Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stifi

    senior tag

    válasz Den Hadnagy #35 üzenetére

    nem célom a személyeskedés, de szívesen feszegetem a határokat! leírom akkor máshogy, az eladóval kezdem:
    az asus meg a nokia sosem csinált közös akciót. a forgalmazó raktárában rohad mind a két termék, és azt találták ki hogy összeszigszalagozzák, hátha jobban fogy. az eladó megveszi a forgalmazótól, és továbbadja a fogyasztónak - innen ered a probléma. ugyanis téged, mint fogyasztót megilletnek olyan jogok, ami az eladót nem illeti meg a forgalmazóval szemben. téged megillet a csere ha a termék hibás (akkor is ha ajándék), de neki nem fogja kicserélni senki. ezt a felelősséget próbálja a vevőre hárítani, ami se nem etikus, se nem jogos. ha nem tudja megoldani, akkor vagy nem kell továbbadni az ajándékot, vagy ki kell rendesen számlázni valamilyen összegért, és a számlával már rendes jótállási keretek között javítható - vagy visszafizethető az ára ha nem javítható.
    a "nincs ajándékra garancia" hülyeség.

    a te részedről:
    lehetsz tudatos fogyasztó, de a feketén/fehéren leírt szabályozásokkal nem jól érvelsz, a mondandód nagy része érzelmi alapú (ami egyébként érthető)
    nincs 72 órás cseregarancia pixelhibára, nincs kijelzővel rendelkező nagyértékű elektronikai eszköz fogalom, a Nokia gyári garancia meg nem keverendő össze a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásával. nem a nokia szervizével kötöd a jogviszonyt, hanem az eladóval - az hogy ennek ellenére a szervizben vezetik a feltételezett jótállási időt, sőt akár számla/garancialevél nélkül meg is javítanák neked csak plusz szolgáltatás.
    "nem egy tájékozatlan/rosszul tájékoztatott alkalmazott tévedéséről van szó, hanem a boltvezetővel együtt összehangoltan végrehajtott, tudatos félrevezetésről" - ezt sosem értettem, hogy miért gondolja valaki hogy direkt ővele akarnak kiszúrni egy boltban, összehangoltan, tudatosan? mire lenne ez jó? kinek van erre ideje, kedve?
    a leírt problémádnak nagy része nem fogyasztóvédelmi kérdés, teljesen felesleges részletekkel érvelsz.

    ennyit kellett volna írni az NFH-nak: "ekkor és itt vettem egy tablet+ telefon kombót, és azt mondta a bolt hogy a telefon ajándék, nincs rá garancia. kérem a hatóság állásfoglalását az ügyben"
    ebben minden fogyasztóvédelmi kérdés le van írva, mindenki munkáját megkönnyíted. a többi 5000 karakter körítés teljesen irreleváns a valós probléma szempontjából, tele van feltételezéssel, spekulációval és "szemembe nem nézés" "homlokgyöngyözés" színezéssel.
    én csak nem értem minek.

    Nincs időm kedvesnek lenni!

Új hozzászólás Aktív témák