Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen széket vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
mindig jó ilyen sületlenségeket olvasni.
a tábla végén mindenképpen meg kell fordulni a géppel, úgyhogy nem szántottak be semmit, mert visszafordulás közben jellemzően nem szántanak.max. az lehet a problémád, hogy elaprózódott a birtokszerkezet, amíg az átkosban egy tsz többtízezer hektáron gazdálkodott, addig ma egy nagyobb táblának is több tulajdonosa van, ezért ha nem akar más tábláján rodeózni, akkor kimegy a közútra.
józan ésszel egy dolgot tudsz csinálni: eltűröd. egyébként sem olyan súlyos a történet, mert egy táblára nem hetekig járnak ki és amikor kijárnak, akkor se folyton mennek, mint a távolsági busz, hanem kimegy reggel, bejön este, közben dolgozik. úgyhogy azt is mondhatjuk, hogy felnagyítottad a történetet.
-
niof
veterán
Azért nem teljesen. Pttypang pont előtted írta a tényállást. Én is emlékszem gyerekkoromból, hogy a gazdák a földjeiken fenntartották és maguknak kezelték a földútjaikat, ahol probléma nélkül tudtak közlekedni. Csak akkor kellett a forgalomba kimenniük, ha feltétlenül muszáj volt. De a profitmaximalizálás mindent visz, persze, hiszen ők is pénzből élnek, és a saját földútjaikat beszántották, néhány extra méter szélességért cserébe. Így már nem tud a saját földjén közlekedni egyik tábláról a másikra, hanem ki kell mennie a közútra. Szóval ez, mondjuk úgy, megoldott, rendszeresített dolog volt, de mára megszűnt. Legalábbis felénk ez volt a módi, nyilván nem tudom, hogy más területeken ez hogyan volt. De sejtem, hogy máshol is volt erre precedens.
-
bambano
titán
egyrészt ebédeltél már ma? mert ha igen, akkor csitt.
másrészt szerintem veszélyesebb lenne egy Rába Steiger, ha 110-zel féktávon beszúrna eléd, miután megelőzött.azt el lehetne intézni, hogy hagyjanak követési távolságot, hogy egyesével lehessen őket előzni, de a többi ötleted helytelen.
-
niof
veterán
válasz
Fecogame #280 üzenetére
Én egy olyan utcában lakom (falun), ahol 30-as korlátozás érvényes. Szűk az utca, közel van a járda, illetve az egyik oldalon nincs is, max. 1-1,5 m az úttól, és ott a kerítés a legtöbb helyen, szóval indokolt. Aztán jönnek a hülyegyerekek, meg minden népség a szakadt szarjaikkal, és lazán mennek itt akár 80-90-el is. Már többször kértünk fekvőrendőrt, de nem kaptunk...
-
niof
veterán
válasz
arnyekxxx #205 üzenetére
Nyilván túloztam, értsd jól. Azzal szerintem kb. minden autós egyetért, hogy azzal valamit kezdeni kellene, hogy traktorok, meg egyéb mezgaz gépek vánszorognak 30-al, vagy az alatt, és okoznak több km-es torlódásokat, az nem jó. Én 17 km-re lakom a melómtól, de szezonban számtalanszor előfordul, hogy ilyenek haladnak az úton, adott esetben karavánban, olyan közel egymáshoz, hogy egyesével sem lehet őket megelőzni, a szembe forgalom is akkora, hogy 2-3 ilyen gép mellett meg nem mész el egy gázon. Még a teherautók meg a buszok hagyján, mert azok azért próbálnak haladni a lehetőségiekhez képest, de a fent említettek egyszerűen nem tudnak.
-
Alaaf Pi
senior tag
-
lenox
veterán
A valosagban nem gyorsul fel egy astra 400-ra. De 160-ra igen, es az elso fekezesnel birna a feke. Persze a sokadiknal mar tul lenne melegedve, de az joval ritkabban erdekes valos korulmenyek kozott, mint az elso. Poros, vizes aszfalton hasznalt 10 eves gumival lehet menni 160-nal, es nem fog akkora uton megallni, mint uj gumival tiszta aszfalton.
-
bambano
titán
szerintem ott, ahol lehet menni 180-nal, ott meg fog állni.
Ahol meg hepe-hupa van, ott is meg fog állni, mindjárt az út menti fán.a valódi ok, amiért egy hétköznapi autó nem tud 1g fölött fékezni, illetve amiért nem lassul 400-ról, az az, hogy nem bírja a hőterhelést a fékje. ha egy astra képes lenne 400-ra felgyorsulni, és nyomnál egy satut, a centripetális gyorsulás széthajítaná a folyékonnyá olvadt féktárcsát. vagy még hamarabb elveszítené a centrírozottságát és széttépné az egész futóművet, utána a tornyokat, majd a maradékot is, miszlikbe.
-
lenox
veterán
válasz
worxland #279 üzenetére
Szerintem ezek egyforma korulmenyek kozotti szamok, de onnan indult a beszelgetes, hogy sotetben, itt-ott, tehat valos korulmenyek kozott mennyi a fekut, amire jottek ezek a szamok, hogy az x kocsi ekkora uton megall. Allitom, hogy valos korulmenyek kozott nem all meg, a hepe-hupa, a por es a gumi miatt. Miattam nem kell megadni, vagy merni semmit, csak mondom, hogy hosszabb lesz a fekut a valosagban, mint idealis korulmenyek kozott.
-
Ha nem is így, de mindenképp kellene valami. Múltkor nálunk éjjel az egyik ügyes sofőr lakott területen 50 helyett kb 150-el hajtott el, át a zebrán, mindenen.
Van róla felvételem is (rendszám nem látszik), azért tudom, hogy a sebessége nagyjából annyi volt.
-
worxland
addikt
-
lenox
veterán
Nincs elszamolva semmi, nem kell mashogy szamolni az atlagos lassulast attol, hogy nem csak a fek lassit, hanem a legellanallas is. Arra gondolhatsz esetleg, hogy szerinted is tul nagy szam az 1.17g, de azert lehet igaz, mert a legellenallas is segit. Es termesztesen, amikor ezt merte valaki specko korulmenyek kozott, akkor is segitett a legellenallas. De a valosagban meg az derult ki, hogy ez nem egy kozuton, hetkoznapi gumival mert adat, hanem egy websiterol jovo, versenypalyan mert szam. Es allitom, hogy hasznalt gumival a valosagban, ahol poros, vizes, akarmelyin az utfelulet nem tudna a te autod se, meg mase se.
#254:
Biztos tudta olyan tipusu auto, csak nem a valos forgalomban, a budapesti (vagy magyar autopalyas) hepe-hupas, poros uton, a 2-10 eves (kinek milyen van) hasznalt gumival.
-
stellaz
veterán
Nagyon helyes, valamit ki kéne már találni. Átlagsebesség mérés, jövedelem arányos büntetés, autó elkobzás, elzárás.
-
Reggie0
félisten
Plane allo kocsisorba belemenni. Azert az csak feltunobb, amikor tobb savban allnak az autok, de meg igy is sikerul.
Ilyen szempontbol a lassuhajtas talan meg veszelyesebb. Emlekszem gyerekkorombol, hogy az m3-as egyenes szakaszain apam is tobbszor elaludt, mert sporolosan lassan hajtott es dogunalom az egesz ut.
-
hcl
titán
Erre tartanénk a hatóságokat
Ha lefotóz a traffi, akkor meg mondhatom, hogy jött mögöttem a román kamion.
"És mennyibe kerül ez azoknak az adó, és autópálya díj kifizetőknek, "
Ezért sem megyek pályára. Nem fizetek érte 2x" Senki sem megy, aki megpróbálja, az konkrétan balesetveszélyt okoz."
Aki nem tartja be, az meg az útkarbantartás munkatársaira jelent veszélyt. Elég gyakran ütik el őket. -
ncc1701
veterán
De nem tartja be senki sem. Mert itthon az a módi, h lezárnak random 3-4 helyen a pályán 5-10 kilométereket, és úgy javítják, mert így -nekik- költséghatékonyabb.
De azzal már senki sem foglalkozik, h a kialakult helyzet mennyivel balesetveszélyesebb. És mennyibe kerül ez azoknak az adó, és autópálya díj kifizetőknek, akik ezt beszívják.
Szerintem ha a baleset megelőzés lenne igazán fontos, akkor az ilyen felújítások 3 műszakban folynának. Vagy, mint svájcban, mikor egy mobil felüljárót építenek, és alatta dolgoznak. Természetesen az is megvan nekem, h a beton kötési ideje az 2-3 hét, és ilyenkor látszólag semmi sem történik.
Szóval, míg ilyen beleszarom sikkasztásos munkavégzés folyik, addig nekem ne papoljon senki, h menjek 60-al. Senki sem megy, aki megpróbálja, az konkrétan balesetveszélyt okoz. -
Reggie0
félisten
M7-esen is volt, hogy lehajtot epitettek at, es honapokig kint volt a 80-as tabla, ami alatt talan haromszor lattam munkasokat a kornyeken. Raadasul ott meg azt sem lehetett mondani, hogy nem volt leallosav, mert egy hibas jarmu siman at tudott volna menni a tablak kozott es megallni. Raadasul az elkeritett ekanyarodo sav miatt meg keresztben is meg tudott volna allni.
-
moleculez
veterán
Középső, külső sáv🤷🏼♂️ Nekem a múltkor a seggembe jött vagy 10milet egy pickup, pedig a középső sávban haladtam és mind2 oldalon megelőzhetett volna. Aztán megunta hogy sebességhatár+2 vel mentem.
Amúgy általában megyek ahogy biztonságos, Waze úgyis szól ha kamera van🤷🏼♂️ -
ncc1701
veterán
Mert letol még a kamion is a 60-80-as hónapokig tartó, indokolatlan (spúrságból elkövetett) pályás korlátozás esetén is. Én nem tudom, hogy vagy vele, de én személy szerint nem tolerálom, mikor 40 tonna jön mögöttem 50 centire, csak mert betartom a táblát. Inkább megyek a forgalom tempójában.
-
ncc1701
veterán
M2, vasárnap reggel volt korlátozás, mert szerelték a vezetékeket. Még reggel ott volt a kosaras daru a pálya felett. Ez OK. Délután jöttünk vissza, daru sehol, munkavégzés sehol, táblák kint. Részemről kötelezővé tenném, h munkavégzés után legalább egy fekete zsákot húzzanak rá, feleslegesen kint felejtett tábláért mondjuk napi 100eft/nap/tábla bünti.
Sztem azért nem 130, mert keskenyebb, mint a pálya, és nincs aszfaltos leállósáv. Én ott valós 120-ra teszem a tempomatot. -
Egon
nagyúr
válasz
secretgarden #257 üzenetére
Általában nem az okozza a balesetet, hogy valaki mondjuk közúton 90 helyett 96-tal megy figyelmetlenségből, hanem ha mondjuk 150-el repeszt, az viszont nem véletlen vagy figyelmetlenség hanem szándékos, az ellen nem fog hatni csilingelés vagy kicsit keményedő gázpedál...
Ott a pont. Abszolút gáz, hogy páran a topicban egy kalap alá veszik az extrém gyorshajtókat a kicsit gyorsabban menőkkel.
A hétvégén voltunk Vácon, az M2-n mentünk. Odafelé és vissza is volt egy szakasz, ahol szemmel láthatóan kintfelejtett ideiglenes tábla volt (110-ről 80-ra vollt lekorlátozva a sebesség 2 lépésben). Ezt (is) kellene büntetni, mert indokolatlan veszélyhelyzetet teremt, betarthatatlan és még környezetvédelmi szempontból sem helyes.
Btw az M2 gyakorlatilag autópálya (dupla szalagkorlát, 2x2 sáv), mégis csak autóút, 110-es sebességhatárral. Egyrészt vannak országok, ahol az autóúton is 130-cal lehet menni, másrészt az autópálya legyen már autópálya, sebességhatár szempontjából is... -
Reggie0
félisten
válasz
Alaaf Pi #258 üzenetére
Ha elofordulhat, hogy en nem tudom ertlemezni a kommentjeimet, akkor sokkalvaloszinubb, hogy te nem tudod mit irsz.
Probald meg a mondatokat elemezni, keresd meg az alanyt, allitmanyt, stb. esetleg rajzold le magadnak, hogy kb. mirol is van szo, ezt tedd meg a szepen az egymasra fuzott kommentekkel visszamenoen, hogy ne csak kontextusbol ragadj ki egy-egy darabot es megismert a konkret temat is amirol beszeltunk. -
Alaaf Pi
senior tag
Izé, dehogynem erről szól. Nem szalmabábozok, ha a saját kommentjeidet nem tudod értelmezni, akkor a hiba benned van. Hozhatnánk a te analógiád mentén a Bugattit is, amelyik csak aero elemekkel tud 400-nál 0,7g lassulást, s elvárhatnánk, hogy random autók is tudják ezt.
A felesleges belementel részt nyugodtan megspórolhatod, azt hiszem kettőnk közül én tanultam többet róla. -
secretgarden
aktív tag
Általában nem az okozza a balesetet, hogy valaki mondjuk közúton 90 helyett 96-tal megy figyelmetlenségből, hanem ha mondjuk 150-el repeszt, az viszont nem véletlen vagy figyelmetlenség hanem szándékos, az ellen nem fog hatni csilingelés vagy kicsit keményedő gázpedál...
Jut eszembe, ha már gázpedál... Jöhetnének a nagyobb ellenállású gázpedálok, vagy az állítható ellenállású gázpedálok - nem egy drága dolog, érthetetlen hogy miért csak néhány gyár, mint pl. Rolls Royce él vele. Elmúlt 7-8 autómban kivétel nélkül mindegyikben túl könnyű volt a gázpedál. A mostaniban már-már röhejes, ha nem tartom izomból a lábfejemet a pedál felett, hanem csak simán elengedem / ráengedem (nem nyomom), akkor 130 körül megy az autó (aminek végsebessége 160, azaz majdnem full gázt jelent), ami autópályán okés, de minden más helyzetben nem (német kollégám kipróbálta ugyanezt az övévevel a német Autobahn-on, neki jóval erősebb autója, egy sportos BMW van, az övé 210-et ment ha nyomás nélkül csak úgy ráengedte a lábát a gázpedára...). Szóval szerintem sokat segítene, ha megint lennének autók ahol ténylegesen NYOMNI kell a gázt - én legalább is örülnék neki. Volt már hosszabb nem autópályás út során, hogy a 2+ óra vezetés végére szabályosan begörcsölt a jobb lábszáramban az izom a lábfejem tartásától...
-
ricsi99
addikt
Kicsit mintha elment volna a téma abba az irányba ,hogy kinek milyen verdája van és ahhoz kéne igazítani a kreszt....
Benne vagyok... van egy 600-as sportmocim ,úgyhogy akkor mindenki húzzon le az útról ha jövök -
emelhu
aktív tag
"Nincs mérlegelési jogkör, csak be kell tartani, akár tetszik akár nem."
Amivel egyetértek, azzal, hogy az indokolatlanul kihelyezett vagy kintfelejtett tábláért a felelős a saját vagyonából napi 1 millió forint kártérítést köteles fizetni (kártérítést, mert más emberek jogait csorbította).
-
Reggie0
félisten
válasz
Alaaf Pi #251 üzenetére
Sehol senki nem is allitott ilyet, ne kezdj szamlababozni. Pont onnan indult a sztori, hogy elteroek az autok, nem lehet egy szammal lefedni, hogy 180-rol 150 meteren megall egy auto es ebbol nem lehet azt kovetkeztetni, hogy minden autonak csak a 130 a meg biztonsagos sebesseg. Ergo egy 150-nel szaguldozo, nem feltetlen nagyobb kockazati tenyezo, mint egy 100-al halado kispolszki.
A resze pedig halmazelmeleti fogalom, csak annyit jelent, hogy nem mind(egesze), mennyiseget nem jelol. Tehat a resze kifejezes a nagyja-ra is igaz.
(abba meg mar ne is menjunk bele, hogy az auto profilja fekezeskor mas lesz, mint allo helyzetben a szelcsatornaban, ami inkabb kanyarodasi szempontbol erdekes)
-
-
lenox
veterán
Ez nem tudom, hogy jott ide. En tokre tudom a fizikat, de azert koszi.
#242: Szerintem meg nem igy van, azert mert felgumizott versenypalyan 5 kor alatt elkopo gumival egy meresen tudott ilyet valamelyik peldany, attol a te autod hetkoznapra valo gumival, poros uton nem fogja ezt tudni.
-
-
Candy
tag
válasz
moleculez #236 üzenetére
Mondjuk a Wartburg 353 920 kiló volt, most azért egy bármilyen, hasonló kategóriás autó ennek a duplája, úgyhogy megnéznék azért valami tesztet, amin egy wartburg és egy középkategóriás mostani autó fékútját hasonlítják össze. Emellett meg gyalogosvédelem tekintetében megjelentek a négykerekű viagra suvok, illetve azokra hajazó egyéb csodák, amik a magas orrvonal okán szerencsére jóval alacsonyabb sebesség mellett is képesek gyalogost ölni.
A bambaságot és figyelmetlenséget én egyértelmű beleszarásnak és parasztságnak szoktam inkább érzékelni, ugyanitt egyébként nagyszerű lenne, ha párévente újra kéne vizsgázni kreszből és forgalomból.
A szar utak meg pont jók, legalább kevésbé száguldoznak és nem alszanak el a volánnál.
-
moleculez
veterán
Azzal hogy az autók biztonságosabbak nem csak arra céloztam hogy az utas egy másik járművel vagy objektummal való ütközés esetén nagyobb eséllyel éli túl, hanem arra is hogy azért már eléggé elterjedtek a mindenféle néven futó vészfékezési megoldások, figyelmeztető rendszerek. A megállás is kevésbé esetleges mint 30-40 évvel ezelőtt, 30-40km/h-ról nullára fékezni más a mai elektronikával, futóművel, gumikkal (ez sem elhanyagolandó) mint egy Wartburggal, a gyalogosok élete is biztonságosabb.
A sofőröket viszont jobban kellene szűrni, egyszerűen olyan bamba figyelmetlen hanyag emberek ülnek a kormánynál hogy egy döglött hintalovat nem bíznék rájuk, nemhogy mások életét. Ezt onnan tudom hogy amikor rádudálok hogy a majdnem telibevertem oldalról mert bevág elém nulla reakció. Villogjon egyet (sorry) mutassa a középső ujját, de shemmi, azt se tudja RÁ dudáltam.
Meg csak így lehet látni hogy bemegy egy kördorgalomba anélkül hogy szétnézne csak bele a vakvilágba🤷🏼♂️
Nyakonbasznám a takony menetet vág a nyakába.Az sem segít hogy az útburkolat sok helyen harmadik világ színvonalú, útfelfestés ha van akkor elhanyagolva és sorolhatnám az is maradt rajtunk a 70es évekből.
-
Candy
tag
válasz
moleculez #231 üzenetére
Az autósoknak biztonságosabbak, ugyanakkor arról nem nagyon láttam még tanulmányt, hogy az emberek belső szervei és kültakarójuk az elmúlt évtizedekben jelentős fejlődésen ment volna keresztül, hogy jobban tolerálják azt, ha elütik őket, így a sebességgel arányosan nő a mortalitási ráta.
-
moleculez
veterán
Pontosan!
Annyit hozzátennék, hogy a mai autók sokkal biztonságosabbak mint 40-50 évvel ezelőtt kb akkoriban véglegesítették a mostani sebességhatárokat. Szóval simán újra kéne ezt gondolni, mert +10-20km/h max seb elférne sok helyen.
A másik meg hogy lakott területen nyugodtan valami diszkrét módon jelezzen, tartsa be a határt ahogy kell fentebb említettek pár módszert. Nekem pl tökéletes lenne ha egy kikapcsolható (mint pl a Start/Stop) funkció folyamatosan megtartja a határt de hirtelen gázadásra elengedi (előzés vagy bármi okból). Őszintén néha előfordul hogy elbambulok és 5-10km/h-val gyorsabban megyek mint kéne és már meg is van a baj.
(érdekesség én Angliában lakom egyszer gyorshajtás miatt vezetésbiztonsági tréningre küldtek. 20mp/h helyett 27-tel mentem. Egy érdekes adat ragadt meg, a fizika elég szemét dolog: 30mp/h-ról megállsz x méter alatt. Odaraksz egy kartonpapírt ahol megálltál. Megismétled ugyanezt 31mp/h-val. Ugyanott elkezdesz fékezni. A kartonpapírt 6 mp/h-val csapod el.
Az sok. Ezt utána kivetítettük nagyobb tételekre persze.) -
Candy
tag
Csodálatosan hozza az átlagos fácse szintet ez a kommentfolyam, melyből azért meg lehet tudni, hogy az autósok jelentős része szerint továbbra sem társadalomban élünk és igazából csak ők léteznek, meg az autóik. A kresz egyébként is minekvan, egyéb közlekedők meg főleg nem léteznek és a városok lakói is csak azért vannak, hogy legyen kinek bömböltetni az emotional support vehicle-t.
Ugyanitt a jelenleg nullához konvergáló szabálykövetési hajlandóságre egyrészt jó lenne, ha nem feltétlen a vegsebességgel, ugyanakkor a lóerő/tömeg aránnyal játszanának és a gyorsulással, mondjuk ne lehessen közúti forgalomba engedni olyan autót, amely kevesebb, mint húsz másodperc alatt gyorsul százra és mondjuk maximum ötven lóerő lehet egy tonna alatt. Így feltehetően a delikvensek kicsit kevésbé szeretnének versenyezni, főleg, ha emellé még mondjuk a motor tuningjáért börtön is járna.
Egyébként jelenleg itthon a legnagyobb probléma a nulla szabálykövetési hajlandósággal van (lásd első bekezdés), mely elsődlegesen a rendőrség áldozatos munkájának hiányával, illetve a rossz jogszabályi környezettel magyarázható. Feltehetően, ha végre mindenre lenne objektív felelősség (tilosban parkolásra is), illetve meg lehetne oldani, hogy térfigyelő kamerák alapján, automatán menjen a büntetés (ennek kinyírását köszönjük Tarlósnak), akkor igen gyorsan elkezdene csökkenni a szabályszegők száma, illetve, ha Vér István már az első száz méteren összeszed fél milla büntetést, akkor feltehetően nem áll neki versenyezni, hogy esetleg megöljön egy teljesen ártatlan gyalogost, vagy kerékpárost.
Ezzel a kettővel ott a probléma, hogy általában az autókázók jelentős része nem szeret társadalomban létezni, viszont cserébe sokan is vannak, meg hangosan is nyígnak, úgyhogy a politikusok nem feltétlenül vágynak arra, hogy egy ilyen népséget magukra haragítsanak, még akkor sem, ha ezen emberek csak a társadalom kis szeletét teszik ki, szóval a szabályozás nem feltétlenül megy, még akkor sem, ha ebbe ártatlan emberek halnak meg, lásd balesetek, illetve lég -és zajszennyezés.
-
hcl
titán
Ennyi.
Mondjuk az én X16SZR Astrám nem megy 200 fölé, 150 talán, de az már halálfélelemDe általában 90 körül megy, közúton. (Pálya nem sok helyen van, ahova megyek, meg nem is fizetek még egyszer érte, ha már az adómból épült. Városon belül meg inkább bringa.)
@Reggie0 : A nagy részének még több minden is az
És ezekkel kéne olyan ipart csinálni, ami versenyképes
-
Reggie0
félisten
válasz
Medocsabi #225 üzenetére
Kapaszkodj meg: az embereknek atomfizika a bluetooth kapcsolodas az autoban. Sokan meg azt se tudjak, hogy a muszercsoportnal levo kijelzon lehet lapozni a kulonbozo mert ertekeket es milyenek vannak egyaltalan, pedig annak meg menuje sincs.
#226 bambano: Es a rendes felfuggesztes sem art hozza
-
bambano
titán
az astrám 1.6 full fapad. fénykorában 200 fölött ment.
most 25 éves, de menne 160-at minimum, ha merném hajtaniha rendes fék van rajta, meg rendes gumi (és a műszaki vizsgáját sem a gólya hozta), akkor nem olyan nagy truváj megállni.
a vectrám 21 éves, és könnyedén megy 200 fölött. oké, nem fullfapad...
sportosabb fékje, rendesebb abs-e van, szerintem még most is megalázna egy rakás modern autót lassulásban.
a mostani 18-20 éves autók már nem az a szint, mint a cuccialista autók voltak anno.
-
Medocsabi
addikt
Áh, akkor ezért vannak belebuzulva az emberek a 3 tonnás 400 LE-s EV SUV-okba,hogy fixen 50-nel menjenek. Akkor ahhoz is kellene valami automatika,hogy a 20+ milliós prémiumokkal ne a mozgássérült helyen pakoljanak
Mennyivel egyszerűbb lenne betartani a szabályokat MAGUNKTÓL. A mentalitason kellene változtatni,hogy az öv becsatolása nem azért kell,hogy ne legyél megbünetve, ugyanez a telefon használatra is igaz. Csak ma a telekre kijőve asszem 8 olyan autóst láttam,akik új autóval mentek,de vajaskenyeresen telefonáltak,mert gondolom bluetooth-a kapcsolódni már atomfizika lenne😀
-
hcl
titán
És a 18-20 éves gyári sportcucc? Ismerősnek megnéztem egy 20 éves Honda Civic Sport-ot, mint az új, és valószínű menni is tud...
" 50 leszek idén, nekem már jól jön a ledes fény többlet."
A szembejövők nem hiszem, hogy like-olják.
50-es vakegerek ne akarjanak közúton menni@Alusky : "vagy egy hirtelen fékezésnél a keresztbeállását korrigálni, mert a mechanikus fekerőelosztó olyan amilyen: szar."
Vagy karban kéne tartani, mert egy jó fékkel nem állsz keresztbe. -
Reggie0
félisten
válasz
philoxenia #215 üzenetére
Az, hogy a jarmuparkra nezve a van elteres parameterekben tokeletesen igazolja, hogy van amelyik autoval biztonsagosabban lehet gyorsan menni. Ezert is nem erdemes egy szamot odadobni, hogy ennyi meter a fektav, mert az kb. annyira igaz, mint hogy egy ember 80kg.
-
Alusky
senior tag
Továbbra is: az autó nem fogja a sebességet visszavenni biztonsági okokból, csak jelez különböző módszerekkel (csipogás, műszerfal, gázpedál rezgés, keményedés), ahogyan a vészfék sem működik padlógázon ezért tudsz belemenni a parkoló autóba ha rátaposol.
Legszigorúbb megvalósítás ami várható a közeljövőben az is legfeljebb normál haladás közbeni sebességkorlátozás, ez is ráhagyással, nagyobb gázpedál lenyomás vagy padlógázra kikapcsol, alapvető biztonságtechnikai elvárás amit még az EU sem kerül ki.Hogy ki mit tart gyorshajtásnak, meg ki mire ér rá vagy mit tekint pár percnek az meg rohadtul mindegy, nem te irányítod a másiknak az autóját, úgyis annyival fog menni amennyivel akar. Gyorshajtás pedig mindig is lesz, mert az élet az egyre nagyobb pörgést és haladást várja el, közben a lassabb járműveket mint a busz, teherautó, turista fasz, műkörmös picsa eltüntetni nem tudja az útról, tehát előzés lesz.
Az elektronika meg jó. Kösz, de én nem mondok le se az ABS-ről, se az ESP-ről, se az önzáró 4x4-ről, sem az automata váltóról, sem a turbóról. Rohadtul nem lenne gyomrom visszaülni a régi szívókba amit másodikban kellett üvegelni, hogy valamit haladjak is, vagy egy hirtelen fékezésnél a keresztbeállását korrigálni, mert a mechanikus fekerőelosztó olyan amilyen: szar.
-
-
btprg
senior tag
(és #188)
Próbáltam már LED fényszórós autót (kölcsönzött), de nem éreztem hogy annyira nagy különbség lenne. Mivel – mint említettem – a másikkal is teljesen jól látok, a jóhoz képest a kicsit esetleg még jobb nem annyira feltűnő.De pont arról beszélek (meg látom mások is említették), hogy van egy szabványos vetítési kép, és limitált a maximum fényerősség ami a szembejövőkre juthat. Tehát ha ezt teljesíti, akkor nem lehet különösebben jobb a tompított, legfeljebb a távolsági.
Ha a gyakorlatban mégis messzebbre világít a tompított, akkor vagy rosszul van beállítva (felhasználó felelőssége), vagy az autógyártók megbundázták a hatóságokat, hogy kapjon típusengedélyt a vakító szabálytalan fényszóró is. De ez nem egy normális dolog.
Az meg nem vall túl logikus gondolkodásra (meg erényes jellemre se), ha leszarod hogy elvakítasz másokat, csak te láss jól. Minél többen így állnak hozzá, annál inkább nem fogsz te se jól látni, mert téged is ugyanúgy elvakítanak egyre többen.
Én mondjuk simán felnyomom a refit ilyen vakítós szaroknak amik jönnek szembe, hadd élvezzék milyen az -
ncc1701
veterán
válasz
philoxenia #215 üzenetére
Átlag 18-20 éves kotvadék ne is akarjon 180-at menni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nyilván ez nem a te fékutad a kocsival. Valós mérésed így nincs.
Az en autom 200-rol megall 134 meteren.
Azaz az a típusú autó, amivel jársz, új állapotban a legjobb gumival, tesztpályán.
Kíváncsi lennék, egy átlagautós átlagautójával átlagúton mért eredményre. Pláne szituációban, forgalomban. -
Reggie0
félisten
válasz
philoxenia #211 üzenetére
Ja, a fastestlap is jo, pl.. De autobild-ben is szoktak lenni meresek, vagy esetleg nezzel nyarigumi teszteket sportautokra. Ezen felul automata autoban, ha tudsz ket labbal pedalozni, akkor a 0.2 masodperces labathelyezesi idot is megsporolod a reakcioidobol. Autopalyan, ha nem valtogatsz, akkor meg szinten lehet bal labbal a feken is vezetni.
-
worxland
addikt
válasz
philoxenia #211 üzenetére
[link]
kismillió autóra ott van a fékút is (nem féktáv!) -
2544AACD
csendes tag
Odáig sem tudunk eljutni, hogy legalább a kereszteződéseknél legyen normálisan felfestve minden útburkolati jel. A bokroktól nem látható táblákról, a kintfelejtett útépítési táblákról, a közvilágítással meg nem világított gyalogátkelő helyekről nem is beszélve. Ja persze, kellett a pénz kerékpársávra, amiben 3 bringás tolong óránként...
A +1 km/h-s bírságolás meg nevetséges, amíg jobbra kanyarodáskor bűntetlenül ledudál a mögöttem jövő, mikor átengedem a zebrán gyalogost.
-
-
plömplöm
őstag
nem tudom, mennyire vagy jó trigonometriából, nos, ha van egy fényforrásod a tompított fény mindenki által ismert vetítési képével, aminek a kiindulási felső magassága legyen 1méter, és 1°-os szögben tart a vízszintestől lefelé, akkor mekkora távolságon éri el előtted a talajt? nekem kb 57méterre jön ki a matek. a papírforma szerint "A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál több nem lehet", valamint "1 lux - teliholdas éjszakán mérhető megvilágítási érték". szóval 57 méternél távolabb 70%-nyi teliholdfényesség lehet. segíts nekem, kérlek, hol téved a fenti eszmefuttatásom?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Renault, Dacia topik
- Milyen széket vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Milyen okostelefont vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- DDR5 RAMOK
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Lian Li HydroShift 360 LCD /3x120mm RGB FAN/ HSLCD36RB (593933)
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HP 14 Elitebook 1040 G9 FHD+ IPS i5-1245U 10mag 16GB 512GB 5G Modem Intel Iris XE Win11 Pro Garancia