Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboldi

    nagyúr

    válasz Formaster #102767 üzenetére

    Nem fog elindulni a korrózió, mert egy nagyon vékony olajfilm marad minden alkatrészen, mivel nem tökéletesen sima a felületük.

    Ferdzsoo leírta zanzásítva a lényeget, én még annyival egészíteném ki, hogy:
    - Hidegebb időben az a 10-15 mp, amit korábban említettél, az arra (sem) elég, hogy "feltörd" a megdermedt olajat. Ilyenkor a legtöbb alkatrész gyakorlatilag kenetlenül dolgozik.
    - Ha tovább járatod, az sem feltétlenül jobb, mert már ugyan körbe fog érni az olaj, de mivel még nem érte el az üzemi hőmérsékletét és ezzel együtt a megfelelő folyékonyságát, a siklócsapágyaknál nem alakul ki a megfelelő kenés, valamint az olajlehúzó gyűrűk sem tudják elvégezni rendesen a feladatukat. Ezért felhígul benzinnel az olaj, szétesnek a kémiai láncok, nem fog rendesen kenni - ez még a kisebbik baj, mert könnyen orvosolható egy hamarabb elvégzett olajcserével, viszont az elkopott fémet nem tudod visszapótolni. Minél többször eljátszod ezt ugyanazzal az olajjal, annál rosszabb lesz csak.
    - Egy helyben állva nagyon sokáig kellene járatni ahhoz, hogy bemelegedjen, addig meg csak kopik, kopik, kopik... Közben meg egy métert nem tett meg a motor, ergo teljesen felesleges ez az egész.

    szerk.: Ja, és a hideg kipufogórendszer ha találkozik a meleg gázzal, akkor páralecsapódás lesz belőle, amit ilyen formában "ki sem tud dolgozni", és szépen lassan, hosszútávon elrohad belülről a kipufogó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák