Új hozzászólás Aktív témák
-
Stifler93
tag
Én is gariztatni szeretném az iPhone-t a T-nél.
Ha elmondom a problémámat, rögtön adják az új készüléket, vagy ott kell hagynom és napokig kell más telefont használnom? Jailbreak-et leszedjem előtte? -
Paci84
csendes tag
Új, vagy csak annak látszik?
2011.07.27. szerda 08:13Előfordulhat, hogy egy vállalkozás, használt terméket újként értékesít a fogyasztó részére, vagy újként hirdeti a használt cikket. Ha ilyen jogsértést tapasztal a fogyasztó, és ezt egy kérelem formájában eljuttatja az illetékes megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségére, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény vonatkozó rendelkezései alapján – attól függően, hogy tevőleges megtévesztés történt-e, vagy megtévesztő mulasztás – tudnak eljárni, és a fogyasztóvédelmi törvény által biztosított szankciórendszer alkalmazásával elmarasztalni a vállalkozást az eset összes körülményét mérlegelve. >>>
forrás: nfh.hu
-
tildy
nagyúr
válasz
Something_ #18 üzenetére
Nem.Ez tesztelt telefon.
pl. felénk 14 napon belül meggondolhatod magad, és visszaviheted. .Akkor is ha nulla baja. Ezt is eladják később refurbishedként.Csak külföldön van annyi gerinc a szolgáltatóban, hogy kiírja : refurbished.
-
Keksz
senior tag
Online vetted? Nem lett volna jobb 8 napon belül visszaadni hogy "nem kell"? Elállni a vásárlástól és megvenni másnap újból
Gondolom az előfizetés miatt ez nem élt volna, vagy?
BTW:
Applestore-ban hogy lehet venni 20-40% -val olcsóbban refurbished telefonokat?
Online? Vagy előben? pl. külföldön? -
manoarc
senior tag
Nem tudom végül kaptál e újat vagy nem , de 100% hogy jár egy origi dobozos.
Az ügyfélpontokban pedig keményebben kell fellépni , addig itt maradok míg ... aztán ezt a beszélgetést rögzítettem , IBM , FBI , ÁNTSZ , betűk gyakori emlegetése , üzletvezetőt kérni , stb stb . Ezekből valamelyik , vagy mind együtt ált. segít ilyen helyzetekben.
Fogyasztóvédelemre pedig ne sajnáld az időt ha úgy alakul , ennyi pénzért végig kell járni azt az utat is. -
válasz
Something_ #103 üzenetére
Te jó ég, dehogy feltételezem, hogy nem mondasz igazat, csak szeretném minél élethűbben reprodukálni az ismerősöd esetét és úgy előadni a T-nél, ezért akartam volna beszélni a sráccal.
Köszönöm szépen
-
Something_
őstag
válasz
ittakary #102 üzenetére
Minek? Ugyan annyit fog mondani, mint amit en elmondtam. Nem hiszel nekem?
Nem kapcsolodott be a kepernyo, hangszoro, kozben lehetett hivni, de semmi jelzes. Kikapcsolni, ujrainditani sem lehetett.
Kb 1 honapos volt a telo, bevitte a T-hez, bent tartottak, majd visszahivtak es kapott uj dobozban, uj tartozekokkal, foliaval egyutt egy zsir uj iphonet.
Ha ez segit, akkor asszem a pesti uti tesconal a t-ben volt. -
válasz
Something_ #101 üzenetére
PÜ-ben tudsz adni nekem egy elérhetőséget hozzá ?
-
Malachi
veterán
1 napja vette. az 1 napos iPhone 4 X forint. a refurbished iPhone 4 20-40%-kal olcsóbban kapható az Apple store-ban. szerintem nem akar túl sokat. lehet, hogy az Apple a szemét ebben az esetben, de ha a vásárlásnál kiderül, hogy hibás a készülék, ne egy refurbishedet adjanak, hanem egy lezárt csomagolásút. én így gondolom.
-
k.
őstag
Alapvetően teljesen igazad van. DE:
Túl sokat akarsz. Hülyén hangzik, de tényleg.
Azonnal kicserélik a telót, nem kell várni, újraindul a gari, minden szempontból megfelel az "out of the box" példánynak, karcmentes, szép stb. És AZONNAL megkapod. A többi cégnél várhatsz heteket rá.
Nem vitatom, hogy nem ez a helyes megoldás, de én örülnék, ha adnának egy új karcmenteset, magasról teszek rá, hogy refurbished vagy nem, ha egyszer újraindul a gari. -
FefeeX
veterán
válasz
Something_ #91 üzenetére
Hogyne lenne, a szolgáltatók zsinórban vesztik a pereket. Alapvetően nem is foglalkoznak vele, mert kevés olyan ember van, aki félmilliókat tud nélkülözni évekig. Ez nekik aprópénz... Vagy egy ismerősöm, aki meg szeret pereskedni, két kórházat, elektromos műveket sápolt már le... Sok parasztság van amit a szolgáltatók megtesznek, és lazán védhetetlen...
-
fazr
senior tag
Warranty Checkbe írd be a Refurb iPhone szériaszámát és az ott szereplő dátumok alapján be is van bizonyítva, hogy az nem új.
-
Something_
őstag
-
FefeeX
veterán
Az a baj, hogy a fogyasztóvédelemnek már nincs kötelező ereje senkire nézve. Neked kell bíróságra vinni az ügyet, 2 évet sz@rakodni vele, míg aztán a bíróság figyelembe veheti a fogyasztóvédelem álláspontját. 3-400ezer forint befektetés, 2-3 évre. Aminek a kamatait alapból bukod, az ügyvédi költségeket jó esetben a bíróság kifizetteti a szolgáltatóval, rossz esetben azt is bukod.
-
FefeeX
veterán
válasz
Something_ #83 üzenetére
A személyes vásárlásra is áll a 3 napos, DE itt azzal van a probléma, hogy ők máshogy értelmezik az új készülék fogalmát...
Gyakorlatilag azt is el tudom képzelni, hogy ezek az 1bites Tmobile dolgozók tényleg azt hiszik, hogy ezek a készülékek teljesen újak (hiszen kinézetre abszolúte ilyenek), és ezért nem is értik a problémát...
-
válasz
Something_ #83 üzenetére
Tudom, de nem igy tortent. Ebbol kell gazdalkodni
-
Something_
őstag
Jobban jártál volna ha neten, webshopból rendeled meg. Ott 3 napon belül szó nélkül cserélniük kell egy újra. 8 napon belül pedig minden szó nélkül elállhatsz a vásárlástól.
A Vásárlót megilleti a jog, hogy a teljesítést követően 8 munkanapon belül indoklás nélkül elálljon.
Ez csak WebShop-ra érvényes, a személyes vásárlást passzolom.
-
FefeeX
veterán
A nem az első három napban cserélt készülék esetén, mivel teljesen tiszta, és nagyjából az újjal egyenértékű a refurb készülék, plusz kapsz egy év garit rá, ahelyett, hogy javítanák a készüléked, és azt kapnád vissza, plusz garancia nélkül; ugyebár ez már alapból a fogyasztóvédelmi törvény feletti elbánás, így nincs nemhogy jogod, de indokod sem ugrálni... Egyedül az első három napos dolog billeg erősen...
-
pr0bi
senior tag
válasz
hackeeeee #77 üzenetére
Teljesen jogos amit írsz egy próbát mindenképpen megérne asztalborogatás előtt. Elmondásotok alapján szerintem csak időhúzás amit a T csinál garancia címszó alatt. Ez hivatalosan úgy megy, hogy elküldik közvetlen az Apple-nek a ticketet garancia címszó alatt és ők bírálják el mi legyen.
-
Villamosrol krok gyorsan: felhivtam fogyasztovedelmet, ahol mondtak h jogosan kovetelem az uj termeket, panaszkonyvbe be kell irni (pipa) es varni 30 napot. Ha nem tortenik semmi, fogyasztovedelem ujra es lesz nagy fight
Ennyi. Mennyei erzes h igazam van.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Én csak ezért említettem meg ezt a lehetőséget.. Mert oké, Én azt elhiszem, hogy garanciális ügyintézést csak a T intéz, de márkaszervíz azzal kapcsolatban lehet tud Neki segíteni, hogy úgymond "köteles-e" elfogadni, vagy sem.
Persze tény és való, benne van a pakliban, hogy azt mondják, hogy ebben nem tudnak segíteni, de szerintem egy próbát megér.
-
Malachi
veterán
válasz
hackeeeee #75 üzenetére
hát, annyi biztosan belefér.
különben nagyon érdekel a dolog, hogy mi lesz az eredménye, mert ha kiderül, hogy a refurb. nem fogadható el új készülékként, akkor sokan verhetik majd a pultot, mert szerintem sokan kaptak az elmúlt években olyat. pl. én is. tegnap derítettem ki.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Most szerinted, az a ~ + 10 perc nem fér bele, hogy érdeklődjön? Ott van a szervíz a Westend mellett...
Jelenleg itt senki sem biztos abban a kérdésen amit Ő feltett, tehát akkor miről is beszélünk?
Cserélniük kell, ez tény és való, csak a kérdés az, hogy mire.. Tény az, hogy törvény szerint elvileg újat kéne adni, de ha meg az almáéknál nem így van (aminek a történtek szerint meg van az esélye, mert ha nem így lett volna, akkor nem javított készüléket próbáltak volna adni helyette, hanem ez a kiváló support alapból azt ajánlja fel, hogy oké, semmi probléma, itt a másik bontatlan új készülék) akkor elvitatkozhatunk napokig..
-
Malachi
veterán
válasz
hackeeeee #73 üzenetére
hát, lehet. de ha rád hallgat, akkor nem is próbálkozik 3 napos cserével, mert a T önként vállalt garanciával árulja az iPhone-okat - ez butaság - és nem a T-hez megy, hanem egy szervizbe, ahonnan pedig nagy eséllyel elhajtják majd, felesleges kör teljesen. szerintem ne erőltesd. a szervizbe bőven elég egy telefon is, esetleg érdeklődni, de ezt az ügyet csak a T oldhatja meg. elhiszem, hogy segíteni akarsz te is, de magad írtad itt az előbb, hogy nem vagy biztos abban, amit írsz. akkor...minek?
ittakarynak - van itt ez a blog esetleg írj a gazdájának, úgy néz ki ő otthon van a témában. van bejegyzés amúgy a 3 napos cseréről is.
a kérdés továbbra is az, hogy a refurb. az új-e, vagy nem. szerintünk nem új.
közben írtál még, látom - cserélik, cserélniük KELL. ez le van írva a PTK-ban. a német szervizes dolgot csak közbevetettem, itt most más a helyzet ugye, ez 3 napos csere. azóta lehet, hogy másképp megy már. ebben az esetben nincs mérlegelés, a mikrofon nem jó, 3 napon belül vette, csere.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nincs zavar, szövegértésből 1.
Én azt csacsogom már kb. tegnap este óta, hogy pl. ennél a szerviznél annyit lehet, hogy meg lehet kérdezni, hogy egyáltalán cserélik-e teljesen újra, vagy erre nincs lehetőség.. Kétlem, hogy kivágnák onnan, hogy menj a fenébe, nem foglalkozunk veled. Ha már dicshimnusz van zengve az apple support-járól...
Azt meg, hogy kapásból elküldik németbe, hiszem ha látom.. Na meg a jelenlegi helyzet valahogy nem ezt bizonyítja. Vagy elküldik németbe, Te meg kapsz egy már javított készüléket cserébe.
-
Malachi
veterán
így van, Apple termékeknél a garanciaidő lejártáig minden esetben a T-nél kell érvényesíteni a jótállást. nekem anno azt mondták, hogy ők hozzá sem nyúlhatnak, dobozba teszik és elküldik Németországba, ott megnézik mi van és ha jogos a panasz akkor csere. akkor legalábbis így volt. ettől függetlenül csak a T-hez viheti vissza a telefont garanciális panasszal. van itt egy kis zavar a fejekben az üggyel kapcsolatban, pedig nem olyan bonyolult.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Szerintem van. Pontosabban, amit már linkeltem, innen (Apple Authorised Service Provider) nem hinném, hogy elküldenék, hogy menj a fenébe...
Ha nem is foglalkoznak vele, tanácsot lehet tudnának adni, sőt, alapjában véve a kérdését is lehet, hogy meg tudják válaszolni, hogy köteles-e elfogadni, vagy sem.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Ezt Én nem tudom...
Bizonyos hibánál már szinte biztos, bár lehet vannak hozzáértő szervizesek.
Mint általában mindenhol...
Ha átvenné márkaszerviz, akkor Én ott adnám le.
Ezért is javasoltam, hogy bemennék oda érdeklődni, és ha Ők is azt mondják, hogy 3 nap ide vagy oda, ilyen jár cserébe, akkor ez van.
-
fazr
senior tag
válasz
Something_ #62 üzenetére
Ha visszakapja a telefon árát, akkor a szerződés előtti állapot áll vissza. Az már más kérdés, hogy jelenleg ő nem kérheti vissza, mert a vevő elsősorban cserét kérhet és ha ezt az eladó nem tudja teljesíteni, akkor a vevő visszakérheti a vételárat.
-
válasz
Something_ #62 üzenetére
Ennél kicsit bonyolultabb a helyzet, de annyit elárulok, hogy nem két év hűségre vettem. Annyi a lényeg, hogy nekem nem kell pénz. Nekem telefon kell.
De viccet félretéve: vételárat visszakérhetek? Akármennyi volt is az?
-
Armahun
addikt
Ha három napon belül el lehet állni a szerződéstől, akkor vidd vissza a oda ahol vetted, hogy meggondoltad magad.
Aztán a mások boltban veszel egy újat. -
bepe79
addikt
Egy iPhone 4/4S elromlott?
Ez valami sci-fi lesz...
De azért drukkolok, hogy újra cseréljék!
-
fazr
senior tag
Hiba esetén 3 napon belüli cserénél akkor és ott kell adniuk egy másikat, olyan nincs, hogy elküldjük valahova, stb.
Az már más kérdés, hogy valszeg nem garanciális "hiba", hanem valamilyen szoftveres gond. Egy iPhone fejlesztő tesztelgette, hogy ha egy normálisan merülű iPhone 4s Backupját ráteszed egy gyorsan merülőre és fordítva, akkor a hiba átkerül az addig tökéletesen működő telefonra és a másik "megjavul".
-
FefeeX
veterán
válasz
hackeeeee #50 üzenetére
A forgalmazó ilyenkor törvény szerint megkárosítja a vásárlót. Szerintem. Alapvetően mondjuk nem is érthető az ilyen dolog, mivel az ilyen cuccok forrása általában illegális, vagy jogi értelemben használt, amit újként eladni szintén gáz...
És ezzel a forgalmazó nem vállal többletgaranciát, hiszen minimum fél év vonatkozik a műszaki cikkekre 20ezer felett, ebbe meg ugye beleesik a 3 nap... Na mindegy, úgyis értedxnace: szerintem mivel van már írásos bizonyítéka, hogy 3 napon belül megpróbálta, és folyamatosan próbálkozik, bármikor visszaviheti már.
-
xnace
őstag
Szerintem semmiképpen ne fogadd el. Addig verd az asztalt, amíg nem kapsz újat! De siess, mert csak péntekig érsz rá.(Ha jól vettem ki a szavaidból)
-
Malachi
veterán
válasz
hackeeeee #41 üzenetére
ezt rosszul tudod, valamivel kevered, de tökmindegy, nem tartozik ide. önként vállalt jótállás az lenne, ebben az esetben, ha a gyári 1 évre a T még rátenne 1 évet. de tényleg felesleges ezt idekeverni, semmi köze az ügyhöz.
én sok sikert kívánok a cseréhez ittakary, és visszanézek majd később, ha van eredmény majd írd le kérlek!
-
Magnum_
nagyúr
hétfőn bevittem T-be a Westendbe a 4S-em, azonnali új csere végett. Ez nem jött össze, le kellett volna adnom, de ennek tudatában jó, hogy nem adtam le (akksi gond), így bízom abban, hogy új sw-vel jó lesz.
besza-behu, amit a T és az apple művel most....komolyan, berátgok, eladom és veszek Nokia E6-ot (csak ne lenne annyi hibája) vagy vmi BB-t.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Apple Authorised Service Provider, besz@rnék, ha ide vinnéd, akkor ugrana a gari..
(#45) FefeeX: Én is így gondolom!
-
FefeeX
veterán
A refurb az nem új. Ez tény. Az, hogy erre ők (EU garancián kívül eső saját 1év garanciát vállalnak) lóf@xt nem ér.
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet 7. §:
"Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."Amennyiben fekete dobozos refurbished-et vettél, arra kell cserélnie. Ha újat vettél, akkor arra. Tetszik, nem tetszik, a refurbished az nem új.
hackeeeee: sajnos itthon csak a Tmobil foglalkozhat a T-s készülékekkel, egyik premium reseller sem. Tehát marad a T. És szerintem ez a 3 naposnál a T parasztsága, nem az Apple-é. És azért a refurbished nem azt jelenti, hogy félhasznált alkatrészeket bedobálnak... Általában a vázon kívül szinte mindent kicserélnek, ha úszott meg pláne.
fazr: a jogász menyasszonyom most keresi törvényben leírva, hogy újra kell cserélni, mert a kormányrendeletből valóban kimaradt, de több cégnél is kiírják az ÁSZF-ben, hogy természetesen új a cserekészülék. Mint amit megvettél, attól nem különbözhet. Ha ez nem megy, pénz vissza.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Az a baj, hogy ez már az Apple "f@szsága", szerintem... Ami valahol jó, valahol nemjó.
Mert a tény az, hogy Te beviszel egy vadi új gyári hibás készüléket, erre hozzád vágnak valami olyat, ami lehet, hogy épp az egyik óceánban úszott egy hetet, csak megtalálták, javították..
Én megpróbálnék valami márkaszervizet, aminek nincs köze a T-hez. Westend mellett a Váci úton van valami Apple valami, múltkor elmentem mellette.
Bár az a baj, hogy ha beadod szervízre, akkor is lehet, hogy ilyet kapsz, akkor meg töknyóc.
-
Malachi
veterán
eredeti dobozt, tartozékokat visszakérték? mikor az enyémet cserélték, csak a telefont kérték be és csak egy telefont kaptam 1 hét múlva, csereként.
hackeeeee #37 - de hát az ájfon kötelező jótállás alá esik. amit te idemásoltál meg a nem kötelező jótállású 10k alatti cuccokra vonatkozik. ne keverjük meg szegény srácot még jobban.
-
fazr
senior tag
válasz
hackeeeee #34 üzenetére
A 8 napos biztosan él és az EU mostani döntésével mégjobban kedvezni fog a vevőnek, mint ahogy előbb is írtam...
(#38) ittakary Lehet ennyire vak vagyok, de sehol nem látom, hogy újra kell kicserélniük. Az már más kérdés, hogy szerintem is arra kell és ezért mondtam, hogy a telefonhívás során ez kideríthető biztosra.
-
Igen. Igazából a csere létjogosultsága nem kérdés, nem is volt az eddig sem, mert mindenképpen kapok új készüléket.
Csak az ÚJ készülék szerintük egy gyári javított refurbished példány, szerintem pedig az új az ÚJ készüléket jelent...Erre pedig nem hiszem, hogy kitérnek a törvények, tényleg fogyasztóvédelem hívás lesz ebből. Abból baj tuti nem lehet
-
hackeeeee
Jómunkásember
Van egy bökkenő:
Ha a termékre a kereskedő önként vállalt jótállást (pl. 10.000,-Ft alatti óráknál, pendrive-nál, fényképezőnél), akkor a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti 3 napos cserekötelezettség nem terheli a kereskedőt. Természetesen a nem kötelező jótállás alá eső termékeknél is fordulhat elő meghibásodás 3 munkanapon belül, de akkor a kereskedőnek nem kötelessége feltétel nélkül cserét biztosítania, hanem a Ptk-ban előírt szavatossági jogok sorrendjét követve elsősorban javítást, cserét végezhet, másodsorban árleszállítást adhat, végső soron a vásárló a szerződéstől elállhat.
Tehát, ha T-mobile-os garijegy van, akkor cumedli van.
Amúgymeg, az a javaslatom, hogy be kell vinni Apple márkakereskedésbe, ha ott is ilyet adnak, akkor ez van.
Amúgymeg, akár azt is lehet tenni, hogy Te azt mondod, hogy nem kérsz ilyet, és kéred a javítást...
-
hackeeeee
Jómunkásember
Sokan emlékeznek még arra a régi szabályozásra (6/1990. (IV. 5.) KeM rendelet az üzletek működéséről), mely 1997-is volt hatályban, és kimondta, hogy a vásárlástól számított nyolc napon belül a fogyasztó kívánságára a kereskedő, az üzletében vásárolt árut minőségi kifogás nélkül is köteles kicserélni, amennyiben az áru hibátlan és azt a fogyasztó még nem használta.
A szabályozás 13 éve nincs hatályban, de a köztudatban még igen élénken él ez a rendelkezés. A kereskedő napjainkban nem köteles arra, hogy akár 8, akár 3 napon belül minőségi hiba hiányában visszavegye és kicserélje a terméket.
-
fazr
senior tag
válasz
hackeeeee #25 üzenetére
Létezik, de sajnos a jogszabályban nincs benne szó szerint, hogy újat kell adniuk, csak annyi szerepel benne, hogy ki kell cserélniük egy másik ugyan olyanra :/
Pénzt pedig akkor lehet visszakérni, ha az eladó nem tudja ugyan olyanra kicserélni.
Szerintem egy fogyasztóvédelmi, vagy békéltető testületi telefonhívást megér, hogy biztosra kiderüljön.Ebből tanulva érdemes házhozszállítással vásárolni mindent, ráadásul ez hamarosan még kedvezőbb lesz: 8 nap helyett 15 napig lehet visszaküldeni a terméket és a pénzt 30 nap helyett max 15 napon belül kell visszaadnia az eladónak. Olvastam valahol, hogy nem rég fogadta el ezt az EU.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Itt a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet:A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
(ide tartozó rész: )
A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
-
darál0w
Jómunkásember
ilyet még nem is hallottam nem hogy appletől, de semmilyen más cégtől sem...vicc.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Ezt olvasd csak el.
Létezik a jótállásos termékekkel kapcsolatos hasonló szabályozás, mely éltetheti a fentiekben említett tévhitet, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.
E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
-
Malachi
veterán
hát, én igazán szerettem volna segíteni, de nem vagyok jogász, szóval elmondom mit csináltam: átfutottam a T-Mobile ÁSZF-et, ott semmit nem találtam a cseréről, a honlapon kikerestem a garanciával kapcsolatos dolgokat
na itt sem találtam okosat, csak ezeket:
A jótállásra és szavatosságra vonatkozó további információk
Jótállásra, szavatosságra vonatkozó jogszabályok, rendeletek:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Ptk.685.§ e, pont; 305.§-311/a-ig
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet.
249/2004 (VIII:27.) Korm. rendelet.ezeket szintén kikerestem guglin, átnéztem és SEHOL SEMMI a 3 napos cseréről, az aktuális Polgári Törvénykönyhöz meg nem férek hozzá. nem tudom, hogy az ilyen refurb készülékeket adhatják-e ilyenkor 72 órás cserében. ha a józan paraszti eszemre hallgatok, azt mondom a refurbished az nem új, hiszen benne van a nevében, hogy használták VISZONT az a helyzet, hogy a refurb is eredeti gyári 1 éves teljes körű garanciával jön ki az Apple-től, szóval ebből a szempontból meg nem kevesebb, mint egy új készülék. a problémás részeket teljes körűen cserélik, ugyanazt a minőségbiztosítást veszik alapul, mint egy vadiúj cuccnál, tehát vállalják érte a gyári garit.
szerintem arra mindenképp hivatkozhatsz, hogy a refurb nem teljes értékű új készülék, mert ha megnézed az USA store-t, ott folyton 20-40%-os kedvezménnyel árulják az ilyeneket. szóval olcsóbb, mint az új, ez tény. azaz nem új. biztosan a T is olcsóbban kapja, de nem tudom milyen szerződésük van az Apple-lel. egyáltalán mit keres náluk refurb készülék? gondolom a 3 napon túli garis cserékre. azokat majdnem mindig így oldják meg.
törvény kellene nekik, feketén-fehéren kinyomtatva, hogy 72 órán belül kötelesek hiba esetén cserélni a készüléket egy megegyezőre. az alapján már könnyebben menne a dolog, mert a refurb az nem megegyező, hiszen használt.
nem lesz könnyű kör, sok sikert. ne üvölts, nyugodtan, értelmesen add elő mit szeretnél és ha nem szemetek, ők is normálisan állnak majd hozzád.
-
Something_
őstag
Írtam ismerősnek, majd ha visszaír bemásolom ide.
Múlthéten neten rendeltem 2 év előfizuval, új telefont. Kihozta a futár, kifizettem, kibontottam, volt az oldalán kb 1 centis kopás/karc. Autóba ültem, bementem a T-Pontba, egyből cserélték zsír újra. Habár az egy olcsó készülék volt, plusz netes rendelés.
-
hackeeeee
Jómunkásember
Nem akarok indiszkrét lenni, de jogilag létezik még egyáltalán a 3 napos cseregarancia?Elvileg van. CHS oldaláról másolva:
3 napos csere, vevői elállás…:
• Az érvényes jogszabályok előírják, hogy amennyiben egy értékesített termék az eladást követő 3 napon belül (rendeltetésszerű használat mellett) meghibásodik, úgy az értékesítést végző – a vevő kérésére – köteles a terméket újra cserélni. Ez a 3 napos időtartam – a fentebb leírtakkal összhangban – szintén a termék végfelhasználó felé történő értékesítés napjától számíttatik.
Ilyen panasszal jelentkező vevőt tehát a viszonteladó nem küldhet szervizbe, a panaszt neki kell kezelnie. Igen erősen javallott ugyanakkor, hogy a viszonteladó nagyon alaposan győződjön meg (akár szakszerviz bevonásával) arról, hogy a vevő által jelzett hiba valóban fennáll-e, és az valóban nem szakszerűtlen kezelés, külső behatás által következett-e be.
• …mert természetesen a CHS (és bármely más, a terméket forgalomba hozó cég) az ilyen „3 napos cserét” a viszonteladótól visszaveszi, és a cserét bonyolítja – de a jelzett alapos ellenőrzést végrehajtja, és csak a valóban indokolt, ténylegesen „érkezéskor döglött” (DOA = dead on arrival) terméket cseréli. -
sp@rtan
senior tag
Pólus T-ben adtam le a 4S-t 8.-án, 8-10 napot mondtak, szifon sehol. Doboz nálam van, remélem ez nem azt jelenti, hogy refurbishdet készülnek adni (mivel újak még a 4S-ek, remélem hogy nem..).
-
Gergő_
őstag
T-t kerülni, kicsinyes banda, de a többi szolgáltató is.
-
norbesz74
aktív tag
válasz
Something_ #19 üzenetére
Rendben.
Voltak itteni hírdetés, hogy Ő vesz egy I4S és eladja a telefont. Aki meg venné, pont hibás készüléket kap és csak egy refurbishedet kapna.
Mekkora pofára esés lenne, mint eladó és vevő számára.
-
válasz
Something_ #18 üzenetére
ZSÍR új alatt normális Apple dobozosat értesz minden kellékkel együtt?
-
Something_
őstag
Amúgy azt nem értem, hogy ugye a refurbished, az azt jelenti, hogy hibás termék, amit megcsináltak. Na most már, valaki bevitt egyszer egy szar ájfont, kapott érte egy újat, az ő szarját megcsinálták és ezt megkapod te. Szóval valaki jól járt vele..
Ismerősnek 1 hónap után nem akart bekapcsolni az i4. Visszavitte, 5 napig bent volt a telefonja, hívták, hogy menjen érte és ZSÍR újat kapott, mindenestől. Ez kb 2 hónapja volt.
Szerk.:
pontosan emlékszem, mert pont jött hozzánk, és hívtam, de nem vette fel a telefont. Bemászott a kerítésen, meglepődtem és mondtam, hogy hívtalak. Erre mutatta a telefonját, hogy se kép, se hang, viszont kicsengett amikor hívtam -
norbesz74
aktív tag
válasz
Thunderzolee #13 üzenetére
Ugyan annyi, mint a Nokia N9. Viszont ez felhasználó barát, de a gépezetben lehetnek hibák. csak itt üzbegisztánban így oldják meg a dolgot. olcsósítanak és rá jösz, hogy csak aldiban és csak őstermelőtől szabad venni hangszórót.
-
norbesz74
aktív tag
válasz
Something_ #14 üzenetére
Ha nem adtak telefont, akkor simán elálhatsz a szerződéstől.
-
válasz
Thunderzolee #13 üzenetére
Papíron 170k manapság újonnan. Szvsz nevetséges ez a helyzet...
-
Hát ez gáz.. mik vannak..
Mennyi is egy ilyen csoda-teló?
..pppfffffff...
-
norbesz74
aktív tag
Nekem is lenne egy kérdésem?
Ha elromlik és refus készüléket kapok, akkor honann megy továbba garancia?Mert ha újra indul akkor jól jártam, de ha onnantól ahol tart és ez meg nem az én készülékem, de már csak 1 nap van a jótálásból, de viszont a 3ik napon romlana el? Köszönet érte.
Icevave: Talált sülyedt.
-
norbesz74
aktív tag
Egyszer réges régen nyomi 5230 ast vettem pancsiban. Héven bontom ki és animációk sora jönnek a képernyőre. Mutatom a csákónak, hogy itt a bibi. Mondja, hogy rendben menjek fel pestre azt majd szervízeljem.
Mondom idő pénz inkább a pínzt ide és veszek egy másikat, de újjat. Mondja nem lehet. Hámá akkor a dódót kérem. Azt se lehet. Hámá üzbegiztánban élünk.
Mákom volt, hogy tömeg volt és én meg innen tapotat sem megyek el, míg ezt kinem cserélik egy újra! Szerinted sikerült vagy nem.:
-
h1n1_900
senior tag
Arra nem gondoltál, hogy a pénzt visszakérd és vegyél egy másikat?
-
Ide is írj szerintem, nekem is mindig segítenek: Nagy T-mobile topik
szerk: Ja, norbesz is ezt írta, de most néztem, még nem írtál be oda, szóval hajrá!
-
GALARDO
addikt
Én is várom a fojtatást, érdekel a dolog.
-
Nem ezért kimondottan, de szolgáltatótól soha telefont. Igazából ha már valami gar az gáz, ez nem 100-as telefon.
-
norbesz74
aktív tag
Menj a t-mobile topicba hát ha nátha. Kérd meg a 1430 normális kollega.
-
mexicanraven
senior tag
Up, hogy lássák a hozzáértők, plusz érdekel engem is!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- OLED monitor topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- BestBuy topik
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- CPU léghűtés kibeszélő
- Alakul a Visa és a Mastercard európai ellenfele
- További aktív témák...
- Samsung C27RG50FQU 27 Ívelt Gaming Monitor
- Xbox Series S + twin docking station (venom) + 2 db kontroller +1 db Ghost Cipher Special kontroller
- ÚJ AMD Ryzen 5 5600X BOX AM4 6/12 magos CPU - bontatlan
- L14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 155U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Kezdőknek legjobb választás: 4 GHz AMD 5400U, 4 mag / 8 szál barebone
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest