Hirdetés

Ideális CPU-GPU párosok

Hirdetés

DirectX 9 – Oblivion


A gyengébb beállítások [+]

 

The Elder Scrolls 4: Oblivion
1024x768 16xAF
Athlon 64
2 GHz
(10 x 200)
Athlon 64
2,6 GHz
(12 x 217)
Pentium 4
2,66 GHz
(20 x 133)
Pentium 4
3,2 GHz
(16 x 200)
Pentium 4
3,8 GHz
(16 x 237)
GeForce 6600 GT 37 37 34 37 37
GeForce 7600 GT 52 56 41 48 54
Radeon X1800 XL 57 62 40 52 60
GeForce 7900 GT 56 62 41 52 60
Radeon X1900 XT 57 64 40 52 61


Az erősebb beállítások [+]

 

The Elder Scrolls 4: Oblivion
1600x1200 4xAA/16xAF
Athlon 64
2 GHz
(10 x 200)
Athlon 64
2,6 GHz
(12 x 217)
Pentium 4
2,66 GHz
(20 x 133)
Pentium 4
3,2 GHz
(16 x 200)
Pentium 4
3,8 GHz
(16 x 237)
GeForce 6600 GT 14 14 14 14 15
GeForce 7600 GT 24 25 24 25 26
Radeon X1800 XL 36 39 34 40 40
GeForce 7900 GT 30 32 34 37 38
Radeon X1900 XT 53 56 36 49 56

Végül az Obliviont, napjaink leghardverigényesebb játékát teszteltük le két beállítással. Az Oblivionban rengeteg látványjavító effektet lehet ki-be kapcsolgatni, ráadásul az sem mindegy, hogy a játék mely részét teszteljük le: erdőben igen alacsony fps-eket fogunk kapni a rengeteg fű miatt, városban már jobb a helyzet, és végül a házakon vagy barlangokon belüli terek esetében lesz a legmagasabb az fps-számlálón megjelenő érték. Mi az arany középutat választottuk, tehát városon belül mászkáltunk egyet, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. Tanulság, hogy ezt a játékot is be lehet úgy állítani, hogy alig legyen rondább, mint a legszebb beállítás, viszont CPU-limites legyen. Nekünk legalábbis sikerült, ugyanis a 6600 GT-n kívül a többi videokártyával a processzor sebessége szabott határt. Az erősebbik beállítás esetében nem csak a felbontáson és az élsimításon változtattunk, hanem a játékon belül is sok mindent maximumra kapcsoltunk. Itt már majdnem 100 %-os VGA-limitet figyelhetünk meg, a processzorok órajelének növekedésével is valamicskét gyorsul a játék (kivéve a tiszta esetet jelentő 6600 GT-t). Érdekesség, hogy a 7900 GT a Pentium 4-gyel sokkal gyorsabb, mint az Athlon 64-gyel, és ha kicsit jobban beleássuk magunkat a számokba, akkor észrevehetjük, hogy bizony ezúttal is a rendszerbusz sebessége szól bele a végeredménybe, hiszen a két Athlon 64 között sokkal kisebb a különbség, mint a Pentium 4-esek között. Ugyanezt tapasztalhattuk a Far Cry esetében is, így tehát egyértelműen kijelenthető, hogy a Pentium 4-eknek tényleg szüksége van a gyorsabb rendszerbuszra, még ha ezt egyes memória-benchmark programok nem is mutatják ki.

Oblivionban elég alacsony fps-eket mértünk, ezért kicsit jobban kielemezgettük a minimum és maximum fps-eket, és megfigyeltük, hogy az fps-ingadozás igen nagy, a gyengébbik beállítással valamivel nagyobbak a kilengések, a minimum-fps gyakran az átlag-fps felére, vagy még annél jobban is visszaesik, a minimum a gyengébbik beállítással 30 fps, az erősebbik beállítással 20 fps alatt volt, ami már nem nevezhető játszható szintnek.

Készítettünk két grafikont, az elsőn azt mutatjuk be, hogy egy erősen VGA-függő játék miként viselkedik, ha egy igen erős videokártya alá gyenge processzort teszünk. A 2,66 GHz-es Pentium 4 adatait vettük elő az X1900 XT-vel párosítva, és összevetettük a gyengébbik és az erősebbik beállítást. Az eredmény egyértelmű: hiába van X1900 XT-nk, ha gyenge alatta a processzor, akkor nem fogjuk tudni kihajtani, és mindig processzorlimitált környezetben fogunk játszani.

Második grafikonunkon azt szeretnénk bemutatni, hogy még egy új játékot is be lehet úgy állítani, hogy szinte „bármilyen” VGA-val ugyanolyan gyorsan fusson.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

  • Csata a „leggyorsabb videokártya” címért

    Tesztünk megjelenésével egy időben indítja útjára hivatalosan az NVIDIA a GeForce 7950 GX2-t, mellyel a Radeon X1900 XTX-et próbálja meg letaszítani a trónról.

  • SLI-s óriásnotebook és egyéb érdekességek

    Heti piaci körképünk főszereplője egy 19 hüvelykes kijelzőjű, két videokártyás hordozható számítógép, de sok más érdekességet is bemutatunk.

  • PPU: fizikai társprocesszor

    A CPU és GPU párosa mellé felsorakozott a fizikai számításokra specializálódott PPU. Az Asus PhysX P1 kapcsán kipróbáltuk, mit tud és mit ígér az új technológia.

  • CPU-VGA-párosítás hatékonyan

    Cikkünkben az új Core 2 Duo bevonásával arra keressük a választ, hogyan lehet összehangolni optimálisan a modern processzorok és grafikus kártyák teljesítményét.

Előzmények