Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adalbert1

    veterán

    válasz adalbert1 #217535 üzenetére

    Túl vagyok 500 kilométeren a Kamiq-kal (1.0 TSI 110 le, 6 sebességes manuális váltó), eddigi tapasztalatok (ugye a viszonyítási alap a 15 évvel idősebb konstrukció kombi 1.6 benzin H Astra):

    - A lábtér lehetne kicsit szélesebb, a jobb lábamat kb. 120-130 km megtétele után már kicsit nyomja a középkonzol, hosszabb utaknál talán ez lesz a leginkább zavaró tényező.
    - 130-nál 6. sebességben 3000-et forog a motor, így a motorzaj kisebb mint az Astrában volt, sokkal jobban lehet beszélgetni a hátul ülőkkel is, talán a gördülési zaj is jobban ki van szűrve.
    - 150 km-es úton (Budapest, autópálya, vidéki autóutak) 5.6 literes fogyasztás jött ki 100 km-re, ez szerintem jó átlag, persze városon belül rövidebb utakon mutat néha egész nagy számokat is átlagfogyasztásra, szerencsére ilyenre viszonylag ritkán használjuk.
    - Ez a motor/váltó kombináció normális mindennapi közlekedésre elég, de azért kipróbálnám a 7 sebességes dsg-vel is, ha nem nekem kellene fenntartani :).
    - A hátul utazók sokkal jobban elférnek, mint az Astrában, nagyobb a lábtér, a hátsó lehajtható kartámasz is jól jön.
    - 3 fő csomagokkal elfér benne (persze kérdés, hogy ki mennyi cuccot visz magával, nekünk a csomagtartóban elfért 2 kabinbőrönd, 2 hátizsák és pár szatyor is).
    - Hátul is van olvasólámpa, ez is nagyon tetszik, ha a család matat valamit hátul útközben, akkor nem az elől levőt kell feloltani, vagy telefonnal szerencsétlenkedni.
    - Ami nagyon tetszik, hogy a start/stop kikapcsolásra van dedikált gomb, így ezt nem kell menüben keresgetni.
    - A led lámpa nagyon jó találmány, éjszaka kisebb városok között utazva jobban láttam tompított fényszóróval, mint régen halogén távolságival.

    A tolatókamera és tolatóradar jó kiegészítő, de mivel ez nem egy sedan, viszonylag jól látni, hogy hol a vége az autónak, így akár ezek nélkül is vállalható lenne.
    Az Android Auto és Apple Carplay nagyon hasznos (untam már a telefonon nézni a waze-t), sajnos ezekből csak vezetékes van benne, ha jól emlékszem lehet vezetéknélkülit is kérni és wireless töltőpadot is.
    Az elektromosan behajtható tükör is kimaradt ebből a felszereltségi szintből, ha nulláról konfigurálnék akkor beletenném így utólag, illetve így 2023-ban lehetne alapfelszereltség.
    A tempomat sem rossz, de mivel nem adaptív, így leginkább kihalt útszakaszokon kapcsoltam be.
    Amire kíváncsi lennék az extrák közül, az a holttérfigyelő, ez is csak másik felszereltségi szinthez járt.

    Összegezve nem bántam meg a cserét: a mindennapokban ez egy jól használható, élhető autó, hasznos extrákkal, pár apró hiányossággal, de ha az egész képet nézem, szerintem teljesen rendben van, illetve ár/érték arányban is jó választásnak gondolom még mindig (ezt a jelen felszereltségi szintre értem, 10 milliót már nagyon sokallnék egy jobban felszerelt példányért).
    Nyilván az is benne van, hogy egy régebbi autóról váltok, nagyobb és/vagy magasabb kategóriából átülve biztos több hibát találnék benne, vagy jobban zavarna a beltér, esetleg a zajszigetelés - ugye konszernen és márkán belül is azért viszonylag lentre van pozícionálva az autó.

Új hozzászólás Aktív témák