Hirdetés
- Kompaktabb toronyhűtővel jelentkezett a Thermaltake
- NAS-okba optimalizált HDD-kkel újít a Toshiba
- Új tokozással jön az Arrow Lake utódja?
- Házimozi belépő szinten
- Apple MacBook
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Asztrofotózás
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra - más dimenzió
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Csabex #97062 üzenetére
A hivatalos nevét nem tudom, de lehetne akár "fűtőradiátor csatlakozó" is. Ez a hengerfejre van szerelve, a hűtőrendszer része, ezen keresztül jut be a fűtőradiátorba a tűzfalon át hűtővíz. Ez az elsődleges feladata.
Erre van szerelve a 2db vízhőfok jeladó, a szekunderlevegő szelep, a gyújtótrafó, az EGR. A lógó valami az szűrő, az EGR része. -
cszolee79
csendes tag
válasz
Csabex #91279 üzenetére
A kábelköteg szar, persze, porlik nekem is. Sajnos. Anyáztam is már nagyon sokat, hogy lehet egy autógyártó ilyen tróger, hogy sima, nem-hőálló kábeleket használ a motortérben. De nem lehet kapni, még bontottat sem (ebből ugye olyan kéne ami digit klímás, automata váltós, megfelelő motorhoz való, és abból is úgy tudom több féle volt mikor hogy sikerült GM-éknek), ahhoz valami profi autóvillamosságis kéne aki kiméri és cseréli... és arra a gatyám is rámenne
Plusz ugye gáz is van benne, ezért azt anno szépen vagy kevésbé szépen belekötözgették valahogy, az még egy plusz szopószorzó mert nem "szabványos". Úgyhogy látatlanban feltételezem hogy a kábelek többé-kevésbé rendben vannak és inkább pár ezerért cserélek szenzorokat, így olcsóbb
Vettem hőálló öntapadós szövet szalagot, ilyet, ezzel betekertem amihez hozzáfértem, meg amiről már lemállott ez a fajta borítás. Nagyon príma cucc.
[link]Jahm ebben a Z16XE-ben a trafósor a motor tetején van, nincsenek kábelek, ráül a gyertyákra. És új. És a gyertyák is. Valami ilyesmi, ebből is a drágább, 40e körüli német.
[link]
Szóval most sorban
- megkeresem az EVAP csövet és rádugom a szelepre
- holtponti és főtengely jeladó csere (szerintem jobban járok bontott gyárival mint valami ilyen-olyan utángyártottal), kábelek, csatik ellenőrzése amennyire látjuk
- MAP szenzor csere
- aktív szenes elpárologtató tartály megnézése
- ha ez nem, akkor kábelek ellenőrzése villamossági szakival
- ha ez sem akkor majd addigra úgyis találok valami más lehetőséget.Most már nem akarom feladni, annyira elmerültem benne.
-
pockhome
senior tag
válasz
Csabex #90969 üzenetére
Urak, beszámoló következik.
Csabex2007-tel sikeresen feltanítottuk a távirányítókat a kp-i zárhoz. Ezúton is köszönet érte!
Olyan szerencsém volt, hogy a gyári távvez. mellett ezt az Alisat is sikerült feltanítani, működik is tökéletesen.
Három gombos, nem 2, a csomagtartó gomb nem működik sajna (szerintem nem is fog).
A kulcsszárat pedig ma viszem el kivágatni, immo chip tökéletesen passzol bele. -
Tikakukac
titán
válasz
Csabex #91029 üzenetére
Akkor rossz bontókat néztél vagy finomítani kell még az algoritmusodon ami alapján keresel. Nagyon magabiztosan mertem kijelenteni, amit és nem véletlenül. 5 percen belül találok bármit olcsóbban, mint ott. És vagyok 2 facebook csoportban, informatikus háttérrel, tehát még csak kapcsolati hálóm sincs
Bontók mindig drágák. Mindig. Jófogáson meg sok az olyan ember, aki írni sem tud, nem még listázni, ezért nem lesz meg a keresendő cuccod. Én mindig arra utazok, hogy elütve és jellemző helyesírási hibákra keresek. Na kinek lett fele ár alatt gyári tetőcsomagtartója mert ilyeneket is megnéz? Talált, süllyedt. -
cszolee79
csendes tag
válasz
Csabex #90992 üzenetére
Nem is tudtam hogy ilyen létezik
Jó ötlet. Utánanézek.
Nehéz indítás okát keresem még mindig, ilyeneket találtam
- üzemanyag nyomásszabályzó szelep (ez a Z16XE nem indítja be a szivattyút csak indítózásnál, a szelepnek kéne megtartani a nyomást)
- légtömegmérő hiba (jól eldugva hátul a tűzfalnál
- (levegő) hőmérséklet érzékelő hiba (légszűrő után a szívócsőbe dugva)Ezek közül a hőérzékelőhöz férek hozzá, kiszedtem, jó dzsuvás. Ahogy forgattam, mozgattam, más szögben raktam be, (melegen) pöccröff indul az autó. Lehet hogy csak ennyi a baja?!
Holnap veszek féktisztítót és lecsutakolom.Így néz ki. Add Uram, hogy csak ez legyen a baja. Hibaleírás szerint pont ezt csinálja, nehéz indítás.
Legrosszabb esetben veszek egyet gombokért.Következő meg a légtömegmérő tisztítása lesz, ha ez nem oldja meg.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Csabex #90941 üzenetére
A termosztát akkor rossz, ha
zárt állapotba beragad. (nem nyit) Ilyenkor a hűtővíz hamar felforr.
nyitott állapotba beragad (nem zár) Ilyenkor a hűtővíz nem éri el az üzemi hőfokot.
Neked normálisan működik, de attól cserélheted, de ne várj csodát.Ha a kupak nem zár rendesen, nincs túlnyomás, természetes, hogy kinyomja a hűtővizet.( az lenne furcsa,ha nem nyomná ki)
-
cszolee79
csendes tag
válasz
Csabex #90941 üzenetére
Ohh... fasza
Ma megyek veszek Unixnál egy hűtősapkát, hátha az a baja. Valami 1600 forint a gyárival egyező Vaico 10558681 számú.
Nálam nem nyomja ki csak eltűnik. Kanna víz mindig az autóban, bár most vettem egy adag rendes fagyállót is.
Nálam a termosztát jól működik, a ventilátor 90 fok körül beindul, 92-93 fok fölé a mutató szerint nem megy. -
cszolee79
csendes tag
válasz
Csabex #90875 üzenetére
Nálam fogyogat a víz (1000km alatt fél liter kb?), de csak városban rövid utakra használom, azt mondta aki ért hozzá hogy ennyi fogyás akár normális is lehet.
Lényeg, hogy keresem a hibalehetőségeket, és láttam itt hogy kiegyenlítőtartály kupak is okozhatja. Gyanús hogy a 18 éves gyári kupak már nem az igazi. Ma elmentem boltba, parkolóban levettem a kupakot (nem volt túl meleg a motor, 70-80 fokos lehetett a víz), és bár hidegen pont középen van a szint, ugyanígy buborékolt mint neked a videón és kinyomott kb 7-8 decit a tartályból. Szóval normálisnak mondhatóVízfogyásra visszatérve, nem tudom Z16XE-nél mi az elfogadható - szerintem nulla fogyás (Rönómban anno 10 év alatt pontosan nulla hűtőfolyadék / olaj fogyott). Az olaj nem vizes, a víz nem olajos, nem tudom hol tűnik el, talán valami eldugott csőnél, csatlakozásnál, ahol a meleg miatt egyből el is párolog, így nincs nyoma.
A motorblokk 5-10e kilométerrel ezelőtt lett cserélve, akkor levették a hengerfejet is és vissza, elmondás szerint szép állapotban volt. Hűtőket szintén akkor cserélték újra.
Érdemes lehet hűtőtömítő adalékot tenni bele? Ha valahol kis szivárgás van azt elvileg megoldja. Nem vágja az haza a rendszert ha utána benne marad?
Ja, más. Pár napja elkezdett meghalni az AF13/17 automata váltó. A váltókar úgy lötyögött hogy alig lehetett D-be tenni. Na, mondom kész, ennek annyi, bontó, 2 hónapig se használtam. Persze egyből nekiestem, szétszedtem, semmi. Hát mi lehet? Na kiderült, hogy a váltókar egy szál bowdent húzogat, az meg a váltó tetején a fokozatválasztót állítja. Itt a képen látszik, a bowden végén van egy bigyó, abban van egy kis gumi betét ami rámegy a váltó tetején a fokozatválasztón lévő kis bütyökre. Hát ebből 18 év után kihalt a gumi betét, és lötyögött a bowden. Persze pont nálam, ki másnál?...
Itt látszik. 5-ös tétel a bowden, annak a vége cuppanna elvileg rá a 11-es tételen lévő bütyökre.
https://opel.7zap.com/en/car/j96/h/12/1-1/
Vettem 500 forintért pár kb hasonló méretű gumidarabot, ráapplikáltam arra a bütyökre, és most nem lötyög. Majd bemegyek Opelékhez megkérdezni mennyi lenne egy ilyen gumibetét, de félek hogy komplett bowdent akarnak majd rámsózni 38 ezer forintért.Van valakinek ötlete mi ez és hol lehet olcsón kapni? Képek alapján mindenbe ezt teszik Vectra B-től Astra H-ig de cikkszáma nincs.
-
Markizmark
addikt
válasz
Csabex #90885 üzenetére
Trisó állítólag jó szokott lenni erre, haverom blokkját fém tisztára pucolta, láttuk mikor kivettük a vízpumpát.
Szinte fekete volt a lé amit kioldott.Leengeded a fagyállót, feltöltőd trisós ioncserélt vízzel, járatod, melegíted, majd leengeded és sima vízzel addig öblítsed amíg nem tiszta amit leengedsz, aztán mehet vissza bele a fagyálló keverék.
-
Tikakukac
titán
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Csabex #90863 üzenetére
A rendszer légteleníti magát, és működik megfelelően, ha a kiegyenlítő tartály zárófedelében lévő szelepek is megfelelően működnek.Csináltam egy szösszenetet, remélem érthető.
Ellenőrizd a szelepeket, lehet,hogy nem működnek. A vákuumszelepet ne piszkáld, vékony rúgó tartja a helyén, ha birizgálod, könnyen nyúlik. Az egész a sárga házból könnyen kikapható, így látni, hogy mihez kell óvatosan nyúlni.A túlnyomásszelep rúgója masszív, abba nem tudsz kárt tenni.
-
Tikakukac
titán
válasz
Csabex #90865 üzenetére
Tudok egy Fabiat itt a faluban. Nincs benne 15k km és 15 éves a kocsi. Garázsban áll. Kérdeztem szakit, aki látott már ilyet többet is. Ő azért erősen árnyalta a dolgot, kezdésként azt mondta, ami tömítés és gumi az autón, az szinte minden csere. Minden. Szó szerint. Amint használni kezded üzemi hőmérsékleten ömleni fog minden mindenből és már egy szutyok ajtószigetelés is képes úgy vetemedni, hogy ne zárjon rendesen. A papás használat pedig tud dolgokat, van, akinél ennyi idő alatt egy kuplung lemegy simán, mert nem érzi a verdát vagy épp könyököl a motor, mert hidegen a tiltás sem probléma, mert nem hallja.
Szóval azért járd körül rendesen -
-
Markizmark
addikt
válasz
Csabex #90859 üzenetére
Ha a műszerek szerint a vízhőfok 95-100 körüli akkor semmiképp sem túl meleg a víz.
A jól kevert fagyállós víz egyébként is 120 fok alatt nem forr fel, tehát nem tágulhatna ennyit.
Vagy levegős a rendszer és a levegő tágul ekkorát benne, vagy belebüfög a motor a vízbe, tehát hengerfejes. Más tippem egyelőre nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple TV eladó
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti / 1TB SSD / 32GB DDR4
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest