Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    Kíváncsi lennék hogy a felmérésben résztvevők hogy és milyen korosztályból vagy felhasználói csoportból lettek kiválasztva. Random módon-e, és elég nagy elemszám-e hogy a normál eloszlást reprezentálja a különböző tulajdonságokra? Voltak ebbe fiatalok? Vezetni ténylegesen szeretők? Urambocsá erősebb autókat vezetők? Csak mert kissé hihetetlennek tűnnek a számok nekem :U Ha nem jó volt a módszer, akkor most egy rossz minta alapján akarunk levonni hangaztos, manipulatív, a valóságot torzító következtetéseket...

    #1 Krugszvele

    Akkor át kellene gondolni a sebességhatárokat is! Annyi helyen van indokolatlan korlátozás, hogy 100 km-en összeszednék fél óra késést, ha mindet betartnám.

    Na ezzel értek egyet fullra. Nyilván a jogalkotó nem tudja megtenni azt, hogy úgy írja ki a korlátokat hogy fogralmi helyzettől függően, maximum X a korlát, adott helyzetben alacsonyabb....de én is úgy érzem amióta vezetek (15év...), hogy nagyon sokszor túl alacsonyak a korlátok, és az adott útszakaszon egy +20km/h még simán beleférne, pl lakott területen belül 70, országúton 110 vagy 130, pályán 150...

    Nyilván a forgalmi helyzettől függően, ésszel kell élni, ha nagy a forgalom ne száguldozzon az ember, éjszaka se száguldozzon az ember egy szűk úton lakott területen belül ahol a sötétből a bokor mellől könnyen elélép a gyalogos stb. De sokszor sok helyen mentem már a megengedettől ilyen +15-20km/h-val úgy hogy azt biztonságosnak éreztem, és még meleg szituációm sem volt belőle, nemhogy baleset (kopp-kopp). Józan ésszel be lehet látni mi az a helyzet ahol biztonságos a több is, és mi az amikor nem (vagy még a megengedett alatt kell menni).

    Persze mondom a jogalkotóra visszatérve, ők nem hozhatnak forgalmi helyzettől függő határokat, be kell lőni valami arany középutat ami még nem lassítja nagyon a forgalmat de az idiótáktól is védene (már ha betartanák a korlátokat) a veszélyesebb forgalmi helyzetekben. Viszont ha most bevezetünk egy rendszert ami csak a táblát látja, a forgalmi helyzetet, a környezetet nem (pl. milyenek a látási viszonyok, milyen sűrű a forgalom, milyne szélesek az utak, van-e mellette járda vagy nincs, el van-e választva az út a gyalogos forgalomtól vagy nincs stb), aztán elkezd nekem gyakran csipogni, urambocsá még belenyúl a vezetésembe fékezgetésekkel...hát kösz, de nem! Gyűlöletesek ezek. Undorító. Engem kikerget a világból.
    Az hogy ez jól működhessen, szuperokos rendszerek kellenének, ami nemcsak annyit tud hogy buta módon a táblát nézi, hanem a fent említett egyéb tényezőket is.

    Az nyilván persze a vezető felelőssége, ha túllépi a korlátot és megbűntetik. Mondom azt megértem, hogy a jogalkotó egy arany középutat igyekszik belőni, ami bizonyos helyzetekben és bizonyos utakon alacsonyabb, mint amennyit én még biztonságosnak érzek/amenynivel halandi szeretnék. Ha többel megyek és bünti van, hát így jártam. Ha valaki azt szeretné hogy a rendszer mentse meg a bírságoktól, akkor legyen egy babysitter mód ami tényleg mindig csipog meg tényleg mindig visszavesz, mindenhol és minden körölmények között, csak hogy ne legyen bírság belőle.

Új hozzászólás Aktív témák