Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
- Apple notebookok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Apple asztali gépek
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- RAM topik
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sajnos hiába tűz ki az Európai Unió bármilyen célokat, hoz létre akcióterveket [link], ha ezekről az átlagpolgár nem tud, viszont az autóreklámok pszichológiai profilok alapján sokkal hatékonyabban célozzák a kiválasztott célcsoportokat. Szakértői jelentések óvatosan, de világosan leírják, hogy a jelenlegi keretek között a kitűzött célokat nem fogják elérni:[link], ami másfelől a a klímaváltozás pesszimista forgatókönyveinek megvalósulását valószínűsíti.
Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Mi köze van ennek ahhoz, hogy kinek van igaza? A BAT Referencia dokumentumokat az Európai Bizottság állítja össze, csak példaként: [link].
Egyáltalán nem volt szó arról, hogy ne gyártsanak SUV-ot, arról sem, hogy ne vegyenek SUV-ot. Arról, volt szó, hogy az autógyártók környezetvédelmi nyilatkozatai a greenwashing ékes példái, a SUV divatot az autógyártók hozták létre és a gazdasági erejüket kihasználva nyomást tudtak gyakorolni a környezetvédelmi politikára is, hogy a környezetbarátabb autók forgalmazását diszkriminatív kibocsátási szabályozással megnehezítsék.
A Volkswagen hírhedt Dieselgate motorvezérlő szoftver története [link] nemcsak sokmilliárdos közvetlen veszteséget okozott, hanem a vállalatcsoport hírnevét, a márka megbízhatóságát megbízhatóságát tette kérdésessé, és ezzel az egyik legfőbb előidézője lett a jelenlegi értékesítési válságnak: [link].
És mit írnak minderről a fenntarthatósági nyilatkozatukban [link]?
"Célunk, hogy jelentős értéket hozzunk létre a társadalom és a környezet számára ma és a következő generációknak, hogy olyan változást hozzunk létre, ami valóban számít"
Az milyen érték, hogy kijátszották a kibocsátási méréseket? A fenti Wikipedia cikk szerint normál vezetési körülmények között negyvenszer több volt a nitrogén-oxidok kibocsátása, mint amit a hatósági ellenőrzésnél használt beállítások mellett mértek.Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Ez nem a relativitáselmélet. A környezetvédelemben létezik a BAT (best available technology) kifejezés, ami a legjobb elérhető technikát vagy technológiát jelenti [link]. Sok esetben a vállalatok számára törvényi előírás ennek alkalmazása. Az etikus autótervezésről szóló cikkben konkrétan a jármű légellenállásával, illetve a baleseti biztonsággal kapcsolatban fejtik ki ezt, ráadásul ebben az esetben a jobb még olcsóbb is. Vagyis a legjobb elérhető technológia az összehasonlítási alap, nem az, hogy lehetne még rosszabb is.
Ha az a véleményed, hogy a vállalatoknak nem kell a környezetvédelemmel törődni, nincs társadalmi felelősségük, az egy másik kérdés. De ha nyilatkoznak a társadalmi felelősségvállalásukról, vagy a környezetvédelmi tevékenységükről, akkor a hitelesség a hosszútávú jövedelmezőség alapja, nem csupán ködös moralizálás.Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Ez a téma a greenwashingról szól, nem a fogyasztói szokásoktól. Erre pedig jó példa az autógyártók környezetvédelmi felelősségvállalásáról szóló nyilatkozatok és a SUV-ok műszaki paraméterei közötti ellentmondás, Leírhatnák, hogy őket nem érdekli az üvegházhatás, nem érdekli a globális felmelegedés, a klímakatasztrófa, ők a vevői igényeket akarják olyan irányba terelni, hogy minel nagyobb legyen a rövidtávú nyereség.
Amit kicsit megpróbáltunk bemutatni, hogy miért érzi sok vállalat a greenwashing-ot hasznosnak vagy akár kötelezőnek, illetve hogy teljesen általános jelenségről van szó,, amit nem lehet azzal elintézni, hogy ilyet csak a "távol-keletiek" követnek el, ami a cikk alapján esetleg valakinek úgy tűnhet. Ez Európában és Magyarországon minden nap szembejön, nemcsak az úttesten, hanem a járdán is. Amikor arról van szó, hogy a fiatalok aszociálisak, nem hisznek semmiben, akkor nem lesz elég, ha elveszik tőlük a mobilt az iskolában, mert nekik ez is csak egy újabb hazugság, amivel meg kell próbálni együttélni, mert megváltoztatni nem lehet.Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Nem, szó sincs SUV-ról a környezetvédelmi nyilatkozatban. A SUV egy rendkívül káros divat, amit maguk az autógyártók találtak ki, bevetve a marketing teljes eszköztárát, beleértve a pszichológiai trükköket. Eredetileg egyáltalán nem volt ilyen vevői igény, mivel a kategória nem is létezett. Egy SUV férfiasságot, erőt és hatalmat sugall a tankszerű kinézetével, a magasabbra emelt ülésekkel egy olyan világban ahol belülről sokan érzik magukat jelentéktelennek. A gyakorlatban ennek az egyetlen halvány előnye az, hogy magasabbról bizonyos esetekben jobban ki lehet látni az autóból.
Nincs olyan, hogy "normális piac", mindig jelen van a kultúra és az állam abban, hogy milyen terméket, például élelmiszert lehet árulni (marhahús, sertéshús, stb.), vagy milyen szolgáltatások törvényesek, melyikre vetnek ki különadókat . Ahogy az előttem hozzászóló is említi, az autógyárak elérték, hogy a nagyobb tömegű autókkal szemben a kisebb tömegű, kisebb fogyasztású, áramvonalasabb, környezetbarátabb autókat diszkriminálták szigorúbb szabályozással, ami lényegében egy piaci korlát.
Nem a kombikról vagy egyterűekről (MPV) volt szó, amik mondjuk egy család számára valódi igényekre válaszolnak.Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Ok, maradjunk a Peugeotnál, de ismétlem, ez bármelyik autógyártónál szinte ugyanígy működik. Íme a környezetvédelmi elkötelezettségükről a nyilatkozatuk: [link] Az első mondatok:
"A környezet védelme tiszta járművek és fenntartható mobilitási szolgáltatások által és a termelőbázis fejlesztése. A Peugeot márka elkötelezettsége a környezetvédelem iránt egyike a legfontosabb kulcsszempontoknak a vállalat autóipari társadalmi felelősségvállalási politikájában. A cél a környezeti hatás csökkentése a termelésből és a járművek használata során. A Peugeot márka ezért a célért dolgozik, nagyratörő tiszta járművek és mobilitási szolgáltatások választékának kifejlesztésével és telephelyeinek környezeti lábnyomának csökkentésével"
A SUV-ok forgalmazása a fenti könyezetvédelmi elkötelezettségi nyilatkozatnak mind a gyártás (nagyobb anyagigény), mind a használat (nagyobb üzemanyag felhasználás) során ellentmond. Pontosan ez a greenwashing: hangzatos környezetvédelmi politikák és nyilatkozatok és ezeknek ellentmondó gyártási folyamatok, termékek és maketingkommunikáció.[ Szerkesztve ]
Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
-
Nézem a tévében a reklámot. Megjelent az új ****** SUV, (most konkréten a Peugeot 3008 [link] , de bármelyik lehetne) ami elektromos változatban 155-235 kW (210-320 LE) teljesítményű.
Azért, hogy próbáljak tárgyilagos maradni inkább csak innen idézek [link] . Egyébként az egész cikk nagyon érdekes, az etikus autótervezésről szól. A lényeg, hogy városban a fogyasztást kb. 20%-ban, országúton kb. 50%-ban a légellenállás okozza. A legmodernebb elektromos autók légellenállási tényezője (pl. Tesla 3) 0.23, egy átlagos (nem SUV) autó légellenállási tényezője 0.3. Egy SUV légellenállási tényezője a nagyobb magasság és a szögletesebb forma miatt 0.35 és 0.45 között van (és vannak a valamivel áramvonalasabb crossover autók). Ebből következően, ha 10%-kal csökkenne a légellenállási tényező, akkor országúton 5%-kal, városban 2%-kal csökkenne a fogyasztás. Vagyis a legáramvonalasabb autó és a legkevésbé áramvonalas SUV fogyasztása között országúton kb 25%, városban 10% a különbség.
Ezt a részt szó szerint idézem:
"Valójában a SUV-ok annyira rossz energiahatékonysággal működnek, hogy a második legnagyobb mértékben járulnak hozzá a globális széndioxid kibocsátáshoz 2010-2018 között, és a népszerűségük egyben azt jelenti, hogy a SUV-ot vezetők a hetedik legnagyobb széndioxid kibocsátási forrást jelentik a világon. Sőt, ebben a túlméretezett járművek gyártásához szükséges több nyersanyag energiaszükséglete nincs is benne.
De mi köze mindennek az etikus autótervezéshez:?
Az autógyártók az elmúlt évtizedekben erősen reklámozták a SUV-okat és növelték a méretüket, illetve az alvázmagasságot egyaránt rontva az útbiztonság és a klímaválságot.
Állításuk szerint ez a vevői igényekre való válasz - olyan igényre amit az autógyártók tápláltak a SUV-ok hirdetéseivel és a korlátozott nem-SUV választékkal, de a valóság az, hogy sokkal nagyobb a nyereség a SUV-ok értékesítésénel.
A BusinessGreen által kiadott egyik beszámoló szerint az autógyártók, például a Ford, 10 ezer dollár (8476 euró) nyereséget érnek el minden egyes nagy SUV eladásánál, miközben a többi típus nullszaldós vagy veszteséges."
Akkor kérdezem tisztelettel, hogy melyik az az autógyártó, amelyik igazat állít a környezetvédelmi vagy társadalmi felelősségvállalási elkötelezettségéről? Mi ez, ha nem greenwashing? És hogy lehet, hogy nem adóztatják meg a SUV-okat jó alaposan? Párizsban egy népszavazás valamit elíndított az adók és a parkolási díjak növelésével, de az nagyon kevés: [link]
Ebből viszont egyértelmű, hogy a kormányok és a pártok csaknem az egész világon (talán Szingapúr kivételével [link] ) semmi mást nem csinálnak környezetvédelemmel kapcsolatban mint a greenwashing-ot. Persze említhetnénk az idegenforgalom számos környezetromboló hatásának figyelmen kívül hagyását is, beleértve az állampolgároknak a turisztikai beruházások (repülőtérfejlesztés, tavak teljes körbeépítése) állami támogatásáról adott tájékoztatást. Az akkumulátorgyárakat már említeni sem érdemes.
Ahogy a cigarettásdobozokon jó nagy egészségügyi figyelmeztetést kell elhelyezni (persze ez a jóval veszélyesebb elektromos cigarettákról már hiányzik), úgy a SUV-okra is jó nagy betűkkel fel kellene írni, hogy az emberiség kihalását okozhatják és nem mellesleg jó nagy adókat kellene a környezetszennyező és baleseti kockázatokat növelő autókra és minél több helyről kellene ezeket teljesen kitiltani.
Szóval kérem szépen ne tessék itt tőlünk távoli országokra mutogatni, a magyar autós is valahol sejti, hogy a SUV-ja fölöslegesen szennyezi a környezetet, persze közben átkozódik a drága üzemanyag miatt.
VIszont ha már greenwashing, nézzük meg a legpofátlanabb magyar példát. Elindult a hulladék koncesszió. Tény, hogy kevés az üvegvisszaváltó automata és elavultak is, mert csak egyesével lehet az üvegeket bepakolni. Az is kellemetlen, ha egy élelmiszerüzletben a legszegényebbek, rongyos ruhákban előttünk több zsákkal órákra lefoglalják az automatákat és mondjuk ki, elég kellemetlen szag terjeng. És mi mindenre a válasz a felelősök részéről? Nos az, hogy aki a kukából kiszedi az üres üveget, az lényegében a koncessziós társaság tulajdonát lopja el és első alkalommal 65 ezer Ft, ismétlődés esetén 90 ezer Ft bírságot kaphat vagy elzárással is büntethető [link] . Kétségtelen, hogy bár vannak bíztató hírek, de valójában a műanyagok visszaforgatása még nagyon kezdetleges. De az, hogy a koncessziós társaság ahelyett, hogy külön üvegbeváltókat telepítene a guberálóknak és bátorítaná a szelektív hulladékgyűjtésnek ezt a formáját, a sajtón keresztül fenyegetőzik, mert hiszen ha kevesebb a visszaváltott üveg, akkor ők darabonként kapásból 50 Ft-tal járnak jobban és nem is kell elszállítani, lerakni a hulladékot, ez valóban a világon egyedülálló formája a greenwashingnak.[ Szerkesztve ]
Ki állította meg az órát? Néha az az érzésem, hogy Magyarországot is Kínában gyártották.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows 10
- Ukrajnai háború
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple notebookok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest