Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlueSteel

    tag

    válasz nullpoint #3976 üzenetére

    Igen, ezeket olvastam, be is idéztem belőle a lényeget, amiből akár azt is le lehetne vonni, hogy a 2011 utáni nem turbós verziókkal már nincsenek ilyen problémák, vagy kisebb mértékben. Illetve azt is írták, hogy az 1.4 VTi vehető.

  • BlueSteel

    tag

    válasz nullpoint #3973 üzenetére

    Itt az utolsó képen "1.6T" van megemlítve, bár lehet, hogy a turbót leszámítva ugyanaz a két motor (?).

    Na most kellene okosnak lenni, egyből két egymásnak teljesen ellentmondó vélemény...

  • BlueSteel

    tag

    Sziasztok! Régi, és visszatérő kérdés, tudom, de visszaolvasva a fórumot, illetve cikkeket, véleményeket, még mindig nem egyértelmű, hogy a PSA (nem turbós) 1.6 VTi (120LE) motorjával szabad-e autót venni avagy sem.

    A Totalcar által 2014-ben leközölt "Húsz motor, ezeket kerülje" cikkben egy kalap alá vették a THP és a szívó változatot, noha a szöveg a következő volt: "A 2010 tavaszáig gyártottakra sajnos a BMW-re lassan jellemző megnyúló vezérműláncok, valamint a lánckerék és a vezérműtengely közötti kötés lazulása jellemző, melynek következtében a vezérlés teljesen elállítódik.A turbóval feltöltött változatok a nagymértékű kokszosodástól (koromlerakódástól) szenvednek, ez rengeteg különféle hibajelenséget produkálhat, az egyenetlen járástól az öngyulladásig bármit. Aranyszabály, hogy minél fiatalabb évjárat, annál megbízhatóbb és hibamentesebb motor, hiszen azóta is folyamatosan fejlesztik-javítják. Érdekes módon a konstrukciósan nagyon hasonló 1.4 VTi-vel nincsenek ilyen gondok. Már csak a turbófeltöltés hiánya miatt sem. De itt is érdemes hallgatózni, ha csörög a vezérműlánc, cserélni kell."

    Ebből akár azt a következtetést is le lehetne vonni, hogy egy 2011-es, 2012-es évjáratú, keveset (max~110e km) futott Citroen C4-et (1.6 VTi), vagy bármilyen másik, ezzel a motorral gyártott modellt miért ne lehetne megvenni, hiszen a kokszosodás elvileg nem áll fenn, 2010 után gyártották, max a vezérműláncra kellene ránézetni egy szerelővel, a biztonság kedvéért (?).

    A kommentek között ugyanakkor fellelhető a "betegágy" meg az "egyébként nincs gond vele, teljesen jó, ha a megfelelő olajat kapta" is.

    Van a fórumtársak között olyan, aki szerelőként jól ismeri, vagy ezzel a motorral szerelt autót huzamosabb ideje hajt és van negatív/pozitív tapasztalata?

Új hozzászólás Aktív témák