- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ülésezik a hardveregylet
Hirdetés
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Jelenleg ugynezki az NV 5:1 ALU:TEX arany fele lep tovabb, szoval annyira azert nem tunik lehetelennek, ettol fuggetlenul en 3:1 ALU:TEX aranyt varok az RV770-tol igy 96(480)/32 jol beleillik a kepbe
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
7600GT
senior tag
rocket=Bundás23?? Ezt a 3:1-es arányt ugye te sem gondolod komolyan?
Szerk.: Bocsánat ez kicsit erős volt, de azért ez a 3:1-es ALU:TEX arány eléggé messze van a valósgágtól. Az kb. ~10:1.
[ Szerkesztve ]
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
7600GT
senior tag
Ez szép. Ha ez igaz, akkor kb az nV eláshatja magát.
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
7600GT
senior tag
Őőő, mert talán (a hírek szerint) egy sokkal gyorsabb kártyát sikerült csinálniuk, úgy, hogy kisebb a gyártási költség. Ugyanis ha jól tudom az Rv770 lápkompatibilis az Rv670 nyákjával, tehát új nyákot sem kell tervezni.
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Megfelelő Shader power hiányában nem reális alternatíva a G94... Ugyanúgy fog járni, mint a 8800GTS 320/640, az elején mindenki elalél a sebességétől aztán csak esik visszafele. A G92-es 8800GS 768MB Ramma sokkal jobb vétel hasonló áron (már ha valaki úgy gondolkodik, hogy nem cseréli év végén).
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam:
"Az RV670 és az RV770 közt átlag 50% bónusz lesz. Nyilván a régi játékokban vagy a régi elvekre épülő új progikban (a la Crysis) lehet nagyobb javulás, de elsősorban az Unreal Engine 3 a mérvadó, illetve a jövő DX10-es motorjai, így az átlag 50%+ ide értendő."
A DX10 motorokban erősen más a felállás a két architektúra közt. Elég lesz az 50%+Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
7600GT
senior tag
Látom nagyon véded a magas ALU:TEX arányt. Csak az a baj, hogy még egyetlen egy ilyen játék sem jött ki... Nem lehet, hogy soha nem is fog? Szerintem az elkövetkezendő játékoknak is sokat fog számítani az a plusz valahány TMU.
Szerk.: ez a 262-re ment volna, de kb mindegy. Amugy milyen dx10-es játék van ahol az ATI kártyák annyira jók?
[ Szerkesztve ]
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Fontos az ALU:Tex arány magasan tartása, mert ez jobb sebességet garantál. A számítás mindig gyorsabb a texture fetch-nél.
A Crysis nem túl magas ALU:Tex arányt használ és az eredmény őrületesen lassú futás.A kérdésed leegyszerűsíthető, két valóban DX10 játék van a Call Of Juarez és a Company Of Heroes. Mindkettőben jó az Ati.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
7600GT
senior tag
"A Crysis nem túl magas ALU:Tex arányt használ és az eredmény őrületesen lassú futás."
Ezt két oldalról lehet megfogni:
a, lecsökkented a TMU kihasználtságot
b, megnöveled a shader kihasználtságotAz a verziótól csúnyább lesz, a b verziótól meg még lassabb.
Szóval akkor hogy is van ez most?Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
Yutani
nagyúr
G94 RV670 ellenfele
A G92 és a G94 együtt vannak az RV670 ellen, ugyanis a 8800GT ellen a 3870 indult útnak. A 3850 ellen érkezett a G94, de olyan jól sikerült, hogy a 3870 ellen is indulhat szemrebbenés nélkül.
Ehhez hozzájön, hogy az RV670 X2 indul a 8800GTS-512 és 9800GTX ellen, azaz még mindig RV670 vs G92 felállásnál tartunk.Az RV770 ebbe a szituba érkezik. Remélhetőleg képes lesz majd megverni egymagában a 8800GTS-512 és 9800GTX duót, hogy majd a 9800 GX2 ellenfeleként RV770 X2 konfigurációban győzzön.
Aztán majd ide csúszik be a G92b, ami magasabb órajeleket, alacsonyabb fogyasztást ígér, semmi mást.#tarcsad
-
rocket
nagyúr
Optimizmusbol tovabba sincs hiany ugynezem
Crysisben +20% lemeradas van alapbol az atlagban meglevo kb. 30% mellett amivel gyorsabb az 8800ultra mint RV670XT, bar az nem DX10 jatek, az egyik legfontosabb benchmark jelenleg.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
Abu85: mutass már 1 nem CPU limites tesztet 1-1.5 évvel ezelőttről, ahol a 88GTS sokkal kevesebbel volt lemaradva a GTX-től, mint manapság az elején persze, hogy elaléltak tőle, mert felmosta a padlót az 1900XT-vel és a 7900GTX-szel, de világ életében 30-40% lemaradásban volt a 88GTX-hez képest.
7600GT: egyáltalán nem biztos, hogy az alacsonyabb textúrázási igénytől rondább lesz a játék. kedvenc példám a levelek megjelenítése - meg lehet őket csinálni textúrával 1-2 poligonból, vagy textúra nélkül kicsit többől. a második eset -TMU, +CPU és +shader.
rocket: hidd el, nem korai feszegetni a kihozatalt. simán lehet egy 1md+ tranzisztoros chip halála - a manapság pletykált G92 kihozatali arányokon drasztikusan kellene javítani, hogy egy duplaakkora chipnél elfogadhatóak legyenek.
ALU:TEX téma: az egész konfúzió a G80 miatt van, ahol az SP-k a diszkrét egységek, és rögtön 4:1 körüli ALU:TEX arányról beszélünk, holott mind a korábbi pixel shaderes kártyákkal, mind az R600 szuperskalár számolóival összevetve a G80 4:1-e 1:1-nek számít.
Vagy ha a G80 4:1, akkor az R600 16:1 vagy 20:1, ízlés szerint.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
55nm-en nem hangzik veszesnek ennyi tranzisztor, raadasul az elmult 16 honapban nem sok dolguk volt, igy volt idejuk.
Egyebkent ha jobban korbenezunk mar ~5 honap csuszasban van az NV highend GPU-ja az igerthez kepes, ez azert nem napi tema mint az ATi eseteben R520/R600 kapcsan volt, mert az ATi-nak nincs semmilyen egy GPU-s megoldasa a highendbe amiert NV-nek esetleg kapkodnia kellene.
Ettol fuggetlenul azert az se elkepzelhetetlen gondok voltak/vannak vele, de az nagy blama lenne ilyen elonybol es hatterrel.G92 akkor 2:1 lenne ha G80 4:1, kicsit olyan ez az egesz G80 vs R600 osszehasonlitas mintha a almat a narancshoz hasonlitgatnank az alapjan, hogy mindketto gyumolcs
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
TomBoy1986
veterán
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz TomBoy1986 #279 üzenetére
Nem, de mindenki arra izgul, hogy hogyan fut(na) nála.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Armando_19
őstag
válasz TomBoy1986 #279 üzenetére
Hülyeség ez a Crysis mizéria, de tényleg.
Majd nemsokára jön FarCry 2, hasonló beállítottságú engine-el, valamivel szebb grafikával, és fogajuk hogy egy cseppet jobban be lett optimalizálva. Hihetetlen, hogy minden játék megy már rendesen highon egy 3850-en is, de a csúnya kis crysis krízis helyzetet teremt. Még anno Doom3 sem fektette meg ennyire a gépeket, pedig ott tényleg volt egy komolyabb generációval történő előrelépés. -
rocket
nagyúr
válasz TomBoy1986 #279 üzenetére
Nem az en gondolatomat irtam le, hanem a tenyek azt mutatjak Crysis korul mint benchmark a legnagyobb a hype, es ez nem fog valtozni meg jo ideig.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
akkor ez a tranzisztorszám dolog gusztus dolga, szerintem rengeteg. viszont az nVidiának hiába volt sok ideje, rengeteg múlik a TSMC-n is.
az nVidia hide-and-seeket játszik a high-end GPU-val, nem is sietnek, meg nem is látok semmit a tarsolyban - nem tudom, mit terveztek 2007 novemberre, de az biztos, hogy nem a GT200-at.
ALU:TEX - sajnos elég jól közelíti az alma-narancs hasonlat a helyzetet, annyi az architektúrális különbség, hogy lassan lehetetlen reálisan összevetni két kártyát. az ALU:TEX arányban én a textúraszűrőkkel számolok (különben az ATI-nál is sokkal kisebb lenne), így a G92 ugyanolyan arányú, mint a G80 - ill. csak hasonló, mert az órajel is belejátszik a 16 az R600-nál úgy jött ki, hogy "elcsaltam" a szuperskalár egységekből a "komplexet" - ha az 1:20-at nézed, abban az a furcsa, hogy az egyik összevetés szerint 4x akkora az arány az R600-nál, a másiknál meg 5x
és akkor az már csak hab a tortán, hogy szinte egyik kártyánál sem a shaderek összkapacitása a szűk keresztmetszet a játékok nagy részében - talán csak a 9600GT-nél.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TomBoy1986
veterán
válasz VaniliásRönk #280 üzenetére
Még fel se tettem. Láttam havernál 8800GTS 320-on, nem ájultam el, így maradtam a COD4-nél. Szóval nekem ennyit jelent pl. a Crysis
Armando_19:
Egyetértünk, bár annyival kiegészíteném, hogy az egész NV kártyaparkot akkoriban megfektette a Doom3 - meg minden, ami komolyabb DX9 volt. Bezzeg a 9700Pro-katrocket:
Nem sok olyan tesztet láttam, amiben a Crysis volt csak. Én mondjuk ált. ki is hagyom, inkább olyan érdekel, ami reális eredményt mutat.Amúgy az RV770-hez visszatérve:
Szerintem egy versenyképes termékskálával fog előállni az AMD a HD4xxx szériával, legalábbis az előzetes adataimból nekem ez jött le (Forrás1 , Forrás2 , Forrás3).
Szóval én optimistán tekintem az AMD jövőjét (legfeljebb IBM lesz )
[ Szerkesztve ]
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
rollins
őstag
válasz TomBoy1986 #284 üzenetére
Remélem nem gondolod hogy a doom3 dx9-es (keveset tudok róla, de winxp-n úgy tudom csak minimális dx9 -es kódot használt, ha egyáltalán használt.., meg ablakozni menüben nem tud, de nem is lényeg, de ugyan úgy nézett ki pl. linuxon főleg nvidia vga-val, full opengl)
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
NV nagy mestere a kodnev atnevezeseknek, logikat nem kell keresni koztuk, siman az "ellenseg" osszekavarasa a cel.
1:20-at ertettem, ALU:TEX tema kb. olyan bonyodalmakat okoz mint anno a G70/71-R520/580 idokben a pipeline vs shader processor tema
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
fLeSs
nagyúr
válasz TomBoy1986 #284 üzenetére
A D3 nem fektette meg a közép/felsőkategóriát [link]. Egyébként meg Opengl.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
TomBoy1986
veterán
Az FX szériára gondoltam, abból is a 9700 ellenfelére az FX5800-ra, de a többin sem ment fényesen az FX szériából.
Az OpenGL miatt elnézést. Nem emlékeztem jól.
[ Szerkesztve ]
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal egyszerűbb a dolog ennél. A Crysis olyan eljárásokat használ amik gyakorlatilag DX9-esek, de a DX10 már kínál gyorsabb megoldásokat hasonló grafikai eredmény eléréséhez.
Amúgy elfogadom a Crysis elveit és alkalmazott megoldásait, csak egyszerűen ésszerűtlennek tartom.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VaniliásRönk
nagyúr
-
rollins
őstag
válasz VaniliásRönk #291 üzenetére
Ja, valami ilyesmi. De hogyhogy linux alatt nem vettem észre különbséget doom3-nál? (mondjuk akkor már 7600GT-vel néztem), mert ott aztán tényleg nincs directx.
Megint szétoffolunk valamit :>
TomBoy1986: Nehogy érts félre, nem puncs , de sok fórumozót le kéne cserélni TomBoy1986-ra, ha lehetne. Komolyan meghatódtam, ill. majdnem, ritka az ilyen.[ Szerkesztve ]
-
TomBoy1986
veterán
Ha már itt Crysisnál tartunk, akkor hasonlóan "NV optimalizált" a World in Clonflict is. Végeztem egy kis tesztet vele kapcsolatban:
Néhány tanulság:
- Végig, minden kártya gyorsult a gyorsabb CPU-val
- 7900GS mediumban ~ HD3870
- 512MB VRAM kell a játékhoz Very High beállítás mellettÉs ami nem tűnik ki a grafikonokból, hogy a játék közben természetesen sokkalta jobban megy, mint a tesztben a HD3870 (végigvittem vele).
rollins:
[ Szerkesztve ]
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
Bundás22
őstag
válasz TomBoy1986 #296 üzenetére
a WIC azon ritka játékok közé tartozik amelyek cpu igényesek(úgy lettek megírva)
pl.: a crysis nem gyorsul a gyorsabb cpu-tól(magyarul egy C2D-n és egy X2-esen szinte ugyanolyan gyors), erősebb gpu-tól annál inkább
Ego sum magister vitae - I am the teacher of life
-
nagyúr
válasz TomBoy1986 #296 üzenetére
A WiC nagyon erősen CPU érzékeny (az RTS-ek általában azok), a tesztjeiden is világosan látszik a CPU limit. Erős CPU mellett mediumban az ATI kártyák gyorsabbak szoktak lenni (legalábbis a unified shaderes mezőnyben), high / very high fronton az nVidia erősebb - vszleg az AA miatt.
Abu85: itt egy BF2 teszt a megjelenés környékéről, itt is 30-50% difi látszik...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TomBoy1986
veterán
válasz Bundás22 #297 üzenetére
Igen, a magam részéről a TDU és a FEAR az, ami reális képet ad - feltéve, hogy jól tesztelik. Nálam jól látható, hogy a 3870-nél szinte végig 3GHz@ HDR+4xAA-ig (TDU) avagy 4xAA+16xAF végig CPU limit mutatkozik. Ez azonban annyira nem zavaró, mert jól játszható ennek ellenére a játékok.
gbors:
Azt nem tudom megmondani, hogy mi miatt megy joban VH-ban NV-n, de az tény, hogy a bench jobbat mér. Csak mégis vicces.[ Szerkesztve ]
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
RapUGround
tag
Van egy kérdésem, hogy ti ezt a ALU:TEX arányt honnan olvassátok?
Ezek az infok hol elérhetők?
És a grafikus motorokról honnan tudtok ennyi infót, hogy ez a "xy" motor jobb mint a "xyz"?
Tán grafikusok és programozók vagytok?
Amúgy ami DX10 az DX10 mindegy mennyire. A textúrák már mássak és alapvetően már magas geometriával rendelkezik, nem mint a DX9.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Hálózati / IP kamera
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- OLED TV topic
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Parfüm topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Energiaital topic
- További aktív témák...
- NVIDIA Quadro RTX 4000 Ada Generation 20GB GDDR6 új garis eladó
- Nvidia Quadro RTX A2000 12GB GDDR6 192bit LP-normal dobozos VGA eladó
- MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 256bit - Garancia: 2024.05.10-ig!
- GIGABYTE GeForce GTX 1050 OC 2GB GDDR5 128bit Videokártya,hibátlan állapotban,tesztekkel!
- Sapphire HD 4830 512mb/256bit