DirectX 9 – FEAR
F.E.A.R. 1024x768 16xAF |
Athlon 64 2 GHz (10 x 200) |
Athlon 64 2,6 GHz (12 x 217) |
Pentium 4 2,66 GHz (20 x 133) |
Pentium 4 3,2 GHz (16 x 200) |
Pentium 4 3,8 GHz (16 x 237) |
GeForce 6600 GT | 78 | 80 | 75 | 80 | 85 |
GeForce 7600 GT | 108 | 116 | 84 | 105 | 119 |
Radeon X1800 XL | 125 | 141 | 85 | 124 | 142 |
GeForce 7900 GT | 114 | 132 | 86 | 111 | 127 |
Radeon X1900 XT | 126 | 143 | 86 | 141 | 145 |
F.E.A.R. 1280x960 4xAA/16xAF |
Athlon 64 2 GHz (10 x 200) |
Athlon 64 2,6 GHz (12 x 217) |
Pentium 4 2,66 GHz (20 x 133) |
Pentium 4 3,2 GHz (16 x 200) |
Pentium 4 3,8 GHz (16 x 237) |
GeForce 6600 GT | 16 | 16 | 16 | 16 | 16 |
GeForce 7600 GT | 27 | 28 | 28 | 28 | 28 |
Radeon X1800 XL | 33 | 37 | 33 | 35 | 35 |
GeForce 7900 GT | 43 | 43 | 44 | 45 | 44 |
Radeon X1900 XT | 48 | 48 | 46 | 46 | 48 |
A Far Cry után a FEAR-t vettük elő mint jelenkorunk játékát. Ez a játék egyértelműen erősen támaszkodik a shaderekre, ennek megfelelően már csak a 2,66 GHz-es P4-nél beszélhetünk CPU-limitről. A 6600 GT még gyorsult egy picit a 3,8 GHz-es P4 alatt, a másik két GeForce pedig mindegyik processzorral igen hasonló sebességen futott, ami szintén a CPU-limites gyanúnkat erősítené meg, de vannak kisebb-nagyobb eltérések. Emellett a két Radeon esetében úgy vettük észre, hogy valami olyan limitről lehet szó, amiben a két kártya azonos (ROP vagy textúrázó).
Az erősebbik beállítás mellett már mindenhol egyértelmű VGA-limitről beszélhetünk. Sajnos két kártya is igen közel került a 30 fps-es „határhoz”, ahol már a játék közelít a játszhatatlan szinthez, emellett feljegyzéseinkből kiderül az is, hogy a minimumok minden kártyával 30 fps alatt voltak.
Mindezt grafikonon is láthatóvá tettük. Az „EKG” tanulsága, hogy egyrészt nem csak az átlag-fps számít, másrészt pedig észrevettük, hogy a két NVIDIA és két ATI kártya esetében – bár azonos útvonalat jártunk be a játékban – az fps-görbék csak gyártón belül idomulnak egymáshoz, tehát a 7600 GT görbéje csak a 7900 GT görbéjéhez, az X1800 XL pedig csak az X1900 XT görbéjéhez hasonlítható igazán, vagyis a két gyártó tényleg két igen eltérő architektúrát valósított meg.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!