Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RandomName

    aktív tag

    válasz saril #149446 üzenetére

    Így van. És akkor miről is beszélünk?
    Nem hatósági áras a 100-as benzin, ezért drágul ha neked fűkaszálnak.....
    100-as benzin van az egyik négyütemű eszközömben, kb 3 éve tankoltam meg. Pöccre indul.
    Látom szerkesztetted, így megváltozott a válaszom értelme, ami az első mondatodra vonatkozott...

    [ Szerkesztve ]

    "A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)

  • RandomName

    aktív tag

    válasz saril #149446 üzenetére

    Bocsánatot kérek. Igazad van. Azt írtam "E10-el nem lehetne leforgatni az utolsó Mad Max filmet." Helyesen úgy hangik, hogy "E10-el nem lehetne megélni az utolsó Mad Max filmet."
    Az oktánszám meghatározása amikor 1996-ban tanultam, akkor az úgy volt, hogy n-heptán, és izooktán keverési aránya. Ezért néztünk anno furcsán a 100-as, és a 100+ "versenybenzinekre" amikor bejöttek (ma már vannak 102+ üzemanyagok is)...Egy ital sem lehet 100% víz és mellé a szörp, mert akkor rosszul számolunk. De ez itt máshogy van.
    Nagyon régóta az oktánszám meghatározása egy olyan szám, amit az n-heptán, és az izooktán keverékéhez hasonlítanak. Azaz nem olyannak kell lennie, de rövid távon úgy kell viselkednie. Nagyon egyszerű példa van erre.
    Téli/nyári benzin.
    De a másik példa az olcsó hálózatok, amelyek megveszik az olcsó alacsony oktánszámú üzemanyagot, és adalékokkal tolják fel az oktánszámot. Tesco emiatt fizetett Angliában a 2010-es években, 86-ból csináltak kémiailag elfogadható 95-öt, de az akkori modernebb autók meghaltak tőle, a régi teljesen analóg autóknak nem lett semmi baja. Total, Auchan is ebben az irányban van, de a nagy kutak is adalékonak, csak alacsonyabb szinten, vagy más minőségű adalékkal. Amúgy magával az adalékolással nincs baj, mert lehet belőle jó dolgokat kihozni, ha jó alapanyagot adalékolsz, nem úgy, mint a fenti angol Tesco kutas eset.
    Itt említeném meg, hogy bármilyen kúton vagy, bármit tankolsz, az egy alacsonyabb oktánszámú feladalékolt benzin, mert a mai járművek erre vannak tervezve. Ólomhelyettesítő, télifagy/nyárimeleg égésjavító adalék, stb.

    Erre az iskolára jött rá az a törvényi szabályozás, hogy az üzemanyagokba 5% etanolt kell rakni. Ennek a százaléka eladott mennyiségre lett meghatározva, ezért ami nem 100, abban volt etanol.és így ki lejhetett mozogni. Ennek örültek a kisgépesek, a veterán autósok, meg a bármilyen keveréküzemanyagot használók. Mára a 100-ban is van etanol*, így be kell érni azzal a tudattal, hogy kb 3 hónap az E5(E10) miatt az eltarthatósága, ha keveréket csinálsz belőle, akkor még kevesebb....

    *Az általam említett 100-as E0 benzinnel tankolt gép, egy rotációs kapa, amit olyan 2019-ben öntöttem fel, szezon majdnem végén, de azóta nem használtam, néha berántom félévente egy 10-15 percre, hogy az olajtere átforogjon. Annak az E0 kannának még lötyög. valamennyi az alján, és el merem használni, de azóta már romlott rám E5 100 benzin is egy tél alatt

    Szerk.: Ja a lényeg, kisgépbe a fentiek miatt a nem hatósági áras 100-as benzin a javallott. Azzal van a legkisebb fájás. Aki mindjuk 25-40e Ft-os eldobós fűkaszákat használ, azoknak kb mindegy, de a többieknek nem....

    [ Szerkesztve ]

    "A logout olyan mint egy joghurtkultúra... bedobod a bejegyzést, és minimum 8, maximum 24 óra múlva minden tag a téma egyetemi szintű szakértőjévé válik." By: DeFranco (2016)

Új hozzászólás Aktív témák