Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Abu85 #33894 üzenetére

    "Nvidia noted today that, along with support for Microsoft DXR, the company’s RTX technology will enable real-time ray tracing in games utilizing its new Volta GPU architecture, that also has dedicated hardware on board to offload ray tracing workloads. Nvidia noted that RTX will also utilize the Tensor cores on board Volta for ray tracing, though these compute engines are typically utilized for machine learning applications."
    Forbes

    "Until recently, we didn’t know that the Tensor cores could also possess usefulness outside of deep learning. Tensor cores are used in accelerating real-time ray-tracing in the recent demonstrations, which caught us off-guard: by definition, a Tensor core is deployable for dense data, as found in machine learning routines. Ray-tracing in real-time is inherently dealing with sparse data, particularly in these early days of limiting the amount of traced rays to a handful, leveraging denoising for cleaning-up the sparsely traced rays. We’re not sure if future gaming GPUs will host Tensor cores, particularly because the current consumer use case is a ray-tracing demo that hasn’t propagated to “real” games yet, but put us down for “maybe.” Maybe not next generation, but in some nebulously timed future"
    GN

    "Meanwhile NVIDIA also mentioned that they have the ability to leverage Volta's tensor cores in an indirect manner, accelerating ray tracing by doing AI denoising, where a neural network could be trained to reconstruct an image using fewer rays, a technology the company has shown off in the past at GTC."
    AT

    Nekem ennyi pont elég ahhoz, hogy reálisnak tartsam, hogy ez egy olyan technológia lesz, amivel az nvidia pórázon akarja (fogja) tartani az amdt. Évek óta ez az első technógia, amit az nvidia propagál, aminek mögé áll. Gondolod, hogy nem ugyanaz lesz, mint a tesszelációval?

    Lehet, hogy neked mást súgnak az amds kontaktjaid és hogy szerintük a rapid packed math sokkal jobb, csak hát a tensornak jó esélye van eljutni mondjuk alsó hangon 20% gpuba, addig a rapid packed math <1%

    Ha a tensor semmi mást nem csinál, csak Machine learning módszerekkel csökkenti a számítandó sugarak számát, már nyerhet az nvidia, miközben a gameworksbe beépítve izzaszthatja majd az amds kártyákat.
    - Hello, az nvidiától jöttem. Adok pár tippet és akkor az igazgató úr emgedélyével itthagyhatom ezt a táskát
    Na kezdjük:
    - növeljük a tesszeláció sűrűséget a sugarak mennyiségét.
    - de hát már nem is fog látszani. 8k felbontás kéne, hogy látszódjon!
    - nem baj, csináld, amit mondok, jó lesz.
    -okké
    - ott a víz alatt is a tengerfenék felszínét is tesszeláld fal mögötti fényeket is Kövesd le. Igen, a horizonton túl is!
    - de hát az nem is látszik!
    - nem baj, csináld, amit mondok, jó lesz
    ....

Új hozzászólás Aktív témák