-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
-
Sinu
senior tag
Sziasztok!
Első autó vásárlását tervezem, annyira első, hogy még jogsim sincs. A tervek szerint január végén, február elején lesz meg a vizsga, de szeretnék már most nézelődni, hogy egy kicsit képbe kerüljek. Az összefoglalót is elkezdtem olvasni, de még nem értem a végére.
Első körben maximum 1 mft-t szánok a dologra.
Budapest külvárosában használnám a legtöbbet, bevásárlásra, néha rokon látogatás Érden, nyaranta 2x velencei tó. Úgy gondolom, hogy benzines kell nekem ilyen használat mellett. Gyerek miatt fontos az isofix ez elvileg van is a kiszemelt Fiat Stilo 1.2-ben.
Ezt az autót egy barátom árulja, ültem is már mellette, ismerem is annyira, hogy tudjam nagyon vigyázott rá. 500k ellenében oda is adja nekem. Szerintetek ez megfelelő lehet első autónak? Van jobb típus amit érdemes keresnem, vagy maradjak meg ennél?Köszönöm,
AronNo Future
-
gzbotii
nagyúr
válasz bandus #193251 üzenetére
A legtöbb.
Addig nem rakok fűtést, amíg a mutató bár be nem áll 90°-ra - mert inkább én szenvedjek, mint a motor.
-15° estén, amikor 1.5km után kiérek az országútra, akkor biza kell az 1.9 TDI-nek 15km lazán, hogy annyira is bemelegjen.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Sajnos elkezdtem gondolkodni új autóban, az a fránya hangya...
Egyenlőre csak kíváncsi vagyok más meglátására, tapasztalatára.
Egy 2014-es Astra J 1.6-t váltana. Kritérium: benzines (vagy hibrid), automata, kombi, 2019 utáni.
Igazából két típus van ami racionális, az a Kia Ceed és a Toyota Corolla Hybrid (kizárólag az erősebb, 150-180Le változatban), illetve emocionális választásként Volvo V60, de ez utóbbit inkább hagynám is. VAG csoport terméket nem szeretnék.
Egyedül az üzemanyagban tudnék mozogni, sem az automata váltóból sem pedig a kombiból nem engednék (legfeljebb egyterűre, de abból ami értelmes volt számomra [C-Max] azt kivezették), de a felhasználásom nem indokolná a gázolajat.
Tehát: ötletek, vélemények, újabb hangyák?[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz Biqci #193254 üzenetére
nemtom, de ez az elektromos kiegeszito futes eleg sok autoban 10 eve is elerheto opcios extra volt, es nem is volt draga
Grande Punto-ba vmi 30k-s opcio volt anno, pedig az nem egy tul magas kategorias technika, es frutti felar igazabol
147-ben is az automata klimasokban a klima modulban ott van a helye meg a benzines verziokban is ennek, es a bodyECU tudja is kezelni, ha engedelyezve van
az ilyennel felszerelt autok kb azonnal tudnak meleget fujni, mert nem a hutovizet melegitik, futogyertyakkal, hanem a befujt levegot direktbentöbb drón kell ;P
-
őstag
Sziasztok,
Egy gyors kérdés. 2009-2010 körüli Bravo (1.4, 1.4 T-Jet) vagy Focus (1.6)?
A leendő tulaj nem tud dönteni. 95% városi használat lesz a rendeltetése. Valamelyik esetleg jobb opció? -
vzsryl
nagyúr
válasz yuing #193260 üzenetére
Városba én szívó benzint, hibridet vagy elektromos autót ajánlanék leginkább.
Egyik jó barátomnak szívó 1.4-es Bravoja van, és ő is ugyanilyen felhasználásra vette. Nem panaszkodik, megbízható járgány, városba pedig bőven elég a dinamikája. Számomra kicsit érzéketlen és nem csak a city szervó miatt, de céleszköznek teljesen korrekt. A Focus futóműve és kormányzása szvsz. sokkal autószerűbb, de a 2. széria is küszködik a rohadással, így a Bravot jobb választásnak tartom, ha nem ódzkodik az olsz verdáktól a leendő tulaj.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #193264 üzenetére
Turbó, leömlő el tud repedni emlékeim szerint, illetve M32 váltó. Városba busz helyett szerintem szívó, még ha gyengébb is 🤔 Féltengely, klíma állító nyűg rémlik még.
Focus esetén 100-101 lovas motor kő', rozsdát nézni, hátsó futóművet és szervót ellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #193259 üzenetére
Nem hallottam még, hogy a Honda kínált volna kiegészítő fűtést. Tudomásom szerint csomagban adták az extrákat és nem lehetett külön rendelni, csak ha a szervíz az átadás előtt be tudta építeni. De ez nem ilyen. Bár lehet tévedek, azért utána fogok kérdezni, mert néha jól jönne, köszi a tippet. Szerencsére errefelé ritka a mínusz, így az ülés fűtés elég szokott lenni
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
diegho
nagyúr
válasz molnarpeter #193265 üzenetére
Focusnál még az ablakmosó fúvókánál a beázás okozhat kellemetlenséget.
-
bandus
veterán
Nem tudom mennyire lehet jo egy ceed automata valtoja, meg nem probaltam, de emlekeim szerint nem olvastam rola tul jokat. En oda voltam az uj corollaert, egeszen addig amig nem ultem be egy taxiba, azota inkabb thanks but no thanks, nekem nagyon gyaszos volt a beltere bar a trek verzionak tovabbra is gyonyoruek az ulesei. A focus nem lehet rossz, de ugyebar az ecoboostokrol nem olvasni tul jokat. Ceed helyett esetleg egy astra? Nekem sokkal jobban bejon a beltere, nagyon kenyelmes is, tobbszor utaztam mar benne hosszabb tavokra.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
őstag
Köszönöm a rengeteg hsz-t, továbbítom az információkat!
-
hobizoli
nagyúr
válasz Biqci #193266 üzenetére
ez piac fuggo is tud lenni
eszakibb orszagokban eleg sok gyarto kinal olyan extrakat is, amit egy delibben hirbol se hallasz
GP-ban az 1.3JTD miatt volt ilyen opcio, mert az tenyleg annyira keves hulladekhot general, hogy alig tud futeni telen
az 1.9-kben mar altalaban benne volt a magasabb felszereltseguekben
de lattam mar olyan GP TJET-t is, amiben benne volt ez az elektromos segedfutes, es tenyleg lof.sz felara volt
4.5-5M-ba kerul az auto, es +30k volt ez az opcios extra
az volt a huje, aki nem kerte bele, meg ha benzines is
beulsz telen es lefujja a szelvedot, amig levesed az oldalablakokrol jeget
es megsem 180-200k, mint a futheto szelvedo az esoben bezavaros csikjaival, aminel igazi örö é bódottá, amikor beleugrik egy felpattano kavicstöbb drón kell ;P
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #193272 üzenetére
Utána olvastam és valóban, a kezelési útmutató tartalmazza az un. Forrógázos fűtési rendszert, ami 5 fok külső hőmérséklet alatt és 75 fokos hűtővíz hőmérséklet alatt a légkondicionáló forró hűtőközege segítségével meleg levegőt fúj be az utastérbe. Elméletileg. Namost ebből annit lehet érezni, hogy a vízhőmérő még nem moccant meg, de lehet valamit érezni. De ahogy korábban is írtam, 8-10km-ig isten igazából alig segít...
Egy igazi álló fűtés lenne az igazi, pl. Webasto, de az 1000Euro környékén indul. Igaz északon sok esetben van gyári kieg. fűtés, pl. amit bedugsz a hálózatba és mint egy merülő forraló felmelegíti a motort."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz molnarpeter #193274 üzenetére
Ez nem rossz, sőt... Csak nekem nem megoldás, mert nincs áram a garázsban és a 9. emeleten lakom
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
hobizoli
nagyúr
válasz Biqci #193273 üzenetére
nem
ez egy olyan elektromos hőmátrix panel, mint a hajszarito futoellenallasai
alapbol csak ataramlik rajta a levego, ha jar az utasterventi, pl nyaron a klima altal lehutott levego
bekapcsolva meg a rajta ataramlo levegot melegiti
nem a klimat forditja meg futesre, mint egy hoszivattyus futes, hanem sima egy elektromos futotest
a klima megforditasa egyebkent is csak addig mukodik, amig fagyvedelem miatt nem tiltodik le a kompresszor
az elektromos futomatrix meg -15fokban is tud futeni egybol, mert siman a generator altal termelt egyenaramrol mukodik
az kell csak hozza, hogy mar jarjon a motortöbb drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #193277 üzenetére
Most eszembe jutott, hogy Gaben92 is építtetett valami hőlégfúvót a Lexusába, persze Finnországban indokolt is.
szerk.: Meg is van.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz hobizoli #193276 üzenetére
A működési elvét a kezelési könyvéből másoltam ki, abban írják, hogy a klíma forró hűtőközegét használja. Szó szerint így írja. Továbbá még, hogy nagy hidegben -35 fok alatt nem is működik ez a kiegészítő fűtés...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz molnarpeter #193277 üzenetére
Na ez már jobb az esetemben. Utána fogok nézni. Köszi
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #193277 üzenetére
Azért ez mekkora:
"Ezt a terméket azért készítettük, mert felmerült az igény rá."
Maga az ötlet nem rossz, sok másik gyártó is forgalmaz hasonlókat.
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
nagyúr
Egyelőre nagyon elméleti kérdés: 2.5 millióig, SUV, 4x4 kell - mit lenne érdemes megnézni?
Bónusz, ha bírja a rossz utakat (pl BP) és pályán se lesz rosszul, ha tempomattal kell menni 600km-et 140-el. Fogyasztás 10 liter alatt rendben van
Ami nekem eszembe jutott az Qashqai, Duster, ASX, Vitara, Sorrento. Ennél többért Sportage, ix35.
Amiből tudtommal nincs normális motor az a Rav4 (2.2) és Outlander (VAG féle 2.0 PD TDI), így kizártam. Régi SantaFe és Tucson meg ronda de rendesen.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #193283 üzenetére
Esetleg a Honda CR-V 2.2 i-ctdi 4x4, bár ez sem a szépségével hódit...
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #193283 üzenetére
Rav4 2.0 D-4D 1CD-FTV egy korrekt motor (vezérlés csere picit drágább, de amúgy semmi különös korai hiba).
C-Crosser, 4007, Outlander 2.2 dízel motorja a PSA DW12, kiváló darab, ha belefér a keretbe (nem vagyok otthon benne, 2179 köbcentire szűkítve kiderül).
Ford Kuga 2.0 TDCI (DW10) is jó alapvetően, kézi váltóval.
Qashqai 2.0 vagy 1.6 dCi jók.
ASX esetén 1.6 dízelt keresnék.
Vitara 1.9 dízel korrekt motor, abból nem tudom, melyik verziót használták mondjuk (8 vagy 16 szelep - 8V a jobb fajta).
Régi X5 3.0 (M57) is jó amúgy alapvetően, bár ott a kezdeti években a hátsó hajtást szokták ajánlani.
Tiguan ha akad épkézláb példány a keretből, 2.0 CR TDI jó lenne belőle, ha keretből akad.
Emelt kombi nem játszik semmiképp? Autópályán kevésbé zabál, de ugyanúgy megugorja a padkák jelentette kihívásokat
[ Szerkesztve ]
-
m.lala
aktív tag
Srácok mit gondolunk erről? [link]
Mármint a tipussal képben vagyok, konkrétan erről.
Bármi gyanus jel? 4 ért volt most 3.8, szerintem meglesz ez még pár hónapig mire veszem, a métert keveslem, de állapotot veszünk, max belealkudok egy vezérlést.Doktor úr kérem segítsen, valami baj van a memóriámmal. Mióta? Mit mióta?
-
Gombinyó
őstag
válasz m.lala #193288 üzenetére
Következő utazó autónak én is ilyet néztem ki a 2.0 HDI-vel kombiban. Kíváncsi lennék a tapasztalatokra. 3-4-5 évesen már elég nyomott áron lehet találni belőle dízelt, ha rá kell locsolni 1m körül akkor se volt drága. Kérdés maga az autó milyen. A mondeonál ugyanezzel a motorral valahogy szimpibbnek tűnik.
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #193286 üzenetére
Emelt kombi alatt mire gondolsz, egész pontosan?
Tiguanból ennyiért az kínálat alja van.
BMW nem kéne, főleg nem régi X széria. Van nekem anélkül is elég bajom
PSA 2.2 dízel élhető, strapás motor?
Rav4 alapvetően elég kevés van 2.0-val, inkább a 2.2 az elterjedtebb, ahogy nézem.
Qru: tényleg, a Hondákat kihagytam.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
addikt
Van a 2014-2016 körüli benzines Golfoknál olyan változat, amit ajánlott, illetve amit érdemes mellőzni?
-
-
Biqci
aktív tag
válasz MunezXBK #193282 üzenetére
Hát bakker, ja...
Pont a múltkor láttam egy videót a YouTube-on, egy Kraz vagy 2x éve volt belefagyva a hóba, de némi előkészítés után(forró vízzel locsolták, megy aláfűtöttek) frankón beindult a -2x fokban. Ilyet kipróbáltam még a seregben, de akkor is megdöbbentő volt"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
ngaba
aktív tag
válasz Gombinyó #193294 üzenetére
Persze, hogy viccelek. (Alma és körte, csak megmaradt bennem az a Jazz ár, és a túlárazott kis japán városi autót szemléltetésként odatettem a nyomott árú dízel utazóautó mellé. Meg ugye tudjuk, hogy a Jazz mindenre jó.)
Szerintem az 508 és a Mondeo is jó, azt venném, amelyik jobban tetszik. Mondjuk én mire megint autót veszek, addigra lehet, hogy a nagy autók is kihalnak teljesen...
-
m.lala
aktív tag
válasz Gombinyó #193294 üzenetére
Szerintem csak vitcelt.
Remélem azért egy milkába nem futnék bele. Független autószerelő mesteremberkével fogom átnézetni. Festékvastagságmérés, élő adat, lapi topi, 9 oldalas kis állapot lap cirka 20e, de megéri, mikor az előzőt vettem és én választottam sikerült abba a szervizbe bemenni ahol csinálták és mindent eltagadtak/törött hátsó rugó, kuplung/, ezt utólag tudtam meg. jó poén volt.
A mondeó jó, de ebben valahogy több az élet, az nagyon steril nekem.vzsryl-köszi a tippet, tesztnek tényleg jó, csak nem tudom mit kezdjek az infóval, a márkaszerviz tulajdonos nélkül nem ad ki adatot szerintem, a lekérdezők fizetősek és nem tünt úgy, hogy megérik azt a 4-5e ft-ot, mondom ezt úgy hogy élesben nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
Doktor úr kérem segítsen, valami baj van a memóriámmal. Mióta? Mit mióta?
-
vzsryl
nagyúr
-
hhenry
őstag
Sziasztok! GT86-ot szeretnék venni
5-5,5millió a keretem rá,szerintetek ennyiért kitudok fogni egy normálisat?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest