Hirdetés
DirectX 8 – NFS:MW
Need for Speed: Most Wanted 1280x1024 16xAF |
Athlon 64 2 GHz (10 x 200) |
Athlon 64 2,6 GHz (12 x 217) |
Pentium 4 2,66 GHz (20 x 133) |
Pentium 4 3,2 GHz (16 x 200) |
Pentium 4 3,8 GHz (16 x 237) |
GeForce 6600 GT | 30 | 31 | 30 | 30 | 31 |
GeForce 7600 GT | 45 | 49 | 35 | 44 | 49 |
Radeon X1800 XL | 47 | 54 | 37 | 56 | 60 |
GeForce 7900 GT | 45 | 51 | 35 | 44 | 51 |
Radeon X1900 XT | 47 | 55 | 37 | 58 | 60 |
Need for Speed: Most Wanted 1600x1200 4xAA/16xAF |
Athlon 64 2 GHz (10 x 200) |
Athlon 64 2,6 GHz (12 x 217) |
Pentium 4 2,66 GHz (20 x 133) |
Pentium 4 3,2 GHz (16 x 200) |
Pentium 4 3,8 GHz (16 x 237) |
GeForce 6600 GT | 17 | 17 | 17 | 17 | 17 |
GeForce 7600 GT | 28 | 29 | 29 | 28 | 29 |
Radeon X1800 XL | 41 | 42 | 35 | 42 | 42 |
GeForce 7900 GT | 41 | 44 | 32 | 42 | 44 |
Radeon X1900 XT | 45 | 49 | 36 | 52 | 59 |
Tesztünk első korszerűbb játéka a Need for Speed: Most Wanted, melyben mindkét beállítás esetében kikapcsoltuk az árnyékokat, így nyertünk extra fps-eket, miközben a játék látványa nem romlott jelentősen. A gyengébbik beállítással a GeForce 6600 GT-n kívül a többi kártyával ez a játék is processzorlimites, igen jól látszik, hogy a két ATI, illetve két NVIDIA kártya párban nagyjából azonos fps-eket fut. Az erősebbik beállításnál a GeForce 7600 GT ereje is elfogyott, átadta helyét a többieknek, és a Radeon X1900 XT eredményei alapján úgy tűnik, hogy itt már VGA-limitbe ütköztünk, hiszen a gyengébbik beállítással egyazon CPU-val az X1800 XL és az X1900 XT még ugyanolyan gyors volt, míg itt az erősebb processzorokkal már egyértelműen látszik az X1900 XT sebességbeli fölénye. A GeForce 7900 GT a Radeon X1800 XL-lel szinte azonos sebességet fut.
Érdekességképpen „EKG” grafikonra vetettük erősebbik beállítás alatt a Pentium 4-ek és az X1900 XT kapcsolatát. Az igen alacsony, 133 MHz-es FSB-n futó Pentium 4 506 ugyanúgy kb. 500-600 MHz-cel van lemaradva a 3,2 GHz-es Pentium 4-től, ahogyan ez a 3,8 GHz-es P4-nél lassabb, és mégis, egyrészt az igen lassú rendszerbusz nagyon visszafogja a rendszer teljesítményét, másrészt a játék 3 GHz fölött már nem lineárisan gyorsul a processzor-órajel emelésének következtében.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!