Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #55 üzenetére

    Rendben, akkor nem minősíti, de akkor az sem minősíti, hogy egy hozzá nem értő csinálhat benne szart.

    Próbaképpen SL-al csináltam egy animációt, és a végeleges formájában is nagyobb volt, mint az .swf, ráadásul sok olyan funkciót nem támogat, amit a Flash igen.
    Ne érts félre, nem szidom a SL-t, sőt szerintem web progik készítésére sokkal alkalmasabb, mint a Flash, de nem is pont ugyanarra való a kettő.
    A Flash grafikusoknak való grafikával telepakolt cuccok készítésére (rajzfilm, játék, stb.), a SL pedig programozóknak alapszintű grafikai, és animációs funkciókkal.

    Az .swf valóban csak úgy fejthető vissza, hogy a script csak egyenértékű lesz, de nem ugyanaz. Ez néha előny, néha viszont hátrány. Ha valakinek visszafejthető kód kell, akkor elmenti egy külső szövegfájlba, amit az swf egy szál parancs segítségével meghív futás közben.

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #52 üzenetére

    Flash mögött sikerült lehúznom kb. 5 évet. Még az 5-ös verzióval kezdtem.
    A timeline szerű elrendezés bizonyos esetben átok, máskor meg áldás. Az, hogy a movie Clip-eknek lehet scriptet adni, az meg addig gáz, amíg meg nem tanulja az ember használni. Kicsit más, mint a többi. Egyébkét a Flash lehetőséget ad arra, hogy külön .as fájlban, vagy fájlokban (sima szöveg fájl) legyen az összes kód, amit egy szál paranccssal kell meghívni a helyére.

    Az eddigi legnagyobb Flash-es munkám egy komplett webáruház volt. Semmilyen böngésző alatt nem lassult be, nem evett sok memóriát és nem is fagyott soha.
    Persze, picit lassabban készült el, mitha HTML+PHP oldal lett volna, de feltétel volt, hogy net nélkül is menjen, ha a gépen van az adatbázis.

    A Silverlight szerintem más tészta, bár csak felületesen ismerem.
    Annyi biztos, hogy ha gazdagon van megszórva vektoros grafikai elemekkel a dolog, akkor a SL hamar többszáz kByte méretűle hízlalja a XAML fájlt, míg az .swf akár egy nagyságrenddel kisebb lehet - minél több grafika, annál nagyobb a difi.
    Ráadásul a timeline kezelése sem túl jó a Flash-hez viszonyítva.
    A SL szerintem inkább alkalmazások készítésére való, és kevésbé a grafikára fókuszál, mint a Flash. Ráadásul .swf-et jelenleg sokkal több rajzfilmes, és vektor animációs progi tud exportálni, ami sok esetben hatalmas előny.
    Ennek ellenére jó a SL, én mindenképpen meg fogok ismerkedni vele, és a JavaFX is elég komoly eszköznek látszik.

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #47 üzenetére

    Nem értem, miért ez a hangnem. :F Miből gondolod, hogy okoskodni akarok?

    "...de ezek velejárója, h a bonyolultság növekedésével egyre könnyebb elveszíteni a fonalat..."

    Mondj légyszíves olyan megoldást a Flash-en belül, ami ezt alátámasztja!
    Nyilván nem a C++ az összehasonlítási alap, hanem bármilyen más script nyelv.

    Egyébként nem arról van szó, hogy egy (a Flash rendeltetéséhez képest) nagyon bonyolult alkalmazás belassul, hanem arról, hogy egy közönséges banner képes bedönteni a böngészőt.
    Ez aztán végképp nem írható a "megengedő nyelvek" számlájára.

  • Bici

    félisten

    válasz FTeR #38 üzenetére

    Pontosan ez a helyzet.
    Ha az hátrány, hogy a hozzá nem értő is tud benne programozni, akkor valóban a Flash hibája.
    Viszont ez nem jelenti azt, hogy hozzáértő ne tudna normális kódot írni Flash-ben.
    Ami viszont kifejezetten gáz, hogy a Flash, és a Dreamweaver is olyan módon illeszti be a html-be a Flash-t, ami nem szabványos.

    (#40) D1Rect: Igen, tudom. :)

Új hozzászólás Aktív témák