- Fujifilm X
- Ülésezik a hardveregylet
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Androidos tablet topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hobby elektronika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Aktív témák
-
leviske
veterán
Én bízom benne, hogy csak 330mm2 lesz. Ha 80k lesz, akkor nem kimondottan váltani fogja a HD3000-es szériát, hanem csak kiegészíti (itt gondolok erre: HD3850<70<HD4850<70<HD3870X2<HD4870X2) , ahoz viszont hamarabb kéne jönniük.
És akkor még azt is nézni kell, hogy 80k-ért már bőven tekinthető a HD4850 a 88GTS ellenfelének, viszont teljesítményben nem biztos, hogy két HD3850 behozna egy 88GTS-t, pedig a HD4850 elvileg ~két HD3850 nek számítana teljesítménybe.(#50) Gaboman : elvileg június, de még pontos dátum nincs. Egyébként ezt a megoldást nagyon helytállónak érzem.
Mivel elvileg miből is álna egy középkategóriás kártya? : abból, hogy átlagos felbontáson (jelenleg ez a 1280X1024/1440X900/1650X1050/1600X1200) normális fps számot tud felmutatni, szinte minden játékban.Emellett miből is álna egy felsőkategóriás kártya? : abból, hogy átlagos felbontásokon csúcsteljesítményt, más szóval magas fps számot tud felmutatni, vagy szokásosnál (jóval)nagyobb felbontásokon normális fps számot tud felmutatni.
Bár ezektől már egy ideje eltért mind két gyártó, de ugy érzem, hogy az még nem gond, hogy valamelyik ide vissza akar térni.
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
válasz VaniliásRönk #45 üzenetére
Ha növelik a TMU-k számát, akkor éppen saját magukra cáfolnak rá, és belátják, hogy kénytelenek az NV-t követni ha versenyben akarnak maradni.
Már az X18xx-as sorozatban is mellékesként kezelték a TMU-kat, mert úgy jósolták, hogy a PS fogja kiváltani. Csakhogy a textúrázást nem lehet megkerülni, mert az alap csontvázra mindig felkerülnek a textúrák és erre pedig az árnyalás.
Még sok időnek kell eltelnie, hogy a VS és a GS elterjedjen, és ez az NV akaratától függetlenül is így lenne, de így, hogy itt az NV, mégtöbb időre van szükség. A számtechben bármilyen generációs váltást nézel, egyik sem zajlott le egyik pillanatról a másikra. A DX9-es VGA-k megjelenésekor is többségben voltak a DX7-es játékok, és a DX10 megjelenése után 1,5 évvel is a DX9-esek vannak többségben.
Naszal a lényeg, hogy ha az RV770 olyan lesz, mint itt írják, akkor elég ütős lesz.
Az NV válasza állítólag még mindig G80 alapú lesz, de ahogy megfigyelhettük, ők a G92-ben szintén növelték a textúracímzők számát, viszont a ROP-okat meg már csökkentették, és náluk már ez a szűk keresztmetszet a mai játékokban.Szóval ahogy én látom, hogy a következő generációban a két gyártó GPU-felépítése közelíteni fog egymáshoz.
Pár év múlva már ugyanolyan gyors lesz mind2. (talán nem írok hülyességet, mert így szükségtelen lesz két gyártó, az NV szépen le is amortizálja a VGA-bizniszt)."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Gaboman
nagyúr
válasz VaniliásRönk #51 üzenetére
Nem fáj ez nekem csöppet sem,sőt örülök neki,remélem tényleg beválik nekik.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
7600GT
senior tag
"Ha növelik a TMU-k számát, akkor éppen saját magukra cáfolnak rá, és belátják, hogy kénytelenek az NV-t követni ha versenyben akarnak maradni."
Szerintem már az AMD is kezdi belátni, hogy nem követhető az eszetlenül magas ALU:TEX arány.
"Még sok időnek kell eltelnie, hogy a VS és a GS elterjedjen"
2009 eleje nincs is olyan messze, amikor is már igazi dx10-es játékok fognak érkezni.
Ha az ember féreggé teszi saját magát, ne csodálkozzon, ha rátaposnak.
-
fLeSs
nagyúr
Azt, hogy kijön pár játék, még nem nevezném elterjedésnek.
Nemcsak egy új cpu/vga-architektúra elkészítésének, de a játékírásnak is megvan az átfutási ideje, arányaiban mindkettő 3-5 év, szóval lehet sejteni, hogy mire lehet számítani."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Dare2Live
nagyúr
"2009 eleje nincs is olyan messze, amikor is már igazi dx10-es játékok fognak érkezni."
De még mindig rémítő többségben lesznek a DX9es gammak.Nemrég néztem, hogy UT3 motorra 14 game fog kijönni a köv 2évben és van olyan ut3ra alapulo game amit 2010re igérnek.
egyébként DX9ben is igencsak hasít egy 3870X2 mindig az UT3at hozom pldnek mert csillió játék motorja lesz annál pl 60-70%al veri el a G92es 8800GTSt ami azért 60-70%. [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Igen lehet: Ray-Tracing.
Elvileg 2010ben jön a Fusion/Larabee, de annak sem 1-2év lesz mire elterjed.
Fless: Mire gondolsz? 83fps*1.6=132fps azaz 60%ot ver G92 8800GTSre.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Gaboman
nagyúr
válasz Dare2Live #60 üzenetére
Pontosan 62.8787878787%-az előnye a belinkelt eredmény alapján.
Az szép tőle,és ha tényleg erre a grafikus motorra épülő játékok lesznek túlnyomó többségben kiadva a következő években akkor az ATi szépen helyt fog állni.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dare2Live #58 üzenetére
Az Unreal Engine 3 az nem probléma. A shaderekkel bőszen operáló Vegas-ben nagyon megy a Radeon. Bioshock-ban pedig úgy tartja a lépést a Gefroce-okkal, hogy DX10 módban Int16-os a textúraformátum ami a Radeonoknál két ciklus/szűrt mintát eredményez, tehát jobb textúraformátummal ki lennének csinálva a Geforce-ok.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
"Ha növelik a TMU-k számát, akkor éppen saját magukra cáfolnak rá, és belátják, hogy kénytelenek az NV-t követni ha versenyben akarnak maradni."
Van mas valasztasuk? kiderult az elmult 9 honapban mit ertek el azzal, hogy az ellenkezo iranyba indultak.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
... berosálok ezektől a "gDDR5-re épülő kártya" pletykáktól
shader / TMU téma: nagyon szépen hangzik a majdnem 2x-ére növelt shaderteljesítmény, de kellene már valami olyan játék is, ami meg is dolgoztatja ezeket. miután még a G8x/G92 kártyáknál sem a shaderek jelentik az esetek többségében a szűk keresztmetszetet, kíváncsian várom, ki lesz olyan bátor, hogy a fentebb leírt R7xx kártyák shader-határait feszegesse.
ha pedig az ATI nem növeli minimum duplájára a textúraszűrők számát, akkor teljesen dilisek, akár beismerés, akár nem...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
7600GT
senior tag
-
leviske
veterán
Az viszont szerintem sem valószínű, hogy mindegyiken az lesz. Az még hihető, hogy a HD4870-en GDDR5 lesz, de nem hiszem, hogy a HD4850-re és a X2-re is szerelnének GDDR5 memókat, most sem tettek, maradtak a GDDR3-nál és csak a HD3870-re tettek GDDR4-et.
Ennek az oka az, hogy az 50-est és az X2-t igyekeztek a legolcsóbban kihozni, hogy versenyképesen tudják manőverezni az árát. A HD3870-re is csak azért került (szerintem), mert kirakat vga-nak készült.Mint már írtam, ami valószínű, az az, hogy HD4850 és az X2 kijön GDDR4 memókkal a HD4870 pedig GDDR5-el és valószínűleg a 50 és 70 közt megmarad a 10-15k-s árkülönbség.
De mind ez csak szerintem.
-
Csiborbogár
őstag
Valszeg ATI sem fogja elkapkodni a ddr5-re váltást. A ddr4-re váltás sem nagyon jött be nekik. Nem hozott nagy ugrást, csak egy ici-pici előrelépést.
ddr5-ről azt olvastam, hogy még alacsonyabb fogyasztáson, és viszonylag elfogadható időzítések mellett fog nagy órajelet produkálni. De szerintem ennek az elterjedése nem várható 2009-nél előbb. Ami persze nem azt jelenti, hogy az ATI ne tudná ráépíteni a 4-es sorozat bármelyik tagjára.Ha lehetne egy kívánságom, akkor törölném az emberek szókincséből a full, meg a max szavakat, mert úgysem jelentenek semmit
-
nagyúr
válasz Csiborbogár #71 üzenetére
így valahogy. nézzétek meg az első gDDR4-es kártyát - egy ultrahigh-end luxuskártya volt, ahol az ár kevésbé számított, és teljesítményben pont szinte semmit nem hozott a gyorsabb memória.
én az ATI helyében inkább hoznám vissza a 512-bites memóriabuszt, mint be a gDDR5 memóriákat. de leginkább egyiket sem.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fLeSs
nagyúr
"Samples of Samsung's new GDDR5 chip have been delivered to major graphic processor companies last month (2007 november) and mass production is expected in the first half of 2008.
Samsung expects that GDDR5 memory chips will become the de facto standard in the top performing segment of the market by capturing more than 50 percent of the high-end PC graphics market by 2010."
a forrás a samsung oldala
A Qimondával mi is foglalkoztunk: [link]
"A vállalat szerint a legtöbb VGA-gyártó csak átmeneti megoldásként tekint a GDDR4-re, és ahol lehet, GDDR3-ról egyből GDDR5-re fognak váltani."
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Foglalt név
addikt
Halkan jegyzem meg, hogy a 3850em visz 930-at
-
leviske
veterán
válasz Foglalt név #74 üzenetére
Pont ez az! Ha a HD3870-en nem GDDR4 memó figyelne, akkor semmi értelme nem lenne, mert maga a mag mind a két kártyán (50 és 70) ugyan annyit tud menni és így nem érné meg a HD3870 azt a plusz 10/15k-t.
-
Foglalt név
addikt
válasz Csiborbogár #76 üzenetére
Egy rendes bios kell hozzá, ez kétségtelen
-
Bundás22
őstag
hogy nem eröltetik a GDDR5-öt. Nem tenne jót az áraknak, és nem hiszem, hogy különös képpen változtatna a teljesítményen: miért a ddr2-es és gddr3-mas karik közt lényegi különbség nincs?
gddr3 és gddr5 között honnan veszed hogy kicsi a különbség? ráadásul 2 generációval korszerűbb ram és még meg se jelentEgo sum magister vitae - I am the teacher of life
-
nagyúr
válasz Foglalt név #74 üzenetére
no, ez az információ teljesen átformálta a világképemet - most már teljesen biztos vagyok benne, hogy 08Q1-ben megjelenő kártyán nem lesz gDDR5 memória
a nagyobb sávszél az bizony kelleni fog, a G92-es kártyák már most is főleg ettől szenvednek. ATI-éknál talán most nem annyira izgalmas a dolog, de rögtön az lesz, amint az ominózus textúraszűrők x 2 lépés megtörténik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Dare2Live
nagyúr
bazi nagy sebességbeli difi van a nagyban nem különböző 3/4 és 5közt.
"a kártyák többségének nincs szüksége nagyobb szávszélességre" G92nél nagyon látható, hogy biza nagyon visszafogja nagy felbontásban/sok nagy textura... esetén a 256bit a 384es GTXhez képest. azaz dehogy nincs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
fLeSs
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Igazad van de ebben azesetben azt mondom, hogy most elég, a köv generációnál már kevés lesz.
Persze lehetne 512bit is de azmeg elég drága, ha gddr5 olcsobb és vszeg sokkal olcsobb akkor...Fless: az is lehet bár a memo sebesség emelés elég erőssen kijön memo azokban az esetekben.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
leviske
veterán
Én abból következtettem, hogy a GDDR3 (HD3850) és GDDR4 (HD3870) kártyák közt nincs nagy különbség, viszont az árát jobban megdobja.
Nem álítottam, hogy nem lépnek tovább...csak kétségbevontam azt, hogy rögtön két generációt. Ezt már csak azért is gondoltam így, mert akkor felesleges volna külön HD4870 és 50.
És attól is tartok, hogy a GDDR5-el az ATi nem tudná jóárasíítani a HD4850-et. Én azt hittem, hogy a 850 mostantól mindíg a best-buy kártya címet célozza meg, de lehet, hogy hülyén gondolkodom és most majd a HD4600-asoké lesz ez a cím, vagy nem tom...esetleg visszakerül az nV-hoz. -
fLeSs
nagyúr
A mi tesztünkben AA nélkül uolyan gyors volt a két kártya.
Egyébként csak pure/Z/1-2 textúrás fillrateben gyorsabb a GTX, a GTS-ben több a textúracímző, ezért 3-4 textúránál memsávszélességlimit nélkül a GTS a gyorsabb: [link].[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
nagyúr
OK, de nem bírom elképzelni, hogy akár a 4Gpixel-es 4 textúrás fillrate bármit limitálna... a ROP-okon és a memóriasávszélen kívül mindenben észrevehetően vagy sokkal erősebb a GTS-512, ezért nem tudom mással magyarázni azt, hogy fej-fej mellett mennek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
fLeSs
nagyúr
Ezt nem itt kéne megvitatni de azért még leírom.
Minden beleszól az eredménybe (fantasztikus felfedezést tettem ).
Gondolom a GTS gyorsabb textúrázása és a magasabb magórajele egy darabig egyensúlyozza GTX több ROP-ját és a magasabb memsávszélt, viszont egy ponton túl a GTX lesz a gyorsabb, mert a memsávszél vagy a ROP-ok hamarabb kifulladnak (a GTS-ben), mint hogy a textúrázás válna szűk keresztmetszetté (a GTX-ben).
Szóval akkor most mi a konklúzió? Miből indult ki az egész vita?[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Dare2Live
nagyúr
Ellenben ha egy GTS lenne csak megtesztelve adott ROP mhzn de 1600mhzés és 2200mhzn futó rammal.... Ha ROP a szük nem lesz nagy sebességugrás magas felbontás/AAesetén. ha a memo akkor viszont.
Persze lehet rosszul gondolkodok.
na jo8 all!
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
a gDDR5 RAM-ok szükségességéből
tök logikusan hangzik, amit leírsz, csak az a gond, hogy az összes játéktesztben majdnem egyformán megy a két kártya, azaz a gondolatmeneted alapján minden játék minden felbontásban az egyensúlyi pont közelében billeg. ezt azért nehezen bírom elhinni...no mindegy, tényleg nagyon elkanyarodtunk... OFF off
@#92: hehe... ezt javasoltam rudinak a cikk kapcsán, de elhajtott
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
Bundás22
őstag
korántsem biztos h a Gddr5 drága lesz
nagy tételben rendelve tudnak árengedményt tenni
és valószínűleg a legújabb gyártástechnológiával készül majd, szal lehet hogy nem fog drága lenni annyira
egyébként egyetértek a videókártyán lévő memória minősége/sebessége nem oszt nem szoroz manapság(ggdr3 vs gddr4), én is húztam a memót bőven 1% alatt volt a difi ellenben mikor a gpu-t húztam +15-20%-ot javult a 86GTEgo sum magister vitae - I am the teacher of life
-
lsc
nagyúr
Egy kis pletyka [link] .
Az élet kegyetlen .
-
Zsolty
tag
azért nagyon egy sz@r dolog , hogy nem lehet egy csúcskarival a következő csúcskari megjelenéséig 1-1 1/2 évet kihúzni mint régen.
most fél évente lecserélődik minden. -
rocket
nagyúr
Hynixet se felejtsuk ki, ok 66nm-es gyartastechnologiat fognak hasznalni.
Ugynezki lesz verseny GDDR5 fronton, az viszont aggaszto lehet az ATi-nak, hogy nem kezdtek meg el egyik cegnel se a tomeggyartast.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Távcső topik
- Ülésezik a hardveregylet
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...