Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kaoru
senior tag
Scenere kell írni, érdemes a teljes banner tartalmát egy külön mcbe átrakni (banner_mc), legalábbis én azszerint fogom leírni, s nem biztos, h működni fog :S. Még nem vagyok nagyon jó benne.
banner_mc instance neve: banner
banner.onRollOver = function () {
stop();
getURL(''http://domain.hu'',''_blank'');
}
banner.onRollOut = banner.onReleaseOutside = function () {
banner.gotoAndPlay(banner._currentframe);
}
A lényeg az egér rámozgatása: onRollOver
az onRollOut = instancenev.onReleaseOutside pedig azért kell, h definiálva legyen az, hogy az számít legördülésnek, ha az egér elhagyja az adott mc területét.
getURL gondolom egyértelmű
_currentframe pedig az aktuális framet jelenti.
Remélem működni fog, vagy ha nem is ezek alapján magadtól is megtudod oldani -
Kaoru
senior tag
Lenne 1 kérdésem nekem is
.
Van 1 ringatozó kiskacsám (kacsa_mc), ezt átraktam egy rece_mc -be. Az egyes framen balra néz a másodikon jobbra. Mindkét framebe beraktam egy-egy stopot, h ne beszívott kacsának nézzen ki, aki idegbetegen jobbra blara forog ringatózás közben.
Ki pakolom a scene-re, adok neki instance nevet (rece), majd beleírok szépen egy onClipEvent-es scriptet:
//balklik határozza meg az új koordinátákat
onClipEvent (mouseDown){
eger_x = _root._xmouse;
eger_y = _root._ymouse;
}
//távolság számítás
onClipEvent (enterFrame){
tav_x = eger_x-this._x
//ha az egér az objektumtól jobbra van, akkor lépjen az animáció második framjere = nézzen jobbra
if (this._x<tav_x)
{
this.gotoAndPlay(2)
this._x += tav_x/10;
}
//ha az egér az objektumtólbalrara van, akkor lépjen az animáció első framjere = nézzen balra
if (this._x>tav_x)
{
this.gotoAndPlay(1)
this._x += tav_x/10;
}
}
Erre a kedves kiskacsám azt csinálja, h kb a távolság kis részéig megfordul, majd befarol, s ezt úgy nem értem. Ötlete vkinek?
Jah itt van a forrás [link] meg az swf [link].
Flash 8
Ha vna tippe vkinek megköszönöm, h amásut találok rá a megoldásra, akkor én írom be -
Kaoru
senior tag
Kis api script, órai tananyag. nem fejeztük/tem be teljesen, de jól jöhet bárkinek bármikor.
Rajzoló api függvények
_root.createEmptyMovieClip //moziklippet hoz létre
_root.createEmptyMovieClip(''rajz'',1) //instance név, depth
_root.rajz.beginFill(0x6699ff)//Kitöltés:fill, gradeint fill
//Vonal: színe, vastagsága, áttetszősége
_root.rajz.lineStyle(5,0x0000ff,100) //vastagság, szín, alpha
_root.rajz.moveTo(120,214)//poziciója
_root.rajz.lineTo(400,0)//egyenes vonal, mekkora legyen. a következő lineTo ebből indul ki
_root.rajz.lineTo(320,410)
_root.rajz.lineTo(120,214)
_root.rajz.endFill //kitöltés vége
XML fájl diagramok létrehozására:
<szavazas>
<jelolt neve=''Kiss Béla'' szavazatszam=''50''> </jelolt>
<jelolt neve=''Nagy Péter'' szavazatszam=''6''> </jelolt>
<jelolt neve=''Szabó Tamás'' szavazatszam=''3''> </jelolt>
</szavazas>
ezt egy notepadba aztán save as midnenfájl akármi.xml
Flashben xml betöltése:
xml_adat = new XML();
xml_adat.ignoreWhite = true;
xml_adat.load(''vote.xml'');
while ciklussal ellenőrizhetjük, h beolvasta-e az összes adatot:
_root.xml_adat.onLoad = function()
{
szamlalo = 0;
while(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.neve != undefined)
{
szamlalo++;
}
trace(szamlalo)//ahány sor van, annyi számadatot kell, h kapjunk
}
összes szavazat kiírása:
{
szamlalo = 0;
szavazat = 0;
while(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.neve != undefined)
{
szavazat+=int(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.szavazatszam)
szamlalo++
}
trace(szavazat)
}
Százalék kiíratása
{
szamlalo = 0;
szavazat = 0;
while(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.neve != undefined)
{
szavazat+=int(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.szavazatszam)
szamlalo++
}
for(i=0; i<szamlalo; i++)
{
szazalek=int(_root.xml_adat.firstChild.childNodes.attributes.szavazatszam)/szavazat*100
trace(szazalek)
}
}
Teljes AS diagrammok kirajzolására!:
xml_adat = new XML();
xml_adat.ignoreWhite = true;
xml_adat.load(''vote.xml'')
_root.xml_adat.onLoad = function()
{
szamlalo = 0;
szavazat = 0;
while(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.neve != undefined)
{
szavazat+=int(_root.xml_adat.firstChild.childNodes[szamlalo].attributes.szavazatszam)
szamlalo++
}
_root.createEmptyMovieClip(''fgv'',1)
_root.fgv.beginFill(0x000000)
for(i=0; i<szamlalo; i++)
{
szazalek=int(_root.xml_adat.firstChild.childNodes.attributes.szavazatszam)/szavazat
_root.fgv.moveTo(i*50,300)
_root.fgv.lineStyle(2,0x000000,100)
_root.fgv.lineTo(i*50,300 - 200 * szazalek) //baloldlal
_root.fgv.lineTo(i*50+30,300 - 200 * szazalek)//teteje
_root.fgv.lineTo(i*50+30,300)//jobboldal
_root.fgv.lineTo(i*50,300)//alja
_root.fgv.endFill
}
} -
Kaoru
senior tag
lenne 1 kérdésem. Ismerősömmel bannert csinálunk és valami oylasmi történik szövegek animálásakor, hogy
1., timelineon tökéletesnek látszik az animáció, szépen becsúszik nagyobbodik
2, ctrl+enter previewkor és publish után a szöveg animációkkal a következő történik:
a, ha 2 sorba volt tördelve 1 sorban jelenik meg
b, az animáció szét esik, össze-vissza ugrál logikátlanul.
S foglamam sincs mi okozza. Flash8ról van szó. -
Kaoru
senior tag
A hullámokat én magam rajzoltam illuban... akkro ez rejtély marad.
A php-t tudom hogy kezeli a flash, de azszem mondtam, h offline tartalomról van szó. Ha jól tudom helyi fileoknál csak akkor tudja értelmezni a php-t a böngésző/flash/akármi, ha az apache telepítve van a gépen és localhostként üzemel a szgép. -
Kaoru
senior tag
Lenne pár kérdésem.
Az első, hogy ugye mindenféle finom fájlt be lehet importálni, természetesen vektorgrafikákat is. Általában ai-t importálok, s mégis importálás után bitmapként listázza be, s átméretezéskor is úgy viselkedik, mint egy pixelgrafikus fájl. 1 példa rá: [link]. itt a hullámok teljesen vektorgrafikuska voltak és mégis érdes lett a széle átméretezés és 1 kis nyújtás után. Rosszul importálok, vagy ez általános dolog, vagy egyéb ötlet?
Másik pedig a flash és az offline adatbázisokat érinti. Nem tudom, hogy hogy lehetne megoldani, hogy egy adathordozóra kiírt flash multimédiás anyaghoz miként lehetne teljesen offline alapú adatbázisokat készíteni, ami mondjuk nem igényli külső szoftverek telepítgetését. Az adatbázisoknak emg tudásilag egyenértékűnek kell lenni kb a mysql lekérdezési tudásának, amit ugye flashből lehetne irányítani. Elég furi ez a kérdés, de multimédia fejlesztőnek tanulok, s jövőre szakdogának egy ''mindenttudó'' multimédiás anyagot kell elkészíteni. Én flashre gondoltam, mint fő fejlesztő környezet. Persze elvileg majd tanulni fogunk ezekről az offline cuccokról, de nekem kifúrja az oldalamat a kíváncsiság, hogy ezt hogy lehet megoldani. Persze googliztam, de mindenütt php+mysqlről volt szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Synology NAS
- Windows 7
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- IFA 2025: Csúcskategóriás funkciókat kínál az EarFun új fül- és fejhallgatója
- Azonnali fotós kérdések órája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Keresem az alábbi PC játékokat! (Teljes lista a leírásban!)
- Vírusirtó, Antivirus, VPN kulcsok
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 Driving Force Racing Wheel + Shifter garanciával hibátlan működéssel
- Új Lenovo 14 Ideapad 5 FHD IPS i5-1235U 4.4Ghz 10mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- Xbox Series S 512 GB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest