- Milyen TV-t vegyek?
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egyelőre túlmelegszenek a Huawei új AI gyorsítói
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen széket vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Szélesre tárt ablak: Teszten az LG UltraGear 45GX950A OLED monitor
- Gaming notebook topik
- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
-
PROHARDVER!
PlayStation 5 összefoglaló
A túlzott offolás és a konzol vs PC téma nem megengedett!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moby
veterán
válasz
syler123 #134272 üzenetére
Alapvetően három különböző működési elvről beszélünk:
1. Nincs vsync és nincs VRR sem. Ilyenkor a kijelző frissít valamilyen frekvenciával, és frissül a kimenet vlaamilyen frekvenciával. A kettő nem vesz tudomást egymásról. Ilyenkor van a képtörés, mert az új kép akkor fog megérkezni, amikor a képkirajzolás a megjelenítőn valahol a felénél jár (a mai kijelzőkön nem így történik, de most teoretikusan képzeljük el így).
2. Vsync van. Ilyenkor a kijeléző ketyeg egy fix működési ritmussal, mondjuk 60Hz-el. Mindig amikor a kép elejére ér a kijelző, küld egy szinkronjelet a gépnek, hopgy küldheted az új képet. Ilyenkor Nincs képetörés, hiszen az új kép mindig akkor érkezik, amikor épp elkezdődne a kirajzolás. Viszont várnia kell a gépnek arra, hogy jöjjön a szinkronjel, tehát ha az új kép érkezése mondjuk pont lemaradt az előző szinkronról, akkor feleslegesen vár egy csomót a következőre. emiatt látod az akadozást. Ez az, amit pc esetében minden játékra rá tudsz erőszakolni, emiatt nincs PS4-eny PS3-on, stb képtörés 30 meg 25 fps-nél sem. Pedig azok nem tudtak VRR-t.
3. Freeync, VRR, adaptive sync van. Ilyenkor a kijelző frekvenciája igazodik a gép által küldött új képkockához. Amikor új képkocka jön, azonnal visszaugrik a kép elejére, és rögtön kiteszi az egészet. Ilyenkor sincs képtörés, és senki nem vár feleslegesen senkire, azaz az akadozás az előbbihez képest csak alacsony értékek esetén lesz érzékelhető.Az FPS és a képtörés semmilyen viszonyban nincsenek egymással, mert a képtörés egyetlen (illetve kettő) képokocka frissítésénél jelentkezik, és nem függ attól, hogy ezekből hány történik egy másodperc alatt (FPS). Vsync nélkül egy 60fps-es játék 60Hz-en is képtörést okozhat, ha egymáshoz képest pont egy fél képpel vannak elcsúszva.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos:
• hirdetni
• konzol vs PC téma
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Mobilinternet
- Yettel topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Szomorú jövőt vetít előre a dedikált GPU-knak a Jon Peddie Research
- Nagyon meghúzza a nadrágszíjat az Intel
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Sony Playstation 5 Slim Digital Edition 1TB CFI-2016
- Xbox Seris X minden tartozékával + kontroller akku
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Ps3 FAT játékokkal és tartozékokkal
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Akció! Újra Gamer EGEREK! Glorious , Endgamer XM1R , Nibio
- BESZÁMÍTÁS! Gamer számítógép Asus B150M i3 6100 16GB DDR4 240GB SSD GTX 1050 Ti 4GB Sharkoon 500W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged