Tesztkonfigurációk
Videokártya / driver | ATI Radeon X1900 XT 512 MB (625/725 MHz) / Catalyst 6.4 Sapphire Radeon X1800 XL 256 MB (500/500 MHz) / Catalyst 6.4 Asus Extreme N7900GT TOP 256 MB (@ 450/660 MHz) / Forceware 84.21 Asus Extreme N7600GT Silent 256 MB (560/700 MHz) / Forceware 84.21 Asus Extreme N6600GT Silencer 256 MB (500/500 MHz) / Forceware 84.21 |
Processzorok | AMD Athlon 64 2 GHz és 2,6 GHz (10x200, 12x217; 512 kB L2 cache) Intel Pentium 4 506 (2,66 GHz, 20x133) és 540 (3,2 GHz, 16x200, 16x237) |
Alaplapok | AMD: ASUS A8N-SLI Premium (nForce4) Intel: Asus P5WD2-E Premium (975X) |
Chipset-driverek | NVIDIA Unified Driver 7.11 Intel INF Update 7.2.2.1006 |
Memóriák | Corsair TwinX1024-3200XL – 2 x 512 MB Corsair TwinX1024-8000UL – 2 x 512 MB |
Időzítések | 2-2-2-5 5-4-4-9 |
Merevlemez | Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA, 7200 rpm, 16 MB cache) |
DVD-meghajtó | NEC 3550 |
Tápegység | Cooler Master RS-550-ACLY (Expert Computer Kft.) |
Operációs rendszer | Windows XP Professional Service Pack 1 + DirectX 9.0c |
Tesztünkben a legújabb drivereket használtuk fel. A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „Legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés végig 16x-osra volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. A Catalyst AI-t alapállapotban hagytuk. Az összes játék esetében maximális grafikai beállításokat használtunk, kivételt képez az Oblivion. Doom 3 és UT2004 alatt egy saját magunk által felvett demót használtunk fel a kártyák teljesítményének leméréséhez, minimálisra csökkentve így a meghajtó-optimalizációk esetleges hatását. A többi játékban (NFS:MW, Far Cry, FEAR, Tomb Raider: Legend, Oblivion) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel.
Hosszan tanakodás után végül úgy döntöttünk, hogy összesen hat játékot fogunk letesztelni. Ezek közül három régebbi kiadás, melyek közül az egyik DirectX 7-es, a második OpenGL-re íródott, a harmadik pedig DirectX 8-as, további három játék pedig DirectX 9-es a trendnek megfelelően, hiszen a későbbiekben megjelenő játékok is már mind DirectX 9-esek lesznek.
Minden játék esetében két beállítást vizsgáltunk. Az úgynevezett „gyengébb” beállítás alatt egy elméletileg CPU- vagy vegyes limites beállítást mértünk alacsony felbontásban (minimum 1024x768), élsimítás nélkül, 16x anizotropikus szűréssel. Az „erősebbik” beállítás alatt pedig egy nagyobb felbontást (1280x1024/960 vagy 1600x1200) értünk 4x élsimítás és 16x anizotropikus szűrés mellett. Utóbbi játéktól függően elvileg már teljesen VGA-függő. Így kiderülhetett, hogy az egyes processzorok és videokártyák miként viselkednek a különböző helyzetekben, hol húzódik a határ, ahonnan semelyik processzor nem gyorsít egy adott VGA-n.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!