Hirdetés
-
A kriptobányászok energiáját akarja az AI-szektor
it Olyan mértékben nő az AI és az adatközpontok áramigénye az USA-ban, hogy a szektor már a bitcoinbányászokat is célba vette, az ő energiájukat akarják.
-
iPhone 16 és 16 Pro: amiről az Apple nem beszélt
ma Voltak olyan fejlesztések, melyek nem hangzottak el a tegnap esti bemutatón. És voltak dolgok, amik nem fejlődtek.
-
RGB-túladagolást kapott az ADATA legfrissebb DDR5 memóriája
ph Az egy- és kétcsatornás csomagokban jegyzett széria 8000 MT/s-os sebességig fedi le az igényeket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibaimp
nagyúr
Na, így lesznek megmagyarázva/megtámogatva szoftver oldalról is, a sokmagos CPU-k (mondom ezt egy 10 magos tulajaként )
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
flexxx2
őstag
Most nekem nem teljesen tiszta, de a játéknak támogatnia kell a DirectStorage x.x API-t, gondolom. És nincs lista arról, hogy melyek ezek?
-
S_x96x_S
őstag
abu: > """ Egy DirectStorage 1.1-et támogató program ...viszont a jó teljesítményhez már komolyabb holmi kell, és a fő indikátor itt a processzormagok száma, a sampler feedback implementáció szintje, az NVMe adattároló sebessége, illetve a GPU nyers számítási kapacitása, kiegészítve a natív meghajtóoldali támogatással, illetve optimális esetben a Windows 11-gyel. Minél combosabb ezek alapján egy PC, annál jobban fog működni a Microsoft új API-ja."""
azért az AMD új platformja ilyen szempontból ideális lesz:
(X670E/B650E)
- Gen5 GPU <--> Gen5 NVMe SSD lehetősége.
- és a full gen5-ös kapcsolatnak egy picivel szigorúbb a latency-je is. ( a gen4-hez képest)és a jövőre megjelenő Phoneix APU AIE (FPGA)-ja meg adhat egy még jobb hardveres kitömörítést is ( ~ elméletben )
Mottó: "A verseny jó!"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vannak olyan adatok, amelyek a rendszermemóriába kerülnek, és azokat a CPU kódolja ki. A DirectStorage nem csak arról szól, hogy a GPU dekódoljon, hanem arról, hogy az éppen optimális részegység. Ha a CPU az, akkor az.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#36531588
törölt tag
"azért az AMD új platformja ilyen szempontból ideális lesz:
(X670E/B650E)
- Gen5 GPU <--> Gen5 NVMe SSD lehetősége.
- és a full gen5-ös kapcsolatnak egy picivel szigorúbb a latency-je is. ( a gen4-hez képest)"-tudható hogy a gen5 gpu és a gen 5 ssd mekkora plusz teljesítményt jelent, ha egyáltalán jelent valamit?
- a picivel szigorúbb latency megjelenik majd az eredményekben?
- a gen5 ssd-k árkülönbözete vajon egálba hozható e a plusz teljesítménnyel, ha lesz? Ár/érték arány? Az ehhez kellő drágább alaplapok esetében szintén kérdés, megéri e a plusz pénzt a teljesítmény - ha lesz?
- játékok támogatása mikor valósul meg? Időben ha évek, meglesz e még az a konfig, amit szerinted már most érdemes ez miatt megvenni?Mivel fenti kérdésekre egyre sem tudod a választ, nem bátorság azt kijelenti, hogy az "AMD új platformja ilyen szempontból ideális lesz", mindössze a vágyaid és elfogultságod alapján?
[ Szerkesztve ]
-
tibaimp
nagyúr
Ezzel az egész DirectStorage technológiával jó lenne látni egy átfogó tesztet, ha majd a játék is megjelenik rá .
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
dabadab
titán
Egy olyan technológiának a kihasználásához, ami kifejezetten arról szól, hogy az SDD-ről közvetlen a GPU memóriájába kerüljenek az adatok, ne pedig a CPU-n keresztül menjenek, mégis, miért kellene sokmagos processzor? (Sőt, tulajdonképpen annál látványosabban segít, minél gyengébb a processzor, hiszen az kerül ki az egész láncból).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tud közvetlenül oda kerülni az adat, mert a GPU közvetlenül nem tudja olvasni az SSD-t. Szabvány szerint az adat mindig a rendszermemóriába kerül kódolva, majd onnan azokat a CPU kódolja ki, ha CPU által is szükségszerűen elérhető adatról van szó, míg ha csak a GPU olvasná, akkor a rendszermemóriából át lesz másolva a videomemóriába, majd a GPU kódolja ki. Vannak olyan adatok is, amiket a CPU és a GPU is olvashat. Ezeknél az döntheti el a tárolás helyét, illetve a kikódolást végző részegységet, hogy a CPU vagy a GPU használja-e többet. A DirectStorage célja tehát nem az, hogy a GPU végezze a dekódolást, hanem az, hogy mindig az optimális részegység. Ha a CPU az, akkor a CPU, semmi gond nincs ebből.
Amit szeretnél, hogy a GPU közvetlenül olvassa az SSD-t, az az AMD-féle Smart Access Storage lesz, de az nem szabványos. Technikailag a DirectStorage kiegészítése, viszont egyrészt program oldali direkt támogatást igényel, másrészt lesz egy teljes hitelesítési rendszer, hogy melyik SSD-k felelnek meg biztosan a célnak, mert erre bizony nem lesz akármelyik SSD jó. Ezen túlmenően egy specifikus OS modult igényel, ami majd az AMD chipset driverből fog jönni, ez az, ami kezeli azt a helyzetet, amikor a CPU és a GPU pont ugyanazt a NAND területét célozná, és ütköznének, mert a CPU esetleg írná, míg a GPU még olvasná az írás miatt már nem létező adatokat. Arról, hogy ez a helyzet megfelelő sorrendben történjen, egy külön chipset driverben érkező OS kiegészítés fog gondoskodni, ami alapértelmezetten nem része a Windows operációs rendszernek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
> Ezzel az egész DirectStorage technológiával jó lenne látni egy átfogó tesztet,
> ha majd a játék is megjelenik ránem tudom, hogy milyen NVMe SSD + GPU -val tesztelték,
de a mostani demo bandwith még elég ~átlagos
a GPUs-es kitömörítés mellett is. ( 7.08 GB/s )
Legalábbis a PS5 KRAKEN-hez képest, ami ( papiron )
- Maximum Output Rate : 22 GB/s
- Typical Output Rate : 8–9 GB/s
de legalább ez arra jó, hogy a Directstorage hiánya ( ~ sebessége )
nem fogja vissza a cross-platformos játékok fejlesztését ..
vagy legalábbis a PS5-ről történő portolását.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PS5 a speckó hardverével és a Krakennel még mindig egy külön kategória. Szóval ahhoz egyhamar nem fog felnőni a PC. Nem is érdemes azt üldözni. Eleve a PC csak a textúrákra alapoz a DirectStorage-dzsel, míg a PS5 a krakennel mást is tud tömöríteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
> A PS5 a speckó hardverével és a Krakennel még mindig egy külön kategória.
> Szóval ahhoz egyhamar nem fog felnőni a PC. Nem is érdemes azt üldözni.nem a konzol miatt, hanem a versenytársak miatt kell fejleszteni.
Az AMD-n nagy a nyomás ( ~ fejlesztési kényszer )
mivel az Intel a "gyártás" miatt "akár" el is tudja vinni
a következő next-gen -es konzol projektet.Jövőre jön az AMD Phoenix APU az AIE -vel ( Xilinx FPGA )
és az már a Gen5 NVMe SSD -vel együtt elég jó alapokat ad
az AMD saját "Smart Access Storage" következő verziójának is.Az AMD valamiért nagyon erőteljesen tolja a Gen5 SSD-t,
és még nem játszották ki az összes adujukat ezzel kapcsolatban.
Úgyhogy jövőre vagy mi lepődünk meg .. vagy az AMD ...de legalább van egy kis verseny .. és a verseny jó.
Mottó: "A verseny jó!"
-
GodGamer5
addikt
Anno arról volt szó, hogy a Sampler Feedback-ből a Tier 1.0-t támogatják a Radeonok, a Geforce-ok viszont csak a 0.9-et. A 4xxx szériával ez változott, vagy maradt a 0.9?
Kár, hogy a Pc-s Scronba végül nem került bele....
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- Opel topik
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen