Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Ember, tényleg kezeltetned kéne magad. Az Oculus az utóbbi évek leghype-oltabb tech cucca. Ha netán kijön a customer verzió nyár körül, lefogadom hogy több hónapos várakozós rendelés lesz belőle jó ideig.
Van már több játék is ami támogatja, de kb 1-2 napos munka beleintegrálni a meglévő dx-es vagy opengl-es játékokba. (mondjuk patch-ként)
A többi zagyvát meg nem értem amit összehordtál, van dögivel keret a fejlsztésre legyártásra, van igény rá, és mivel relatívan olcsó lesz, kereslet is bőven. A marketinget már nagyon felfuttatták.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
priti
addikt
Ez a hsz-ed pont üti az előzőt.
Nem üti.
Ha úgyis az ő kezükbe megy a pénz, akkor nem tök mindegy, miből jön be nekik? De.
Azaz nem osztják újra a pénzt.
Nem áldoznak be semmi kintlévőséget, ami már megvan mert nincs nagyobb profit amiért ezt tennék, csak egy olyan befektetés van a Rift kapcsán, ami beleálmodozás félig a levegőbe. Szerintem még mindig nem érted. Nem fogja kivenni a pénzt mondjuk a TV gyártásból amin hatalmas profit van és áttenni a Rift gyártásába, mert neki tökmindegy, hogy te Riftet veszel vagy TV-t, ha valamit veszel. Neki csak az a fontos, hogy vegyél és te veszel. Ő meg legyártja neked. Innentől ez egy felosztott piac. Megvan hogy te jövőre ha itt élsz, akkor veszel mittomén 40 kiló burgonyát háromtized tévét öt század autót, akármit. Tudja előre a tőke. Megvan, hogy mit kell termelni, mit kell gyártani stb. nem olyan átláthatatlan ez. Ami kiszámítható az irányítható. Ez a tőkének így teljesen megfelel. Nincsenek végtelenek, amikbe bele lehet képzelni bármit. Nincsenek elhagyatott bányák csurig minden jóval, nincsenek elhagyatott piacok, nincs senki földje. Ennél már sokkal kisebb a világ régen. Az egész golyóbis meg van szervezve. Te nem jutsz csak úgy hozzá olyan gyártási kapacitáshoz, amivel te elárasztod a világot egy termékkel attól mert érdekes a terméked. Akkor jutsz hozzá, ha a tőke a te termékedet választja. Ő dönti el, hogy mit gyárt és nem te. Tökmindegy, hogy te milyen qrva zseniális terméket találsz ki. Nincs ilyen, hogy egy ilyen termék forradalmasít egy iparágat és mindenki megy utána. Nekem úgy tűnik, hogy te ezt így képzeled el, de ilyen nincsen. Akkor forradalmasít bármi bármit, ha a tőke úgy dönt, hogy abban a darabszámban legyártja. Az meg profit alapján dönt. Egyszerű matek. Leszarja az érzéseidet, a vízióidat, a vágyaidat. Befektetés összege, megtérülési idő, haszon, döntés. A döntéssel kezdődik mindig. Ha azt mondják hogy nem, akkor nem lesz belőle semmi. Lehet, hogy qrva dühítő, de képzeld egy fanatikus környezetvédőnek milyen dühítő, hogy atomerőműveket építenek. Tarthatod a kis tábládat vele együtt, hogy te Rift-et szeretnél meg szélerőművet, aztán ha átfagytatok ihattok együtt valami forró H2O-val instant kv port, mert azt legyártották nektek. Lehet választani
milyet szeretnétek. Arra valaki igent mondott.Hardverlesen
-
dabadab
titán
"Én azon a föld bolygón élek, amin él még rajtam kívül több mint 7 milliárd ember, de csak 85db ember birtokolja a 7 milliárd ember összvagyonának bevallottan a felét."
Én meg azon a bolygón élek, ami tele van olyanokkal, akik a híreknek csak a címét futják át.
DRM is theft
-
BiP
nagyúr
Ez a hsz-ed pont üti az előzőt. Ha úgyis az ő kezükbe megy a pénz, akkor nem tök mindegy, miből jön be nekik? De.
Ill. szerintem ez az OR túl pici falat ahhoz, hogy emiatt komolyan aggódjanak vagy gáncsolják a dolgot. Ami megint azt jelenti, hogy szabad az út az OR előtt.A lényeg az, hogy most is finanszírozza valaki a kutatást, szerintem a piacra dobás is menni fog.
Innentől kezdve pedig a piac, a vásárlók majd eldöntik, mennyire kell nekik a cucc. És nagyban függni fog attól is, hogyan sikerül majd beárazni.
Szerintem sem lesznek milliárdos volumenű eladások, de nem is várja senki, hogy mindenki dobja el a monitorát, és ilyet vegyen.
De ettől még piacképes lehet a cucc. -
priti
addikt
Oké, zöld mezőre felhúzol egy gyárat. Kifejleszted a gyártósort, tökéletesíted, biztosítod az alapanyagot és legyártasz naponta mondjuk tízezer darabot. Megtapsolod a team-et. Dokumentálsz. Utána szerinted hány ilyen gyárat kell klónozni ahhoz, hogy egy elékpzelt forradalmi keresletet kielégíts világszinten? Másképpen hány darabot kell ahhoz szerinted naponta legyártani, hogy egy mindenki számára elérhető árú terméket készleten tudj tartani egy hétmilliárdos bolygón? Csak kíváncsi vagyok szerinted mennyit?
(Hány millió darabot is adnak el egy népszerűbb video-játékból a megjelenés napján? Talán nem rossz példa bár a forradalmitól messze van.)
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
priti
addikt
Én azon a föld bolygón élek, amin él még rajtam kívül több mint 7 milliárd ember, de csak 85db ember birtokolja a 7 milliárd ember összvagyonának bevallottan a felét. Ami nincs bevallva az meg attól még a kezükben van, közvetve az övék. Az arány elképesztően durva.
Ezen a bolygón ezek az emberek érdekeltek az iparban (is.) Nem kicsit, nagyon. Számukra egy működő gyár nem csak aranytojást tojó tyúk, hanem tőkekihelyezés is egyben, amit egy az egyben buknak, ha a gyártott termékre nincs kereslet azzal a pénzzel együtt, amit a termék kifejlesztésére költöttek. A marketingcsatornák kiépítésének költségei meg úgy általában a teljes ipari struktúra a bányászattól kezdve, mert változik az alapanyagigény attól függően, hogy mit gyártasz és stb. mehet a kukába adott esetben. Na ez nem így megy. Ezek a fazonok nem mondanak le a vagyonukról csak úgy.
Szerintem ez a világgazdaság már nagyon régen nem úgy működik, hogy te okos vagy, kitalálsz valamit és akkor te forradalmasítod az egyik ipari ágat vagy akár többet anélkül, hogy ezzel a 85 emberrel azt "meg ne beszélnéd" mert te szerzel tőkét mástól és betörsz a világpiacra egy termékkel, mert te csak úgy megszerzed ehhez a gyártási kapacitást és mindenki asztalára odateszed a Riftet. Azt a pénzt így is meg úgy is nekik költöd el érted? Tökmindegy mit veszel. Ők gyártották. Miért dobják el az eszüket?
Az a vízió, amit a Rift mellé párosítanak álmodozás kategória.
Ha igaz lenne már régen baleset érte volna a gyereket. Felfoghatatlan pénzek mozognak és mindenki a nyugit szereti. A forradalom az nyugtalanító, már mi a szarnak nekik egy forradalom?Hardverlesen
-
dabadab
titán
"Carmack utóbbi 15 évének víziói nem nagyon váltak be"
Mint a per pixel shading az idtech4-bol meg a megatexture az idtech5-bol?...
Carmack technikai elkepzelesei eleg jol bejottek, legalabbis most igy hirtelen nem tudnek mondani semmit, amit latvanyosan bebukott volna.
DRM is theft
-
BiP
nagyúr
Szerinted az OR befektetőit érdekelni fogja bármilyen szinten is, hogy mennyivel kevesebb tévét/monitort adnak el, ha ezt meg viszik és jön belőle haszon?
Persze azt el tudom képzelni, hogy a többi kijelzőt gyártó cég lobbizni fog, és ekézni fogja az OR-t, hiszen nekik valóban konkurrenciaként fog jelentkezni.
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
Nem nagyon passzol ez sehová. A konzoloknál nézek egy termék-életgörbét és már látok egy természetes rugalmatlanságot a játékszoftver "ipar" részéről ami években mérhető, nem hetekben. A humanoid oldalán most szoktattunk hozzá egy teljes generációt olyan látványhoz, amit 3D-ben nem lehet győzni grafikus teljesítménnyel és még csak most jönnek erre rá a 4k-s cuccok hájpolva rendesen mégnagyob grafikus erőforrásigénnyel.
Ebben a OR-ben, mint termékben benne van a kijelző (egyben az egyik szűk keresztmetszet is ha olcsó OR-t akarsz) miközben egy csomó új, szebb, jobb, hajlékony meg az ég tudja még milyen kijelzőt szeretne értékesíteni már befektetett tőkék megtérülése érdekében a gyártás világszerte.
Nincs hová benyomulni, nem látszik ennek a cuccnak az élettere. Olyan nagyon sok befektető nincs itt a buliban. Aki számít az már benne van valamiben nyakig, mert forgatja a pénzét és esze ágában sincs bukni.Ha HC gamer vagyok van egy ilyen cuccom. Ez a nagy feltevés. Erre épül a nagy forradalmi üzleti stratégia. Ez tényleg olyan jó mindenkinek? Akkor nem fogok se 4k se 2xFullHD monitort venni, se görbét, se semilyet, konzolt se fogok venni hiába jönnek a címek csak konzolra, ha nem jó vele a VR, mert a VR olyan forradalmi, hogy minden eltörpül mellette. Ezért csak a Riftemmel akarok multizni akár egyetlen jó gémmel éveken át. (A COD2-vel a mai napig multiznak az ég szerelmére és az azért messze nem forradalmi...)
Melyik hardvergyártásban érdekelt befektetőnek az a célja, hogy a vevői ne vegyenek a gyárától semmit? Mert az lesz, ha a vevői időre fizetnek másnak egy VR multiért és úgy lehúzzák őket, hogy semmi másra nem költenek, mert nem képeznek fizetőképes keresletet? Saját magának csináljon buktát? A befektetőtől csak egyszer vesznek egy olyan erős PC-t ami elég a Rift-es VR-hez, aztán évekig semmi? Nem marad fizetőképes kereslete semminek, miközben milliárdokat öltek eddig is fejlesztésbe? Kinek adja el elsőre a 4k monitort? Mari néninek? A konzolokat meg Pista bácsinak?
Most akkor számoljuk már bele mennyi is a feláldozott haszon egy elképzelt forradalom megvalósulása esetén ha világpiaci termék-élet görbék omlanak össze, azaz, hogy mit nem adtunk el a HC gamereknek ebben az esetben és akkor azt a buktát vonjuk is le a remélt Riftes nyereségből, mert ugyanaz a befektetői kör játszik mindkét oldalon. Kicsi a világ és qrva rugalmatlan. Ha van pontos üzleti terv és tisztán látszik minden, akkor pénz beszél, de hol van már a Rift ettől? Fényévekre gyerekek. Fényévekre. Álmodozás megy. Oltják az ipartól távol álló külső befektetőket, hogy menjenek roulettezni anélkül, hogy értenének egy kicsit is hozzá. "Mert az őrült ID-s gyerek is itt van és ő a garancia minden lobbival szemben arra, hogy ez a jövő..." hát LOL. Sok sikert a pénzszerzéshez.Hardverlesen
-
BiP
nagyúr
Korábban is elég szkeptikus voltál, úgy látom, ez nem változott
Szerintem az igazság valahol félúton lesz. Most kicsit nagyobb a lelkesedés, mint a korábbi évtizedes VR próbálkozásoknál, tehát nagyobb eséllyel indul.
(mondjuk ha azt nézem, a 3D tévénél is mekkora lelkesedés volt, a népek mégsem kajálták annyira, mint amennyire a gyártók szerették volna).
De itt a gyártók, fejlesztők is lelkesek, tehát rendes tartalom is lesz hozzá, ennyiben más.
És ha pár techdemo-s változatnál többet eladnak, már siker szerintem, mert elég szűk az a játékos réteg, akinél reális esély van, hogy erre igazán rá fog igazán pörögni.
A játékélmény forradalmi, de nem fogja forradalmasítani a játszást, mert annyira nem fog elterjedni szerintem.Ami a kutatást és a megtérülését illeti: azért nem egy olyan pénznyelő projekt volt eddig, ami nagyon sokáig nem hozza be az árát, vagy esetleg soha. Legjobb példa erre az űrkutatás (és még kapcsolódik is Carmackhoz).
Itt viszont nem is méregdrága hardverekkel dolgoznak, tehát az alapköltsége nem olyan brutális, szerintem a fejlesztők munkabére a legnagyobb tétel.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Te nagyon eltévedtél, szerintem már rég visszajött a fejlesztés ára csak az eladott developement verziókból...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
priti
addikt
Az elejétől kezdve látszott, hogy nem lesz ebből semmi. A terméket úgy lehet értelmezni, hogy szoftver és hardver együtt. Ez teljesen világos. A vásárlót úgy lehet értelmezni, hogy az az ember, aki rendelkezik az OR használatához szükséges hardverekkel és szoftverekkel.
Szóval igazából egy még nem 100%-ban létező termék kifejlesztése egy még nem létező piacra még nem létező vásárlóknak. Ami biztos, hogy túl sok pénz befektetéséről van szó első körben. Teljesen bizonytalan megtérülési idővel és aztán végképp teljesen ismeretlen mértékű haszonnal. Ez üzletileg kiröhögős szmájli. Lehet itt akárhány belelkesített programozó gyerek, mert ennyi erővel roulettezhetnének is a befektetők. Ott legalább ismerik a kockázatokat. Magántőke kilőve. Állam ebbe nem fog beszállni.
Szerintem az egyetlen kérdés még, hogy van e ennek az őrült ID-s gyereknek annyi lóvéja és kapcsolati tőkéje, hogy egyedül megcsinálja készre? Bele meri a saját vagyonát tenni vagy csak szájal? Mert ha ő fizet is akkor talán. Ahhoz nagyon kell látni azt a víziót, hogy ebbe valaki beletegye a nagy lóvét a tökét is belenyomva a banki hitelprésbe. Lehet hogy ez az őrült teljesen rákattant, de rajta kívül olyan nagyon sok üzletember azért nem...
Mennyi lóvé van eddig benne az OR-ben és most mit akarnak? Tömeggyártást meg világpiacot meg a teljes játékipar reformját? Azé' vegyük már észre, hogy egy picit elragadtattuk magunkat. 2015-ben eladnak majd pár ilyen szart egy tech demo-val aztán csók. Lesz rá egy játék, amit megcsinál ez az ID-s srác a vonatkozó hardver és szoftverkörnyezet miatt ez ilyen félszar lesz, szóval marad majd a tech demo. Lehet majd hullámvasútazni. Nagyobb a füstje, mint a lángja.Hardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az én meglátásaimat nem tettem bele cikkekbe. Nyilván volt egy alapvető várakozásom, hogy elsőre beírt kóddal mégis mennyit lehet hozni. Eleve a BF4 szinte sosincs 2k batch/frame felett, tehát abból, hogy a Mantle kilenszer jobb draw call teljesítménnyel rendelkezik alig profitál. Ami előnyt hoz neki az a működő multithread és a driver szálak eltüntetése. Ebből gondoltam, hogy multiban extrém szituációkban +30%-ra lehet számítani. Aztán az AMD mondta, hogy max. 45% lesz. Azt írtam bele először egy cikkbe, de multiban számos teszt mért többet is.
A draw call teljesítményből a Nitrous profitál nagyon, elmegy 150k batch/frame-ig. A kiadott demó bizonyos konfigokon +300%-kal is jobb Mantle-lel. Azóta frissítették és vannak már mérések +450%-ról is. Kezdik engedélyezni az optimalizálásokat.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DigitXT
nagyúr
Én erős CPU-limit mellett is inkább 20%-ra számítottam
És ezt az elvárásodat a cikkeidben is megemlítetted? (Már rég nem olvastam,
de korábban mintha tényleg ez a min. 40-50%, vagy még több szerepelt volna.
Sőt, a 9x-es gyorsulás is felmerült a draw call-ok miatt. De az már régen volt.) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD azt mondta, hogy up to 45%. Az volt a max, amit vártam. Ehhez képest voltak független tesztet +70-90%-ról is. Az AMD inkább alulbecsülte a maxot.
Elsőre beírt, nem is optimalizált kódként többet hozott, mint vártam. Lévén, hogy most lett béta állapotú a cucc és nulla dokumentáció van rá, kvázi nulla példával. A fejlesztés első körben úgy zajlott, hogy beírták ami elvben jónak tűnt, felkapcsolták, tesztelték és kiadták. Én erős CPU-limit mellett is inkább max. 20%-ra számítottam, beleszámítva azt, hogy az első implementációk messze lesznek az optimálistól.
Ami jónak tűnik, hogy két-három hónap alatt egy emberes melóval többet tudtak belőle kihozni, mint az egy évig csoportban fejlesztett DX renderekből.
Nem gondoltam volna, hogy optimalizálatlanul ilyen gyors lehet egy Mantle kód.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BiP
nagyúr
Igen, ezzel a sapka-nincs sapka dilemmával szembesültem magam is, ezért említettem én is.
Nekem ennek ellenére mégis hiányérzetem volt, ezt tettem szóvá.Bennem is felmerült indokként a várttól eltérő eredmény (a beharangozottat hozta, a közönség persze magasabbra tette a lécet) miatti visszafogottabb hang azóta, de ilyen feltételezésekbe inkább nem bocsátkozom
Viszont azért kíváncsi lennék olyan információkra, vagy esetleg egy elemzésre, hogy a gyakorlatban mit hoz(na) a VR világában a Mantle. Már ha valaki fejlesztő venné a fáradságot, és próbálkozna vele a gyakorlatban, és valaki írna is erről.
Láttuk, hogy a játékok terén nem végleges fázisban, első próbálkozásra mit tud. Az, hogy játékokban később, optimalizáltabban, más játékokban hogyan produkál, azt majd meglátjuk az elkövetkező hónapokban.
De a VR-ben más szempontok is vannak, nem csak az FPS, ezekre lennék kíváncsi, hogy abból a szemszögből hogy domborít, mennyire tudná előremozdítani a VR fejlesztéseket, vagy akár alapot adhatna egy szabványosított VR API létrehozásához, stb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Eddig mindenhova beírta... Eddig az volt a baj... Most nem írta... Az a baj.
Azt már meg sem említem, hogy némi eltérés* volt a "beharangozás", és
az abból megvalósult valódi teljesítmény-előny között: lehet csalódás?
Vagy majd kialakul, elvégre február van, és januárban "izzadva" dobták ki.*: nem pozitív értelemben, sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Nem is vártam volna tőle, hogy odaképzelje. De van egy általános rész, ahol a VR-ről, APIkről ír Abu, oda egy fél mondatban elfért volna szerintem említés szintjén, ill. hogy bár a VR-ben hasznos, és előremutató lenne, de nem általános megoldás (ill. mivel Carmack inkább nv-hez húz, nem sok esély van rá, hogy az Oculus Rift-ben nagyon rápörögnének).
De nincs nagy jelentősége, ha nem írta bele, okkal nem írta bele, és közölte is, hogy miért. Ez az író szabadsága.
Mondjuk ki tudja, ha meg beleírja, akkor meg lehet, hogy azzal vádolja meg valaki, hogy miért kell úton-útfélen a Mantle-t emlegetni[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Persze, egy szabvány, VR-re kihegyezett API lenne a legjobb. Én csak azt furcsálltam, hogy említés szintjén sincs a cikkben. Pl. annyi sem, hogy bár általánosan elfogadott szabvány kéne, amúgy itt ez az API, ami javít a késleltetés dolgon, de csak GCN-en használható, stb.stb.
Na mindegy, nem én írom a cikkeket, csak furcsálltam, hogy minden egyes OR és VR hírnél pozitív lehetőségként került elő a Mantle (nem mint megváltó, csak mint egy jó lehetőség, ami kiküszöböli a DX overheadjét, amire különösen érzékeny a VR), - igaz, többnyire a fórumban - most meg meg sincs említve. -
VaniliásRönk
nagyúr
-
stratova
veterán
válasz VaniliásRönk #24 üzenetére
Ebben az lesz az érdekes, hogy pl. Carmack amellett, hogy elismerte a szóban forgó API erényeit, Nvidia oldalán inkább ez utóbbi cég hasonló célú OpenGL kiegészítéseit emelte ki:
Kíváncsian várom mi fog ebből kisülni, mert szerintem SteamOS talán legfőbb érve lehetne a konkurenciával szemben az Oculus Rift vagy hasonló kiegészítőkre való felkészültség, amennyiben ez megvalósul.
solaris17:Wait what?
[ Szerkesztve ]
-
solaris17
aktív tag
válasz VaniliásRönk #24 üzenetére
Oculus rift + virtuix = yeah
Phenom II X6 | 8 GB CORSAIR XS3 | Kingston V300 | HD 7790 | Creative X-FI Fatal1ty
-
Jack@l
veterán
A panel széle meg a látómeződ két külön téma, a lencse miatt fogsz kicsit csőben látni. (széleken lesz fekete homály)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a késleltetés a kritikus szint fölé kúszik, akkor az olyan érzés, mintha teljes erővel tarkón vágtak volna egy baseball ütővel. Persze a nyakad nem fog fájni, de a többi mellékhatás előjön.
(#1) BiP: Igen, de most nem az API-ról volt szó. Egyébként nyilván a Mantle megoldás, de valami szabványos is kellene.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nbg
senior tag
Nem tudom, szemelyesen nem probaltam, csak az emlitett cikk alapjan kovetkeztetek...
Az ember latomezeje elvileg 170-180 fok, az OR 110 fokot tud, gondolom a szeleken durvan torzit, de az egesz latomezore "rahuztak".
De majd ha Hunor erre jar megerosit, vagy megcafol, ok kiprobaltak a cuccost.[ Szerkesztve ]
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
addikt
valahol viszont azt olvastam, hogy a periférián azért van valami feketeség. talán olyan lehet mintha két lukon (sísapkába vágott) keresztül néznél?
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
nbg
senior tag
Ebbol a cikkbol nekem nem ez jott le:
"Nem látod az LCD panel széleit, nincs az a fél-egyméteres távolság, ami hagyományosan elválaszt a monitortól, vizuálisan nem érzékelsz semmit a valós világból." ... "A látószög vízszintesen és függőlegesen is elképesztően széles – a fejlesztők szerint 110 fok, ami messze meghaladja a konzumer HMD-k (fejre szerelhető kijelző) hasonló paramétereit –, és nagy szerepe van a valóságérzet megteremtésében."
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
Freiherr
őstag
Ezek az ú.n. üzletemberek nem látnak előre néhány éves perspektívát,mikor a mai világban csak az adott pénzügyi év vége a fontos a profittal,meg az érte járó prémiummal.
A VR lehet a játékipar megújítója,erre kell ráfeküdni,ez minőségi ugrást fog hozni az élményben.Back to the future
-
Jack@l
veterán
Most sincs teljes látómező(durva is lenne ilyen ramaty felbontásokkal), de minden bizonnyal nagyobb látószög mint régen.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nbg
senior tag
Talan nem is a felbontas vagy a grafika az OR legnagyobb elonye a kilencvenes evekben letezo szemuvegekhez kepest, hanem egyreszt az elfogadhato kesleltetes, de talan a legnagyobb utokartya a teljes latomezot betolto 3d-s kep - anno neztel egy "rettentoszor-hudenagy" kijelzonek tuno kepet egy adott virtualis vetitesi tavolsagbol, korulotte, a periferiadban, fekete "kerettel". Most pedig a teljes latomezodet betolto kepet kapsz. A kulonbseg eg es fold...
[ Szerkesztve ]
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
Rebourne
aktív tag
válasz #06658560 #11 üzenetére
A '90-es évek fogyasztói VR sisak mániája megelőzte a technikai realitást, ellenben maga a VR nem halt ki, csak eddig nem volt lehetséges fogyasztói szintre hozni az árát. Több VR sisakot gyártó katonai, ipari cég is van (szimulációra, betanításra), és az egészségügyben is alkalmazzák (többek között a PTSD tüneteinek enyhítésére), csak tízezer dollárokba mérik a portékájukat.
Az Oculus az ára miatt érdekes, a 300 dollár minden technika iránt érdeklődőnek elérhető, és a szélesebb közönségnek sem prohibitíven drága. Az összes többi hasonló kezdeményezés képtelen hozni ezt az árat. A következő legolcsóbb "csináld meg magad" megoldás, ami nemrég indult a Kickstarteren 500 dollárba kerül és csak 45 fokos látószöget nyújt az Oculus DK1 90 fokjához képest. Az Oculus fogyasztói verziója, ami '14 végén vagy '15-ben fog megjelenni, jó eséllyel jobb lesz, mint bármelyik ipari megoldás. Ezek a készülékek már bizonyítottak, tehát az emberek többségénél teljes lesz jelenlét illúziója, nem úgy, mint a '90-es évek fogyasztói készülékeiben, amiknél sok volt a késleltetés, a felbontás kicsi volt, és a grafika... Hát mondjuk úgy, még monitoron is csak kezdetleges. Közel sem volt a valósághoz
__________________________
A cikkhez: A Doom 3 BFG Edition Oculus verziójának a törlése telíthethette be Carmack-nál a poharat. Így nézve viszont akkor mégsem az ő döntése volt ez, hanem a Zenimaxé. Akkor egy pillanatra megijedtem, hogy Carmack kiszállt az Oculusból, csak később jött a hír, hogy két helyen dolgozik egyszerre. Azután végül ott is hagyta a Zenimaxot.
-
BiP
nagyúr
válasz #06658560 #11 üzenetére
Igen, csak akkor valami irgalmatlan béna grafika volt, és játékok nélkül. Ma már kicsit jobb a helyzet.
Mondjuk a sztereo 3D is ezeréves technika, a mai tévék nagyságrendekkel jobb képet produkálnak, mint a régiek (pl. piros-kék szemüveg), mégsem kapott rá a nép.
Simán lehet, hogy ez a VR most is csak egy úri hóbort marad, és nem terjed el. -
Tirexi
addikt
Nem kockázatos az csak nem mindenki bírja.
Ismerek olyat aki nem bír 3D-s TV-t nézi 10 percig sem mert fáj tőle a feje.
Én lazán játszok is 3D-be a gépen és több óra után sincs para. -
#44630784
törölt tag
Steve Jobs mondta még valamelyik interjúban, hogy józan ésszel senki sem fektet innovációba, mert racionálisan utánaszámolva mindig nagyobb az aktuális kockázat, mint amit a várható hozam indokolna.
Ezért a nagy találmányokhoz, trendfordító fejlesztésekhez mindig kell valamiféle irracionális elhivatottság. Carmack 0-ról hozta létre az id-t akkor, amikor még messze nem voltak készen az fps-ekre a pc-k, ennek ellenére nem az fps koncepció csődölt be, hanem a pc hardver indult rohamos fejlődésnek.
Arra mindig lehet találni indokot, hogy mit miért ne csináljunk, így nem nagy szám egy kiadó részéről megmagyarázni, hogy miért nem száll be a virtuális valóság fejlesztésekbe.
A kínos magyarázkodás akkor kezdődik majd, ha Carmack számításai bejönnek és a virtuális valóság fejlesztései ugyanúgy újradefiniálnák a játékipart, mint anno az fps-ek. Ebben az esetben vicces lesz olvasni, miért hagyták meglógni az aranytojást tojó tyúkot. -
Jack@l
veterán
Ígyis úgyis rosszul leszel tőle, sőt a 60 fps-es 3d-s hobbitnál többen kaptak hányingert mint a hagyományos 3d-snél.(legalábbis nagyobb volt viszhang a médiában)
Inkább úgy kellene felfogni zt is mint egy beviteli eszközt. pl ha fps-ben kicsi a frameszám és darabosan tudsz fordulni, akkor korántsem olyan élmény játszani, mintha simán lekövetné az egeret a game. Itt is ugyanaz a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
atti_2010
nagyúr
Nem hiába félnek tőle, egyrészt valóban sokaknál tengeribetegséghez hasonló tüneteket okozhat a másik hogy sok embert olyan irányba befolyásolna ami miatt még jobban kizárnák magukat a valós életből és egy virtuálisba menekülnének, ami persze most is létező probléma de egy ilyen készülék szinte eltörölné a határt a valós és a virtuális világ között. Ezen kívül ott a probléma hogy szoftveres és hardveres oldalról is nagyon megdrágítaná a fejlesztést amit csak kevés kiadó bírna lenyelni.
[ Szerkesztve ]
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
addikt
mert rosszul leszel tőle. (valószínűbb)
elforgatod a fejed, az egyensúlyi szerv érzékeli a mozgást, de a szemednél egy darabig nincs vizuális párja. ilyenkor az agyad összeférhetetlen "adatokat" kap, hiszen arra van "nevelve", hogy a mozgás mellé annak vizuális párja is megérkezik hozzá.
ezért szoktak az ablakon kinézni olyanok, akik pl. buszon rosszul lesznek, mert ez segít visszaállítani a szinkront (a suhanó tárgyak látványa, amelyeknek az iránya összhangban van a mozgásod irányával)
monitor előtt ez nem probléma, mert az nem (vagy kevésbé zavaró, hogy mozgást látsz, de Te magad nem mozogsz, hiszen sokszor van a való életben is olyan, hogy valami mozgó tárgyat figyelsz)
persze ez is szokás kérdése, ha VR-ben nőttünk volna fel, valszeg nem számítana a különbség. ugyanígy sok-sok idősebb ember egy fps nézése közben is elszédül
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
#06658560
törölt tag
Tehát ha dolgozni kell, az büdös, kivéve, ha mások csinálják helyettük. lásd Mantle.
-
MongolZ
addikt
Ott van a linkelt cikkben.
-
félisten
Abu, egy példával illusztrálnád, hogy miért sokkal fontosabb az alacsony késleltetés a virtuális valóság esetén, mint most?
Többször írtad, de sosem értettem. .
Kössz![ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
BiP
nagyúr
Érdekes, hogy nem említetted meg a Mantle API-t. Az egyik nagy támogatója vagy a kezdeményezésnek, és mintha rémlene korábbról olyan vélemény, hogy a Mantle sokat segíthet a virtuális valóságon késleltetés témában.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gaming notebook topik
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Bestbuy játékok
- Politika
- Ukrajnai háború
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- AppleCare+ biztosítás - új / maximum 60 napos Apple termékekhez - Apple Biztosítás
- Új Lenovo Yoga 7 ProX Gamer Tervező Ultrabook -50% Ryzen 7 6800HS 32/1TB AMD 4GB + 3050 4GB 3K 120Hz
- HP EliteBook 840 G6 Fémházas Tartós Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest