Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • karib

    addikt

    Felületes tudásom alapján:

    1. GDDR3 amolyan pont-pont megoldású, tehát a vezérlő egy adott memóriachippel kommunikál, nincsen szerteágazó busz. Sokkal egyszerűbb, gyorsabb, de kevésbé rugalmas, hiszen fix memóriaméretre (chipszámra) kell tervezni a rendszert. Ez persze VGA kártyáknál nem gond, rendszermemóránál viszont kellemetlen, ha nem lehet variálni a mennyiséggel. Vagy valami ilyesmi.

    2. Azért nem lehet az alaplapon a végtelenségig szélesíteni a memóriabuszt, mert iszonyatosan túlbonyolítaná a dolgokat. Egyrészt nagyon sok vezeték kellene, ami bonyolult nyákot eredményez (nehéz megtervezni, drága gyártani, nagyobb az esély a selejtre stb.), másrészt minél több a vezték (és minél feljebb toljuk az órajelet), annál nehezebb a párhuzamosan száguldó adatok konzisztenciájának megőrzése (azaz oké, hogy 128 párhuzamos vezeték jó széles, de a sok 1 és 0 között hogy döntöd el, hogy pontosan melyik 128 egymás melletti tartozott össze...?).

    Idővel a központi memória is a soros átvitel felé kacsingat, mint a Serial ATA, PCI Express meg minden - valami ilyesmi volt a Rambus is asszem. Egy nagyon érdekes fejlesztés az Intel FB-DIMM techológiája, ami állítólag sok problémát könnyedén orvosol. Az Inquireren olvastam róla korábban, azóta semmit nem hallottam róla:

    [L]http://www.theinquirer.net/?article=15167[/L]
    [L]http://www.theinquirer.net/?article=15189[/L]
    [L]http://www.theinquirer.net/?article=15214[/L]

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz emvy #17 üzenetére

    Pedig az FB-DIMM valami ilyesmivel kacérkodik, nézd meg a linkeket. Nem kis bűvészkedés, az tuti :) Lehet, hogy meg is marad a tervezőasztalon...

    Department of Redundancy Department

Aktív témák