- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
Aktív témák
-
Pompi
nagyúr
Mivel két topik fut párhuzamosan a témában, ezt zárom. Itt lehet folytatni:
-
M6454
tag
Hello!
A kérdésem a következő lenne:
Van egy garanciális tápom, amiben elszálltak a feszültségszabályozók (elképzelhető h túlfesz miatt) és magával vitte az egész gépet! Lehet e ilyenkor valamit tenni?
Köszi
-
vazimódó
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám hogy a gariba visszaküldött panelhibás monitort nem cserélik ki. 3napon belül visszavittem a moncsit erre felküldték Pestre a szervízbe. 3hétig volt fenn a moncsi és erre most kapom a választ hogy nem cserélik mivel ennek semmi baja.
A 3napos cseregarancia már nem létezik?
Miért kellett várnom 3 hétig a nemleges válaszra? Ez rejtély számomra.
Fogyasztóvédelmi jogszabály erre vonatkozó része érdekelne hogy ne tök hülyén álljak eléjük.
Mit lehet ilyenkor tenni?Mert az tuti hogy én így szaron nem hozom el.
Köszi a választ előre is. -
Ariadne
őstag
válasz
[HUN]Tyson #136 üzenetére
Nem kötelezhet arra, hogy levásárold, ilyen megoldás nincs, kivéve persze ha neked ez megfelel. Ha nem tudja ugyanolyan másikra cserélni, a teljes vételár visszajár. Lásd magyarorszag.hu-n vagy fvf.hu-n 151/2003. korm. rendelet, 49/2003. GKM rendelet, Ptk. 304-308. § (kb.).
-
Ariadne
őstag
válasz
Csaba..... #135 üzenetére
Egészen pontosan hol beszéltem én szerinted jogszavatosságról?
-
[HUN]Tyson
senior tag
Helló!
Szerencsére járatlan vagyok a gariztatásban!
A kérdésem: ha beszart a videókártyám, amit októberben 31000-ért vettem bruttó, és tegyük fel, hogy nem tudnak ugyanolyat szerezni, akkor mi van? A 31000Ft-ot levásárolhatom náluk?
Bocs h nem olvasok vissza de melóban leharapjáka fejem a ph! olvasgatásért. -
Ariadne
őstag
Gondolom a kereskedőre gondolsz, akinek mutogatni akarod a jogszabályt...
A teljes vételár jár vissza, egy kormányrendelet az alapja a jótállásnak, lásd alább, ami visszautal a polgári törvénykönyv szavatosságról szóló részére, vagyis ami ott van, azt jótállásnál is megfelelően kell alkalmazni. No és a Ptk. 306. §-ában ott van, hogy kijavítás és kicserélés lehetetlensége esetén elállás lehet a következő lépés, ami (szintén Ptk.) egyszerűsítve a szerződés ''visszacsinálását'' jelenti, tehát cucc vissza gazdihoz, kifizetett pénz vissza gazdihoz. Nincs olyan jogszabály Magyarországon, ami alapján kötelezhetne levásárlásra vagy alacsonyabb összeg elfogadására...
A 151/2003. Korm. rendelet, 49/2003. GKM és a Ptk. jótállásról és szavatosságról szóló részei, magyarorszag.hu-n megtalálhatók, és az fvf honlapján is. -
HERR Z
veterán
Sziasztok
Annak idején vásároltam egy VGA-t ~60k-ért ami elromlott 1 hét használat után, gyártási hiba miatt
A kártyát a kiskerbe visszavive 7 hete ülnek rajta, hitegetnek hogy majd cserélik, de felajánlották hogy 35k-t máris adnak kp-be mert ez a kártya ma annyit érne
Nem úgy van a törvény hogy vagy ugyanazt kell adni, vagy vissza kell adni az eredeti árat?
Esetleg tudtok idézni törvényt forrásmegjelöléssel amit a cigányoknak mutogathatok?
Előre is köszi -
bullseye
addikt
a váratlan áramtalanítás nem használ a gépnek, az biztos (nekem eddig egy ADSL modemem ment rá), de ha öl, akkor simán öl, nem csak lassít.
ennyi visszaesés simán lehet a telepítgetések eredménye, főleg a háttérben dolgozó szolgáltatásoké. De ha amúgy 5000-5200 között kilengtek az eredmények, akkor 5000 VS. 4900 nem akkora kunszt. -
debut
csendes tag
Sziasztok! Tudom hogy nem jó helyen érdeklődöm, de lenne egy olyan kérdésem, hogy lehet e baja számítógép bármelyik alkatrészének attól, hogy az egyik konyhai kütyü némi szikrázással megadta magát, és levágta a fő biztosítékot? Mivel nagyon sok tranzisztor/alkatrész található mint az alaplapon, mint a videókártyán, meg a memórián, nem szállhatott el valami? Azért érdekelne, mert a 3DMark 2006ban eddig 5000-5200pont körül teljesítettem, most meg csak 4800-4900pont körül teljesít. Igaz az első teszt óta folyamatosan telepítek, uninstalálok dolgokat, meg folyamatosan netezek. Befolyásolja az eredményt, hogy már nem egy szűz rendszeren futtattam a 3D-t?
Előre is köszi. -
MTbc
senior tag
válasz
bullseye #127 üzenetére
Hát az lesz főleg úgy hogy áfás számlát adtak és azt mondták hogy az a gari is !Na de én már kaptam tőlük egy külön gari papírt is egy másik régebben vásárolt termékre is és azon az áll ''A jótállási időn belül, garanciális jelleggel meghibásodott eszköz javítása diíjmentes a garanciális szerviz telephelyén'' A bevizsgálásról nincs szó benne!
-
MTbc
senior tag
válasz
bullseye #125 üzenetére
Szia háló kari ról van szó ami 1200 ft és 2000 a bevizsgálás.A másik meg mondtam hogy próbálja ki előttem, nála tényleg jó volt de szerintem az adsl modem miatt mert nekik még régi van nekünk pedig az új!Ilenkor mit csináljak?.Biztos hogy nem csináltam rosszul mert kölcsön kértem egyet havertól és azzal most van net.
-
bullseye
addikt
sejteni sejtem, de vagy írd le, hogy pontosan mi történt mivel, vagy én is ilyen jó kis sejtelmes választ adok
ha náluk működik, akkor azért lehet, hogy Te szúrtál el valamit, mely esetben javítható az ügy, ha inkompatibilis, akkor meg csere és passz. szerintem meg bevizsgálásit pénztet nem nagyon kérhetnek, max szerelésit, ha az egész gépet is viszed, és azzal buherálnak. -
MTbc
senior tag
Hali kéne egy kis segítség.
Vettünk valamit, nem működött egyszer vissza vittem azt mondták hogy ez jó útána kipróbáltam 5 pc-ben 3 internet kapcsolattal gondolom sejtitek mi lehet ez.Sajna nem irtam fel az adatait.A javítási papíron nincs feltüntetve a gyári száma!(A számlát még nem látam).Kértema a szervizest hogy mutasa meg mit csinált Nála működött Majd egy garis náluk vásárolt termékre bevizsgálási pénz kérnek.Mit csináljak?Jöhet hideg meleg -
Sleed
aktív tag
sziasztok!
van/volt egy 7600GS vga-m amit szeptemberben vettem....
Egy osztálytársam megvette tőlem és egy idő után furcsa dolgok történtek játék után/közben,küldött pár sreenshoto aztán sikerült megállípani hogy egy memó romlott el...
Még kipróbáljuk az én gépemben is hogy hátha itt jó,de ha nem akkor szerintetek tudnak valamit intézni a garanciával?esetleg a tápegység miatt lehet a probléma?
[Szerkesztve] -
ROBERTOH
őstag
Sziasztok!
Van 2*1GB Geil Value 6400 memóm. A Ready (Ostrom)-ban vettem 2 hónapja, és a számlán nem szerepel a garancia tartama. Ez mit jelent? Mert a Geil oldalán élettartam garanciát írnak... (egyébként nincs semmi baja, csak el szeretném adni, ezért jó, ha tudom ezeket)
-
Ariadne
őstag
válasz
troland26 #116 üzenetére
Érdemes nem nagyon bolygatni a dolgot, ha jó a proci. Ha 3 év garanciát vállal a gyártó, az bizony azt jelenti, hogy ugyanennyit kell(ene) a cégnek is továbbadnia feléd, minden más szöveg részükről kamu. Sokszor ez azt is takarhatja, hogy legalábbis szürkeimportból származik a cucc, de persze ez egyedül az üzlet gondja.
Ha esetleg probléma lenne vele, akkor kell asztalracsapni, hogy jár a javítás/csere ugyanolyanra/teljes vételár visszatérítés. Meg lehet lobogtatni azt is, hogy a magyar jogban minden termékre (és nem csak termékre) kötelező 3 év szavatosság, ami azon kívül, hogy esetleges kétség esetén neked kell bizonyítani, hogy gyártási hiba (tehát ha nem kötnek bele, mi az oka, akkor elismerik, hogy gyártási... ;)), pont ugyanolyan, mint a jótállás. Szóval a fent felsorolt dolgok járnak ilyenkor mindenképp, plusz ezen felül amiben kedezőbb a gyártói garancia. Bővebben a Garancia kérdés topikban volt már szó ezekről.
[Szerkesztve] -
troland26
őstag
sziasztok
vettem tavaly augusztusban egy dobozos procit a honlapon 3 év gar volt feltüntetve de most ,hogy nézem a számlát azon csak 1 év van és nem is kaptam külön gari papírt felhívtam a boltot és a csóka azt mondja ,hogy procikra nem szokott csak 1 év lenni de mondjak neki sorozat számot és akkor talán de a Vision lapján még mindíg az van hogy dobozos procikra 3 év garancia van most ilyenkor szerintetek mit kéne csináljak -
Ariadne
őstag
válasz
headhunter #113 üzenetére
A vásárláskor kifizetett árat kötelesek kifizetni, ha nem akarják/tudják javítani vagy kicserélni pont ugyanolyanra.
Először érdemes bemenni hozzájuk személyesen, ha lehet, ez hatásosabb a telefonnál általában, aztán vásárlók könyvébe beírással, majd békéltető testületi eljárással (ingyenes, de nem kötelező az eredménye, viszont közzéteszik) lehet próbálkozni. Nem tudom, a szerviz és az üzlet egybeesik-e itt, de ezeket a követeléseket általában a kiskernél érdemes megtenni, ők jogosultak eljárni.
Levásárlásra nem kötelezhetnek, de persze ha a teljes vételárról van szó, lehet olyan eset, amikor érdemes megtenni.
[Szerkesztve] -
taylorp
senior tag
válasz
headhunter #113 üzenetére
Tudtommal a vásárláskor kifizetett árat. Én is hasonló cipőben járok. Péntekre ígérték a cseremonitort, de még fel sem hívtak, hogy nem jött meg. Ez magyarország.
-
headhunter
addikt
Sziasztok!
3 év garanciás alaplap 2,5 év után elromlott, 30.990ft-ért lett vásárolva.
A cég 2006.12.20-án cserét írt és azóta semmi hír, meddig húzhatják a csere idejét vagy a pénz visszafizetését?
Mennyi pénzt kötelesek visszafizetni? (A vásárláskor kifezetett árat vagy kevesebbet?)
(Asus A7N8x E-Deluxe+WIFI alaplap (Socket 462)) -
taylorp
senior tag
válasz
Erősgyurka #111 üzenetére
Megjött a cserejegy, Voltam bent a boltban, és belemennek a ráfizetéses cserébe. Viszont van egy olyan sanda gyanúm, hogy megpróbálnak egy kicsit többet fizettetni majd velem. Asszem inkább visszakérem a pénzt, az a biztos. Kötelesek visszaadni, mert olyan típusú monitort nem tudnak már adni.
-
taylorp
senior tag
Sziasztok!
Van/volt egy LG F700B monitorom, ami elromlott. Kétszer vittem be garanciális javításra, második alaklommal azt mondták, hogy nem lehet megcsinálni. Cserejegyet ígértek, ami előreláthatóan holnap fog megjönni. Az lenne a kérdésem, hogy ha én bemegyek a kiskerbe ahol vásároltam anno a monitort, ott én ennek a monitornak az értékében bármilyen monitort vehetek? Esetleg még rá is fizethetek egy jobbra, nagyobbra? Ha igen, mert sztem ez megoldható, akkor nekem erről kellene valami kézzelfogható bizonyíték, paragrafus.
Köszönöm előre is. -
Szpájki
tag
ma visszakaptam.. most felül lett ''karcos'' a gyöngyházmetál szürkén ilyen körkörös karccsíkok.. a pécsiek nem akartak foglalkozni már a témával.. mert h nem lehet ennél jobban vigyázni rá..
hát ez kész. beszéljeka fönökkel.. felhivom.. megy pestre és megnézik, és sztem cserélik. beszél a pécsiekkel..
nagyon ideg vagyok már.
én kapjak vissza hibás cuccot? ha szállítás közben sérült akkor kérjék számona GLSen..
áhh szánalmas.
mindjárt 2 hónapja, hogy nincs gépem, valószinű a hobbimmá vált a gariztatás. -
Szpájki
tag
ne parázz, nekem 12.01 óta..
fejlemény a notimmal kapcs:
Ma kiderült h eddig pécsen volt a notim és ezért nem tudták megnézni.. ennyi iqfightert.. ha nincs náluk akkor valsz pécsen van deh felhivja pécset h mivan.. áhh.. délután hivtak h valóban karcos//kész röhej.. ez a hobbim h nemkarcos gépeket küldök visza gariba..//,az elemeket cserélik, de természetesen ezeket is rendelni kell,de aztis már csak holnap, és remélik h hétfőre megjön...
[Szerkesztve] -
Ariadne
őstag
válasz
bullseye #106 üzenetére
Ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy ezektől a szabályoktól a fogyasztó hátrányára nem lehet eltérni. Ha a cég ''garanciális feltételeiben'' vagy a jótállási jegyen mégis ilyen szerepel, vagy szóban ilyen tájékoztatást adnak, az semmis, és helyébe lép a jogszabályi rendelkezés...
A kiskerek gyakori ''etetőszövege'' még, hogy menj a szervizbe, és persze uez visszafelé. Ezzel kapcsolatban pedig az a helyzet, hogy javíttatni a kiskerbe mindig (!) viheted, a szervizbe csak ha akarod, de cserét és különösen elálláskor a vételár visszafizetését már a kiskertől kell mindig követelni. Ennek oka az, hogy a szervizzel nem állsz semmilyen jogviszonyban - a kiskerrel kötöttél egy adásvételi szerződést, a szerviz pedig az ő érdekében és felelősségére (!) jár el. Ezért fogyasztóként mindegy, hogy a szervizben dekkol a cucc vagy a gyártó nem küldi a cseretermket, feléd, a fogyasztó felé mindig a kisker felel mindenért. -
bullseye
addikt
de így van
''Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.
A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket.''
másrészt viszont
''A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.'' -
-
Ariadne
őstag
Ha nem tudja javítani, és cserélni sem ugyanolyanra, köteles az eredeti vételárat visszaadni. Levásárlásra nem kötelezhetnek, a magyar jogban ilyen nincs, de persze meg lehet állapodni azért ebben is, már ha a teljes árról van szó.
cybear: Ha kicsit visszaolvasol, már leírtam a választ a kérdésedre, szvsz többször is.
[Szerkesztve] -
cybear
csendes tag
Sziasztok,
Engem az érdekelne, hogy van-e olyan határidő ameddgi muszáj megjavítani a szervízben lévő készüléket, mert a laptopom már 28 napja van a szervízben, azt mondták, ha kész lesz majd szólnak, de még nem szóltak.
Megköszönném, ha valaki tudna bármi jó tanácsot adni. -
Ariadne
őstag
Vissza kell menni a kiskerhez, követelni, hogy adjanak egy másik ugyanolyat helyette, mert feltételezhetően nem tudják megjavítani, hiszen egy hónapja náluk van...
15 napos javításra kell(ene) törekedniük egyébként. Vásárlók könyvébe lehet még beírni, erre kötelesek válaszolni úgy emlékszem 30 napon belül, ennek egy példánya a tiéd, ezzel lehet menni békéltető testülethez (ingyen járnak el, de nem kötelező a döntésük).
Nem lettek volna kötelesek azonnal cserélni, mivel nem 3 munkanapon belül vitted vissza. (Ez az ''időszámítás'' független attól, mikor próbáltad ki.)
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- HP Zbook 15 G3 laptop (15,6FHD/I7-G6/16GB/256SSD/AMD2GB/MagyarVilágítós/Win11)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új csak kipróbált Smartech 55 139cm Qled 4K UHD Quantum tv google assistant,Netflix, stb
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy Watch 5 Pro LTE 45mm, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Játékra! R5 1500X / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 2TB HDD
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Gold Edition! Olvass!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged