- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Egy 75 lovas (1.6) F Astra leváltása merült fel. Munkásautóként szolgál, a hátsó rugók erősítettek, mivel minimum 200-250 kg terhelés van legalább a csomagtartóban. Napi 50-100 km-t gurul, éves szinten 20-30e km-re jön ki a futásteljesítmény. Sokszor városban, kis távokra is van használva, így eddig inkább csak benzinesek jöttek képbe. Néha kell a +2-3 személy szállítási képessége, emiatt csak kombi kivitel volt eddig célként kitűzve.
Mit lenne érdemes nézegetni, ami fenntartási költségek, megbízhatóság terén nem jelentene visszalépést? Eddig csak a G Astra került fel a listára.
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz diegho #140972 üzenetére
Az 1,9JTD az egyik legjobb dizel konstrukcio, legyen egy Alfa, Opel vagy Fiat orraban, ez teny. Es abszolut nem penztemeto, amennyiben a kotelezoket megkapja idoben.
Focvisnak volt, rbalintnak van ilyen motor a verdajaban. Nem panaszkodnak/tak.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #140973 üzenetére
Mi a baja, hogy le kellene váltani? Amúgy Gastrán kívül tényleg nem sok más jut eszembe. Viszont annak kisebb a beltere, meg a csomagtartója is szerintem.
Passat B5 1.8 125 ló vagy B5.5 2.0 jó lehet, tágas, strapabíró autók. Ha ballonos kerékkel (195/65r15 v 205/55r16) használják, akkor a futóműve is tartós. -
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #140975 üzenetére
Elkezdett rügyezni, meg szép lassan jönnek elő a nyűgök motortérben is. Szerencsére még nem kritikus a dolog, csak érdeklődtek az "eladósága" felől. Meg aztán felmerült akkor, hogy egy 3-4 évvel fiatalabb eresztés is jó lenne, feltéve, ha ugyanilyen tartós (2001-es a jelenlegi).
Ha nem nézzük a személyszállítási képességet (tehát vezető + 1 fő férjen bele), akkor mi jöhetne még szóba?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #140976 üzenetére
Megane kombinát. 1-es eléggé problémamentes, kettesben szívó benzinnel meg max az elektronika szívat meg.
Valószínűleg -ha még csak kezd rügyezni- olcsóbb lenne szintre hozni a jelenlegit, mint esetlegesen beválasztani valami fosba vagy csak szintén szintre hozni az új szerzeményt. Melósautóból az a legjobb, amit nem sajnál az ember, csak akkor kell cserélni, ha már nem éri meg életben tartani. -
őstag
válasz BigBlackDog #140976 üzenetére
ha elég 3 személyes akkor egy jó kis furgon pl transit, jumper ilyesmik
ha céges vásárlás akkor ottvan az nhp hitelkonstrukció új teherautóra, majdhogynem ingyen hitel és akkor meg van oldva 15 évre az autókérdés, kicsi törlesztő mellett[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #140976 üzenetére
Ha nem kell gyors legyen, akkor 1.9 SDI? Rövidebb távokon is beéri nagyon max 6 literrel, de 5 körüli átlagokat írnak rá. Nincs turbó, nincs kettőstömegű, kb. az adagoló a legnagyobb rizikófaktor, de ha nincs magas fordulaton hajtva közel üres tankkal, az is bírja. Váltóban egy szegecs hullhat el, azt mondjuk már valószínűleg megcsinálták majdnem mindben, ami érintett lehet.
Újabb autónál számold bele a magasabb szervizköltséget is. Ha nem megy hosszabb távokat a kocsi, esetleg egy e-NV200 megfontolandó, ott sokat lehet fogni üzemanyagon és fenntartáson (gumizáson felül a legtöbb dolog kiesik).[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #140977 üzenetére
Hát, akkor ahogy éreztem is, inkább a jelenlegit kéne rendbe tenni, hosszabb távon ez a jó választás, ha (ilyen idős) használtban gondolkozunk csak.
(#140978) LuckyL: Igen, ez is futólag felmerült. Egyébként ezek a furgonok (kis dobozos izék) mennyire vállalhatóak használtan?
-
#94529552
törölt tag
válasz BigBlackDog #140976 üzenetére
2 személyes furgon? Mint Berlingo és hasonlók. Vagy Transit Connect.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz BigBlackDog #140980 üzenetére
vállalhatóak használtan is, csak utána kell járni, mert a nagy részüket évi 50-60 ezer km re veszik és az már nem túl jó 6-7 évesen megvenni
nhp szerintem csak új autóra van, de lehet tévedek[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #140980 üzenetére
Puttonyos használtan: konstrukciótól függ, általában kopott kormány, esetenként szakadt vezetőülés+kerregő dízel
LuckyL: nekem használtra is rémlik, csak azt érthető okokból nem tolják annyira.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz molnarpeter #140983 üzenetére
igazad van, rákerestem és tényleg mehet használtra is
az az igazság és ilyen kis tgknál inkább újban gondolkodnék
pl egy fordnál adnak 5 év garit mellé, belőni a hitel futamidejét is úgy, aztán meg kihozni egy újat
ha nicns elhasználva addig, jól el lehet passzolni és hozni egy újat megint
ha azt nézed egy jól felszerelt transit 4.5 nettó körül van, 5 évesen fog érni 2-2.5 körül állapottól függően
33 ezer Ft költség az autó havonta (szervíz és egyebek nélkül, de ez használtnál is felmerül), ez pedig nem pénz egy normális cégnekés akkor lesz tempomat, kihangosító, zene bluetoothról, esp, klíma stb.
ráadásul jó az ütközésbiztonság, ha lerobban ott az assistance, és a környezetet sem károsítja annyira mint egy
régebbi dízelfiat, citroen stb. még olcsóbb
cryptot minden termékemért elfogadom
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LuckyL #140984 üzenetére
Persze, igazából az a kérdés, hogy kicsit többért jobb körülmények (biztonságot én is első szempontok közé venném), vagy az élettartama végéig hajtani a vasat, aminek inkább eszmei értéke van már vásárláskor is, cserébe kevés pénzből, valamivel több rászánt idővel fenntartható. Meg ugye ott a flottakezelőtől bérlés opció is, akkor csak fizetni kell (ha olyan feltételekkel kötődik a szerződés), meg a végén leadni a kocsit, és elhozni az újat megint, nem kell szórakozni a sok km-es autó nehezebb eladhatóságával sem.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz molnarpeter #140985 üzenetére
igen, de a flottakezelős megoldás drágább, inkább ott éri meg ahol sok autó van és nem akarnak külön embert foglalkoztatni hogy intézze az autós ügyeket
1-2 autós kis cégeknél jobb a hitel vagy lízingcryptot minden termékemért elfogadom
-
Acheron
őstag
válasz rbalint88 #140921 üzenetére
Utánaolvastam a típusnak, többnyire jókat írnak róla (az egy városi fogyasztást kivéve) Egyelőre betettem a kalapba a Volvo mellé, ha tehetem kipróbálom. Ahogy látom, bőrös, jól felszerelt, jó állapotú példányt azért ebből sem egyszerű kifogni.
Alfáknál pont a futóműre olvastam sok panaszt, hogy bár nagyon jó, de nem bírja a jó magyar utakat. A Volvo ebből a szempontból egy tank volt, a felnit nem egyszer szétütötték a kátyúk, de a futómű bírta.
A szerviz / alkatrész ellátás milyen? Mifelénk (Miskolc) nem találtam márkaszervizt. -
válasz BigBlackDog #140976 üzenetére
G Astra kombi 1.6-os xep motorosok "twinportos" jók .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Kornel
veterán
válasz Luck Dragon #140988 üzenetére
Ez lancos, ha jól tudom, mégpedig nem a motor élettartam cserések közül.
Egy lanccsere rögtön 100+k huf, szerintem máris bukott az olcsó fenntarthatósag kritériuma.
És még semmi baja sem volt emellett az autónak.
(Egyébként EGR, kartergaz visszavezeto szelep, stb. kis hibák, de itt is repkednek az 50-100k huf összegek, és ezek bőven előfordulhatnak ezeknel)Szerintem rakja rendbe 100k-bol az F astrat, nem nagyon talál az újabb autók között a szó jó értelmében vett ilyen igénytelen autót...
Talán a suzuki liana, ha a hatchback csomagtartója elég, akkor motor élettartam lánccal (1.3, 1.6) megfelelhet a kritériumoknak, de csak FL-et vennék, az meg 1M. Nem rohad, a motorhoz sose kell nyúlni, futóműben sincs semmi komplikált dolog, ideális melós autónak.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Acheron #140987 üzenetére
Gyari/TRW cuccal javitva a futomuvet tartos azert, meg altalaban a kisebb-olcsobb alkatreszek adjak fel a kuzdelmet elso korben. Kormanyosszekoto, ilyesmi. Nekem eddig 30k ment a futomure es tovabbra sem zorog, ami most nagyobb rakoltes lesz, a 13 eves gyari gatlok es a hozza kapcsolodo sallangok csereje. Ez is csak azert draga, mert az igenyes futomu miatt hatul is van toronycsapagy, ugyhogy a kis biszbaszokbol osszejon azert egy 80k. De ez is olyan, hogy most 5-10evig megint jo akkor. Az mondjuk segit a futomu lelkivilagan, ha csak 17-es kerekkel jarsz es nem 19-essel
-
-
Kornel
veterán
válasz Luck Dragon #140991 üzenetére
Mindegyik motorkod szijas?
Ha igen, akkor elnézést, máris közelebb van az olcsóbb fenntarthatósag kritériumahoz. -
-
Kornel
veterán
válasz Luck Dragon #140993 üzenetére
-
LógaGéza
veterán
válasz alázógyík #140896 üzenetére
és tboy93: Köszönöm a választ!
Visszakerestem itt a topikban, és csak a 2004 utániakra szűrtem kezdetnek
Kutyacsontok amúgy is fogyóeszközök nálunk, jók az utak erre... Át fogok tuti nyomkodni mindent, és hidegen egyébként se taposom.
Két dolog van ami még felhívta a figyelmem: ugye a kiszemelt az 140 lovas. Fizikailag van különbség a gyengébb 116 lovashoz képest, vagy csak szoftveresen van visszabutítva?
Kettőstömegű mennyit bír ezekben? Mennyire könnyű észrevenni, ha csereérett, mik a hibajelenségek?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
spiky03
veterán
A múltkor ugye írtam, hogy mind a két kiszemelt i30-at.
Érdekes módon ma jött a mail a Használtautóról a beállított autófigyelésekről és köztük volt újra ugyan az a kocsi.
Szerintetek az van csak, hogy fent hagyták a hirdetést és be van rá állítva ilyen automata megújulás (ha lehet ilyet azt nem tudom) vagy visszavitték?
Ez lenne a kérdéses autó: [link]
Ha jól emlékszem korábban nem volt az ÚJ MODELL a hirdetés végén, csak a Heti akció.
Persze holnap rájuk csörgök és megkérdezem, hogy bent van-e valóban.
Jah az meg szóra sem érdemes, hogy megint van elírás a hirdetésben. Azt írja 6 sebességes, aztán közben meg csak 5...
[ Szerkesztve ]
SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
-
HAX
tag
Sziasztok!
A Suzuki Swift 1.0 GS-emet cserélném le, az eladási árhoz még hozzácsapnék 6-700-at kb ennyi lenne a keret.
Egy biztonságosabb, életerősebb kocsit keresnék.
Inkább benzines felé hajlok nem túl nagy távokra, elsősorban munkába járáshoz kellene, kicsit sportosabb vagy sedan, klíma feltétel anélkül már nem vennék autót.
Amiket eddig néztem:
G Astra
Galant - bár nagyon húz hozzá a szívem de elég kicsi a kínálat sajnosTudnátok még ajánlani valamit ezeken kívül amire érdemes ránézni?
-
rbalint88
addikt
Szoval 6-700+ szervizert keresel autot? Vagy a felmerulo koltsegekre ezen felul van keret? En egyebkent meg 1-2 evig nem dobnam a swiftet, ha nincs baja vagy nem jon gyerek. Addig ami penzt felre tudsz tenni, abbol sokkal jobb autot tudsz majd venni. A swift ara mar nem nagyon tud hova bezuhanni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen notebookot vegyek?
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest