Hirdetés
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
c4-eXp
aktív tag
válasz emitter #1389 üzenetére
Nekem az első linkelt van meg, sztem korrekt kis könyv, ha csak az alapok kellenek, akkor tökéletesen megfelelel. A 3. linkelt könyvet nemrég vette meg a barátom. Azt mondta rá, hogy jó, viszont más stílusú, mint az első. Ha kifejezetten a c++ nyelvet akarod elsajátítani, akkor sztem az elsőt válaszd. A másik könyv asszem már feltételez egyfajta előismeretet, és inkább a programozási módszereket, praktikákat, trükköket részesíti előnyben. Inkább ilyen gyakorlati féle könyv. Tulajdonképpen a kettő együtt a legjobb, mivel kiegészítik egymást. A Stroustrup féle könyv pedig szerintem felesleges, ha csak az alapok kellenek.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
válasz szijartg #1263 üzenetére
Ha egyből c++-szal (tehát nem c-vel) akarsz kezdeni, akkor ezt a könyvet ajánlom: [link]
Nekem is megvan, szerintem jól érthető, és teljesen az alapoktól indul, tehát a struktúrált programozástól. A könyv második fele viszont már az oop-ről szól.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Na megint kéne egy kis segítség. Elkezdtem csinálni egy 3*3-as amőbát, minimaxot használva (jó, tudom, hogy lehetne sokkal egyszerűbben, de ezt most azért akarom így megcsinálni, hogy megértsem a minimax lényegét, és megtanuljam használni). Szóval ott tartok, hogy megírtam a csomópontok legenerálását, viszont ez valami tetűlassú. Asszem kb. 10 percig tartott, mire legenerálta az összes csomópontot. És akkor még ugye ezután hozzá kell rendelni az egyes csomópontokhoz a hsznosságértéket, lentről felfelé haladva. Szóval a kérdésem az lenne, hogy normális ez, hogy ilyen sokáig tart legenerálni a csomópontokat, vagy valamit nagyon elszúrtam a programban? Mondjuk ugye ezt a csomópontgenerálást elég egyszer megcsinálni, mert utána le lehet tárolni egy adatbázisban, de akkor is... Nekem nagyon soknak tűnik ez a 10 perc.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
válasz Protezis #1200 üzenetére
Köszönöm az elismerést. Akkor te is felfedezted benne a közmondást.
Egyébként egy ilyen egyszerű 8-puzzle programot írogatok, ami megtalálja a legrövidebb megoldást bármely táblaállásra (persze ha van megoldás). Alap AI feladat, de azért én szenvedek vele rendesen. Na megyek vissza kódolni, majd szólok, ha kell segítség.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
válasz Protezis #1196 üzenetére
Köszi a linket, de közben rájöttem, hogy hülye vagyok, és sokkal egyszerűbben is meg tudom csinálni a dolgot. Az a lényeg, hogy ez a rendezés baromság volt, mivel nekem csak a legkisebb val értékű elem kell, azért pedig felesleges rendezni az egész vektort. Azt fogom csinálni, hogy egy iterátorral bejárom a vektort, közben egy egyszerű minkiválasztással megkeresem a legkisebb val értékű elemet, a hozzá tartozó iterátort pedig eltárolom.
Egyébként c++-ban én is úgy tudom, hogy lehet fv-e a structnak. Asszem az egyetlen különbség a struct és a class között, hogy a class adattagjai alapértelmezés szerint private elérésűek, a structnál pedig public.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Huh, vágja itt valaki a c++ stl-t? Mert kéne egy kis segítség. Én még csak most kezdtem el tanulgatni, de egyből lenne egy kérdésem. Szóval tegyük fel, hogy van egy ilyen struktúrám:
struct valami
{
int val;
string info;
};
Na akkor ugye ebből egyszerűen létre lehet hozni mondjuk egy 100 elemű vektort:vector<valami> v(100);
És akkor az lenne a kérdésem, hogy ennek a vektornak az elemeit hogyan lehetne rendezni a ''val'' változó értéke alapján? Mert ugye ha mondjuk egy sima intekből álló vektort csinálok, akkor egyszerű:sort(v.begin(),v.end());
Viszont struct esetén nem tudom, hogy hogyan kell egy adott adattag alapján rendezni. Bocs, ha nagyon láma kérdés, de örülnék, ha valaki segítene.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
-
c4-eXp
aktív tag
válasz emitter #1166 üzenetére
Nah, hát akkor még könnyen lehet, hogy egy egyetemre fogunk járni. Csak ahhoz még kéne írnom egy jó matek, meg fizika emelt szintűt. Eddig nagyon úgy voltam vele, hogy a BME-re szeretnék menni műszaki infóra, de most kicsit elbizonytalanodtam, mivel számításba jött a programtervező matematikus szak Szegeden. Az Eltére tuti nem jelentkezek, én is hallottam róla, hogy nagyon durva szinten nyomják a matekot, és hogy 1. évben szinte semmi programozás nincsen (részvétem az osztálytársadnak). Szóval még eléggé kétesélyes a dolog, pénteken megyek Szegedre nyílt napra, kíváncsi vagyok milyen kedvcsináló lesz ott.
Viszont ez tetszik, amit leírtál a BME-ről, pl. hogy már nem oktatnak Pascalt, hanem egyből a C#/C++ nyelvet nyomatják. Valamint a Java is jó, és ezek legalább olyan dolgok, amikkel tudsz is majd mit kezdeni később.
Egyébként az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolába járok, nem rossz suli, bár inkább humán beállítottságú. Mondjuk azért a biológia, meg fizika tanárok elég jók. Most büszke is vagyok magamra, mert valszeg továbbjutok fizika oktv-n a 2. fordulóba. Te hova jártál?while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Na ezek a 3d-s dolgok nem úgy vannak, hogy egy nyelvre konvertálja a progi az objektumot. Ilyen, hogy pl. c++-ba konvertálok egy modellt, nincsen. Lehet viszont olyat csinálni, hogy X file-ba mented el. Ez a directx szabvány 3d-s file-formátuma. Ez azért jó, mert a directx tartalmaz olyan függvényeket, amelyekkel egyszerűen be tudod tölteni az X file-okat, és megjeleníteni. Opengl-nek nincsen alapértelmezett 3d-s file-ja, ha jól tudom. Tehát ott neked kell megírni hozzá a betöltő fv-t, vagy szerzel egyet, amit valaki más írt meg (sok ilyen van).
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Teljesen jó a pixelenkénti kirajzolás, ha megfelelő lépésközzel csinálod, akkor nem esik szét. Én is így csináltam még pascalban egy egyszerű kis fv-ábrázoló progit. A dev-c++-nak és a vc++-nak ha jól tudom, nincs grafikus könyvtára, így kénytelen leszel gdi-t, opengl-t, vagy directx-et használni.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
[link]
Magyar, de nem letölthető, hanem megvehető. Nekem is megvan egy ideje, szerintem jó könyv. OOP is van benne, de grafika nincs. Ha rajzolgatni is szeretnél, akkor ajánlom hozzá az opengl-t. Szerintem érdemesebb azzal kezdeni, mint a directx-szel. És ahhoz még van igen terjedelmes ingyenes segédanyag is. Asszem már belinkeltem egyszer pár hsz-szel ezelőtt.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Valaki segítsen nekem directx-ben plz. Feltelepítettem a directx sdk-t, vc++ 6.0 alatt használom. Úgy tűnik minden jól megy, sikerült lefordítani egy-két példaprogramot, viszont a textúrázósat nem. Aztán észrevettem, hogy egy olyan példát se tud lefordítani, aminél valamilyen file-t kéne betölteni (pl. .x file-t). Az üzenet, amit a textúrázósnál kaptam:
--------------------Configuration: Textures - Win32 Debug--------------------
Compiling...
Textures.cpp
Linking...
LIBCD.lib(new.obj) : error : Internal error during Pass2
ExceptionCode = C0000005
ExceptionFlags = 00000000
ExceptionAddress = 1030C9DE
NumberParameters = 00000002
ExceptionInformation[ 0] = 00000000
ExceptionInformation[ 1] = 00000014
CONTEXT:
Eax = 00000000 Esp = 0012F0B0
Ebx = 003C1D90 Ebp = 0012F0C0
Ecx = 00000000 Esi = 003C1D90
Edx = 00001003 Edi = 00001003
Eip = 1030C9DE EFlags = 00010256
SegCs = 0000001B SegDs = 00000023
SegSs = 00000023 SegEs = 00000023
SegFs = 0000003B SegGs = 00000000
Dr0 = 0012F0B0 Dr3 = 003C1D90
Dr1 = 0012F0C0 Dr6 = 00000000
Dr2 = 00000000 Dr7 = 00000000
Error executing link.exe.
Tool execution canceled by user.
Ha valakinek van valami 5lete, akkor hálás lennék.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Directx könyv már nincs meg, de ha opengl-ezni akarsz, akkor itt egy vaskos, átfogó irodalom: Bővebben: link
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Hát szerintem ha most ismerkedsz a c-vel, akkor előbb inkább egy kígyós játékot írjál, vagy tetrist. e-book-ot pedig talán dc-ről tudsz szerezni. Én legalábbis még valamikor onnan töltöttem le directx meg opengl programozás anyagot.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Hát én delphiben nem vagyok otthon, így sajnos doksit se tudok ajánlani. Viszont ha könyv kell, akkor talán nézz körül itt: Bővebben: link
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Ma összedobtam egy kígyós játékot c++ban opengl-t használva. Még pályaszerkesztő is van hozzá (egy .txt file formájában). Ez volt életem első opengl-es projectje. Úgyhogy aki bele akar vágni opengl-be, annak én kezdetben mindenféleképpen a glut-t ajánlom, szerintem tök jó, hogy nem kell benne az ablakkezeléssel bajlódni, mert a glut-vel egyszerűen meg lehet csinálni. Sőt, van benne billentyűzet meg egérkezelés is.
[Szerkesztve]while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Szokott itt valaki glut-ét használni?
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Na ne már, ez tényleg komoly, hogy nem lehet ilyet csinálni vc++ban:
for (int i=0;i<10;i++)??? Mindig kívül kell deklarálni a ciklus számlálóját? És sok ilyen hülyesége van még a vc++nak? Mert ha igen, akkor már végképp sikerült elbizonytalanítotok, hogy mit is használjak.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Természetesen nem kereskedelmi célra lesz a játék, csak hobbiból. Eleinte nem is akarok komoly dolgot csinálni (nem akarok olyan lenni, mint azok, akik ha már megírták az első ''hello world'' programjukat, akkor úgy gondolják, hogy jöhet a doom 4). Szóval valami jó kis egyszerű 2D-s játékot szeretnék kezdetnek összedobni directdrawban (na azért egy kígyónál többet, azon már túlvagyok). Egyébként a könyvet, amit említettél, ismerem, meg is akartam venni... De szerencsére lebeszéltek róla. Állítólag jó kis könyv, viszont van vele egy kis gond. Directx 6-tal foglalkozik. És a directx-et a 7-es verziótól teljesen átdolgozták. Nah mind1, azért van jó hír is, hogy szeptember környékén meg fog jelenni egy directx 9-cel foglalkozó könyv, amit egy Carlos nevű illető írt a prog.hu-ról. Már beszéltem vele a prog.hu-n, és azt mondta, hogy a könyv már kész, de sajnos csak szept-okt-ben jelenik meg a könyvesboltokban. Hát azt hiszem nagy űrt fog bepótolni a könyv. Azért az elég durva, hogy Magyrországon egyetlen könyv jelent meg directx témában, és az is a 6-os verzióval foglalkozik. Pedig igény az lenne rá.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
-
c4-eXp
aktív tag
Nincs valakinek esetleg egy jó kis directx könyve pdf formátumban? Természetesen angol is jó(tudtommal csak ilyen van). De ha valaki tudna adni egy linket valami jó directx tutorialhoz, az is jó lenne. Köszi.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
válasz VladimirR #710 üzenetére
Egyébként nem értesz véletlenül opengl és windows programozáshoz?
Mert még azt szeretném megtudni, hogyha dev c++ban csinálok egy new opengl projectet, akkor azon belül hol kell átírni a cuccot, hogy ne rendes fejléces window legyen, hanem popup window? Erre azért lenne szükség, mert normális ablaknál, ahol van fejléc, a hülye winfos beleszámolja a fejlécet is a koordinátákba. Ezért kéne átváltani popup windowra, mert ott nincs fejléc.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
c4-eXp
aktív tag
Valaki tudna nekem egy egyszerű kérdésben segíteni? Miért van az, hogy c++ban ha elosztok egy int típusú változót egy int,float,double, vagy akármilyen típusúval, akkor eredményként intet ad? Például: int a=5, int b=3 esetén a/b-re 1-et ad eredményül.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest