Új hozzászólás Aktív témák
-
SirCsimbók
tag
-
SirCsimbók
tag
válasz
#32839680 #47 üzenetére
"fejlesztette a DX12-őt"
miért a múlt idő? úgy hírlik, hogy a DX12 jelenleg elfér kábé egy A4-es lap egyik oldalán, még el sem készült. most jelentették be, hogy megcsinálják
@(#46) Plasticbomb
és a Titán mekkora? ugyan konkrétan nem tudom, de lefogadom, hogy ez a kártya is elfoglal 2 slotnyi helyet a hűtése miatt, meg biztos megvan 35 cm hosszú, 10 cm magas -
Plasticbomb
addikt
válasz
SirCsimbók #34 üzenetére
Ha belegondolsz, valójában mekkora egy alaplap, egy proci és vga páros, mondjuk a mini itx érában, vagy a kisebb atxek esetében, akkor kb eljutsz oda, hogy a nagyobb laptopok, és a kissebb asztali pck kb ugyanazok. egy alkatrész elfordítva itt, egy ott, és egyből lapos a gép...
-
Godefroy
senior tag
Mondjuk elég logikusan hangzik, hogy a DX12 ne csak a 2%-os piaci részesedéssel rendelkező Win 8-ra jelenjen meg...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-
RyanGiggs
őstag
Na ez egy jó opció lenne! Win7 és a DX12!
Az hogy 1-2 plusz effektet nem lehet majd bekapcsolni....
Nos nem mindenki rendelkezik R9 290-es kártyával.
Tehát valószínűleg hiába van Win9-ed, ha "csak" HD7850/70-el rendelkezel, az új plusz effektek csak megfektetnék a kártyát, így értelmetlenné is válna azok a plusz látványok. De javítsatok ki ha tévedek! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszont korábban ez az üzleti modell nem szívatta a fejlesztőket. Ha egy mód van rá, akkor nem igazán akarják megtartani a DX11-es kódot, mert egyszerűen nincs igazán értelme. Csak a pénzt és az időt viszi.
Sokkal reálisabb a még támogatott OS-ekre visszaportolni a DX12-t.
A WDDM-et igazából nem kötelező frissíteni. Az 1.3-at kell némileg kiegészíteni, míg az új funkciókat kínáló 2.0-s verzió lehet a Windows 9 sajátja. Ebből a dedikált GPU-k úgy sem profitálnak, viszont a programfuttatás megoldható lenne. -
SirCsimbók
tag
és 2 (vagy még több) dVGA-t is bele lehet majd pattintani?
valahol szerintem a miniatürizálás körül is bonyolódik a történet:
bármilyen kicsi helyre is képesek adott erőforrásmennyiséget egy tabletta vagy más hordozható eszköz esetében belepréselni, ugyanez a technológia az asztali PC-k vonalán is elérhető
nagy nehezen belepasszíroznak valami szuper GPU-t egy hordozható cuccosba (épp belefér helyileg): egy asztali PC-nél meg tökugyanebből 2-t is simán belerakhatnak úgy, hogy még mindig marad hely másnakaztán az akksik (ahogy valaki írta is): mivel hordozható eszközökről beszélünk, az energiatakarékosság kritikus fontosságú - ergo fékezett habzású CPU-kat, GPU-kat (meg mindent) szerelnek be
amúgy viszont mégiscsak van igazságod, mert én is láttam laptopot az Assassins Creed 4-et FHD-ban tiszta jól futtatni, szal lehet hogy az asztali cuccosok manapság kicsit túlméretezettek
-
Jack@l
veterán
Az összes újabb windowst gamer körökben az új directx miatt adták el.(különben a kutya nem cserélte volna le)
Az új wddm miatt szinte biztosra veszem, hogy most is az lesz.
"M vizsgáltuk a lehetőséget, de hát sajnos.."
Remélem minél hamarabb kihal majd ez a szipolyozás és linuxon is lehet majd ugyanúgy játszani mint win-en.(onnantól kezdve MS nem hiszem hogy tőlem túl sok pénzt lát majd...)
-
jocomen
aktív tag
válasz
SirCsimbók #27 üzenetére
hol lehetne egy tablettába annyi minden hardverelemet belezsúfolni (költséghatékonyan), mint egy asztali PC-be (midi toronyház)
Ha megnézed 750ti nyákját, alíg van rajta valami. Simán rá lehetne rakni egy i3-at, 4gb ram-mal, pár száz giga ssd-vel. Ilyen konfig már ma is képes futtatni aaa játékokat fhd-ben, low-medium grafon, fix50 fps-el. Ezeknél a játékoknál ez a graf már szép. És az egész elférne egy dvga méretű tablettában, aminek a nagy részét a hűtés töltené ki, ... ma még.
... 3 slotos dvga-tablettába meg már a kontroller is bele fér...
-
válasz
SirCsimbók #27 üzenetére
hát amerre a játék piac is halad, lehet, hogy már a számítás egy (nagy) része is a cloud-ban lesz, de ezt figyelmen kívül hagyva: nem az asztali PC-vel kell összehasonlítanod, hanem a konzolokkal, mert a tablet piac se annyira szegmentált, sokkal vékonyabb az OS, kevesebb háttérfolyamat.
mellesleg a mostani konzolok 6-8 év múlva még mindig ugyanezzel a hardverrel fognak bírni, addigra lehet a tablet-ek (asztali android box-ok) már-már behozzák őket. (bár vszínű, hogy pont emiatt [is] most nem is lesz olyan hosszú életű a konzolgeneráció, mint az előző)
-
SirCsimbók
tag
@(#22) Duck663
"Arról volt szó, hogy lesz Mantle linuxra."
oké, erről lemaradtam, de máris tudok rá mit mondani: a piac mint olyan végülis egy folyamatosan változó, képlékeny valami. ami ma igaz, holnap hamis lesz, semmi sincs kőbe vésve. a vállalatok, amik életben akarnak maradni hosszú távon, érdekeltek alternatív utak (észszerű) kutatásában
az AMD nem zárkózik el a linuxtól, de ahogyan .tnm is írta feljebb, a Mantle win-es verziója is gyerekcipőben jár jelenleg. mikor lesz ebből linux port?
az AMD tán kivárásra játszik (jogosan), majd az idő meg a többi szereplő (beleértve a vásárlókat is), eldöntik, hogy érdemes-e linux portot készíteni
@(#23) .tnm
"valaki TV-re stream-elt tableten játsszon (nem szimulátor) AA(A) címeket"nálam ez az elmélet ott bukik el, hogy az a (grafikai) minőség, ami ma AAA-snak számít, nem biztos hogy 5-6-8 év múlva is annak számít majd.
valahol úgy gondolom, hogy játékok szempontjából a méret a lényeg: hol lehetne egy tablettába annyi minden hardverelemet belezsúfolni (költséghatékonyan), mint egy asztali PC-be (midi toronyház)egy tabletta meg egy dVGA hovatovább egyforma méretű
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak tervezik, bejelentés még nincs. Vannak fejlesztői ráhatások, és elvben lehetséges, viszont egyelőre Windows only.
Tipikusan olyan kérdés ez, hogy mennyi erőforrást érdemes erre rászánni. Előbb be fogják fejezni a Windows verziót, aztán gondolkodhatnak el más OS-en.A Windows verziónak is atombiztosra kell tervezni a validátorát. Mivel a publikus SDK-nál már mindenki elérheti, és az AMD nem utasíthatja vissza a kérvényt önkényesen. Most még megtehetik, és a kérők jó része nem is kap Mantle béta hozzáférést. Egyszerűen nem tartják elég jónak a felkészültségüket egy low-level API-hoz.
-
válasz
SirCsimbók #21 üzenetére
"miért akarnának alávágni az MS-nek?"
egyszer ennek a konzolgenerációnak is vége lesz és semmi garanciájuk nincs arra, hogy a következőt is "ők nyerik meg" (mmint az AMD APU).
az olcsó APU-khoz PC vonalon pedig igen jól passzol az ingyenes linux, pláne olyankor, amikor a PC piac zsugorodik a főleg android-os tablet-ek javára. azon Android-éra, amely alá az Intel az nVidia és természetsen az ARM is gyárt, csak az AMD nem.
így ha a PC-s játékosok inkább maradnak win-7-en és játszanak konzolon (esetleg pár éven belül tablet-en?), minthogy win8+-ra váltsanak, akkor az AMD-nek a linux/SteamOS mögé való felsorakozás nem lesz annyira hülyeség.
természetesen most még jól összemostam a casual flash játékosokat a hardcore gamer-ekkel, de pár éven belül talán nem lesz annyira életidegen, hogy valaki TV-re stream-elt tableten játsszon (nem szimulátor) AA(A) címeket.
-
Duck663
őstag
válasz
SirCsimbók #21 üzenetére
Arról volt szó, hogy lesz Mantle linuxra.
-
SirCsimbók
tag
"semmi akadálya nincs a linux port-nak"
maximálisan igazad van, legalábbis én is úgy gondolom, hogy linux portnak az égvilágon semmi technikai akadálya nincs
más kérdés, hogy az AMD-nek érdeke-e ilyesmit kifejleszteni
szerintem nem biztos. végülis ők most frankón megvannak az MS-sel az XB1 kapcsán, ha linux portot írnának, azzal max a Valve-on segítenének a SteamOS vonalán. nem mondom, hogy semmi közük a steamkonzolhoz, hisz az végülis PC, az AMD meg PC-gyártó, de ott akkor régi konkurenciájuk, az intel ellen kellene hadakozniuk, míg konzoloknál egyeduralkodók (fix pénz).
miért akarnának alávágni az MS-nek?
arról nem beszélve, hogy ha már egy API-t is elég nehéz szélesebb körben elterjeszteni, milyen nehéz lenne nagyobb tömegeket winről Linuxra átterelni
-
válasz
SirCsimbók #15 üzenetére
jelenleg nincs linux-ra portolve a mantle (igazából még windows-ra sincs kiadva, csak beta driver-ek vannak), de semmi akadálya nincs a linux port-nak
-
D3D_FEATURE_LEVEL_11_1. Ez nem a dx 11.1? Vagy most mi van?
-
atti_2010
nagyúr
válasz
Picturemaker #12 üzenetére
Igen ezt én is írtam már de reméljük most nem így lesz.
-
azért két élű a dolog, mert ha MS meglépi, akkor nem motivál annyira, hogy win8-at/win9-ez vegyél, ha nem lépi meg, akkor viszont szarabbak lesznek a játékok win7-es portjai, esetleg drágábbak is az olyan játékok, amik visszafele kompatibilisek, kevesebb lesz a win7-en futtatható játék; és/vagy a több fejlesztő inkább mantle-re/opengl-re portol, mint directx-re, így akár egy linux (SteamOS) verzió sem akkora felár, miközben új piac. aminek megint az a vége, hogy kevésbé lesz csábító win platform-on maradni, következő win-re beruházni.
magyarán az MS-nek a visszafele támogatás kompromisszumokkal (amit a cikk vázol) a lehető legjobb döntés,mert kicsit motivál is a váltásra, de a fejlesztőket is directx-en tartja, így a PC-s játékot is windows-on.
csak a fogyasztónak rossz ez (hosszú távon, mert egyrészt alap nélkül kényszerítik egy új windows vásárlására, másrészt a windows hegemónia továbbra is fennmarad a PC-s játékosok között...)
-
jocomen
aktív tag
Szerintem a dx12-ben lesz 2 könyvtár: dx11 & mantle, és ami nem gcn, az a dx11-es kódot fogja futtatni.
Ezzel beviszi a hátán az nv-t a dx12-paradicsomba, holott az csak dx11-et támogatja, illetve amielyik gpu-juk mantle-képes, az lesz ténylegesen dx12-es.Hogy miért lenne érdeke ez az ms-nek? Mert minden baj forrása a mantle, amit az amd csinált. Ha nem csinálják, akkor ms-nél most is nyugodtan iszogathatnák a kávéjukat, a monopólium tudatában. De így meg kellett mozdulniuk, és ha jól tudom, a mantlet semmi nem köti a windows-hoz.
És bár a dx12 fejlesztése már régóta létezik, papíron, a tényleges munka szerintem kimerült a mantle függvényeinek átnevezgetésében.
És bár az amd feltétele, h a mantle-kód mellett a dx-kódot is meg kell írják a fejlesztők, ha a mantlet megszeretik, akkor egyszer csak azon kapja magát az ms, h már az amd diktál. És bármikor mondhatja, h ezután már nem kell megírni a dx verziót, vagy legalábbis zsarolhatja vele.Ezért érdeke ms-nek játékban tartani nv-t is pc fronton, szerintem.
Nem mintha enélkül nem állnák meg a helyüket.... (nem nv elleni kritika akart lenni).
-
atti_2010
nagyúr
válasz
Picturemaker #8 üzenetére
Ennél sokkal nagyobb változásokat ígérnek, hardver közelibb API-t ami azért jobban kellene mint egy kis +fűst.
-
Picturemaker
őstag
Nem mintha játék közben látszana, hogy DX9 vagy DX11. Utóbbira ígérték, hogy jobban is fognak futni rajta a dolgok. Ebből se lett semmi. A DX12-től sem várok semmi mást, mint néhány lényegtelen effektet - még recementesebb árnyék, új füst.
-
PC-rev-RM
tag
Tehát: akinek régebbi a windows, annak csúnyább lesz a játék, mert nem lesz benne 1-2 extra effekt, tehát a gépigény is kisebb, ezáltal a felhasználó nincs rászorulva az új vga-ra olyan mértékben, mintha ez nem így volna.
Én ennek örülök. -
XP alatt se volt se DX10 se újabb API...
Pontosan! Ezért sem hiszem, hogy meglépik ezt... Ha mégis, akkor az nekünk csak jó!
A lényeget meg Bici már összefoglalta: ha minden úgy fog működni, ahogy az M$ ígéri, akkor csak annyi hátrány érinti a kedves játékost, hogy minél régebbi Win-t használ, annál sz@r@bbul fog kinézni a gamma a gépén. (Más oldalról nézve: végre nem (csak) a videókártya képessége miatt nézhet ki trén egy játék! Mekkora flash helyzet: van egy úgy AMD R29X-es karid, akár dupla GPU-s, viszont csak Vista-d... És tök trén néz ki teszem azt a Battlefield 5, vagy Quake 5.)
-
Duck663
őstag
Nem akarok ünneprontó lenni, de már most az!
XP alatt se volt se DX10 se újabb API...
Az M$ agyréme (Win8) pedig a veszett tákolás ellenére sem talált be a vásárlóknál, de még csak a letöltögetőknél sem. Ezt a fejlesztők látják, nem véletlen ez az igény. Csak az M$ köti az ebet... Meg kellene érteni, hogy más a mobil, más a tábla, és más az asztali PC, így más felületet is igényel. Nem lehet ugyan azt ráhúzni mindenre, illetve lehet csak ez a vége.
-
#10691584
törölt tag
Vagyis, ha jól értem, a Microsoft még nem mondott semmit azon kívül, hogy "vizsgálják" a dolgot és még átgondolják. Szerintem, ha meg is lépik, akkor is erős limitációkkal (erősebbekkel, mint amikre a cikkből következtetni lehet) máskülönben ki venné az új Windows-t
A "gémerek" biztosan nem, kivéve, ha annyival modernebb és nagyobb léptékű, mint mondjuk az XP->Win7 esetében. Ha jól sejtem, a fejlesztők (most, hogy MS-nél "megtört a jég" DX terén és úgy tűnik nyitottabbak lettek) próbálják gyorsan és/vagy addig ütni a vasat, ameddig lehet, hogy a lehető legtöbb kompromisszumot csikarják ki a Microsoft-ból, mert aztán megint ki tudja mikor, hány év múlva adódhat hasonló széljárás. Szerintem legalábbis-
-
vittorio7
őstag
"A gyors átálláshoz viszont szükség van a Microsoftra, és nem véletlen, hogy a fejlesztők a korábbi gyakorlatuk beszüntetésére ösztökélik a céget. A jó hír, hogy annyit már elértek, hogy a vállalat megvizsgálja a lehetőségeket. A jelenlegi állás szerint egyfajta kompromisszumos megoldásra van a legnagyobb esély. Ez azt jelentené, hogy a DirectX 12 elérhető lenne Windows Vista, 7, 8.1 és az érkező új operációs rendszeren, tehát az API-ra írt programok futtathatósága biztosított."
Na hát erre kíváncsi leszek. Csak akkor a többség nem venne Win 9-et, és akkor a Win 7 lesz az új XP?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A Microsoft még nem döntött, de a fejlesztők nyomására a régebbi Windowsokon is vizsgálják a visszaportolás lehetőségét.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fujifilm X
- Május 27-én Párizsban tart bemutatót a Realme
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- Yettel topik
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB RAM / 1 TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest