Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SybenX

    őstag

    válasz IMIIKE1998 #12929 üzenetére

    Szerintem ha érdekel a szakma, akkor mindenképp próbálj meg egy egyetemet. A ponthatárok olyan alacsonyak, hogy szinte bárkit felvesznek, aztán az első évben eldöntöd hogyan tovább.
    Most van a második félévem programtervező infón, tényleg sokan hullanak, de ennek az oka a tanulás hiánya. Ha bejársz órákra, odafigyelsz és otthon tanulsz rendesen, akkor nem lehet kiesni. Na meg persze az érdeklődés is kell. A matek sem vészes, csak gyakorolni kell és odafigyelni órán, legalábbis eddig ez a tapasztalat. Én is sokkal nehezebbre számítottam matek téren, de szerintem legalább a minimumot bárki tudja teljesíteni, aki egy középiskolát befejezett, még az sem számít, hogy milyen erősségűt.
    A programozás oktatás az katasztrofálisan gyenge, de ez nagy részben a tanár hibája. 1 év eltelt és semmi hasznosat nem tanultam progból, de ez már debreceni egyetem hibája, lehet más egyetemen nagyon is jól tanítják. Amit viszont az egyetem ad, az elmélet az informatikának minden részéről, amit magadtól nem tudsz megtanulni, továbbá a logikus gondolkodás mód és annak fejlesztése. Magát a programozást pedig valóban te magad fogod tanulni nagyrészben magadtól szabadidődben, főleg ha te más nyelvet akarsz tanulni, mint amit az egyetemen "tanítanak".

  • opr

    nagyúr

    válasz IMIIKE1998 #12929 üzenetére

    A programozas nem neked valo, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehetsz resze jatekfejlesztesnek.
    Ha inkabb human beallitottsagu vagy, de szereted a szamitogepeket, erdekelnek a jatekok, akkor is van ezer ut. Egy jatekon ma mar ugy es annyian dolgoznak, mint egy filmen. Hangtechnikusok, dizajnerek, rajzolomuveszek (2D, papiron, grafittal, foleg concept artnak), 3D-muveszek/grafikusok, rendezok, story-irok, script-irok (nem mint program, hanem mint szoveg), animatorok, meg ami meg nem jutott az eszembe, rengeteg fele-fajta emberre van szukseg. En a helyedben inkabb ebbe az iranyba mennek el.
    Amit viszont mindenkeppen tudni kell, az az, hogy a jatekfejlesztes ugyan fun meg minden, de egy nagyon komoly munka, sok stresszel, sok tuloraval, nem tul kiemelkedo fizetessel, es meg nehez is bekerulni. Szoval gondold at, mennyire akarod ezt. Ha tenyleg akarod, akkor valassz valamit kb a fentiekbol, ami tetszik es ugy erzed, neked valo, aztan ess neki rendesen, csinald a referenciakat ezerrel es ha mar ugy erzed, hogy itt az ido, jelentkezz.
    Fontos meg megjegyezni, hogy ha mindenkeppen komoly jatekfejlesztesben gondolkozol, akkor 90%, hogy ezt nem Magyarorszagon belul fogod megtalalni, es sokkal inkabb a munkalehetoseg fogja eldonteni, hogy hova koltozol, mint hogy hova szeretnel.
    Az van, hogy kell egy-ket cseppnyi jol elhelyezett elhivatottsag, na.

  • #20411392

    törölt tag

    válasz IMIIKE1998 #12929 üzenetére

    "Hát sajna nekem a matematikai logika nem megy, szabályok nélkül nem tudom kitalálni, hogyan oldjak meg egy feladatot."

    Akkor felejtős. Talán esetleg egy sitebuilder vonal játszhat. (Html és CSS összetákolása, hogy megkapd az oldal statikus kinézetét.)

    Komoly játékfejlesztéshez erős matek tudás kell a logika mellé.

  • bandi0000

    nagyúr

    válasz IMIIKE1998 #12929 üzenetére

    én mérnökinfön vagyok, de nem a BME-n, attól félek :D

    okj-t nem tartom sokra, akkor inkább valami felsőfokú szakképzés, papír mindenképp kell, vagy ha nem, akkor nagyn pronak kell lenned, hogy szóba álljanak a cégek veled

    vagy ha jól megy az angol, akkor van sok sok online képzés, de a sulis alapok viszont kellenének

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés