Új hozzászólás Aktív témák
-
Elhiszem, hogy sokan használják tévesen. Ettől még nem lesz találó rövidítés, sem pedig helyes.
S most, hogy tudod, mire lehet helyesen használni, remélem te is leállsz az 1440p 2k-zásávalA piaci elvárás a minél szebb grafika, ezt tagadhatod, csak nemtom van-e érteme
Körbe kell nézni: szinte minden nagyobb nevet 30-ra fejlesztenek konzolon (persze szerencsére még manapság is akad 1-2 üdítő kivétel: halo5, battlefront), sokszor a mágikus harmincat se tartva, csak beleférjen az HBAO is, stb stb stb.
Érdemes elolvasni az egyik, korábban a 60fps-el szemben elkötelezett fejlesztőt, 2009-ből:
http://www.eurogamer.net/articles/insomniac-60fps-no-more
Vagy elég beleolvasni bármelyik fórum "30fps vs 60fps" topikjának hozzászólásaiba, sokan mennyire nem látják a "sokfrémet". Ha pedig a sokfrém nem ad el, a szebb grafika ellenben igen, nem kérdés mit választ egy profitorientált cég.Pécés vonalon pedig nincs trend. Aki elég gazdag, hogy jó gépe legyen és igénye is van a sokfrémre, az 60al játszik vagy többel, a többiek meg amennyin épp megy. Ráadásul jobb géppel is lehet célozni a 30 frémre (4k), ill. gyengébbel a 60-ra (720p, közepes graf, stb). Teljes a szabadság, mondhatni a pécé az "ideális világ" frémszempontból.
"Még ehhez a hozzászólás, dologhoz, hogy ÉN hozzászólásomban az FPS-t hoztam fel mindjárt, tehát innentől kezdve nekem a saját hozzászólásom a mérvadó és nem másé."
De akkor minek a meglévő beszélgetéshez szóltál hozzá? Namindegy, tulbeszéltük.
-
Így van. számtanilag sehogy nem jön ki a 2K., bár ha a 8millió ( 4 K)
és a 2 millió(FHD) szerinti pixelsűrűséget veszed alapul van benne logika.Manapság már az összes telefongyártó így használja az elnevezést ennek a felbontásnak(QHD). youtub valamint a tényleg legnagyobb 4 K szolgáltató is ezt használja az 1440 P felbontású anyagokra. -
bozont
veterán
Attól hogy azok az oldalak hibásan használják az elnevezést, a 2560x1440 még nem lesz 2k. De valószínűleg úgy voltak ezzel, hogy jobban mutat mint a 2,5k. De a lényeg, a felbontás elnevezése egyáltalán nem következik a pixelszámból. Nem azért nevezik a 4096 x 2160 pixelt 4k-nak, mert 8 millió pixelből áll.
De a logikád szerint akkor az 1440p-t is 4k, mivel négyszer annyi pixel mint a HD, azaz 1280x720 pixel. Nem véletlenül QHD a neve. De szokás szerint jól bekavarják a felhasználókat a gyártók és szolgáltatók a ferdített elnevezésekkel. -
Nem írtam ilyet, hogy az miatt kapta ezt a nevet. Csak szólok , hogy Vikipédiával szemben a 2 K már rég nem a full HD hanem az 1440 P videókat jelenti, . talán követni kellene a fejlődést, a többit megtalálod feljebb lévő komentben.Kb annyira meghatározó a vikipédia, mint a youtube és a nevesebb telefongyártók, akik a 2 K kijelzőket nem FHD nak árulják , hanem szerencsére 1440 P felbontással. Lásd samsung, LG.[link]
Semmiféle piaci elvárás nincs? Kb annyira mondhatom ezt magamból kiindulva, mint ahogy ezt te állítod.a Piacról magadból kiindulva. Az, hogy a buta konzoljátékok hozzák és termelik a pénzt a gyártóknak, és sajnos kevesebb munkával silány minőséggel is el tudnak adni minden szart, az nem azt jelenti, hogy a játékosok többségének ne lennének elvárásai. Főleg PC-s vonalon, ahol a 144 Hz monitorok is kezdenek utat törni.
Még ehhez a hozzászólás, dologhoz, hogy ÉN hozzászólásomban az FPS-t hoztam fel mindjárt, tehát innentől kezdve nekem a saját hozzászólásom a mérvadó és nem másé. -
Nem keverek semmi. Pont ezt írtam le. 2millió pixelből áll a FULL HD és 8 millióból a 4 K. a 2K pedig 3.7 millióból áll. telefonoknál és már évek óta ez az elfogadott felbontási ráta, valamint a nevesebb videómegosztókon is,. lásd youtube,és a legnevesebb netflixen is. a 2 K felbontás NEM FHD , hanem 1440P videó, ahol a pixelek száma több mint 3 ,5 millió.
-
bozont
veterán
Kevered a kilo-t a Mega-val. Az 1920x1080 az ~2Mpixel, mivel a kilo az 10^3 és a Mega az pedig 10^6, így a 2 Mpixel az ~2.000.000 pixel. Mikor a felbontásról van szó (8k, 4k vagy 2k), akkor a horizontális pixelek számára utalnak. [link]
mod.: Látom már az előző hsz-ben linkelték is, de mindegy.
-
" tök igaza volt xragnának , hogy behozta a 60 FPS-t, Nem magyarázott félre, csak reménykedett, hogy lesz annyi intelligenciád,"
reagált egy hsz-re, miszerint fhd-t nem bírnak a konzolok, csak 900p-t, majd amikor "kijavítottam", hogy ez nem igaz a játékok nagyrészénél, akkor belemenekült a "jaaaa, de én fhd 60 fps-re gondoltam" zsákutcába.
semmi több nem történt. nyilván gondolatolvasóknak kellene lenni, hogy 2015-ben ő NYIIIILVÁN nem gondolhatott 30fps-re .... ja, nyilván"ugyanis a mai játékoknál minimum elvárás lenne a 60 fps ergo FHD 30 FPS egy határ kaki, inkább 900 P és 60 fps de az is egy szar."
semmiféle ilyen elvárás (értsd: piaci elvárás) nincs, legfeljebb a te preferenciád ez.
az elvárás (értsd: a piac, a tömeg elvárása) az, hogy minél szebb legyen egy játék.
emiatt menekülnek a fejlesztők a 900p-be, a 30frémbe, stb a konzolokon, hiszen a fixhw miatt ott nincs vgaupgrade, mint opcio."a 4k ról:
Hiába próbálod bizonygatni, hogy a FHD az 2 K. A felbontás a képpontok számát határozza meg. a 4 K felbontás négyszerese a FHD nek,
Ott egy egyenlet ami a képpontok számát adja meg. A 4 K az 8.3 MP felbontást jelent."jahogy szerinted a 4K az a fullhdhez képesti négyszeres pixelmennyiség miatt kapta a 4K nevet??
nem. nem ezt jelenti a 2k/4k/8k, hanem simán csak a horizontális pixelszámot.... azt se pontosan, de körülbelül.
magyarázhatod napestig, hogy SZERINTED mit jelent, attól az még nem lesz elfogadott rövidítés
pláne nem lesz, ha már VAN elfogadott magyarázat a rövidítésre: okosodj és nyugodtan ismerd be, ha hibáztál vagy nem tudtál valamit, velem is előfordul - mint mindenkivel
(Egyébként az még érdekelne, hogy az 1920x1080 milyen logika mentén lett 1K, ott lóg ki leginkább látványosan a lóláb.)(#93) b. - továbbra is javaslom, hogy kövesd a beszélgetést a legelejéről, amivel kapcsolatban xragna reagált. ott szó nem volt frémről. azt xragna KÉSŐBB hozta be (mégcsak nem is az első reagálásában), ahogyan te is csak KÉSŐBB szóltál hozzá. az alaptéma a 2K/4K felbontásbéli képesség emlegetése volt, frémráta NÉLKÜL.
-
Nagyon sötét vagy sajnos ha ezt nem érted meg.ezért nem sok értelme van vitatkoznom veled 1, mert lekezelő stílusosod 2 a legjobb troll stílust követed, amikor egy egy hozzászólást értelmetlennek próbálsz beállítani és játszod a hülyét, mint ha nem tudnád miről lenne szó.
Az én hozzászólásom is arra vonatkozott. de tök igaza volt xragnának , hogy behozta a 60 FPS-t, Nem magyarázott félre, csak reménykedett, hogy lesz annyi intelligenciád, hogy az új infó nem fog téged bezavarni, ugyanis a mai játékoknál minimum elvárás lenne a 60 fps ergo FHD 30 FPS egy határ kaki, inkább 900 P és 60 fps de az is egy szar.
a 4k ról:
Hiába próbálod bizonygatni, hogy a FHD az 2 K. A felbontás a képpontok számát határozza meg. a 4 K felbontás négyszerese a FHD nek,
Ott egy egyenlet ami a képpontok számát adja meg. A 4 K az 8.3 MP felbontást jelent.
a FHD az 2 millió a 4K pedig több mint 8 millió képpontból áll. gyengébbek kedvéért a FHD negyede a 4 K nak.
az 1440 felbontás sem éri el a 2 K szintjét, a 4 millió képpontot , csak 3.7 millió képpont, De talán a legnagyobb videómegosztón található 2 K videók meggyőznek arról, hogy az 1440 felbontás a 2 K még a videó iparban is MÁR. [link]1080 = 2 MP ---> 1920 x 1080 = 2,073,600(1 K)
1440 = 3.7 MP --->2560 x 1440 = 3,686,400(2K)
2160 = 8.3 MP ---->3840x2160=8,294 400 ( 4K)ha ezt az általános iskolai levezetést nem tudod megérteni egy szakmai fórumon, inkább töröld a regedet.
-
az induló hsz-t nézd már meg! hol van abban szó frémrátáról?
idézd be a szavakat, a hsz-t, ahol a 60fps ELŐSZÖR megjelenik a beszélgetésben.
segítek: xragnar hozza be, hogy védje a mellébeszését.
és engem őszintén szólva az ő agymenése akkor sem érdekelt annyira, hogy ne baromsággal reagáljak rá....2k - mitől lesz a sehol semmiféle 2000 pixelhez közesincs 1440pből 2k tehát?
mert látok egy levezetést, amiből ez nem derül ki.... csak h 3.7 millio pixel TEHÁT 2k
egész jo burleszket lehetne ebből forgatni....pedig elmagyaráztam, mit jelent a 2k és hogyan és hol helyes használni
-
Mivel most sem olvastál tovább és nem idézted a további párbeszédet.. Kicsit belefáradok, ebbe a vitába, Játszod a hülyét , hogy honnan jött ide a 60 FPS, pedig pont a veled lefolytatott párbeszédnél került elő, túl lépve a kollega 2 K megnyilvánulásán. ( Ami NEM 2 K mert a moziból idekeveredett 2 K nem játékra igaz, és igen, egy játéknál ami PC re is kijön a "csökevény" PC-s felbontást kell alapul venni a pixelek száma miatt.
3820x2160=8251200
1920x1080=20736001080 = 2 MP ---> 1920 x 1080 = 2,073,600(1 K)
1440 = 3.7 MP --->2560 x 1440 = 3,686,400(2K)
2160 = 8.3 MP(4 K)"Mostani konzol 2k-val??? "
"Jó lesz az 900p -nek is.""a tombraider fhd.
irjunk még ökörségeket
"
"Erre majd térjünk vissza akkor, ha kijött a 100. játék, ami fhd felbontású és 60fps."
És innen indult el a full HD 60 FPS vita : remélem elolvasod és felfogod honnan jött elő a 60 FPS is, Ha ez neked nem logikus, hogy ezt elolvasva hogy keveredett ide az FPS is akkor nem tudok veled mit kezdeni.
full HD 30 FPS pont arra jó , hogy kitöröld vele és sajnos pont az ilyen hozzáállás adja el ezeket a játékokat és volt képes kiadni mind2 gyártó ilyen 0.5 konzolgenerációt. -
innen indult az egész beszélgetés:
"Szvsz a terjedő 4K miatt gondolkodnak a gyártók az új konzolokon, mivel a mostaniak ippen-hogy-csak mennek 2K-val..."
hol látsz ebben 60 frémet?
hogy xragna hol látott, az szintén nem világos, ill. el tudom képzelni, hogy benézett valamit és ezért menekült a 60fps irányba, hogy ő arra értette(miközben a hsz, amire reagált NEM a 60fps-ről szólt)
de persze lehet ugy is vitatkozni, hogy:
A: - szerintem ez fehér
B: - nem, szerintem kör alaku
A: - ???
csak szvsz ez nem vezet sehova.... tehát aki itt kihagy és kiforgat az te és xragna vagytoka 2k meg a mozis világból jön, ahol 2048x1080 jelzi a 2k-t és 4096x2160 a 4k-t
a 2560x1440-t 2k-val jelölni tájékozatlanság.
(és bár az 1920x1080 sem 2k, de még mindig közelebb áll a "2k"-hoz, mint a pécés csökevény 2,5k)
kár 2015-özni, a 30fps 1-5-25 éve is pont olyan szar volt, mint most.
olyan kompromisszum, aminek léteznie se szabadna, de a tömegnek a jobb grafika kell, cserébe hajlandó fele frémmel (sőt...) játszani. fixhardveren pedig a beállítás is fix (általában/szerencsére). cserébe olcsó."ezen konzolok tudása a megjelenés után 2 évvel kevés"
mihez képest?
ez mind relativ. nekem megfelelnének, ha konzisztensebb élményt nyujtanának (fixebb 30/60 frém fullhdban) és leszarnák, hogy pécén a 200k-s titánon bezzeg... tehát ha nem próbálnák meg magukat a pécéhez hasonlitgatni, hanem a fixhardverre belőnék adott sebességre (mert milyen már az, hogy a 30as játékok lemennek bőven 30 alá vagy hogy a 60asok be-beszkadnak, nem kicsit... talán nem tudták PONTOSAN a fejlesztők, hogy mit tud a konzol?! a célhardver-fixhardver? ha én be tudom magamnak pécén lőni a hardvereimhez a frémrátához a grafikát X perc alatt, nekik ez miért nem megy akár évek alatt?) -
xbox 360 és a Ps3 is tudta a 640p -nél nagyobb képfelbontást, sőt alig jelent meg játék rá olyan kicsivel. akár a full Hd-t is 30 vagy 60 FPS-sel, sok játékban, szóval ezen dolog nem mérvadó.[link]
Én még a 8 bites korszakban kezdtem konzolozni, most is van egy wii u és egy Xbox One a családban,gyerkőcöknek. Engem nagyon zavar ha nem "Smooth" a kép.
Van egy UHD Tv-m, felskálázza a felbontást, de az FPS-t így is észreveszem , ha kevés.Akárhonnan nézzük, ezerszer lerágott csont, ezen konzolok tudása a megjelenés után 2 évvel kevés, mivel elméletileg 7-8 évre tervezték őket. Sajnos azt kell hogy mondjam, hogy a játékfelhozatal sem kárpótol ezért, mert nekem a Halo is csalódás jelenlegi formájában, nincsenek igazán jó exkluzív címek. Egyedül az új Forza ami isteni játék rá, de nem vagyok autós játékért oda, ettől függetlenül az a game lenyűgöző, nem bántam meg , hogy megvettem. -
Amiket belinkelsz azok nem az én gondolataim. Az én hozzászólásom FullHD 60 FPS volt valamint ha lejjebb olvasnál és beidéznéd Xragna hozzászólását ő is full HD 60 FPS ről beszélt.
Felesleges itt kihagyni hozzászólásokat és kiforgatni dolgokat. Amúgy meg" az ippen hogy csak mennek 2 k val" eleve baromság, mivel a 2 K az QHD felbontás lenne (2560x 1440 )ami még PC vonalon is elég jó vasat igényel. szóval már az alap 2 K, amire gondolt a hozzászóló fail volt ,mert a 4 K az a full hd felbontás négyszerese.
Full HD @30 FPS. 2015 ben? kösz, de nem. -
PS4 et néztem. A téves ideológia tényeken alapszik. Ott az általatok belinkelt oldal.Ha tudsz olvasni nem fog gondot okozni. esetleg a kezedet már nem fogom, vegyél erőt magadon és nézd meg hány játékhoz van odaírva a FHD@ 60 fps. Még jó szándékú voltam ,mert ahova az van írva csak, hogy exkluzív, azt annak számoltam.
-
Meridian
senior tag
Szvsz a terjedő 4K miatt gondolkodnak a gyártók az új konzolokon, mivel a mostaniak ippen-hogy-csak mennek 2K-val...
-
Ha valóban 8-10 év lenne generáció váltások között, akkor a PS1 1975- ben jelent meg? tehát a levezetés nem igaz. 5-max 6 évente szükség van minimum egy új generációra még akkor is ha erősebb hardver van a konzolban mint az akkor aktuális állag PC ben. A mostaninál meg inkább ne is beszéljünk erről. ha most kijönne is késő lenne. Pedig aztán volt levezetés anno meg Avatar film szerű grafika az AMD részéről meg itt a pro hardveren is voltak cikkek, hogy 5x erősebb, mint az éppen piacon lévő I-7 -DGPU kombó.
Ugye itt is olvasható a nagy jóslat, [link]hogy milyen állat MI lesz majd a játékokban és mennyi számítás marad majd erre, mert az AMD letette a mnessiást az asztalra. wow. Sírva röhögve olvastam most mai fejjel ezt a több oldalas valamit, amiből semmi de semmi nem valósult meg és az eddigi konzolgenerációk közül ez az első, ami inkább nevezhető hardverileg és teljesítményben egy félnek( nagy jó indulattal)
Köszönjük a jóslatot ismét és a cikket, de én majd az életnek hiszek, nem pedig az itt megírt humbug jóslatoknak, a la AMD. -
Lehet legközelebb már nem spórolják ki a hardvert a gépből.
Tudom, "még nem ismerték ki" meg "van még tartalék", lassan 2 éve...Egy új "move és kinect" VR-rel rendesen megtámogatva komoly előrelépés.
A 4K és a VR külön-külön is eladhatja az új generációt, arról nem is beszélve, hogy esetleg megfelelő háttértárral ellátva a töltési idő is optimalizálható lenne. -
GodGamer5
addikt
2018 után egy fejlettebb pc-hez képest egy ps4 már vicc kategória lesz. Megint lesz ami visszafogja a grafikai fejlődést. 2020 meg egy rossz vicc!!!
-
pakriksz
őstag
válasz
flashpointer #13 üzenetére
a kapzsi kiadó olyan mint a politikus: a politikus annál többet lop, minél több pénz van a közelébe.
A kapzsi kiadó annál kevésbé optimalizál minél erősebb a hardver.Ha 2x erősebb hardvert kapna a konzol, ugyan ezt a minőséget hoznák össze, fele annyi befektetéssel -> dupla profit.
-
antikomcsi
veterán
Érdekes, amikor a befőtt szeretné eltenni a nagymamát!
Sok szeretettel várjuk az xboxtwo-t, hátha az már használhatóbb lesz.
-
Ez mind igaz, de az egész problémát relatíve egyszerűen meg lehet kerülni. Ha egy programnak explicite kérnie kell, hogy a v2 architektúrán szeretne futni, akkor az OS és a driverek az ilyet nem kérő programoknak tudják a v1 architektúrát mutatni (feltételezve persze, hogy a chip felépítése ezt lehetővé teszi - de ez is megoldható). Valószínűleg a nagyobb probéma az, hogy a v2-t akaró programok fussanak a v1 hardveren.
Ha jól emlékszem, valami ilyesmit csináltak az Amiga 1200 esetében is - de már nagyon régen volt, lehet, hogy csak legenda. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem olyan egyszer, hogy több mag. Az a baj, hogy a PC-s optimalizálásból indultok ki, ahol például olyan tényezőket nem vesznek figyelembe, hogy az L2 gyorsítótárnak mekkora a késleltetése. Egyszerűen úgyis hardverfüggő lesz. A PS4 és az Xbox One esetében is két klaszterre van osztva a 8 mag, vagyis van 4+4 magod. Ebből az OS elvesz két magot, és úgy, hogy végeredményben 4+2 magja van a programnak. Ez persze hat magként látszik, de a fejlesztők tudják, hogy az L2 cache különálló, hiszen egy megosztás csak 4 maghoz tartozik, és ha az egyik klaszter a másik klaszter gyorsítótárából kéri az adatot, akkor annak a késleltetése 190 ciklus. Emiatt célszerű úgy optimalizálni, hogy a klasztereken belül maradjon a munka, mert így csak 25 ciklus a késleltetés. Az egy dolog, hogy ilyen koncepciót még csak a programok töredéke követ, de ez egy fontos optimalizálási stratégia lesz egy-két éven belül, ahogy a régi motorokat leváltják az újak. Innentől kezdve, ha hozzáadnak a lapkákhoz klasztereket, akkor az baj lesz, mert az egész optimalizálás bukik.
Az IGP szintén nem egyszerű. A konzolon az exkluzív programoknál nagyon kedvelt az IGP statikus particionálása. Ezt azért tudják egyszerűen megtenni, mert fix mindegyik gép konfigurációja, így kitesztelik, hogy mi az ideális, és felosztják az IGP-t két részre. Ez a particionálási stratégia a CU-k számának növelésével teljesen megbukik, mert az eredetileg kitesztelt felosztás nem fog működni.A konzolok legsarkalatosabb pontja, hogy az egész rendszer specifikációja a kiadáskor be lesz betonozva. Az az életciklus alatt nem változik. Még az erratákat is viszik tovább, akkor is, ha azok javíthatók és készül is új stepping. Ezeknek a döntéseknek az az oka, hogy dollármilliós nagyságrendű (nyilván nem egy cégre lebontva, hanem a piac összességét tekintve nézik a gyártók, és összességében simán dollármilliós pénz áll már most a mostani generáció kutatásában) kutatásokat/optimalizálásokat tehet tönkre akár a legkisebb változás is, ami végeredményben pont, hogy ellentétes hatást vált majd ki a programfuttatásnál. Ergo annak ellenére, hogy több mag van a lapkában, és/vagy több CU, a változó kialakítás miatt a program lassulni fog.
Ha lesz fejlesztett verzió a konzolokból, akkor az nem lesz kompatibilis az előző generációval, tehát a programokat mindenképp portolni kell majd. Egyébként ez nem megoldhatatlan, ha a két generáció elég közel van egymáshoz, és akkor a fejlesztők minimális befektetéssel is képesek lesznek kiszolgálni a gépeket. Viszont ezekre nem fognak célirányosan optimalizálni, amíg el nem éri a generáció a megfelelő eladásokat.
-
David75
őstag
Külföldön ezt középosztálybeliként nem nehéz összehozni. De magyarországon se olyan nehéz jó szakmával. Nem mindenki ilyen 80-150k -ért dolgozik havonta. Nézz körül ph-n az én gépem nagyon közepesnek számít sokaknak olyan konfigjuk van ami sokszor jobb az enyémnél.
-
David75
őstag
Ez a generáció borzasztó gyenge lett, három generációt végigéltem a playstation-el mondhatni azon nőttem fel. Ezt a negyediket már nem veszem meg. Az exclusive címek is eltüntek. Pc-n semmivel sem rosszabb játszani, ugyan úgy tudok 40"-os tv-n játszani a kanapéból xbox joystick-al. Viszont kevesebb a töltési idő és szebb a grafika. Jövőre költök még a gépre meg veszek egy jó nagy 4k tv-t és 4k-ban fogok játszani. Nem 2018-ban, nem 2020-ban, hanem jövőre.
-
haxiboy
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #30 üzenetére
Láttam a videót, ilyen grafikát tud a telefonom is...
-
Cathulhu
addikt
Minden további nélkül el tudok képzelni egy 14 nanos, emelt órajelű, több magot (mind cpu mind gpu) és több RAMot tartalmazó generációt, ahol a szoftveres alapok változatlanok, csak több a craft. A fejlesztőket ez nem érintené hátrányosan, AMD tapsikolhatna, sony és ms se járna rosszabbul, mint most. Nevek meg lehetnének xbox one 4K és Playstation 4 VR, így a vásárló is el tudná dönteni van e szüksége rá. Amíg a motor jól skálázható, addig a hardver is alatta.
-
TESCO-Zsömle
titán
Az ugye megvan, hogy mindez irreleváns, mivel a VR igazi varázsa nem a szemkápráztató grafikában, hanem az eddig nem látott interaktivitásban rejlik.
Nem tudom ki találta ki ezt a hülyeséget, hogy grafika = játékélmény. Az játékot -főleg konzolon- nem a grafika fog eladni, hanem az élmény, amit nyújt. Ez eddig is így volt és eztán is így lesz.
Kényelmesen elfelejted, hogy a VR elterjedése előtt olyan SW-es és HW-es korlátok álltak, melyeket csak most kezdtek el ledönteni. A régi VR-nek esélye nem volt azokat a késleltetési értékeket elérni, amit a mostaniak céloznak meg.
(#46) Tesztelo.hu: Az csak egy álom, hiú ábránd. Nem mondom, hogy lehetetlen, de ha a VR-t is hozzácsapod, akkor már szinte az. Szépen hangzik ez a cloud-gamind, de olyan komoly infrastrukturális fejlesztéseket igényelne, hogy az valami hihetetlen. Egyszerű/casual játékokra esetleg, de gondolj bele, hogy hány olyan játék van, ahol a sima egy irányú 80-120ms ping is már elfogadhatatlan, cloud-gamingnél meg ezeket az értékeket szorozd meg kettővel, mert a 120ms alatt odaérő input után még 120ms kell, hogy a lerenderelt kép eljusson hozzád. Ha az elvárt 30-40ms alatt akarsz maradni, akkor ez hálózat szintjén a szerver fele 10-20ms-ot jelent. A VR-nél meg mi is a cél? 10ms? Megnézném azt a több száz/ezer kilométeres, szolgáltatók tucatján átívelő kapcsolatot, ahol tartani tudják a max 5ms pinget...
-
Cassi
őstag
válasz
Tesztelo.hu #46 üzenetére
Ó, az még a nyáron volt a következő tuti trend, most meg már ősz van
Az nVidia jól meg is szívatta magát a csodálatos gridjével, egy sort sem olvastam róla sehol hónapok óta, nemhogy arra térnének át tömegesen a kiadók.
A kiindulási cikk meg mindent az AMD-nek abból az óhajából fejtett ki, hogy a cég szeretne új konzolos csipeket eladni 2018-ban. Semmi más konkrétum nincs...
-
Tesztelo.hu
senior tag
Voltak korábban olyan elméletek is, hogy a mostani lesz az utolsó valódi konzolgeneráció, a köv. már csak inkább egy hálózatos megjelenítő lesz, és nagy központi szerverek fogják számolni, streamelni a képet a neten, és ezen lesznek a játékok is. Így egyszerűen javulhat folyamatosan a hardver és a szoftver is.
-
válasz
TESCO-Zsömle #44 üzenetére
Az ugye megvan, hogy most nekiállsz egy-egy játékot kihozni példának, holott itt hardware-ről beszélünk. A szituáció meg az, hogy a VR szemüvegek számára a jelenlegi konzolok képtelenek nagy felbontású, folyamatos, és ugyanakor szép grafikát nyújtani. Valamiből engedni kell, ez ugye a grafika lesz.
Hogy mennyire lesznek vevők rá a vásárlók, azt majd meglátjuk.
De ettől még tény, hogy ez a grafikai színvonal messze a ma elvárt színvonal mögött marad.
Ahogy a VR már párszor megpróbálta meghódítani a népeket, és viszonylagos sikereket el is értek, de a trendek még is azok voltak, hogy ezek egy szűk réteget alkottak, míg a mainstream inkább a szép grafikára mozdult tovább (lásd még hajdan a 3D-s verekedős játékok esetét a 3D grafika hőskorában, például Virtua Fighter).
-
TESCO-Zsömle
titán
2011-ben még 12 milliárd dolláros forgalmat generált
Miből? A 2007-es Crysis keresztbe-hosszába alázta minden címüket és teszi azóta is. Ha az általad felhozott érv igaz lenne, akkor nem 2012-14-es masszív visszaesésről kéne beszélned, hanem 2002-2004-esről, mert már akkor sem voltak grafikailag sehol az akkori konzolokhoz/PC-khez képest.
Vagy a grafika csak az elmúlt 2-3 évben kezdett el ennyire fontos lenni? Mert én anno nem így vettem észre... De ott van akkor a Minecraft. Grafikája alapján totális bukásnak kéne lennie.
-
válasz
TESCO-Zsömle #42 üzenetére
De felhozhatnám a Nintendo-t is, akiknek a te analógiád alapján már évek óta halottnak kéne lennie, mert grafikailag sehol nincsenek.
A Nintendo 2012-2014-ben masszív veszteségeket termelt, 2011-ben még 12 milliárd dolláros forgalmat generált, 2015-ben ez várhatóan 4,6 milliárd körül fog alakulni. Mindezt úgy, hogy a Nintendo keményen visszafogta a kiadásait, hogy ne legyen veszteséges.
A Wii U három év után, idén érte el a 10 millió eladott példányt, miközben másfélszer ennyi XBox One és két és félszer ennyi PS4 került eladásra.
Ma gyakorlatilag az összes AAA játékeladásnál a Wii U kimarad a multiplatform leosztásból, mert a hardware-e gyenge ehhez, illetve túl kicsi piac, hogy megérje rá átírni.
Szóval én úgy látom, a felhozott példád eléggé rosszul sült el...
-
TESCO-Zsömle
titán
És látod, mennyire zavarja ez a játékost?
A VR nem a grafikáról, hanem a játékélményről szól.
De felhozhatnám a Nintendo-t is, akiknek a te analógiád alapján már évek óta halottnak kéne lennie, mert grafikailag sehol nincsenek.
(#39) Vitamincsiga: És akkora már kopogtatni fog High-End/Enthussiast vonalon a 8k is...
-
tDr1v3r
veterán
Biztos vagyok benne hogy '19 előtt be sem jelentik az újat. Rengeteg tartalék van még a gépekben, így is visszafogják az erőforrásokat és jóformán még ki sem ismerték a hardvert a fejlesztők.
-
válasz
Vitamincsiga #39 üzenetére
Az FHD -> UHD átállás ekkora ér csúcspontjára, vele pedig az igény, hogy ha már megvettük, használjuk másra is, mint tévézésre.
Mennyi idő is kellett, amíg az FHD valóban "elfogadott" legyen, és ki is használják például a játékgépek? 8 év? Az UHD kvázi tavaly indult, kétlem, hogy 2020-ra csodák történnének. Elkezdhet elterjedni, de effektíve 4-5 év alatt nem fog általánossá válni.
A képernyőnél a 10-bit színmélység és HDR, valamint a ~8MP felbontás fotórealisztikus megjelenésért kiált!!
Hajdan ugyanezt olvastuk az 1024x768 (SVGA) elterjedésekor.
Amennyivel a PS4 és az XboxOne életciklusa rövidebb lesz, annyival hosszabb lesz ennek a generációnak.
Miért is? Meg fog állni a fejlődés talán?
Egy +2 méteres valamit már nem nagyon akarhat senki sem lecserélni olyan könnyen... Ezt bekalkulálják a gyártók is! érdemesebb a FHD életciklusából elengedni akár 2 évet is, mert az UHD többet fog hozni a konyhára ennyi idő alatt...
A tömegek még mindig 32-46"-os TV-ket vásárolnak. Messze van az még, amikor 2m képátlójú TV-k fognak egy átlag lakásban virítani.
A 8k-s TV tényleg egy fal méretű lenne már - hogy viszed be egyáltalán a nappaliba?
Például felcsavarható OLED kijelző?
Ami pedig a vasat illeti: 10 nm-es gyártástechnológia mellett - ha az AMD nyer - 16 Zen alapokon továbbfejlesztet magot,
Minek 16 CPU mag? Pont az a fejlesztési irány, hogy pár CPU mag kell kvázi a vezérléshez, és a többit pedig GPU magok számolják.
Gbit WLAN-nal
Az még odébb lesz. Meg irtó szépen fognak majd kinézni a panellakásoknál a frekitartományok, amikor már mindenhol AC-s routerek fognak szórni.
-
Vitamincsiga
tag
'19-ben megvehető lesz.
2020-ban nyári olimpia lesz Japánban. UHD-ben!
Ahhoz, hogy akkor már szakítsák a nagy zsét, kint kell, hogy legyen a vasnak a piacon. És az sem árt, hogyha pár "nagy név" is megvásárolható lesz hozzá... Ehhez is idő kell.
Az FHD -> UHD átállás ekkora ér csúcspontjára, vele pedig az igény, hogy ha már megvettük, használjuk másra is, mint tévézésre. A Piac, pedig nagy Úr.A technikai oldala persze érdekesebb!
A képernyőnél a 10-bit színmélység és HDR, valamint a ~8MP felbontás fotórealisztikus megjelenésért kiált! Ahhoz, hogy az akkori APU elbírjon ezzel, komoly fejlesztéseket kell még az AMD-nek is eszközölnie. Mindezt ~200W TDP keretből... Szerintem ezek mind HW, mind SW oldalról már elkezdődtek.Amennyivel a PS4 és az XboxOne életciklusa rövidebb lesz, annyival hosszabb lesz ennek a generációnak. Egy +2 méteres valamit már nem nagyon akarhat senki sem lecserélni olyan könnyen... Ezt bekalkulálják a gyártók is! érdemesebb a FHD életciklusából elengedni akár 2 évet is, mert az UHD többet fog hozni a konyhára ennyi idő alatt...
A 8k-s TV tényleg egy fal méretű lenne már - hogy viszed be egyáltalán a nappaliba? És bármilyen új technológia is jöhet akkorra, amit ma még csirájában is látunk! Erre tervezni manapság...Ami pedig a vasat illeti: ~10 nm-es gyártástechnológia mellett - ha az AMD nyer - 16 Zen alapokon továbbfejlesztet magot, +12(16) TFlops grafikus egységet az APU-ban és min 32 GB HBM2 - vagy jobb - 1 TB/s adatátvitelű rendszert tartok elfogadhatónak, SSD-vel és Gbit WLAN-nal
Jó móka lesz... -
bozont
veterán
Engem inkább az érdekel, hogy mikorra várható PS4 Slim verzió? Ha lesz egyáltalán.
-
sting2
addikt
Már az előző generációnál is volt egy olyan érzésem a vége felé, hogy elég volt belőle jöhetnének az új gépek.
5 - 6 év max.
Ennyi idő alatt pont beleun az ember az addig látott grafikai rutinokba, megoldásokba, képi világba, amelyek minden esetben jellemeznek egy korszakot. -
válasz
TESCO-Zsömle #30 üzenetére
No offense, de ez kb. 10 évvel ezelötti grafikai színvonal...
-
-
szasanyi
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #30 üzenetére
Ez tényleg nem sok.
Sztem hiba csúszott a linkelésbe.
-
TESCO-Zsömle
titán
-
DudeHUN
senior tag
Közben a Nintendo NX nevű fejlesztése jövőre beesik nagyon úgy néz ki. A pletykák szerint az N egy izmos gépet fog lerakni az asztalra. Meglátjuk. Mondjuk, ha nem spórolnak és a 3rd party kiadók is kiadják a játékokat talán meglátjuk a konzolosoknak mennyire kell a jobb grafika.
Amúgy meg a 2018 vége reális. Minden generáció cirka 5 évet ment a PS3-360 páros előtt.
-
szasanyi
félisten
Két kérdésem van a témához:
- a PS3 és PS4 megjelenései között hány év telt el?
- a SONY-t érdekelte-e a sok PS3 (játék) tulajdonos, aki nem tudják használni a sok (drágán) megvásárolt PS3 játékot?Valahol olyat is olvastam, hogy a konzolok életciklusa rövidül és most ez a cikk / hír is erről szól. Nem biztos, hogy minden objektív alapot nélkülöz ez, másrészt a PS4 és a támogatása sem szűnik meg ezért (sem) én nem tartom kizártnak.
-
Blindmouse
senior tag
nagyon nem lennék meglepődve ha jönne. A 360-ból is volt 8 revizió, léptetve a csíkszélességet, csökkentve a fogyaszást, egyre jobban integrálva.
Nem lenne akkora feladat egy gyorsabb GPU-t odapakolni, csak duplázzák meg azokat a részeket amik kevesek. Szegény AMD-nek meg lehet tolni előre egy valag pénzt, hogy ki bírja fizetni a rezit meg a dolgozókat még valamiből. -
haxiboy
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #24 üzenetére
Számomra élvezhetetlen volt az első ocolus rift...a második már tűrhető, de még nagyobb felbontás kéne. 90HZ-hez meg azért 90 FPS is Kéne különben megintcsak élvezhetetlen lesz, pláne hogy még élsimítás is szükséges különben nem szép.
2160×1200 natívon @ 90HZ-t meghajtani a jelenlegi konzolok megfelelő grafikai beállítás mellett meg nem tudnak.Természetesen a jelenlegi gerenáció minden tekintetben jó, a célnak megfelel.
-
Tegla80
addikt
gondolom ezt nem olvastad.......szoval nem kell
De elhiszem,h nem tudjatok megerteni,h itt nem kell par evente varialni,mert ez nem pc....ez ennyit tud kezdettol a vegeig.Ami kozben fejlodik az a programozo aki foglalkozik a dologgal.
Jah es nekunk ez tenyleg eleg.....lathatod "paratlanul sikeres az uj konzolgeneracio" -
TESCO-Zsömle
titán
Ez ott bukik, hogy a VR-t már most sem a fotórealizmus adja el, hanem az a léptékű interaktivitás, ami másképp elérhetetlen. Meg fogják csinálni gyengébb vason is és élvezni is fogja a nép, mert nem a grafika a lényeg, hanem az, hogy a melletted ülő karakter tartja a szemkontaktust akkor is, ha elhajolsz.
-
flashpointer
őstag
jaja, pont nem jott jokor a VR a konzoloknak, az elozo tul hamar jelent meg hogy figyelembe lehessen venni a fejlesztesenel, ha meg meg 5 evet varnak a kovetkezo generacioval egy csomo haszontol esnek el.
De biztos szamolgatjak a jachtokon hogy melyik esetben menne tobb a zsebbe.
-
haxiboy
veterán
Vagy jön egy kegyetlenül izmos AMD konzol. Jó lenne egy harmadik szereplő a komolyabb konzolok terén (Nintendot azért nem ide sorolom mert felénk nincs nagy sikere).
-
Polllen
nagyúr
Én a szoftverfejlesztésekre gondoltam. A HW árazása nyilván egy másik kérdés, de az AMD nincs olyan helyzetben, hogy túlságosan felverje az árakat. Jelenleg egyeduralkodók, de a meglévő szerződéseik kötik őket.
Ha a következő generációnál meg túl keménykedik magukat, hosszú távon lecserélik őket.
-
Whysperer
addikt
Talán ezért jön 2016 végére A Zen és akkor abból csinálnak egy Grafikus maggal megtoldott változatott is. Valami Fury stílusban HBM2 memóriákkal.
Mondjuk azt sem tudom megérteni,hogy pl.: a Fallout 4 Pc-re írás kritikán aluli,hogy nvidia GTX 960-on szebben fut mint egy R9 Fury-n. Ezzel szemben meg Konzolon meg AMD-ra van programozva.
-
haxiboy
veterán
válasz
flashpointer #13 üzenetére
Illetve gondoltam még arra, hogy a nyakunkon vannak a VR headsetek megjelenései (Rift, Vive, Sony stb), ezekhez a megfelelő élmény miatt erős hardver kell, ide már nem elég a 900p 30fps...még az 1440p-n is látom a pixeleket egy cardboarddal...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
flashpointer #13 üzenetére
Nyilván nem az a része megoldhatatlan a dolognak, hogy az X gépnél erősebb lenne az új Y gép. A grafika nagymértékben skálázható, tehát gyakorlatilag minimális befektetéssel megoldható lenne, hogy ugyanaz a program X és Y gépen is fusson.
A probléma itt az lenne, hogy Y gép pályáztatás nélkül születne meg. Ez csak annak a cégnek kedvező, aki a gépbe szállítja a rendszerchipet. A Sony és az MS nem azért nem csinálta ezt eddig meg, mert nem lenne megoldható. Gyakorlatilag bőven az, de ilyenkor a beszállító olyan árat szab meg, amilyet akar, és akár nagy veszteségek árán is ki kellene fizetni, mert túl sok pénz van az X gép szoftverében. Emiatt az Y gépek sosem születnek meg, mert nem jön ki pozitívra a mérleg. Sosem termelné vissza a befektetést. -
-
flashpointer
őstag
Majd lesz normal meg extra grafikai beallitas egy jatekon belul, az utobbi csak a jobb gepen megy.
Akinek jo a 720p 30 fps-el veszi az elsot, aki meg 1080p-t akar ugyanilyen megjelenitesi sebesseggel veszi a premiumot ( :
Vagy majd erobol oldjak meg a grafikat nem szoftverfejlesztessel mint ami emlitve lett, legyen 200 a konzol es nem kell annyit idot es penzt elszorni optimalizalassal, sok jateknal jobban megerne mert nem 16k lenne egy hanem 10k, par jatek utan bejon a kulonbseg.
-
vader108
tag
Nagyjából 2-3 hete volt egy Sony-s igazgatói nyilatkozat/interjú, amelyben arról beszélt elképzelhető lehet, hogy lesz egy erősebb hardveres PS4.. Ennek megvizsgálják a lehetőségeit.
(Pontosan tudják, hogy nem valami izmosra sikeredett generáció ez)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem. Az AMD azt fogja mondani, hogy oké megcsináljuk, de akkor 250 dollár/APU, ugyanis a Microsoft és a Sony nem tud máshoz nyúlni. És akkor megint mehet a gépek veszteség melletti árusítása. Az, hogy az AMD mit akar egy dolog, nyilván nem azért akarják a gyors frissítést, mert az a konzolbiznisz egészének jó, hanem azért, mert automatikusan nyernek, és le lehet húzni az MS-t és a Sony-t nagyjából úgy 10 milliárd dollárral.
-
Polllen
nagyúr
Jaja, mert a teljes architektúra leváltása visszamenőleges kompatibilitás nélkül sokkal jobb lenne.
Ha 2018-ban valóban jön új generáció váltás, akkor azt minimál moddiggal lehet csak gazdaságosan megvalósítani. Ebben az esetben a kiadók eldönthetik, mire fejlesztenek. Valószínűleg az újra tennék, de a lehetőség adott kiadni régi hw-ra is 900p-ben.
-
Az oké, de mit csinálsz az XBone / PS4 tulajokkal? Vagy úgy gondoltad, hogy akkor majd a fejlesztők optimalizálják egyfelől az XTwo / PS5 tulajok gépére, amelyik erősebb lesz (több ram, több mag, erősebb VGA, esetleg SSD), és gyengébb felbontás / grafika mellett fog futni az XBone / PS4-en?
Ennek aligha lenne jó vége...
-
Tegla80
addikt
-
Polllen
nagyúr
Ha azt feltételezzük, hogy ugyanez az architektúra marad, csak erősebb variánsban, akkor az ms és sony nem nagyon bukik semmit. A fejlesztő környezet marad, csak több lesz a kraft.
-
haxiboy
veterán
A konzolosokat úgysem érdekli a felbontás meg az fps, csak összedugják a TV-vel, berakják a lemezt és játszanak. Az hogy ocsmányul néz ki, és sz@rul fut...(szintén tisztelet a kivételnek) nem érdekli őket.
A jelenlegi generáció képes LENNE 1080p 60fps-re de a mai türelmetlen világban a kiadókat csak a bevétel érdekli, és ha ígyis megveszik 60-80 euroért (mert igenis megveszik) akkor minek öljön felesleges hónapokat, és persze pénzt a fejlesztésbe ha így is ugyanakkora bevétele lesz, ráadásul sokkal hamarabb a polcokra kerülhetnek a játékok..
Az is megoldás lehetett volna hogy nem 140k lenne egy konzol hanem mondjuk 200k (vagy árulják nagyobb veszteséggel), és a lehető legbikább hardvert beletenni, nem egy középkategóriának számító valamit, és ha nem is optimalizálnak, legalább erőből megoldaná, ma úgyis ez a divat mondjuk Android fronton
konzol fronton szintén működhetne....
-
Sefter
veterán
Az a szánalmas, hogy a jelen generáció sem natív 1080p (tisztelet a kivételnek), mikor már a ps3-nál is ezzel kardoskodott a sony (hogy képes lenne rá)...
-
Dr. X
aktív tag
A processzor és az APU között mi a különbség? Mert az Intel több évnyi előnnyel rendelkezik az AMD-vel szemben a processzoroknál.
-
Whysperer
addikt
Na erre kíváncsi leszek,hogy sikerült-e az AMD-nek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Demót kapott a Stellar Blade PC-s kiadása
- Bestbuy játékok
- Okos Otthon / Smart Home
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Óra topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
- Apple MacBook Air M1 2020 13" (A2337) 8GB/256GB, akku: 100% (35 ciklus), garancia: 2026.10.12.
- Lenovo Legion Go 512/16 ,19 hónap garancia, szép állapotban eladó!
- MacBook Pro Retina 14" 8C / 14C / 16 GB / 512 SSD / Magyar - Garancia - 0 ciklus
- Lézeres hátlap csere VERHETETLEN áron
- Lézeres hátlap csere VERHETETLEN áron
- Akció! Olcsó számítógép PC Akár játékra is! I7 4770 / GTX 1060 / 16GB DDR3 / 128SSD + 1TB HDD
- BESZÁMÍTÁS! Samsung T22E390EW TV monitor garanciával hibátlan működéssel
- Csapj le az új MSI MPG B550 GAMING PLUS-ra most! 0% THM-RE is!
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest