Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jim Tonic #15 üzenetére

    Ez a Rift kivételesen nem az agy átverésére épít. A rosszullétek fő oka, hogy az ember érzékszervei nem ahhoz a késleltetéshez szoktak hozzá, amit kínál. Ennek nagy része szoftveres eredetű. Az is gond, hogy nincs viszonyítasi pont. A szem lát valamit és ahhoz kap a fülben egy olyan információt, ami egyszerűen nem lehetséges. Ezért dolgozik az Oculus a GenAudióval, mert borzalmasan fontos, hogy a látottakhoz tökéletes térhangzás társuljon. Ha ez nem valósul még, akkor az rosszullétet okoz. Szerencsére a sztereó fejhallgató adott, amire lehet építeni tökéletes térhangzást, de ez is szoftveres kérdés. Az jó hír, hogy folyamatosan jelentik be a gyártók a hangprocesszorokat. Azokhoz viszont kellene valami szabványos felület is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jim Tonic #24 üzenetére

    Az egyensúlyszerv az valóban probléma lehet még. Egyelőre a fejlesztésnek a szakaszai miatt még nem jutottak oda, hogy azt elemezzék. Azt több iparági forrás is mondta, hogy a Zenimax ott dobta vissza az egészet, hogy még alacsony késleltetéssel is rosszullétet okozott. Tehát az OR csapat mondta, hogy ezt a gondot a késleltetés csökkentése megoldja, aztán elkészült egy olyan szoftveres környezet, hogy ezt kipróbálják és a rosszullét nem múlt el. Innentől kezdték vizsgálni a hangot, és ezért mentek a GenAudióhoz, hogy segítsenek a térhangzásban. Most ezt a problémát szeretnék megoldani, mert úgy gondolják, hogy a térhangzás tökéletesítésével csökkenthető a rosszullét, ugyanis hang nélkül a tesztelők többsége nem émelyeg. Aztán más kérdés, hogy ha ezt megoldják, akkor még milyen problémák merülnek fel újból.
    Az már látszik, hogy a kezdeti tervekhez képest nem pár, hanem több tucat problémát kell megoldani, és szar dolog, hogy az egyes problémákra folyamatosan fény derül.

    A tanulás az lehetséges, de akkor meg az agyad átáll VR-re, és utána a valóságtól leszel rosszul.

    (#29) Jack@l: Nyilván a GenAudio szakembereit csak szórakozni kérték fel a fejlesztéshez. Ők töltik be a sört a hűtőbe. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz 4D4M #27 üzenetére

    Eleve van a Riftnek egy olyan módja, hogy a natív felbontásnál nagyobb legyen a renderelt kép. Ez abszolút célszerű. Ezzel az a gond, hogy a VR-rel nem kompatibilis a mai CF/SLI. Ráadásul a tesztelést nehezíti, hogy egyedül a Frostbite 3 rendelkezik VR-hez használható, valóban működő multi-GPU technológiával, de a Frostbite 3 nem licencelhető motor. Az EA-nek megvan a lehetősége a tapasztalatgyűjtésre, és azt meg akarják tartani maguknak, hogy a VR játékaik mindennél jobbak legyenek.
    Az eltolás azért nem működne, mert sztereó 3D kép kell, és ahhoz nem lehet igazán jól trükközni. Egyszerűen tönkremegy a 3D.
    Az egyik koncepció a Riftnél, hogy nem egy panelt használnak, hanem kettőt. Ezeket pedig úgy helyezik, hogy egymáson picit legyenek elcsúsztatva. Ilyenkor nem kellene extrém felbontást számolni, viszont hátrány, hogy a két panel miatt elmosott lesz a kép.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Strezi #28 üzenetére

    Így van. Ez nagyon fontos. A Rift mindenképp hátrányban lesz a komplett csomagokkal szemben, mint amiket a Samsung és a Sony kínál majd. Mert utóbbi két cég géphez köti a működést, tehát az OS-t szarrá lehet hackelni, hogy minimális legyen a szoftveres késleltetés, amit szerencsére Carmack megért, mivel tudja, hogy itt van a problémájuk forrása, nem a hardverben. A hardver késleltetése pite ahhoz képest, amit a Rift szoftverből kap. A Samsunggal közösen végzett kutatásokat fel lehet használni a Rifthez.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz assemble #38 üzenetére

    A Samsung a saját csomagját kínálja. Speciálisan hackelt szoftverkörnyezettel. PC-re nem lehet rákötni. A Miracast még megoldható, de az hardveresen is túl lassú, hát még akkor, ha az adott gyártó nem kerüli meg a Windows szoftveres megoldását.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák