Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ivan15

    senior tag

    válasz ReSeTer #52516 üzenetére

    No-ban adonal a loerö közvetlenül nem szamit: ami szamit, az a katalizator besorolas (euro 2,-4,-5 stb) es a köbcenti. Pl "Euro 4" es 1800 cm3 = 120€ /ev (pontosan 10€/honap) a gepjarmüado. Erre meg jön a kötelezö biztositas ami kb 50€/honap. Igy az ado+biztositas 60€/honap (18000 Ft).

    Adoszamitas:
    Euro 4 szorzo = 6,75€ * minden megkezdett 100 cm3 = 6,75*18= 120€ (ahol 18 = az 1800 cm3)
    A környezetvedelem az EURO-besorolas szerint keveredik bele az adoszamitasba, Pl. Euro2-nel a szorzo magasabb (7,36€) mint az euro4-nel, igy lesz magasabb az ado.

    Ami tehat szamit: a katalizator tipusa (euro1-5 besorolas) * a cm3 (loerö mastol is függ)
    Ami (sajnos) tehat nincs (meg) beleszamitva az adoba: a loerö (db) es a CO2-kibocsatas (g/cm3)

    Szoval a nagyobb loerö közvetlenül, nem erdekel senkit. Pl. 90 loerös auto 1400cm3-s (a szorzo igy 14), ennek euro4 -ben 95€/ev lenne a gepjarmüadoja. A masik auto 165 loerös es (a pelda kedveert) 1400cm3-vel es azonos euro4 katalizatorral (6,75€) a szorzoja szinten 14 lenne...
    -de közvetetten több loerö, több cm3-t feltetelez-

Új hozzászólás Aktív témák