Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alchemist #155 üzenetére

    Tehát szerinted nem azért nem néznek az emberek tabletet vezetés közben, mert egy szuicid hülyeség, hanem mert nem elég immerzív az élmény?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vrob #149 üzenetére

    A tesztelő nem írt a hangról. Se pro, se kontra. Más tesztelők írtak róla és egyik sem szólta le.

    A lightfield lehet hogy zsákutca, de a kérdés az volt, hogy mi kell ahhoz, hogy egy meccset VR-ben nézz. Márpedig a 3DOF megoldások nem elegendőek.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alchemist #148 üzenetére

    Arra sincs kizáró ok, hogy a műszerfaladra rakj egy tabletet és azon nézd a műsort, mégsem jellemző.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #144 üzenetére

    Egy felvetést illene valamilyen ténnyel alátámasztani, mert addig csak egy légbőlkapott állításról beszélünk. Te magad állítod, hogy ilyen tényt nem ismerünk.
    A 20 millió eladott Quest-el arra próbáltam utalni, hogy még ekkora mennyiség mellett sincs olyan statisztikailag kimutatható hatás, ami miatt a felvetést akár a legminimálisabb mértékben is komolyan lehetne venni.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alchemist #141 üzenetére

    Mert a Vision Pro talán vezetés közbeni mozizásra lett tervezve?

    #142 stellaz:

    Van bármilyen megbízható adatod arról, hogy a Quest eladási számai és az autóbalesetek és az ADHD-s gyerekek számának növekedése között bármiféle összefüggés lenne?

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alchemist #129 üzenetére

    A Meta eddig kb. 20 millió Questet adott el, de érdemben nem növelte sem az ADHD-s gyerekek számát, sem a baleseti statisztikát.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vrob #134 üzenetére

    Valóban, a cikk nem mazsolázgat, veled szemben, aki teljesen ignoráltad a pozitív meglátásait, illetve néhány dolgot szerintem félreértesz.

    "a kép fakó, illetve halovány AR-re, vagyis a való világ szimulálására"

    Valójában ezt írta:

    "When you’re turned all the way to passthrough, you see what you’d see if you weren’t wearing Vision Pro at all—albeit a bit darker and with just the slightest bit of softness."

    Tehát a valósághoz képest kicsit sötétebb és szoftosabb a kamerákból közvetített kép, de azt sehol sem írta, hogy ne lenne alkalmas AR-re.

    Összességében elégedett volt a display minőségével is, a PSVR2-t használta etalonként, mert azé tetszett neki az összes HMD közül eddig a legjobban, erre azt írta:
    "The Vision Pro is more akin to the PSVR2 than any of the others. As far as I could tell, it was maybe even better."

    A 3D mozival kapcsolatban csak annyit írt, hogy ő személyesen nem nagy rajongója a műfajnak és szívesen kipróbálta volna normál 2D mozival is, csak a demó során nem volt rá lehetősége, de azt nagyon nem azt írta, hogy 3D mozizásra ne lenne alkalmas a cucc.

    "I watched a snippet of a 3D movie (Avatar: The Way of Water) in the TV app. The movie was neat, but I’ve always felt 3D movies look a little weird, and I wish Apple would have shown a 2D movie instead so I could have assessed the picture quality compared to a real 4K HDR TV."

    Más tesztelők amúgy külön kiemelték, hogy az Avatar 3D hatása mennyivel jobban működött, mint mozivásznon.

    A hangról valóban nem írt, de miért következne belőle, hogy akkor az nem is lehet jó?

    "46 kamera ehhez kevés lesz. Végtelen kellene belőle, hogy ne hányás legyen a vége."

    Ha a hányás alatt a motion sicknesst érted, akkor ahhoz a kamerák számának semmi köze, mivel ha a kamera pozíció fix, akkor motion sickness sincs, mivel az a vizuálisan érzékelt és a valós gyorsulás közötti különbségből adódik.
    A kamerák száma első sorban annak a "buboréknak" a nagyságát befolyásolja, amiben a fejedet szabadon mozgathatod, illetve mivel a kameraképek között interpolálnak a kép minőségét (több forrás = szebb eredmény).
    Ha a hányást a képminőségre érted, akkor szerintem nézd meg a steamen a google demót, szerintem nincs vele gond.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Alchemist #130 üzenetére

    Hát ötlet szinten Vernének köszönhetjük a Holdra szállást, mégis kellett hozzá pár tízezer szakember megfeszített munkája, na meg pár száz milliárd dollár, hogy meg is valósuljon.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Kender23 #126 üzenetére

    Fészbúkolásra van már a fészbúknak saját fészbúkolója. :DDD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #124 üzenetére

    Ahhoz nem elég a 360 (vagy 180) fok sztereo kép, un. lightfield kamera kell, hogy a nézőpontot (fejedet) ne csak elforgatni tudd (3 szabadságfok), hanem a nézőpont pozícióját is változtathasd (6 szabadságfok).
    [link]

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Meridian #119 üzenetére

    Az Arstechnica riportere azt írja, hogy az amolyan kötelező elem dínós demó lepte meg a legjobban, mert nem csak stabilan rátrackelte a szobára a dínót, hanem a render alkalmazkodott a világításhoz és korrekt vetett árnyéka is volt. Ha általános appoknál is megvalósítható ez a szint, az valóban minőségi ugrás lesz a jelenlegi megoldásokhoz képest.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Crus #110 üzenetére

    Nem a PDA-kból nőtte ki magát a tablet iparág, hanem a netbookokból.
    Ahogy egyre többen használták a netet, egyre nagyobb igény mutatkozott olyan consumer célú, dedikáltan tartalomfogyasztásra specializált eszközre, amivel a PC-re fejlesztett netes tartalmak elérhetőek voltak, de különösebb teljesítmény igény nélkül és a laptopoknál alacsonyabb áron. Ez a termékkategória eleinte a netbook volt, ami pont a tableteknek köszönhetően kihalt. (A PDA-kat már jóval az iPhone előtt kinyírták az okostelefonok.)
    Hogy egyébként ki mindenki keres jól a tablet piacon, az a téma szempontjából érdektelen, a gazdaság nem zéró összegű játék. (Hogy egyébként ki mindenki még az Apple beszállítója meg végképp nem tartozik a tárgyhoz.)
    A lényeg, hogy az Apple az iPad-al megteremtett egy új termékkategóriát és egy új piacot, ami természetesen nyomokban az iPad előtt is létezett, de nem consumer szinten fogyasztható formában. Jellemzően az iPad megjelenésekor ugyanaz volt a "hozzáértők" reakciója, mint most a VP kapcsán: "minekaz", "nem jó semmire", "nekem nem kellene, tehát másnak se", "csak a megvezetett Apple birkák fogják venni az almalogó miatt". Ma meg - szokás szerint - már ott tartunk, hogy "nem is az Apple volt".

    "A Sony-féle hordozható zajkeltőknek azért nézz utána abból a korból. Abszolút nem a Balkánról beszéltem."

    A Sony féle mp3 lejátszókhoz nem volt legális zenebolt, az iPod ebben volt más, nem a hardverben.

    "Már csak új termékkategória kéne, mert ez az eszköz továbbra sem egy új termékkategória "

    Ha elviszi az AR/VR-t a consumer piacra és kiterjeszti a gamereken túlra, miközben a pro felhasználóknak is használható lesz, akkor az új termékkategóriát és piacot fog teremteni.
    Ennek az első lépése az, hogy egyáltalán legyen egy termék, ami hardverben és user experience-ben el tudja látni ezt a feladatot. Ez egy folyamat, aminek még csak az első generációjánál sem tartunk, ezért nincs értelme rugózni a bevezető áron.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Crus #105 üzenetére

    "Tablet ügyben annyit, hogy a Palm komoly tényező volt a piacon, aztán mindenki elkezdett tabletet gyártani, amiben az ipad semmiben sem különlegesebb, mint bármelyik gyártó igényesebb terméke. (Ja, de bocs, zárt és rettentő körülményes, vagy fizess mindenért is.)"

    Konkrétan iPad előtt nem volt olyan, hogy tablet piac. A Palm PDA-ban volt komoly tényező, aminek semmi köze a tablethez. Az Apple-nek tavaly 30 milliárd dollárnyi bevétele volt csak az iPad-ból, innentől kezdve tök mindegy, hogy mennyiben különbözik más gyártóétól, legfeljebb Neked nem jön be.

    "Az ipod US területen tarolt, máshol meg a konkurensek, akiknek előtte is volt már normális MP3 lejátszójuk, mindenféle elmebeteg kötöttség nélkül."

    Az iPod első sorban nem egy MP3 lejátszó volt, hanem egy platform, sokáig az egyetlen legális lehetőség volt letölthető zenét hallgatni (az "elmebeteg kötöttségek" is a kiadóktól jöttek, nem az eszközből). Hogy itt a Balkánon sokan nem tesznek különbséget a legális és a virágbolti verzió között nem azt jelenti, hogy a világ többi táján a noname mp3 lejátszók domináltak volna.

    "Bármikor a korábbi műszaki cikkek történelme során a 3.5k$ az bőven az a kategória volt, amiből tömegek nem kérnek "

    Ez természetesen igaz, de a legtöbb új termékkategória ilyen árszintről indult.
    Pl. a háttértárolók:

    Ma meg $70-ért kapsz 4TB-ot.

    "és akkor ez még mindig egy HMD, amit a fejen kéne tartani"

    Még mindig van egy olyan termékkategória, hogy "számítógép asztal". Ennek ellenére az online tartalomfogyasztásnak ma már nem feltétele, mint 20 évvel ezelőtt.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #67 üzenetére

    Egy videó sosem lesz olyan, mintha megint megtörténne veled, legfeljebb egy szinttel élethűbb lesz az élmény.
    Hogy teljesen belebújik-e a videóba, vagy csak kirakja az asztalra, azt el tudja dönteni a user, mindegyikre van lehetőség.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz stellaz #63 üzenetére

    Ezért jó az AR, mert kirakod a videót az asztalra, így hiába imbolyog a felvétel, van fix viszonyítási pontod, így nincs hányinger, mégis 3D-ben van a látvány.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz crawshayi #53 üzenetére

    "AR-re már jó ideje ott van a Microsoft Hololens, de konzumer piacon nem terjedt el és hasonlóan drága is, mint az Apple-é."

    Igen, anno meg ott volt a Microsoft TabletPC amiből kiderült, hogy a konzumer piacon nincs szükség tabletre. :DD

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vrob #56 üzenetére

    Ezt az apple szokásos woke bullshit PR-ja ellenére nem apunak találták ki, hanem javarészt tartalomkészítőknek.
    Pl. bemész az ingatlanoshoz és végignézed a kínálatot úgy, hogy bejárhatod a lakásokat. Vagy a lakberendező körbevezet az üres házban a headsettel a fejeden és válogathatsz a konyhabútorok között úgy, hogy élőben látod a falon.
    Aki kreatív műfajban dolgozik fel sem tudja fogni, hogy a klienseknek mennyire nincs vizuális képzelőerejük.
    Egyszer besegítettem egy építész haveromnak, egy tér átépítése volt a feladat és az építész programban nem tudtak vizet rakni a szökőkútba, de a kerületi önkormányzaton csak akkor ment át a beruházás, ha a bizottsági tagok látják a szökőkutat működés közben a renderelt videón. Mert odaképzelni nem tudták.
    Kb. fél napos munka volt, de bármennyit kifizettek volna, mert ezen múlt a megrendelés.
    Na most képzeld el, ha a képviselőknek kiosztod a headseteket, kimennek a térre és ott látják maguk előtt, hogy milyen lesz az átalakítás.
    Ha milliárdos megrendelések múlnak rajta, akkor a hardver ára aprópénz.
    Ha tehát az Apple stabil fejlesztő környezetet és normális terméktámogatást rak a VP mögé, akkor ezen az áron is simán sikertermék lehet belőle.
    Az összes többi "apuci 3d videózza a családot", meg "facetime videókkal pakolom tele a szobát" csak parasztvakítás volt a prezentáción, hogy az átlaguser is megértse, hogy mi egyáltalán az AR, de közben a célközönség pontosan tudja, hogy ha a családot lehet 3D videózni vele, akkor az építési területet is, és ha a facetime működik rajta 3d emojikkal meg minden, akkor jó eséllyel a teljes Apple fejlesztői ökoszisztéma is rendelkezésre fog állni. És ez a lényeg.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés