- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Aktív témák
-
decibel
aktív tag
A Vr-Zone szerint az rv770-ben 800sp lesz. Ez 32tmu-val kombinálva elég komoly gyorsulást eredményezne, de valahogy kétlem, hogy ez beleférne a tranyó kapacitásokba, hacsaknem valahol megnyirbálják a chipet.
"you are a monkey poo-poo"
-
nagyúr
válasz RapUGround #300 üzenetére
az ALU:TEX arányt egyszerűn kiszámoljuk az SP-k száma aránylik a textúrázókéhoz, bónuszként a G8x/G9x kártyáknál az órajelekkel is kell korrigálni.
szerintem a többség nem játékfejlesztő itt, de Vonnegutot idézve: "meg kell nézni 10 millió festményt".
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Bundás22
őstag
800 sp , fincsi
végre az ati is akar vmit robbantani mint az nvidia a 8800GTX-szel, egy über karit
a 4870X2 lesz az über alles(1600 sp ) ha ez igaz
gondolom az AMD-nek az ati ami a felszínen tartja amíg készülnek a bosszúra , a phenomot talán kihozzák nullszaldósra, addig pang a processzor bizniszük, az intel naponta 100.000 procit termel az AMD ?? talán 2000-ret és azokon is kisebb a profita 88GTX-et én is elfogadnék igazi felsőkategóriás, még ma is bőven a felsőkategóriában van(azóta alig-alig hoztak ki néhány gyorsabbat nála)
igazából a 3870X2 sem egyértelműen jobb, bár az azért nagy nehezen talán lenyomja a királytEgo sum magister vitae - I am the teacher of life
-
rocket
nagyúr
Nem tudjuk mennyire "olcsok" az ATi altal alkalmazott SP-k, az se elkepzelhetetlen a core nem 250mm2 hanem nagyobb, ugye ennyi erobol lehet az a pletyka nem igaz es nem a 160SP.
Az mindenesetre biztos anno az ATi az r580-ban megtriplazta a SP-k szamat, es nem not jelentosen a core merete (jol emlekszem 17% korul volt), mondjuk jelen esetben 2.5x SP es 2x TMU novelesrol lenne szo ami nem keves.
Mindenesetre ugytunik jol mukodik az ATi osszekavaro hadmuvelete annak reven, hogy az AIB partnereiknek tobb fele verziot mondanak
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Bundás22 #304 üzenetére
Nem szabad kiragadni 1 szamot, 1600SP jol hangzana a nagy szamok torvenye alapjan vasarloknal, de a gyakorlat egesz mas ha kiegyensulyozatlan lenne a GPU.
Jelenleg ugye sokan 128SP vs 320SP hasonlitgatjak a G80/G92 vs R600/RV670 parost pedig nem er ez az osszehasonlitas 2 szam alapjan semmit.
Ha 320SP-nek titulaljak a R600/RV670 GPU-kat, es az NV-t 128-nak, akkor azt se art megjegyezeni az NV shaderei ~2x nagyobb orajelen mennek mint az ATi-nal, ha meg 64SP-nek titulaljak akkor meg azt nem art megjegyezni, hogy mellette van 256 egyszeru SP is, SP kapcsan is igaz amit irtam par napja az ALU:TEX arany kapcsan az almarol meg a narancsrol, elmultak azok az idok amikor 16 pipeline az 16 pipeline volt akarhonnan neztuk a dolgokat, anno emlekszem itt PH-n is voltak clock-to-clock tesztek NV-ATi GPU-k kapcsan mert akkoriban meg osszehasonlithatok voltak. (bar sose ertettem ebbol milyen konkluziot lehetett levonni ha lebutitottak az ATi (altalaban magasabb volt a GPU orajele mint az NV-nel) orajeleit NV szintre es igy clock-to-clock NV jobb volt, viszont ugye az ATi altal elert orajeleket az NV GPU-i nem birtak, igy ez az oeszehasonlitas nem ert semmit )"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
clock-to-clock ... igy ez az oeszehasonlitas nem ert semmit
dehogynem, arra volt jó, hogy senki ne higyje azt, hogy az X850XT 1.5-szer gyorsabb a 6800GT-nélamúgy az R6xx család SP-i biztosan jelentősen olcsóbbak a G80-asoknál, egyrészt az 5-utas szuperskalár egység a vezérlés miatt kevesebb tranzisztor, mint 5 azonos tudású SP, másrészt a G80-as SP-k lényegesen magasabb órajele sem kevés + tranzisztorba kerülhet.
ezzel együtt, a 800SP / GPU elég futurisztikusan hangzik, és amíg nincsenek látható jelei az ALU:TEX arány további növekedésének, addig nincs is értelme.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
800SP melle nem 32TMU-t gondolnak
Dave Orton akkor meg az ATi elnokekent az R600 megjelenese elott 96-rol beszelt, hogy az lesz a kovetkezo lepes, viszont ugye az ATi kihagyta az R600 refresht, es helyette kijott a finomhangolt RV670-nel ami egy kisebb csikszelessegen gyartott R600+DX10.1, majd kettot pakoltak egy nyakra belole es abbol lett a highend, szoval az a 96 lehet elkopott mar, pedig nem tunne rossz lepesnek 96SP es melle 32TMU, aztan lehet megint rankcafol a gyakorlat
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
a 96 szuperskalár egység + 32 TMU (32 szűrő és 64 címző?) nekem is tetszene, erről is szól a legtöbb pletyka.
a 800 SP (160 szuperskalár unit) + még a legalább 64 TMU szerintem irtózatos chipméretet eredményezne.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
Dual GPU-val nem sokra fognak menni HD3870X2 stilusban, 9800GX2 kartyakat mar hetekkel a megjelenes elott sokan temettek itt PH-n, aztan most, hogy jonnek a tesztek az derult ki a HD3870X2 mekkora egy sz@r valojaban
Ha esetleg dual core GPU-val jonnek highendbe abban is rengeteg buktato lesz (megint olyan dolog lesz amit a jatekfejlesztok nelkul a hajukra kenhetnek), es amig az NV kepes lesz egymagos GPU-kat gyartani addig konnyeden bezsebelhetik a highendet, szoval ha nincs valami a varazs kalapjaban az ATi-nak akkor 1 ev mulva ugyanott leszunk mint most.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már miért lennénk ott egy év múlva mint most. Az AMD architektúrája sokkal kiegyensúlyozottab, míg az nV architektúrája kiegyensúlyozatlan. Már az Oblivionnal is látszik az elképzelés beli eltérés. Arra kell gondolni, hogy a GF8-9 "bizonyos esetekben" marha gyors, de "pár eljárás alkalmazásával" bűn lassú. Az AMD úgy döntött, hogy úgy tervezi meg a chipet, hogy azokon a "bizonyos esetekben" ugyan nem lesz az átlaghoz képpest marha gyors, de "pár eljárás alkalmazásával" sem lesz bűn lassú. Ezt úgy kell értelmezni, hogy van egy program ami tartalmazza azokat a "bizonyos eseteket" (ahol gyors a GF8-9), és van benne "pár olyan eljárás alkalmazása" (ahol a GF8-9 lassú). Ilyenkor két hasonló kaliberű nV és Ati portrékát példának véve, megy a program, teszem azt átlag 55-60FPS-t. A "bizonyos esetekben" a GF8-9 képes lesz akár 100FPS-re is, míg a HD Radeon ezt nem éri el, ő csak 80FPS tud majd kipréselni magából, azonban "pár eljárás alkalmazásával" a GF8-9 sebessége 10-20FPS-re is csökkenhet, míg a Radeon kiegyensúlyozott felépítése miatt tarthat egy átlag 30-40FPS-es tempót.
Ezt mindenképp figyelembe kell venni. Ezért van vesztes helyzetben az nV jelenleg.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
nem szar az X2 - nézd meg pl. a computerbase teszteket (azért őket, mert újramértek mindent, ahogy elnézem), 1-2 helyen valóban van betli X2 fronton, de sok helyen tartja a lépést a GX2-vel, van, ahol veri is. a multiGPU technológiához meg a játékkészítőknek is fel kell nőniük.
Abu85:
Ezért van vesztes helyzetben az nV jelenleg.
azt leszámítva, hogy majdnem az összes komolyabb játék ütőerén rajta a keze?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább kés van a fejlesztők ötőerén. A techland speciel még az nV ellen sem fordult mégis eltiporták őket a zöldek. Pusztán az volt a bűnük, hogy eszükbe jutott "pár eljárás alkalmazása"...
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
ulveczkii
tag
Nem a Microsoft-nak kellene tenni valamit? Támogatni vagy legalább megvédeni azokat akik az altaluk kitalált eljárásokat használni szeretnék? Vagy az ATI is szánhatna egy kicsit támogatásra pénzt bár tudom hogy elég szarul áll az AMD de gondolom nagyságrendileg nekik nem nagy pénz.
-
cowboy_bebop
őstag
Számomra is egy unszimpatikus banda.
Azt hiszik h. mindenki csak az ő chipsetjeit veszi (ugye az SLI csak NV chipsettel megy), h. mindenki csak az ő 65nm-es, csúcsmelegedő kártyájukra várt.
Persze erről a sok, "fura" ember is tehet, akik szerint ha VGA, akkor Nvidia, illetve minél több RAM van egy krátyán, annál gyorsabb. (Pl. h. a 7600GS 512MB DDR2 mekkora über-kártya.)
Az utóbbi időben pedig az AMD lett szimpatikus a maguk visszafogottságával.
A chipsetjeik egész jók lettek (pláne a 780S), meg a VGA-ik is egész pöpecek.
Le is cseréltem a procit, VGA-t, chipsetet, AMD-re.Egyetértek dokar-ral és Keldor papá-val.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz cowboy_bebop #321 üzenetére
könnyű az nVidiából sátánt csinálni, de messze nem ennyire fekete-fehér a helyzet. az igazi értéket szerintem nem a pénz jelenti, hanem az ingyen kapott nV mérnökök, akik projektenként változó szinten közreműködnek a játékok fejlesztésében - ahogy az eredmények mutatják, sok esetben minimális kontrol mellett. ha én 3D-engine-t készítő cég vezetője lennék, tuti nem hagynám, hogy egy külső ember hozzon komoly technikai (ne'adj isten engine architektúrás) döntéseket - és persze ezzel együtt ezekre fenn is tartanék megfelelő képzettségű embereket. hogy ezt sok cég miért nem teszi, arra csak rosszindulatú tippjeim vannak...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz cowboy_bebop #323 üzenetére
aye. pont ezért annyi a szar PC-s játék, mert főleg a pénz beszél. oszt' 3 év múlva meg ott fognak rinyálni, hogy nincs vásárlóközönség a sokmillióból kifejlesztett csodaengine-re épülő "játékra", mert solan átpártoltak a konzolra. ezért becsülöm pl. az Epic-et meg a Bugbeart - ott az nVidia logo a játék elején, de még a 2600XT-men is úgy hasítanak a játékaik, hogy öröm nézni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
rocket
nagyúr
Mar megint leragadtal az elvi sikon, leragott csont ez a tema, aki latja a fatol az erdot tudja mikent mukodnek a dolgok, nem a felhasznalok feladata kene legyen remenykedni hatha megvaltozik a helyzet, az AMD-nek kene tennie ellene, ha nem tudnak akkor menjenek kapalni, nem mondom egyszeru a helyzetuk, de azert 10 honap alatt semmit nem tudtak elerni az R600 es tarsaival azert az mar kinos.
Regebben is azt gondoltak majd a shaderek atveszik az uralmat, R520 ota leragadtak a 16TMU-nal, mikozben inkabb azt kene novelni, nem megtobb shader teljesitmeny kene a cel legyen.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
a felvetések igazak, a következtetéssel nem értek egyet
amúgy nem vagyok csodadriver hívő, de ahol az SLI jól skálázódik, a CF meg nem, ott pont várható drasztikus javulás driver irányból.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
Driver oldalon orvosolhato lenne akkor lett volna idejuk mar kijavitani, nem 2 napja megjelent jatekokrol van szo, es a kartya se 2 napja jelent meg, inkabb a jatekfejlesztokkel apolt "kapcsolatuk" eredmenyeit latjuk jopar esetben.
Az R6xx kapcsan mindenki a driver csapattol varta/varja az attorest (raadasul Eric Demers a nyilatkozataiban rarakott egy lapattal meg) es nekem ugytunik osszeomlottak a nagy elvarasok alatt, ezert van a szokasosnal tobb hiba ami nem volt jellemzo az elmult evekben.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
R600 mar 2002-ben fejlesztes alatt volt, egyszeruen rossz alapokra epitettek, rosszul mertek fel a tervezes alatt mi varhato az akkor meg tavoli jovoben, ezert kellene egyutt lelegezni valami alap szinten legalabb a jatekfejlesztokkel, hogy ilyen csunyasagok ne tortenhessenek amikor 1 darab olyan jatek nincsen amiben az ATi architekturaja fele billen a merleg nyelve es nem 20 frame/s az atlag 1280x1024-ben
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
szerintem sokat fejlődtek driver fronton - nem volt csoda, de olyat Demers sem ígért. ahol egy 3870 sokkal lassabb, mint egy 8800GT, ott én sem számítok nagy változásra, de ahol csak a CrossFire scaling a gond, ott lehet javítani. azok a problémák, amitől nem skálázódik több GPU-ra egy játék, többnyire sokkal általánosabbak, mint hogy az egyik vagy másik architektúrán másképp kellene megoldani őket - ezért ha az nVidiának sikerült, akkor az ATI-nak is sikerülhet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
Nezhetjuk ugyis a dolgokat, hogy kihoztak a maximumot a gyakorlatban es csak a tulzott elvarasok, meg a ha-val kezdodo mondandok azok amik miatt ez halvanynak tunik. (mondjuk ennek a kartyak arazasa ellentmond, ATi ugy gondolja az arazasukbol kiindulva, hogy a HD3870 jobb mint a 9600GT, pedig a gyakorlat nem ezt mutatja.)
R300 lett volna olyan sikeres ha nincs az NV30? egyertelmuen nem, ahoz kellett az NV hibaja akkor, a mostani szituaciohoz meg az ATi hibaja, errol a szintrol meg visszalehet terni, viszont megint ott a veszely, hogy legtobb embernel tulzottak lesznek az elvarasok es azt gondoljak legkozelebb 180 fokos fordulat lesz, kozben realisan inkabb azt kene gondolni milyen jo lesz ha ujra egy szintre lepnek az NV-vel az akkori gyakorlati teljesitmenyben."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az R600-at a DX10-zel együt fejlesztették. A fő szempont a rugalmasság volt, és ez már meghozta a gyümölcsét, hiszen a DX10.1-et játszva beépítették és a DX11 támogatásához is minimális változtatások kellenek.
Az nV most bevágta a durcit, mert a DX10-ben a Microsoft nem teljesen az ő elképzeléseit támogatta. Megjegyzem, hogy a Crysis sebességét látva, nem csodálkozok a Redmondiak döntésén... Azért vannak a zöldek ezután nehéz helyzetben, mert nekik már a DX10.1 támogatáshoz is durván át kellene tervezni a chipet.
A jelenlegi DX10-es játékokban a Radeon a combossabb (Call Of Juarez, Company Of Heroes).Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SystemRoot
őstag
"hogy a HD3870 jobb mint a 9600GT, pedig a gyakorlat nem ezt mutatja."
Tény hogy itt a PH-s tesztben is ezt hozták ki "végeredményül" de sztem ez egyáltalán nem egyértelmű. Én sokkal életképesebb megoldásnak tartom a 3870et mint a butított 64shaderes 9600GT-t. Sztem a (közel)jövőben a játékok a shader teljesítményre fognak alapozni és a jelenlegi szépen optimalizált 9600GT eredmények hamar elvesznek a süllyesztőben.
Ráadásul én még most is max egált mondanék átlagot nézva a 96GT vs 3870 között. (pl Oblivionban széjjelalázza a kis nV-t az ATI, ami meglehetősen szégyen nekik mert ebben a játékban a shaderintenzivitás miatt mindig is az erősebb shaderteljesítményt felmutató nV-k voltak a dominánsak)Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.
-
nagyúr
válasz SystemRoot #338 üzenetére
a közeljövőben (ha az Nálad is 3-6 hónap) aligha...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
RapUGround
tag
Véleményem szerint hiába vár akárki is csodát a HD3870-től,
mikor a HD2900XT is siralmasan teljesített sajnos. Ez mellett
még a memória interfész is 512bitről 256ra csökkent,
talan az órajel növekedett valamelyest, de inkább
a fogyasztás csökkent. HD4xxx széria lesz valójában a
HD2900XT utódja. Ezt mindenki tudja, hogy elveri a 8800GTX,
mint a huzat. Addig kár vitázni akármin. A másik, minden tesztben
75%ban DX9-es játékok szerepelnek, ami mellett köztudott,
hogy a 8800GTX egy DX9-re készített DX10 kártya.
DX10 meg sajna még most sincs, mert még a mai napig sok DX9
játék jelenik meg, de egyre több DX10 is.
A 8800GT/GTS/GTX és a 9600GT és a többi is szuperek lesznek
DX9-ben, de sajnos a DX10-re várni kell még mindig, mert még mindig csak
pár darab játék van, és mind NV logos. Várni kell még egy évet vagy
karácsonyig legalább, hogy rendeződjön a helyzet. Legyen sok DX10
game és megjelenjenek az újgenerációs vga-k. Sajnos minden új játék fejlesztő
cég NV-s lesz a támogatás miatt, mert több pénzt tudnak fordítani játékok
fejleszésére. De a régi cégeknek is még bele kell szokni a DX10-be,
már az alapokat elsajátították és az elkövetkező időkben várhatók
az igazi DX10 gammak amik majd eldöntik, melyik architechtútra lesz a
jövőben a működő képessebb. Ezt még most az ATI se meg az NV se tudja. -
fLeSs
nagyúr
válasz SystemRoot #338 üzenetére
"Oblivionban széjjelalázza a kis nV-t az ATI"
Ez is eléggé attól függ, hogy hol tesztelsz: [link]. Ez a városban tesztelődött, a második cikkben ahol az ATI győzött, meg az erdőben.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
nagyúr
Abu, rocket:
A maximum kihozásáról szó sincs, ott van az ominózus 16 TMU esete, nem hiszem el, hogy ne tudták volna az RV670-ben megduplázni őket. Bár mostanában munkál bennem a kisördög, hogy nem is ez a legfőbb probléma, hanem esetleg a szuperskalár egységek nem megfelelő kihasználása? Vessétek össze a 9600GT és a 3870 elméleti teljesítményét, ha teljesen szekvenciális float2 PS kód fut rajtuk. Hmmmm...És hát igen, azt elhiszem, hogy az ATI architektúrája a DX11-et is képes magáévá tenni, csak éppen azt nem értem, hogy jutott eszükbe egy ilyen kártyát kihozni egy olyan piacra, ahol még DX10-es játék sem volt, és mennyiségben nem is volt várható...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
dokar
addikt
-
7600GT
senior tag
"nem is ez a legfőbb probléma, hanem esetleg a szuperskalár egységek nem megfelelő kihasználása?"
Az 5way MIMD (azt hiszem végül ebben az elnevezésben sikerült megállapodnunk) felépítéssel ez a probléma, hogy a programozóknak megnehezíti az életét. A driver készítők és a játékfejlesztőkön múlik, hogy mennyire optimalizálják a kódokat.
"Vessétek össze a 9600GT és a 3870 elméleti teljesítményét, ha teljesen szekvenciális float2 PS kód fut rajtuk. Hmmmm..."
Ez inkább azért van, mert a HD3870 minden shader kódot ugyanolyan sebességgel futtat, míg a G80/G92 a float1/2 típusu PS kódoknál eszméletlenül gyors, de egy float3/4-es kódnál már összehalja magát.
Egyébként azt a 16TMU-t én is keveslem. Amugy azon gondolkodtam, hogy ugyebár a programozók még leginkább alacsony ALU:TEX arány használnak a játékokban és a shader kódok nagy része is float1/2 alapú és még így is tartja a HD3870 a többi geforce szintjét. Tehát mi lenne ha az ALU:TEX arányt megnövelnénk és kicsit durvább GS illetve VS kódokat kezdenének el használni a programozók? Szerintem összefosná magát az összes nV kari.
Én ezeknek a G80/G92 alapu rendszereknek max fél évet adok.Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
Aktív témák
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...