Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz stevve #5777 üzenetére

    Szerintem kicsit túl lett komplikálva ez a kérdés és talán félre is értitek egymást (úgy általában, az előző ilyen jellegű hozzászólásokra értve).

    A hibátlanra való törekvés teljesen elvárható az élet minden területén. Hibák mindig is lesznek, az ezekhez való hozzáállás viszont nem mindegy. Ha egy termék forgalomban van, akkor a vevők jogosan várják el, hogy a feladatát ellássa. A kifutott termékek esetén pedig nem csoda, ha az utána kijött rendszerekkel nem kompatibilis.

  • katt777

    félisten

    válasz stevve #5777 üzenetére

    Nem értettél meg, többféle értelemben sem. Az ügyvédes hasonlatnál maradva: nyilván az újabb perben az egyik, addig veretlen védő bukni fog, de ezzel a rendszer ki is küszöbölte a hibát. Ha bárkit főbe lőnének az első hiba láttán, mindenki gondosabban végezné a munkáját. :P Sajnos azonban nincs felelősség, a programozó (v. más, legyen az akár kormányfő) akkor is kap fizetést, ha nem végez teljes munkát, mert a user úgyis megveszi, hiszen már beetették azzal, hogy nem lehet jobbat csinálni. Ki nem gondolkodik el a másik szavain, amikor sokadszor is azt próbálod megmagyarázni, miért NEM lehet jó munkát végezni, és azt elképzelni sem tudod, hogy lehetne másképp? :F Nekem nem kell elképzelnem, hogy rosszul is lehet dolgozni, mert lépten-nyomon azzal szembesülök. :D

    Azt is írtam, hogy nem magával a hibával van bajom, hiszen azt a tökéletességre törekvő programozó (v. bárki más) kijavítja. A probléma ott kezdődik, amikor bármilyen okból (határidő, stb.) valaki eladja a szemetet (azaz azt hazudja, hogy készen van), és megmagyarázza, hogy nem is lehetett volna rendesen megcsinálni. Én is programoztam régebben (igaz, adatbázis-rendszereket, nem közvetlenül hardvert, ám a lényeget illetően nincs különbség: jó kódot kell írni), és egyszer sem hibagyűjteményt adtam ki a kezeim közül.

    A szemét nem érték, bármilyen jó szemét. Ahogy egy ajtó nélküli kocsi sem fog sokat érni attól, hogy a gyártója azt mondja, sajnálja, de az ő alkalmazottai is hibázhatnak, és ettől még joga van teljes árat kérni érte. Abban is tévedsz, hogy én szapulnám bárki munkáját. Van egy objektív elvárás (nem az enyém), azaz a 100%-os munkavégzés, aki ennek nem felel meg, azt a rendszer minősíti, nem én. :R Én csak felhívtam a figyelmet arra, hogy páran nem a megfelelő koordináta-rendszerben gondolkoztok. Attól, hogy az arány 1000:1, még nem a többség látja helyesen a dolgokat, ők csak magukat nyugtatják azzal, hogy a 90%-os munkát is elfogadják.

    Én mindig minőségre dolgozom, és nem határidőre, és ezt jó előre közlöm is a megrendelővel. A poén az, hogy így is hamarabb végzem el a munkát, mint aki határidőre vállalná "olyan-amilyen" alapon. A munka jellege megköveteli a titoktartást, de ha nem jól végezném, nem lenne. Nekem kihívás, a megrendelőnek meg elégedettség.

    Én nem kívánom szétoffolni a topicot, ha még mindig nem világos, miről beszélek, úgyis csak fölösleges szócséplés lenne. :R

Új hozzászólás Aktív témák