Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • attila9988

    őstag

    válasz bambano #273 üzenetére

    Ez így van... de azért bírom az öreget. Sokat változtatott a számítástechnikán az utóbbi 20 évben, és többnyire egyet is értek vele, de vannak területek, amiket túlreagál.
    A steam -től nem lesz "börtönben" senki, attól még hogy felcsapom a debiánra, és használok egy pár játékot róla. Ez csak egy disztribúciós rendszer, ami jót tehet akár az egész platform -nak, mert lehetnek akiknek pont erre van szükségük, és ezt hiányolják a linux -okról. Attól még van egy szabad operációs rendszerem, és vannak hozzá szintén szabad alkalmazásaim. De ezt a fajta fejlesztői magatartást szerintem játékokra sokkal kevésbé lehet alkalmazni mint bármi másra. Egy szövegszerkesztőnél pl adott a cél, le vannak fektetve az irányvonalak, aztán mindenki beledobhatja amit akar, remélve hogy jobbá teszi azt az alkalmazást, hasznosabbá mások számára is azzal, hogy belerakott egy kis extrát, ami nem volt megoldható vele.
    De egy játéknál? Pl egy kaland játéknál? Ahol meg kell mindent a legelején? Itt nem lehet csak úgy beleadni valamit... Szabad engine -eket el lehet képzelni, amire aztán a fejlesztő csapat rádolgozhat, de hogy maguk a játékok legyenek teljesen szabadok és gnu stílusban fejleszthetők, azt nem tartom életszerűnek. Minden más működhet így, de a játékok biztosan nem.

Új hozzászólás Aktív témák