- Milyen videókártyát?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gyártófüggetlen módon oldja meg a részletes geometria problémáját az AMD
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Visszafogott árazású, 300 Hz-es monitor az AOC gondozásában
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
PlayStation 5 összefoglaló
A túlzott offolás és a konzol vs PC téma nem megengedett!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moby
veterán
válasz
syler123 #134272 üzenetére
Alapvetően három különböző működési elvről beszélünk:
1. Nincs vsync és nincs VRR sem. Ilyenkor a kijelző frissít valamilyen frekvenciával, és frissül a kimenet vlaamilyen frekvenciával. A kettő nem vesz tudomást egymásról. Ilyenkor van a képtörés, mert az új kép akkor fog megérkezni, amikor a képkirajzolás a megjelenítőn valahol a felénél jár (a mai kijelzőkön nem így történik, de most teoretikusan képzeljük el így).
2. Vsync van. Ilyenkor a kijeléző ketyeg egy fix működési ritmussal, mondjuk 60Hz-el. Mindig amikor a kép elejére ér a kijelző, küld egy szinkronjelet a gépnek, hopgy küldheted az új képet. Ilyenkor Nincs képetörés, hiszen az új kép mindig akkor érkezik, amikor épp elkezdődne a kirajzolás. Viszont várnia kell a gépnek arra, hogy jöjjön a szinkronjel, tehát ha az új kép érkezése mondjuk pont lemaradt az előző szinkronról, akkor feleslegesen vár egy csomót a következőre. emiatt látod az akadozást. Ez az, amit pc esetében minden játékra rá tudsz erőszakolni, emiatt nincs PS4-eny PS3-on, stb képtörés 30 meg 25 fps-nél sem. Pedig azok nem tudtak VRR-t.
3. Freeync, VRR, adaptive sync van. Ilyenkor a kijelző frekvenciája igazodik a gép által küldött új képkockához. Amikor új képkocka jön, azonnal visszaugrik a kép elejére, és rögtön kiteszi az egészet. Ilyenkor sincs képtörés, és senki nem vár feleslegesen senkire, azaz az akadozás az előbbihez képest csak alacsony értékek esetén lesz érzékelhető.Az FPS és a képtörés semmilyen viszonyban nincsenek egymással, mert a képtörés egyetlen (illetve kettő) képokocka frissítésénél jelentkezik, és nem függ attól, hogy ezekből hány történik egy másodperc alatt (FPS). Vsync nélkül egy 60fps-es játék 60Hz-en is képtörést okozhat, ha egymáshoz képest pont egy fél képpel vannak elcsúszva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos:
• hirdetni
• konzol vs PC téma
- Futás, futópályák
- Mobil flották
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Milyen videókártyát?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Filmvilág
- Router gondok
- További aktív témák...
- Nyugatinál gyerekeknek hétvégén is átvehető! Ps5 / playstation 5 lego, spiderman, horizon játékok
- XBOX Series S/X/One/S/X/360 konzolok teljes karbantartása, pasztázással Thermal Grizzly 1 órán belül
- Raktáron, PlayStation 4 Slim 500GB SW:11.00!!!, györű szép állapotban, 6 hó garanciával, üzletből!
- XBox Series S 512GB játék konzol /Gyári állapot/Eredeti doboz/Beszámítás/Garancia
- Hibátlan - MICROSOFT Xbox 360 Slim RGH 250GB HDD tápegységgel, vezetéknélküli gamepaddal
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest