesítményt) -
vidotom
kezdő
Megeshet, hogy nem akkora katasztrófa a kipufogó megtoldása, mint elsőre gondoltam. De valami azt súgja, nem véletlenül nem látott még senki sem ilyet. Én biztos nem. Ha nem lenne para, akkor szerintem szinte minden műhelyben rákötnék a próbapadon reszelgetett jármű kipufogójának végére a gégecsövet.
Aggregátor kültéren: mondjuk egy társasházban ez némileg komplikált vezetékezést jelentene. Az esetenként több-tízméteres hosszabbító problematikájáról nem is beszélve.
Láttam-e már építkezést:
Az építkezés nem ér véget a szerkezetkész állapotnál. A munkaórák jelentős része utána már beltérben történik. Amihez nem árt, ha van áram. Ami pedig nem mindig van bekötve. Néha még az utcába se.
Talán már lejöhetett, hogy nem MO-on tengetem mindennapjaimat. Amerre én lakom, ott sem kolbászból készült az utolsó szaki kerítése is. Viszont rendes munkavédelmi felszereléssel dolgozó / gázállarcos / fülvédős / mobil akkumulátort magával hozó festőt / asztalost / villanyászt / légkondist / napelemest / egyebet már igen.Errefelé aggregátort szinte egyáltalán nem használnak építkezéseken. Pedig mivel sok az újonnan beépített terület, nem magától értetődő a kiépített áram jelenléte. Láttam már traileren cipelt Tesla Powerwallt a tetején napelemekkel építkezésen. De ha pöfékelnek, ott általában direkt egy tengely meghajtásáért teszik, amire még nem igazán van villanymotoros megoldás. Például az ultranagy nyomású vízsugár előállítására használt kompresszor és szivattyú, amivel a festéket mossák le a betonról. De ez már erősen off topic
-
Reggie0
félisten
Szerintem alapjaraton boven van tartalek kipufogonyomasban ahhoz kepest, hogy padlogazzal repesztesz, az EGR alapjaraton pedig zarva van.
(Arrol nem is beszelve, hogy a keresztmetszet lehet nagyobb is, mint a csonk.)
"Hidegben ez külön para, ha nyitott ablak kell miatta."
Ezert szokas az aggregatort kulteren elhelyezni."a munkakörülményeknek fontos része a zaj és a szag, meg persze a levegőminőség is."
De lattal mar epitkezest? -
vidotom
kezdő
A kipufogóra kötött gégecsövet inkább ne próbáld ki, ha kedves az életed.
A kipufogócső hosszát nem lehet akármennyivel megtoldani a meglévő rendszer átalakítása nélkül. A kipufogónyomást pontosan lövik be akkorára, amekkorrára. Ha méterekkel, vagy ahogy javaslod, tíz méterekkel toldják meg, akkor annyival megnő szükséges légnyomáskülönbség / ellenállás, hogy garantáltan nem fog a motor normál üzemben működni. Különösen egy kipufogóvisszavezetéses motornál nagyon nem mindegy, hogy mekkora nyomással jön vissza az égéstermék. Meghaladja szakmai felkészültségemet a részletes leírás, de jó eséllyel nem lenne jó vége a kísérletnek.Aggregátorhoz azért kell még tankot is cipelni, és helyzettől függően a kipufogógáz elvezetését is meg kell oldani zárt térben. Hidegben ez külön para, ha nyitott ablak kell miatta. Egy akkunál ez mind nincs. Odavisz, bedug, majd kihúz, elvisz. És közben mellesleg nem kell hallgatni és/vagy szagolni az aggregátort.
Azért hangsúlyozom ezeket, mert a munkakörülményeknek fontos része a zaj és a szag, meg persze a levegőminőség is. Erre Magyarországon persze a legtöbben nagy ívben tesznek. Nem is verdesi a szakik átlagéletkora a csúcsokat - bár ebben nyilván sázmtalan egyéb és ennél fontosabb tényező is szerepet játszik. De azon országokban, ahol jobban megfizetik a kétkezi munkásokat, netalántán munkaerőhiány van, aminek enyhítéséért hajlandóak áldozni, ott már elkezdtek odafigyelni a munkakörülmények javítására is.
Ami egy drága, fölösleges kényelmi extrának tűnik az egyszeri felhasználó számára, az jelentheti egy munkahelyválasztási okot annak, aki nap mint nap az adott eszközzel dolgozik. Egy vállalkozás számára pedig filléres tétel párszázezer Ft-nyi extra kiadás egyetlen egy munkaerő pótlásának költségéhez képest.
És itt nem kell egészen Svájcig menni, ahol Porschéval jár terepre a kertész. Ezt amúgy 12 évvel ezelőtt láttam saját szememmel. Na, az ilyen fajta munkás valószínűleg habozás nélkül ráfizet 500-1000 dollárt a csend és szagmentességért, na meg a megspórolt alkalmankénti két percért cserébe. És akkor a karbantartással, tankolással járó extra idő költségéről nem is beszéltünk. Lehet, hogy simán kijön olcsóbban egy ilyen akku az aggregátorhoz képest teljes élettartamot tekintve. -
Reggie0
félisten
Par ora kell neki. De hat telen is mindenki kibirja a kempingben a pofekelest. Azert nagy luxus szazezrekkel tobbet kiadni, hogy ne jarjon a motor 2 orat. Inkabb vennek 10ezerbol 10-20 meter gegecsovet es rakotnem a kipufogora, hogy messze pofekeljen.
Ugyan ugy, ahogy az akku. Nem kotod be a tapjat, csak az kimenetet es voala 230V.
Epitkezes
A telefont valoban nem szoktak napkozben tolteni rola, azt eleg este feltolteni. Viszont a kisebb elektromos gepekhez meg mindig aggregatort hasznalnak, igenytelenebb es jobban passzol az induktiv terheleshez, jobban viseli a felporgo motor okozta tulterhelest. Benzinmotoros flex/furo azert nem egy gyakori dolog, igy marad az aggregator.Egy 20 kilos aggregatort is ugyan ugy kell odacipelni, mint egy ilyen akkut.
Amugy tenyleg overkill, a rendezvenyszervezo meg egy jo erv, mert ott valoban kijonnek az elonyei. De a tobbi esetben azoknak jo, akiknek belefer par szazast extran elszorni valamennyi kenyelemert.
-
vidotom
kezdő
Kempingűtő egy napig bírja:
Általában nem egy napra szoktak kempingezni menni. De ha ki is bírja egy napig, és hagyod szinte teljesen felmelegedni a hűtőt, akkor jobbára kell neki egy-két óra, mire ismét lehűti magát. Addig meg pöfékelhetsz a kemping közepén mondjuk vacsora főzés közben. Mondjuk egy dízel járgány büdös kipufogócsöve mellett a szélcsendben egy igazi élmény.Rendezvény / UPS:
Nem tudom hogy oldaná meg a felvetett problémát (kábelrengeteg elvezetése rendezvényeken). Itt arról van szó, hogy kell egy áramforrás valahol, ahova macera vagy nem is lehetséges biztonságosan / kultúráltan elvezetni a kábelt. Ráadásul a mobil akkut át lehet helyezni akármikor, ha a szükség úgy hozza. A gondosan elfedett, rögzített kábellel meg lehet kezdeni elölről a tökölést.
Például át kell rendezni a táncteret, és odébb kell rakni a hangszórókat, ventillátorokat, hangtechnikát. Akkor nem állsz neki újrakábelezni az egészet. Odébbrakod az akkumulátort a többi cuccal együtt, azt annyi.Építkezés / Aggregátror:
Szakik jönnek-mennek. Igen, van aggregátorjuk a komolyabb melókhoz. Jellemzően egy utánfutón, amivel nehézkes tud lenni megközelíteni a helyet, kábelt kell húzni utána, stb. Egyszóval macerás és időbe telik beüzemelni. És még csak nem is költséghatékony ha nem folyamatosan használják. Márpedig én még nem láttam embert a tetőröl lerohangászni, hogy ki/be kapcsolgassa az aggregátort két fűrészelés, szegecselés, akármi között. Megy az órák hosszat ha kell hanem. Olyan embert, aki meg kézben hordozható aggregátort cipelt volna, meg pláne nem láttam. Az tényleg csak a kocsi csomagtartójától két lépésre szokott eltávolodni.Ehhez képest egy ilyen akkut egyszer elcipel oda ahol kell, és kész. Az üzembehelyezés és elrakodás idejét másodpercekben mérik. És az sem árt, ha a szomszéd fanyalgó képét nem kell nézni az aggregátor miatt.
Félreértés ne essék, valóban overkill egy ilyen méretű cucc a legtöbb embernek. Viszont van számos gyakorlati helyzet, amikor egy ilyen a legjobb megoldás még ár/érték arányban is. Valóban nem tömegigény. De létező piaci rést töm be. Különben nem dobná piacra egy sikeres cég. Ez nem egy holmi indigogo egy éven belül eltűnő startup kalapozása. Hanem az Anker prémium terméke. Annak megfelelő árazással. Aminél van olcsóbb megoldás is a létező problémára. De nincs kétségem afelől, hogy fogyni fog ez is. És sokan nem a márkanév miatt fogják megvenni, hanem a használati értéke végett.
-
Reggie0
félisten
Nem tudom milyen kempinghutod van, de az enyem kb. egy napig hidegen tudja tartani a tartalmat.
Rendezveny->UPS
Epitkezes->AggregatorTenyleg nagyon szuk az a terulet, amikor meg is eri egy ilyen akkus cucc. Persze van benne fun faktor, ha van ennyi penzt hobbibol elkolteni, de attol meg sok jobb megoldas van.
-
vidotom
kezdő
A felvetések az aggregátorral és a jármű motorjának járatásával mind adekvátak. Viszont számos példa van, amikor nem nyújtanak életszerű alternatívát egy méretesebb akkumulátor használatára.
Például kemping hűtőt üzemeltetni nem egy benzines pöfögő mellett fogsz nap hosszat, pláne nem éjszaka. Ezek a hűtők jellemzően kis teljesítményűek, ezért sokáig tart míg lehűtenek és szinte folyamatos energiaellátást igényelnek. A csend és a szagtalanság megfizethetlen.
Ha túrázó csoport összes mobilját fel akarod tölteni, ahhoz nem akarod a kocsit vagy egy aggregátort órákon át pöfögtetni a kemping közepén.A mobil akkukat pedig gyakran viszik magukkal a járműtől távolra is. Például én már állítottam fel gyerektáborban kivetítőt az erdő közepén egy hasonló (fele akkora kapacitású) akkuról meghajtva. De konnektorral gyéren ellátott helyeken is bevetettem már. Például ahol a vezetékelvezetés csak forgalmas padlón volt megoldható, nem akartam egy fél órát a biztonságos elvezetéssel babrálni. Az akkut viszont le tudtam rakni közvetlenül a projektor és a ventillátorok mellé, ami kiszolgálta a rendezvény idejét kábelrengeteg nélkül is.
Rendezvényszervezőknek ezek a cuccok alapvető munkaeszközzé váltak.
Közepes teljesítményű elektromos eszközökkel dolgozó szakik is magukkal visznek ilyen mobil akkukat. Építkezésen például nem mindig van vagy megoldható az áram, viszont lámpák, kisebb fűrészek és kézi szerszámok vagy kompresszor elmegy ezekről is. De csak az ilyen méretesebbekről. A tipikus kisebb 5 kilósok nem képesek ekkora teljesítményt leadni.
Aztán meg az ilyen akkukat lehet napelemről tölteni - mindnek van erre dedikált DC csatlakozója. Egy táskányi méretre összehajtogatható napelemet lerak az ember a jármű tetejére / a földre / akárhova ahova magával viszi a cuccot. Ez pedig jó időben biztosítja az energiaellátást éjszakára is. És nem kell aggregátort használni.
Napelemekkel közvetlenül nem lehet meghajtani szinte semmit. Ezért egy ilyen akku a készülék és a napelem közé akkor is kell, ha történetesen csak fényes nappal használnák azt.
Meg jó eséllyel a kempingezők nem ülnek egész nap a táborhelyük mellett, hanem túrázni mennek. Így nem tudják felügyelni az autót vagy az aggregátort, hogy üzemeltessék a hűtőt vagy töltsék a kütyüiket. A napelemre dugott akkut viszont nyugodtan otthagyhatják. Amikor meg ott vannak a kocsi mellett, akkor meg nem akarják a kipufogó gázt szagolni és a környezetükkel szagoltatni.
Aki kempingezett már, az jó eséllyel már anyázott az autóját órákon keresztül egy helyben járató szomszédok miatt, akik több család orra alá piszkítanak. -
Reggie0
félisten
A klima is csak 0.2l/h korul dob ra, pedig az nagyobb teljesitmenyu fogyaszto, mint a 12V 100A generator. Nyilvan rosszabb a hatasfok, de nem annyival, hogy megerje parszazezret elkolteni ra evi par alkalom miatt. (es jellemzoen meg csendesebben is jar, mint egy ilyen olcso aggregator.)
-
Lenry
félisten
Mert az aggregátor egy céleszköz, az üzemanyag csak áramtermelésre megy, míg az autó az üzemanyagot leginkább a motor forgatására használja el, hogy közben egy generátort is hajt, az mellékes.
A hatásfokuk ebből a szempontból igencsak eltér, ahogy gyanítom a rendszerből kivehető áram teljesítménye is... -
lvb
aktív tag
Veszel 200k-t egy fasza aggregátort, ami tud 2kw-t. A fogyasztása kb 0,5-1 liter/óra terheléstől függően. Makita, AVR-s is van e körül, de ha nem számít a márka, olcsóbban is megvan. Ha nem kell avr, akkor meg pláne. A hátrány, hogy nehezebb.
Amúgy az akku töltése sincs ingyen.
-
Reggie0
félisten
Mindkettore. A 480 forintos uzemanyag nem olyan draga, 1000 litert vehetsz ennek a cuccnak az arabol, ami nagyjabol 2000 ora uzemidot jelent. Azaz az uzemanyag akkor fogja alulrol surolni ennek az akkus cuccnak az arat, ha 5 even keresztul evi 20 napot turazol es ezeken a napokon 0-24-ben jaratod az autot. Ergo nagyon ritka szituacio, amikor megeri ekkora akkut venni az auto jaratasa helyett. A 20 kilos akkut az egyeb cuccaid mellett nem gyalogosan fogod cipelni, tehat lesz ott auto is. Ha csak nem talicskaval turazik valaki, bar ilyet nem sokat lattam.
Amugy igen, az 1800Wh elegge elmeleti ertek, inkabb 1000-1100Wh a gyakorlati adat.
-
rolee9309
csendes tag
válasz
fatpingvin #1 üzenetére
AkkuPunkTúra!
-
szabifotos
senior tag
Mi az a fotó?
Hirtelen azt hittem, beépített oxigénpalack is van benne, de nem találtam a leírásban.
Egyébként tervezek ilyen építeni itthon. Nagyobb Polymer akku, inverter, csatlakozók, step up/ down konverterek. Kész is. -
Autó esetén az autó mint energiaforrás?
Mire gondolsz? Az 55 Ah-ás akkura, vagy a 480 ft -os üzemanyaggal pöfögtetésre? Vagy elektromos autóra, ami a jelenlegi járműpark 5%-a?
Az 1800 W elméleti érték. De durva lenne, ha csak 180 wattot tudna tartósan leadni. De ezen nem veszünk össze. A lényeg, hogy a cikk tárgyához képest töredék áron találni többféle megoldást is. -
Reggie0
félisten
Auto eseten ott van az auto mint energiaforras, nincs szukseg ilyen akkura. Amugy az FSP on-line szunetmentesben(Champ 2KR, 2kVA) 864Wh akku van es csak 150ezer brutto. Azt el lehet inditani betap nelkul is es lehet ra kulso akkut kotni, szoval meg olcsobb is, mint a te javaslatod es nem kell ganyolni se.
Az olom-sav akkunak egy nagy hatranya van: ha jelentos terhelest adsz neki, akkor baromira elkezd csokkenni az effektiv kapacitasa. Az altalad szamolt 1800Wh-t csak 180W maximum terhelessel tudja.
-
Jó ötletnek tűnt, egész addig, míg megláttam az árát. Az ugye látszik, hogy ez nem a hátizsákos túrázók eszköze, hanem olyanoké akik autóval járnak. Autó esetén a súly és a kompakt hordozhatóság nem elsődleges szempont.
Lehet, hogy nem ennyire elegáns, de sokkal költséghatékonyabb ötlet:
egy 12V 150 Ah-ás akku (ami elméletileg 1800 watt) 160 ezer Ft.
Egy 12V/220V/1500W-os inverter, módosított szinuszos, 85 ezer Ft.
Ez együtt 245 ezer ft. Szóval marad még 250 ezer Ft. Kábelekre, elosztókra, ilyen-olyan töltőkre elmegy 50 ezer.
Nem olyan szép mint az Anker, kétszer olyan nehéz, de többet tud teljesítményben, és a különálló komponensek miatt könnyebb javítani.
Még mindig marad 200 ezer. Abból lehet szervezni egy négynapos autótúrát Szlovéniába a Triglav nemzeti parkba és környékére, ahol rögtön ki is lehet próbálni az újonnan vett túrázós/kempingezős áramforrást. -
macilaci78
nagyúr
válasz
fatpingvin #1 üzenetére
Mindenféle furcsa frizurával és ruhakölteményekkel tarkított egyéneknek szánják akkupunktúrára.
-
tabletta
tag
Az a túrázás, inkább kempingezés akar lenni, gondolom.
-
fatpingvin
addikt
túrázzon ekkora akkupakkal akinek nincs jobb dolga
amúgy szimpatikus elképzelés csak nem erre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A közel 20 kg tömegű akkupakk túrázás, illetve áramkimaradás esetén lehet hasznos kiegészítő.
- ThinkPad L14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar bill ujjlolv IR kam gar
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Vivo 40 256/8GB Silver 20hó gyári garancia.
- Huawei P20 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - Black Titanium - Használt, karcmentes
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf FX 505G Gamer laptop. I7 8750H / GTX 1050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest