Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Aktív témák
-
ulveczkii
tag
-
-
TTomax
nagyúr
Valami hasonlot akartam irni,szerintem kizárt az 512bit....ár miatt is,meg több egyéb okbol...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
-
rocket
nagyúr
Azert azt ne feledd el, hogy a sajat uzemekben sokkal egyszerubb es olcsobb megvalositani a dolgokat mint egy kulsos cegnel, ez hatalmas elony lenne az AMD eseteben is ha tudna GPU-kat gyartani a sajat uzemeiben.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogy egyszerűbb. Azért tart itt az UMC és a TSMC, mert a fejlesztési pénz csak az üzemek fejlesztésére költik. A GPU-k nagyságrendekkel nagyobbak a CPU-knál. Az Intel a saját 45nm-jét a hajára kenheti GPU-nál. Jelenleg készit vele egy kb. 100mm^2-es Wofldale magot (elég nagy selejtaránnyal). Ez őszintén szólva pite munka a 300mm^2-es GPU-khoz képpest.
A Jerry azt mondja, hogy az Intel technológiája a legfejlettebb, mert az már 45nm-es, és a TSMC-nek még nincs ilyen, de abba nem gondol bele az öreg, hogy a TSMC-nek 300mm^2-es chipeket kell majd gyártani.
A GPU-kat nem éri meg saját üzemben csinálni, túl komplexek ahhoz.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Attol mert komplexebb egy GPU a CPU-nal, meg mindig sokkal egyszerubb "hazai" palyan megvalositani.
Nem ertem,hogy miert probalsz meg osszefuggest keresni a 45nm-es 100mm²-es Wolfdale jelenlegi kihozatali aranya, es a majdani 45nm-es 300mm²-es Larrabee kozott, semmi koze egymashoz a ket dolognak, nem lehet ebbol elore josolni.TSMC-nel se minden fenekig tejfel, eleg csak a 80nm-es HS nodeon keszult R600 orajeleire es fogyasztasara vetni egy pillantast, nagy szerepe van a kialakult helyzetnek a TSMC-hez is (persze a 16TMU meg a shader based AA nem a TSMC hibaja), az R600-zat az ATi-nal sokkal magasabb orajelekre terveztek.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
leviske
veterán
Nem lehetséges véletlen, hogy elbeszéltek egymás mellett?
Az egyikőtök azt írja (ha jól értem), hogy az AMD/Intelnek rohadt drága lenne elkezdeni olyan gyárakat fejleszteni, amik fel vannak készítve a GPU gyártásra.A másikótok meg azt magyarázza, hogy ha már tulajdonában lenne az AMD/Intelnek egy GPU gyártó üzem, akkor olcsóbban megúszná.
De lehet, hogy csak én értem félre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyártástechnológia tervezése, nem otthoni pályán történik. Az AMD és az nV már az aktuális GPU fejlesztése kezdetén szorosan együttműködik a TSMC. Ha nem így tenne akkor nem lehetne gyártani a chipet. A gyártástechnológia nem átadható dolog, olyan nincs, hogy az UMC is 45nm Ready akkor gyorsan átviszem oda a cuccaimat.
A Larrabee felépítése azért baj, mert marhára nem lesz redundáns, az Intelnek pedig kb. nuku tapasztalata ilyen körülmények közt a top gyártástechnológiáján, 300mm^2 fölötti chipeket gyártani.
A TSMC kifejezetten a nagy méretre specializálódott, ezért gyártat az nV és az AMD nála, mert más nem tud ilyen alacsony selejtaránnyal gyártani.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Mi ebben az ujdonsag?
Senki nem mondta holnaptol az AMD FAB38 45nm-es GPU-kat fog gyartani, ettol meg mindig igaz, hogy ha lehetosege lenne az AMD-nek sajat hazon belul GPU-kat nem csak tervezni hanem gyartani is, sokkal jobb helyzetbe hozhatnak magukat.
Megint sikerult olyan osszefuggeseket osszehoznod aminek semmi koze egymashoz, mint pl. a jelenlegi Intel fronton TOP gyartastechnologia es a Larrabbe viszonya ami jo esetben is majd 2009 vegen erkezik.Tapasztalatuk lehet nincs meg, de idejuk meg boven van, egyebkent ha minden halad a jelenlegi utemterveknek megfeleloen, mire megjelenhet legkorabban a Larrabbe (2009Q4) a TSMC mar 32nm-es GPU-kat is kepes lesz gyartani.
Azert gyartat az ATi es NV a TSMC-vel mert mas nincs, IBM leszerepelt anno mar NV40 kapcsan, az UMC meg minosegileg joval kisebb szinten van mint TSMC vagy az IBM.
UMC csak azert kerul a kepbe altalaban, mert a TSMC-nel sokszor elofordult nincs megfelelo kapacitas GPU-kat gyartani, ezert van, hogy neha az UMC-hez kerul 1-1 GPU gyartasra."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Power
senior tag
A GPU-k nagyságrendekkel nagyobbak a CPU-knál...
Egy frászt. pl. a montecito 580 mm^2 hol van ekkora GPU?
Az intelnek van a legfejletebb technológiája és ez nem csak a csíkszélességből adódik.
Egy CPU gyártása/tervezése még akkor is bonyolultabb, ha feleakkora, mint egy GPU.Power
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Montecito az 90nm. Ilyen technológiával nem nagy ez a szám. Ráadásul a cache méret miatt baromi jó a rendundancia.
Az Intel jelenleg 100mm^2-es chipet gyárt 45nm-en nagy selejtaránnyal. A TSMC 55nm-en gyárt 200mm^2-est rendkívül kicsi selejtaránnyal. Egyértelmű, hogy a TSMC a gyártásban a király jelenleg.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
P.H.
senior tag
"A Larrabee felépítése azért baj, mert marhára nem lesz redundáns, az Intelnek pedig kb. nuku tapasztalata ilyen körülmények közt a top gyártástechnológiáján, 300mm^2 fölötti chipeket gyártani." + "Ráadásul a cache méret miatt baromi jó a rendundancia."
Az biztos, hogy az Intel nem jöhet ki x magos mellett x-1, x-2, ... magos megoldásokkal, ez nevetséges lenne. Ennek a hsz-nek az első pontját írva pont erre a másfajta redundancia-lehetőségre gondoltam. Bár az Atom esetén végül ennél is sokkal elegánsabban oldották meg a dolgot: végletekig egyszerűsített mag, hyperthreading és anélküli változatokkal. (Zárójelben: gondolom, nem csak nekem jutott eszembe az Atom- és a jövőbeni Larrabee-magok közti lehetséges hasonlóság.)
[ Szerkesztve ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still ... ˙˙˙ Real Eyes Realize Real Lies ˙˙˙
-
Thrawn
félisten
Emberek!
Ez itt egy készülőben lévő VGA-család topikja, nem tápos és repülőgépes topik! Az offokat töröltem, máshol folytassátok!Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
ulveczkii
tag
Nemlehet hogy egy kicsit túl gyorsan lépnek egyre kisseb és kisseb csíkszélességre és ezért egy adott szélességnek nincs ideje hogy rendesen kifinomodjun? Gondolom az ati is azért tendál a dupla magos karik felé mert tudja hogy a nagy chipeknek rosszabb lenne a kihozatala de biztos vagyok benne hogy a köv karit már 45nmre tervezik.
Az ide nem illő hozzászólások törléséhez csak ennyit tudnék hozzátenni
[ Szerkesztve ]
-
Power
senior tag
A cache miatt miért is lenne redundáns a chip???
A cache redundáns, de ettől maga az egész chip nem lesz az.
A GPU-knál lényegesen több redundanica van.
Nem azért 90nm-es mert nem tudnák 45 nm-en gyártani, hanem azért mert a tervezés sokkal tovább tart és nem lehet beláthatatlan gyártástechnológián gyártani, amikor tervezték akkor a 45nm nagyon messze volt még.
Ugyanígy 2009-ben a Rock is 65nm-en jön alá TMSC, talán akkora már a TMSC-nek is lesz 45 nm.
Az 55 nm-es gyártás a 65nm-es gyártósorok módosítása, mire a a TMSC-nek lesz 45nm-es gyártása addigra az intel már Dunnington-okat fog ontani az intel. 45 nm ~ 500 mm^2.
Nem tudom honnan veszed, hogy az intel nagy selejtaránnyal gyárt.
Ez egyáltalán nem felel meg a valóságnak.
Miért lenne király? Egyszerű dolgokat gyárt, egy GPU minden szempontból egyszerűbb.
Azért lenne király, mert a pletykák szerint xenost még mindig nem sikerült 65nm-en legyártani?Power
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A hibás Cache területet könnyen le lehet tiltani, mert jól radundáltható terület. Ha a chip nagy része Cache akkor nagy esélye van, hogy az esetleges hiba a Cache területre esik.
A GPU-knál problémássabb a helyzet. Ha az R600-ban pl. hiba van az egyik Szuperskalár Shader processzorban akkor a komplett Shader tömbtől búcsúzni kell. Nyilván ez jóval nagyobb veszteség, mint amekkora a hiba mérete.
A mondatod válasz a felvetésre. Azért 90nm a chip, mert a 45nm messze volt. Ergo nem tudták volna 45nm-en gyártani.
A Dunnington megint sokban különbözik a TSMC-nél gyártásra kerülő chipekkel szemben. Az Intel chip közel fele redundáns terület. Marha nagy az esélye, hogy a gyártás során a hibe beleesik a Cache területbe. A TSMC-nek marhára jó kihozatal kell, mert egy hibáért nagy árat kell majd fizetni (komplett Shader tömb, vagy TPC blokk).
Azért nagy a selejtarány az Intel-nél, mert már be vannak jelentve a fele mérető cache-el kiadott Wolfdale chipek. És ehhez még hozzátartozik, hogy a pletykák szerint az Intel a Wolfdale-re 20%-nyi redundanciát biztosított magának a Cache területre. Ugye a legtöbb chipre az esetek többségében 8-10%-ot terveznek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Power
senior tag
A mondatod válasz a felvetésre. Azért 90nm a chip, mert a 45nm messze volt. Ergo nem tudták volna 45nm-en gyártani.
Ez pusztán a tervezési idő hossza miatt adódik.
Szerinted 2009-ben a rockot is azért gyártják 65nm-en mert a TMSC 2009-ben is csak ott fog tartani?A GPU-knál problémássabb a helyzet.
A G92 és G80-nál is sokkal rengeteget adtak el hibás egységekkel, többet mint hibátlant.
Az ATI-nál meg eleve van redundancia.Azért nagy a selejtarány az Intel-nél, mert már be vannak jelentve a fele mérető cache-el kiadott Wolfdale chipek.
Ha nagy lenne a selejtarány, akkor a kiadáskor már eleve jöttek volna és így hibás chipeket eladták volna, ahogy a G80 pl. az nv.
Azóta nem javult, hanem még romlott is a selejtarány???Power
-
cowboy_bebop
őstag
Ha volt már, bocsánat.
* ATI Radeon HD 4850 - 650MHz/850MHz/1140MHz core/shader/memory clock speeds, 20.8 GTexel/s (32 TMU x 0.65 GHz) fill-rate, available in 256MB/512MB of GDDR3 memory or 512MB of GDDR5 memory clocked at 1.73GHz
* ATI Radeon HD 4870 - 850MHz/1050MHz/1940MHz core/shader/memory clock speeds, 27.2 GTexel/s (32 TMU x 0.85 GHz) fill-rate, available in 1GB GDDR5 version only
* ATI Radeon HD 4870 X2 - unknown core/shader clock speeds, available with 2048MB of GDDR5 memory clocked at 1730MHzEz a shader különfrekvencián járatás nekem új..
-
Ujabb pletyka látott napvilágot, mint arrol az ipon oldalán beszámolnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem azért gyártják 65nm-en, mert a 45nm hibaszázalékjának túl robosztus a chip.
Na ezaz, a GPU-kból is sok a hibás, de sokkal kisebb a redundáns rész benne, mint a nagy cache-sel rendelkező procikban.
Eleve ott van az, hogy ha az új Core 2 cache területének 20%-a hibás akkor még eladható a proci tökéletes Wolfdale-ként. Nem véletlen terveztek rá 20%-ot, tudták, hogy a 45nm az elején még ennél a kis chipnél is döcögős lesz.
A selejtarány folyamatosan javul, csak az elején legyártott nem tökéletes, de még butítás útján eladható Wolfdale chipeket férrerakják. Ez mindig így működik. Ha túl sok lesz belőlük egy idő után akkor csinálnak egy butított modellt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz antikomcsi #741 üzenetére
Hmm. Ahogy telik az idő egyre hamarabbra jósolják. Jövőhéten már tegnapra lesz itt, csak győzzük majd kivárni hogy még -1et kell aludni.
Vagy előbb jelentik be hivatalosan mint kapható is lesz?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
És ha mindenre rárakják a biztonsági tényezőt akkor is tuti jobban jönnek ki végösszegre? (kevesebb a selejt ami csak valószinűségi változó, de fixen több felesleg van mindenből a hibátlan chipekben is és az így becsúszó, még mindíg selejtelendőkben is...)
Ez miért off? Ugyanúgy igaz az RV770-re is hogy miként dolgozik az ati biztosítékokkal.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Mivel most csak egy 1440x900-as TN-filmes monitorral nyomulok amivel nem vagyok túl elégedett gondolkodtam hogy egy 4870-es mellé monitort is újítok. (valami S-IPS vagy S-xVA-t) Épp belefutottam egy specifikációhoz képest kurva jó árú 1920x1200-as fullHD-s S-PVA-s 22"-os monitorba és azon agyalok hogy vajon ha az AA-ról lemondok (vagy max 2x MSAA) akkor egy 1Gb-os 1GPUs 4870-es bírná-e játékokban (persze crysisen kívül, de minden másban..) ezt a felbontást? Csak úgy tippre azok alapján amit eddig írogatnak róla vállalható lehet? Vagy ahhoz kötelező lenne 2GPU?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Komplikato
veterán
válasz janos666 #747 üzenetére
Nem TN panelből nem csak 20 és 24"-os wide, meg 19-20"-os 4:3-as van?
Egyébként a kérdésedre a válasz megjósolhatatlan. Vedd alapúl, hogy mostani HD3870 mire képes. Aztán gondold végig, hogy OPTIMISTA esetben lesz kb. 1.5x gyorsabb a 4870-es.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
nagyúr
válasz janos666 #746 üzenetére
ahhoz, hogy erre tudományosat válaszoljak, ismerni kellene a gyártás hibamennyiség / darab eloszlását. nem ismerem, úgyhogy csak a feltételezéseimből tudok kiindulni - én azt gondolom, hogy a teljesen hibátlan chipek aránya elég alacsony.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
T.Peter
őstag
Aktív témák
- Trollok komolyan
- Futás, futópályák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoPro Topic
- SkyShowtime
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...